Partyflock
 
Forumonderwerp · 980176
 
AMSTERDAM - Kraken is binnenkort hoogstwaarschijnlijk verleden tijd. Een initiatiefwet van het CDA kan rekenen op een meerderheid van de Tweede Kamer, schrijft De Telegraaf. VVD en PVV zijn al langer voor het strafbaar stellen van kraken.

ChristenUnie en SGP staan welwillend tegenover een verbod, schrijft de krant, maar zouden hun steun nog laten afhangen van de vorm waarin de initiatiefwet van het CDA wordt gegoten. De vijf partijen hebben samen tachtig zetels in de Tweede Kamer.

Vroeger was kraken nog idealistisch, zegt ChristenUnie-Kamerlid Ed Anker in de krant. "Maar dat wordt nu overschaduwd door internationale krakers die hierheen komen om rotzooi te schoppen."

Verwonden

Krakers in Amsterdam zouden maandag tijdens een ontruiming de Kerkstraat geprobeerd hebben politiemensen te doden of ernstig te verwonden. Op het moment dat de Mobiele Eenheid via het dak het pand zou binnendringen, zou door een apparaatje een steunbalk worden weggetrokken.

"In het gunstigste geval waren de politiemensen gewond geraakt, maar eerder denk ik dat er doden te betreuren zouden zijn geweest als de motor van het apparaat niet zou zijn vastgelopen", zegt de commissaris die de ontruimingen leidde in de krant. "Ons is er nu alles aan gelegen de verantwoordelijken hiervoor op te pakken. Ook zullen we in de toekomst niet langer ontruimingen aankondigen zodat krakers zich in alle rust kunnen prepareren."

Volgens De Telegraaf vinden CDA en VVD in de Tweede Kamer dat de krakers moeten worden vervolgd wegens poging tot moord.
Uitspraak van Fietsketting op zaterdag 3 november 2007 om 19:43:
Wel volgens de wet, er zijn natuurlijk regels aan verbonden maar het is wel degelijk mogelijk.

Kunt je eigendom gewoon terugvorderen...art. 2 boek 5 BW....revindiceren heet dat. Kun je bewijzen dat het pand jouw eigendom is, moet je gewoon optiefen.
Alleen de eigenaar van een zaak kan revindiceren. Met revindicatie vordert men dus niet de eigendom terug, maar de zaak zelf, roerend of onroerend. Persoon was nog steeds eigenaar ondanks het feit dat dat gajes erin zat. Dus terugvorderen die onroerende zaak(y)
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 09:04:
Aangezien de rijken alleen maaar rijker worden, moeten we veel meer van ze af gaan pakken

Het merendeel van die rijken heeft zich waarschijnlijk helemaal de tering gestudeerd cq gewerkt om dit te bereiken. Is erg makkelijk om overal maar tegenaan te schoppen en alles onrechtvaardig te vinden.
 
Uitspraak van Vlaco op zondag 4 november 2007 om 12:47:
Het merendeel van die rijken heeft zich waarschijnlijk helemaal de tering gestudeerd cq gewerkt

Soms wel en soms niet (erven).
Het gaat er niet om ,om overal tegen aan te schoppen, het gaat erom wat je nodig hebt.
Het gaat er niet om dat alles uitsterft en gekapt wordt.
Het gaat er niet om dat sommige mensen in Nederland niet de zorg krijgen die ze nodig hebben.
Het gaat er niet om dat in andere landen mensen sterven van de dorst.
Het gaat er niet om dat grote machtige concerns mensen uitbuiten, en oorlogen in stand houden (diamant,olie)

Waar het wel om gaat is dat we allemaal een beter leven kunnen hebben,
als alles een beetje eerlijk verdeeld zou zijn.

De zorg in Nederland krijgt maar 150miljoen extra, terwijl onze Bea alleen al formeel 130 miljoen euro per jaar krijgt.
 
Uitspraak van Vlaco op zondag 4 november 2007 om 12:47:
Het merendeel van die rijken heeft zich waarschijnlijk helemaal de tering gestudeerd cq gewerkt om dit te bereiken. Is erg makkelijk om overal maar tegenaan te schoppen en alles onrechtvaardig te vinden.

Precies, waarbij rijken al veel meer belasting betalen.
Mensen met minder denken geloof ik dat het de rijkere allemaal aan komt waaien ofzo. Pure afgunst en jaloezie.
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 12:54:
als alles een beetje eerlijk verdeeld zou zijn

communisme
 
Uitspraak van S.F.X. op zondag 4 november 2007 om 12:57:
communisme

:rot:
 
Amsterdamse politie ziet spoken
Rene Danen - 02.11.2007 19:31

Lekker betrouwbare bron.

