Partyflock
 
Forumonderwerp · 976160
 
AMSTERDAM - De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag.



De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt volgens de krant nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

Ambulances

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink, constateerde de GGD in een rapport. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt door Klink genomen op grond van een rapport van het RIVM over de risico's van paddo's, schrijft de krant. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.



De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan.

Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.

Nu.nl
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 21:38:
* Paddo’s zijn een natuurlijk verschijnsel dat overal in Europa groeit, gebruikers kunnen in de bossen op zoek gaan naar paddo’s met het risico van het plukken van verkeerde, giftige paddestoelen (er zouden hierdoor in Frankrijk doden zijn gevallen).

In dezelfde context hadden ze laatst in tweevandaag een Engelse "paddo"toerist geintervieuwd. In engeland overlijden jaarlijks meer mensen vanwege het plukken van de verkeerde paddestoelen dan er mensen dood gaan door het gebruik van paddo's.
Artiest {SHOWLIST artist 42991, 62042}
Uitspraak van Xochipilli'81 op zondag 14 oktober 2007 om 10:53:
Ze kunnen beter de alcoholproblematiek aanpakken. Veel jongeren gaan er aan kapot!

dat komt vanzelf aan de beurt
accijns is alweer omhoog gegaan dit jaar
Br33z4h is alweer 40 cent duurder
bier 50 cent per krat
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 21:38:
Paddo’s zijn eenvoudig thuis te kweken vanuit sporen, wat het moeilijker maakt ze uit te bannen.

je vergeet er bij te zetten dat het geen stank overlast geeft en niet veel stroom eist dus bijna niet op te sporen of je moet een NSBer naast je hebben wonen
Stond al een paar keer vermeld, maar kan niet vaak genoeg aan het licht gebracht worden.

http://reddepaddo.nl/
laatste aanpassing
Artiest Mannie
lees ik er nu overheen..
vroeg me af wanneer dit verbod nu ingaat? meteen?
 
Aanstaande week gaat Tweede kamer beslising nemen
laatste aanpassing
 
Gaat er ook nog een demonstratie plaatsvinden?
 
Meer rellen denk ik :X...

Ik weet niet hoe demonstratie uit moet zien?

Allemaal Dealers die Tweede kamer leden lastig vallen of ze paddo's willen?

Elke tweede kamer lid van CDA stalken? Wedden dat politie en securitie manschappen te kort zal komen om ze allemaal te beveiligen :rot:
 
dit is echt heel erg triest! Wat een zielige campagne hebben ze in de media gevoerd en nu nog verbieden ook pff te gek voor woorden. Waar gaat het heen met Nederland, democratie my ass!!!
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 oktober 2007 om 01:08:
en nu gaat iedereen paddo's zoeken in het bos :lol:

Het is nu de tijd van het jaar voor de puntige kaalkopjes.
Je vind ze overgens eerder in weilanden, iig plaatsen waar gras groeit.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 oktober 2007 om 20:48:
democratie my ass!!!

Goh!!! Komen we daar nu pas achter? :lol:
 
:lol:

beter laat dan nooit.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 21:38:
Waarom is een verbod een heel slecht idee?

* Paddo’s zijn niet verslavend, zo bewijzen de risicoschattingsrapporten van het CAM (RIVM).

* Er is nog nooit iemand doodgegaan aan een overdosis paddo’s.

* Paddo’s zijn letterlijk geestverruimend, mensen de vrijheid ontnemen hun geest te verruimen hoort niet in een democratisch land.

* Paddo’s zijn een natuurlijk verschijnsel dat overal in Europa groeit, gebruikers kunnen in de bossen op zoek gaan naar paddo’s met het risico van het plukken van verkeerde, giftige paddestoelen (er zouden hierdoor in Frankrijk doden zijn gevallen).

* Paddo’s zorgen in het algemeen voor een persoonlijke, mystieke, inzichtgevende en bijzondere ervaring. Een onderzoek van het Amerikaanse instituut MAPS uit 2006 onderschrijft dit.

* Met de juiste informatie en gebruiksadviezen is de kans op een ‘bad trip’ miniem.

* Middels enkele eenvoudige maatregelen is de verkoop van paddo’s te reguleren via zo’n 120 smartshops met een goede reputatie. Gewoon gecontroleerd door de Keuringsdienst van Waren, niet door Justitie.

* Paddo’s zullen na het verbod op straat verkocht worden, zonder adviezen of gebruiksregels. Het aantal ongelukken zal waarschijnlijk toenemen.

* Behalve onder jonge toeristen heeft het gebruik van paddo’s in het geheel niet tot problemen geleid. Onverantwoord gebruik door toeristen kan worden voorkomen via het door Job Cohen voorgestelde 3-dagenplan.

* Dezelfde dealers verkopen ook cocaïne, XTC en andere synthetische middelen van dubieuze kwaliteit.

* Verboden middelen hebben een grote aantrekkingskracht op jongeren.

* Klopjachten op producenten van drugs kost de overheid veel geld, zonder dat het gebruik of de productie afneemt.

* Paddo’s zijn eenvoudig thuis te kweken vanuit sporen, wat het moeilijker maakt ze uit te bannen.

bron:http://reddepaddo.nl/

Als ze dit niet begrijpen....
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 oktober 2007 om 23:04:
Goh!!! Komen we daar nu pas achter?

Het is juist het zoveelste voorbeeld.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 oktober 2007 om 23:49:
Het is juist het zoveelste voorbeeld.

Tja, als je 1984 hebt gelezen en snapt dat geschiedenis zich herhaalt
krijg je wel door dat we straks in een totalitaire staat gaan leven als we niet heel snel voor onze eigen ik gaan kiezen.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 oktober 2007 om 23:58:
als we niet heel snel voor onze eigen ik gaan kiezen.

Volgens mij gaan mensen pas echt in beweging komen als de situatie te erg wordt, zoals een totalitaire staat. Maar zo lang het allemaal nog leefbaar is, steekt niemand een poot uit.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:02:
Volgens mij gaan mensen pas echt in beweging komen als de situatie te erg wordt, zoals een totalitaire staat. Maar zo lang het allemaal nog leefbaar is, steekt niemand een poot uit.

Mee eens. Zelfde als met het verkeer, d'r moet er altijd eerst een doodgereden worden wilt men pas het gevaar van de situatie inzien.
Huilen als het te laat is.

T komt er gewoon op neer dat we de menselijke natuur niet willen vertrouwen, daarom is er ellende. Daarom zijn er regeringen. Wij zijn
als mens bang voor de natuur en vooral de menselijke want die brengt
zogenaamd ellende :s Hoe kan er geen ellende zijn als er geen niet-ellende
bestaat? Mensen moeten eens een keer de balans vinden tussen goed en kwaad.
En accpeteren volledig zoals ik het lekkerlijk zeg dat de menselijke natuur goed én kwaad is. Pas dan zal de mens kunnen leven zoals het bedoeld is.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 21:38:
Er is nog nooit iemand doodgegaan aan een overdosis paddo’s

behalven die gene die van n brug sprongen
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 oktober 2007 om 17:15:
Gaat er ook nog een demonstratie plaatsvinden?

nee want