Rene danen lid van de Groenen, dus pro-krakers.

Krakers zijn gewoon werkschuw tuig die geen zin hebben om te betalen voor een woning.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 09:51:
Kraken is binnenkort hoogstwaarschijnlijk verleden tijd. Een initiatiefwet van het CDA kan rekenen op een meerderheid van de Tweede Kamer, schrijft De Telegraaf. VVD en PVV zijn al langer voor het strafbaar stellen van kraken.

en ik eet zo graag walnoteng :cry:
 
Aangezien de rijken alleen maaar rijker worden, moeten we veel meer van ze af gaan pakken.

Misschien moet je gewoon eens gaan werken?
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 13:11:
Misschien moet je gewoon eens gaan werken?

idd :[

vieze parasieten
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 13:11:
Misschien moet je gewoon eens gaan werken?

Doe ik ook 168 uur per 2 weken ;)
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 09:04:
Aangezien de rijken alleen maaar rijker worden

armoedzaaier

de armen, die worden pas rijk...
50 jaar geleden mocht je blij zijn dat je te vreten had als je arm was, en half Nederland was arm.
Vlees bij je eten was luxe, en warm water om te douchen? :roflol:

De armen moeten niet zo zeiken, elke pauper heeft tegenwoordig te vreten, een mobiel, een televisie en een auto en dan durven ze nog te klagen?

:looser:
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 13:22:
De armen moeten niet zo zeiken, elke pauper heeft tegenwoordig te vreten, een mobiel, een televisie en een auto en dan durven ze nog te klagen?

Ze hebben het wel maar kunnen ze het betalen... ;)
En al ze het niet hebben zijn het armoedzaaiers in jullie ogen, en ja dat wilen ze niet.
 
Arm zijn is deels een keuze.
We zijn allemaal met gelijke kansen geboren, elke nul kan in Nederland een topper worden.
In landen als India en Korea is dat veel lastiger om als armoedzaaier rijk te worden.
Maar sommige mensen hebben gewoon de kansen gegrepen die een ander liet liggen en daar moeten ze dan in jou ogen voor gestraft worden??? :looser:

Een Hans Breukhoven, die 18 uur per dag werkt bijvoorbeeld: :respect:
Met niks begonnen en nu 1 van de rijkste mensen van Nederland.
John de Mol, begonnen als loopjongen, nu 1,4 miljard: :respect:

Niks doen in een kraakpand: 0,0 euro
Tja ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik dingen hoor zoals een moeder die nauwelijks kan rondkomen met haar twee kinderen en gedwongen naar een gaarkeuken te gaan en voedselpakketen aan te moeten nemen van vrijwilligers dan denk ik dat zoiets niet in het rijke nederland zou mogen voorkomen.

En ja, natuurlijk is armoede relatief in dit land als je het vergelijkt met bijvoorbeeld afrika maar men zou moeten streven naar betere welvaart voor iedereen en niet maar een gedeelte van het land, armoede bestaat wel degelijk in NL.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 13:33:
We zijn allemaal met gelijke kansen geboren, elke nul kan in Nederland een topper worden.

Jij leeft echt niet in de werkelijkheid. :roflol:

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 13:33:
Maar sommige mensen hebben gewoon de kansen gegrepen die een ander

voor ze heeft geregeld ja.

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 13:33:
Met niks begonnen en nu 1 van de rijkste mensen van Nederland.
John de Mol, begonnen als loopjongen, nu 1,4 miljard:

Ja wat moeten ze daarmee?
Uitspraak van Fietsketting op zondag 4 november 2007 om 13:37:
zoals een moeder die nauwelijks kan rondkomen met haar twee kinderen

Die had ook de keuze zich niet te laten volpompen door de eerste de beste buitenlander die ze tegenkwam


natuurlijk zijn er uitzonderingen maar zo is het vaak het geval
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 november 2007 om 09:51:
Kraken is binnenkort hoogstwaarschijnlijk verleden tijd.

:cheer:
zolang anti-kraak maar legaal blijft anders moet ik mn huis uit :lol:
 
Uitspraak van Fietsketting op zondag 4 november 2007 om 13:37:
men zou moeten streven naar betere welvaart voor iedereen

Dan moeten ze de armen maar leren hoe ze meer geld kunnen verdienen.
Gratis kinderopvang, gratis her- en bijscholing, mensen stimuleren wat met hun leven te doen als ze dat vroeger hebben verpest door te blowen terwiojl ze eigenlijk op school hadden moeten zitten

Niet gewoon maar de opgestoken hand vullen...
Als mensen willen kunnen ze alles.
Kwam pas een oud klasgenote tegen die gekeurd was voor de MAVO en nu drs. voor haar naam heeft staan.


Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 13:38:
Jij leeft echt niet in de werkelijkheid.

Ik leef in mijn werkelijkheid, waar ik gewoon zie dat iedereen die vroeger z'n best heeft gedaan op school nu een goeie baan heeft en de mensen die dat niet gedaan hebben een kutbaantje hebben en 'arm' zijn...

In wat voor werkelijkheid leef jij dan?
laatste aanpassing
 
Artiest Necrid
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:27:
Ik leef in mijn werkelijkheid, waar ik gewoon zie dat iedereen die vroeger z'n best heeft gedaan op school nu een goeie baan heeft en de mensen die dat niet gedaan hebben een kutbaantje hebben...

Is ook mijn werkelijkheid.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:27:
In wat voor werkelijkheid leef jij dan

Dat de 1 wat slimmer is als de ander, maar volgens jou heeft iedereen hetzelfde I.Q maar dat is echt niet zo.
Als je al met een handicap ben geboren is de kans op succes al veel kleiner.
Maar denk vooral maar dat iedereen zo goed is als jou (y)
 
Uitspraak van Fietsketting op zondag 4 november 2007 om 13:37:
een moeder die nauwelijks kan rondkomen met haar twee kinderen

Als ik de verhalen hoor van mijn ouders konden die vroeger ook nauwelijks rondkomen.
Vlees werd er amper gegeten, de kachel ging alleen aan als het echt koud was zodat het ijs aan de binnenkant van de ramen stond.
Kleren gingen 3 generaties mee, van 1 zakje thee werden 3 kannen thee gezet.
Suiker was een luxe, TV ook en van een telefoon en auto's kon je alleen maar dromen.
alle ooms en tantes moesten hun loon inleveren om bij te springen.
DAT was arm, en toch klaagden ze niet...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:32:
Dat de 1 wat slimmer is als de ander, maar volgens jou heeft iedereen hetzelfde I.Q maar dat is echt niet zo.

Zaten bij mij op school enorm domme mensen, die dankzij veel inzet en hard werken toch hun papiertje hebben gehaald. Waar normale leerlingen met een uurtje leren al een voldoende fixden, moesten zij 8 uur leren voor een toets om een voldoende te fixen. MAAR ze deden het wel!! Uiteindelijk is die inzet dus wel beloond, maar je moet wel WILLEN.

En de mensen die ondanks hun inzet toch niet weten te presteren op school, hebben gewoon pech. Klinkt hard, maar zo is het. Natuurlijke selectie weet je wel. Trouwens, als je niet zo slim bent, maar wel bereid bent om veel en hard te werken kan je alsnog een zeeeeer comfortabel leven creeren hoor. Als schilder of timmerman haal je tegenwoordig zo rond de 1750 pegels per maand binnen, als het niet meer is.
Maar goed, dan heb je nog altijd mensen die dergelijke beroepen onder hun stand vinden. Dus ze zijn te dom om leidinggevende en management functies te vervullen, maar halen hun neus op voor de beroepen die ze wel zouden kunnen.
Dus dan ga je maar kraken 8)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:32:
Dat de 1 wat slimmer is als de ander, maar volgens jou heeft iedereen hetzelfde I.Q maar dat is echt niet zo

IQ en kans van slagen hebben niks met elkaar te maken, het draait allemaal om wilskracht...
Ik ken mensen zonder papiertje die het verder geschopt hebben dan mensen met een papiertje, maar het is allemaal een kwestie van hard werken en willen werken...

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:32:
Als je al met een handicap ben geboren is de kans op succes al veel kleiner.
Wat heeft dat nu weer met elkaar te maken? :looser:
Mensen met een handicap die KUNNEN niet, al zijn er zat gevallen van gehandicapte mensen die wel geslaagd zijn in het leven.

Mensen met een handicap verdienen gewoon een uitkering, en gewoon een hele flinke... Maar mensen die te lui zijn om te werken: (n)


Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:32:
Maar denk vooral maar dat iedereen zo goed is als jou

Als ik het kan kan een ander het ook, zo ligt het gewoon
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:32:
Dat de 1 wat slimmer is als de ander, maar volgens jou heeft iedereen hetzelfde I.Q maar dat is echt niet zo.
slimheid heeft er geen zak mee te maken.. als je wat minder slim bent ga je toch lekker iets met je handen doen? kzie ze vaak zat langskomen hoor, geen hersens maar wel succesvol zelfstandig ondernemer (Y)
 
Weet je wat het is, tis een kwestie van mentaliteit?
Ik kom uit een agrarische omgeving uit een familie van arbeiders en ondernemers, het was dus leren of werken.
heb al vanaf me 12 bijbaantjes naast me school en me gewoon altijd de pleuris gewerkt en geleerd.
Toen kwam ik op school in de 'grote stad', was ik de enige in de klas met geld en een auto :S
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:36:
maar je moet wel WILLEN.

Nee je moet maar kunnen!!

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:36:
Natuurlijke selectie weet je wel

Nou dan heeft die natuurlijke selectie's tot dit resultaat geleid (y)

En dan moeten jullie niet gaan klagen wat je zelf gezaaid hebt. (y)

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:41:
IQ en kans van slagen hebben niks met elkaar te maken, het draait allemaal om wilskracht...
Ik ken mensen zonder papiertje die het verder geschopt hebben dan mensen met een papiertje, maar het is allemaal een kwestie van hard werken en willen werken

Bla Bla zijn jullie de dubbelgangers van Balkenende ofzo :roflol:

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:41:
Mensen met een handicap die KUNNEN niet,

Jawel gewoon wat harder werken, als ze maar willen. ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:41:
Als ik het kan kan een ander het ook

Als een ander een kip zijn kop er af kan bijten kan jij dat ook :loser:

Uitspraak van Stefanovic b) op zondag 4 november 2007 om 14:42:
geen hersens maar wel succesvol zelfstandig ondernemer
Dat gaat niet samen :lol:
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:55:
Dat gaat niet samen
waarom niet? kwestie van íets kunnen (vertel me niet dat sommige mensen écht niets kunnen), dat goed doen en aan een ander duidelijk kunnen maken wat die eraan heeft.. en tadaa je verkoopt datgene wat je kunt :)
 
Wat is jouw handicap eigenlijk?

Duidelijk een geestelijke
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:01:
Duidelijk een geestelijke

Zou kunnen weet niet ben geen psychiater, en jou handicap kapsones?
 
Als er iemand in zijn eigen wereldje leeft is het No Problem wel.
Wat een kotsmentaliteit zeg.

Ik geef je net een prima argument van iemand die het in feite niet kan, maar door onmenselijk veel inzet het toch weet te fixen.
Vooral ook niet op reageren hoor, gewoon aan je tunnelvisie vast blijven houden en doen alsof je neus bloed.

Wat No Problem dus in feite zegt is dat je alleen wat kunt fixen in het leven als je intelligent bent :looser:

Nogmaals:

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:36:
Trouwens, als je niet zo slim bent, maar wel bereid bent om veel en hard te werken kan je alsnog een zeeeeer comfortabel leven creeren hoor. Als schilder of timmerman haal je tegenwoordig zo rond de 1750 pegels per maand binnen, als het niet meer is.
Maar goed, dan heb je nog altijd mensen die dergelijke beroepen onder hun stand vinden. Dus ze zijn te dom om leidinggevende en management functies te vervullen, maar halen hun neus op voor de beroepen die ze wel zouden kunnen.
Dus dan ga je maar kraken 8)

Een maatje van mij heeft geen enkele schooldiploma. Is toentertijd gestopt met Havo, en heeft daarna ook zijn Mavo niet afgemaakt.
Gek dat ie nu wel een eigen appartement heeft met LCD flatscreen en de hele mikmak er bij. Als hij het kan, waarom kan een kraker het dan niet? Dat zal ik je vertellen, omdat die krakers te lui zijn om 8 a 9 uur per dag te werken zoals dat maatje van mij wel doet.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:07:
Ik geef je net een prima argument van iemand die het in feite niet kan, maar door onmenselijk veel inzet het toch weet te fixen.

Dat is er 1 , en 100den vallen naast de boot (y)
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:12:
Uitspraak van Schedel op zondag 4 november 2007 om 15:07:
Ik geef je net een prima argument van iemand die het in feite niet kan, maar door onmenselijk veel inzet het toch weet te fixen.

Dat is er 1 , en 100den vallen naast de boot

Het gaat er om dat als die ene het kan, die andere 100 het ook kunnen ;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:16:
Het gaat er om dat als die ene het kan, kunnen die andere 100 het ook

Dan toch weer deze vraag

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 14:55:
Als een ander een kip zijn kop er af kan bijten kan jij dat ook
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:07:
Wat No Problem dus in feite zegt is dat je alleen wat kunt fixen in het leven als je intelligent bent

dan geef je mensen eigenlijk gewoon meteen een excuus om niet te hoeven werken...

yeah right... Wakker worden!!
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:18:
Uitspraak van Schedel op zondag 4 november 2007 om 15:07:
Wat No Problem dus in feite zegt is dat je alleen wat kunt fixen in het leven als je intelligent bent

Nee je intelligentie bepaald jou succes.
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:22:
Nee je intelligentie bepaald jou succes.
goed excuus voor minder-intelligente mensen (Y)
'Ik ben dom dus ik kan er niets aan doen'

Onzin.. Als je iets wilt is het (in de meeste gevallen) haalbaar.. Je hebt invloed op je eigen leven.
 
Uitspraak van Stefanovic b) op zondag 4 november 2007 om 15:25:
'Ik ben dom dus ik kan er niets aan doen'

Nee ik ben minder slim..en dat kan ik niet ;)
 
wellus nietus wellus nietus

maar gaat het nou nog over die stinkkrakers?
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:28:
maar gaat het nou nog over die stinkkrakers?

Nee iet echt.
Maar ik vind wel dat kraken een funktie heeft.
Dat de regering daar niets meedoet is natuurlijk belachelijk.
Vaak zijn gekraakte gebouwen een indicatie dat iets aan het verpauperen is.
Ook zijn gekraakte panden en indicatie dat er al genoeg van dat soort gebouwen zijn die niet echt nodig zijn.
 
Nee iet echt.
Maar ik vind wel dat kraken een funktie heeft.
Dat de regering daar niets meedoet is natuurlijk belachelijk.
Vaak zijn gekraakte gebouwen een indicatie dat iets aan het verpauperen is.
Ook zijn gekraakte panden en indicatie dat er al genoeg van dat soort gebouwen zijn die niet echt nodig zijn

Denk je dat die krakers die gedachte hebben?

Zij willen niet werken maar hebben geen zin om in een flatje ergens in een achterbuurt te wonen, wat doe je dan?Dan kraak je toch een monumentaal pand?Die woon je lekker uit, verniel gewoon alles en daarna ga je naar een ander monumentaal pand.
Zo, dat was een flinke koek om doorheen te komen naar ik heb het allemaal gelezen :rot:

Ik ben he grotendeels eens met No Pronlem (ook al ben ik de enige O:))
Maar om niet helemaal terug te vallen op het rijk/arm gedeelte wil ik wel wat toevoegen, ook al zal ik hier geen antwoord op krijgen net als eerdere reply's :)

Een maatje van mij heb ik 5 jaar terug leren kennen op een illegaal feest.
Hij bleek de organisator te zijn van het feest en na afloop hebben we lang zitten lullen en ik vondt het best een pientere jongen.
Enkele feestjes later had ik hem bij mij thuis uitgenodigt met wat andere vrienden en toen hadden we het over scholing en wat bleek; Hij had net zn masters gehaalt.

De kraker heeft dus Universitair niveau.

Een andere vriendin van mij doe op dat moment ook studeerde op aan de Universiteit was verbaast dus ze hadden het erover, hoe en waarom.

En hij zei gewoon heel simpel; ik vindt studeren overrated, het is iets wat je doet omdat je het wilt, niet omdat je je verplicht moet voelen zodat je beter in de maatschappij past want de meeste mensen die een hoge opleiding hebben genoten zijn snobs die niet met hun beentjes op de grond staan.

Voor hem is het kraken, pilletje slikken en feestjes geven een lifestyle en is zijn studie en zijn baan slechts iets wat van hem verwacht wordt.
 
Uitspraak van Satanica op zondag 4 november 2007 om 16:22:
ook al zal ik hier geen antwoord op krijgen

Wat is je vraag precies dan?
Ik zie alleen een eigen ervaring met 1 persoon. Ik zie niet wat daar voor een antwoord op moet komen eigenlijk.


Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 15:46:
Maar ik vind wel dat kraken een funktie heeft.
Dat de regering daar niets meedoet is natuurlijk belachelijk.
Vaak zijn gekraakte gebouwen een indicatie dat iets aan het verpauperen is.
Ook zijn gekraakte panden en indicatie dat er al genoeg van dat soort gebouwen zijn die niet echt nodig zijn.

En ik geloof dus niet dat krakers daaraan denken. Zoals satanica aangeeft vinden die mensen het meer een lifestyle dan dat er een idee voor anderen achter zit. Het is gewoon rebels doen, allemaal leuk en aardig (want dat doe ik ook wel eens) maar dat het legaal is, is te gek voor woorden.
 
Zo, dat was een flinke koek om doorheen te komen naar ik heb het allemaal gelezen :rot:

Ik ben he grotendeels eens met No Pronlem (ook al ben ik de enige O:))
Maar om niet helemaal terug te vallen op het rijk/arm gedeelte wil ik wel wat toevoegen, ook al zal ik hier geen antwoord op krijgen net als eerdere reply's :)

Een maatje van mij heb ik 5 jaar terug leren kennen op een illegaal feest.
Hij bleek de organisator te zijn van het feest en na afloop hebben we lang zitten lullen en ik vondt het best een pientere jongen.
Enkele feestjes later had ik hem bij mij thuis uitgenodigt met wat andere vrienden en toen hadden we het over scholing en wat bleek; Hij had net zn masters gehaalt.

De kraker heeft dus Universitair niveau.

Een andere vriendin van mij doe op dat moment ook studeerde op aan de Universiteit was verbaast dus ze hadden het erover, hoe en waarom.

En hij zei gewoon heel simpel; ik vindt studeren overrated, het is iets wat je doet omdat je het wilt, niet omdat je je verplicht moet voelen zodat je beter in de maatschappij past want de meeste mensen die een hoge opleiding hebben genoten zijn snobs die niet met hun beentjes op de grond staan.

Voor hem is het kraken, pilletje slikken en feestjes geven een lifestyle en is zijn studie en zijn baan slechts iets wat van hem verwacht wordt.

Wat is je punt?

Dus omdat hij zijn Masters heeft, mag hij lekker kraken?
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 16:55:
Wat is je vraag precies dan?

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 17:01:
Wat is je punt?

Misschien verkeerd verwoord in mijn reply, maar geloof dat mijn punt duidelijk is.

Er wordt gezegt dat krakers dom zijn, geen studie hebben genoten, geen werk hebben etc.
Nee, ik zeg niet dat het bij iedere kraker is.
Ik geef hier dus een voorbeeld dat dat lang niet altijd op gaat.

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 16:55:
Zoals satanica aangeeft vinden die mensen het meer een lifestyle dan dat er een idee voor anderen achter zit

Ondanks zijn baan, wil hij gewoon niet leeggezogen worden door huisjesmelkers waaraan hij 1200 in de maand moet uitgeven voor een lullig 2 kamer appartementje.
Ook hij zit met het wachtlijst probleem.

Hij vindt het kraken een prima optie.
En terecht.
 
En ja, natuurlijk is armoede relatief in dit land als je het vergelijkt met bijvoorbeeld afrika maar men zou moeten streven naar betere welvaart voor iedereen en niet maar een gedeelte van het land, armoede bestaat wel degelijk in NL.

Armoede in Nederland?

Dat is je voedselpakket ophalen met de auto, terwijl je in de rij wacht even met je dure mobieltje bellen naar je vrouw dat je wat later bent.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 17:11:
Armoede in Nederland?

Dat is je voedselpakket ophalen met de auto, terwijl je in de rij wacht even met je dure mobieltje bellen naar je vrouw dat je wat later bent.

Bullshit. Mensen krijgen bij de voedselbank alleen pakketten mee als ze dmv bankafschriften van een half jaar kunnen aantonen dat ze geen geld hebben voor eten of dat ze structureel meer vaste lasten hebben dan inkomsten. En aan lasten is niet veel te doen want je woont in een sociale huurwoning, dat kan niet echt goedkoper. En een telefoonabonnement hoort volgens het NIBUD gewoon bij basisbehoeften, omdat je het per se nodig hebt om je administratie op orde te doen en om sociale contacten te onderhouden.

En je kan van arme mensen toch niet verwachten dat ze in een golfplaten hut gaan wonen en maar gaan leven van wat de natuur hun geeft? Mensen zijn geen beesten (oke sommigen wel, maar dat onderscheid is niet aan ons om te maken)
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 november 2007 om 17:11:
Dat is je voedselpakket ophalen met de auto, terwijl je in de rij wacht even met je dure mobieltje bellen naar je vrouw dat je wat later bent.

Waar halen mensen deze wijsheid vandaan?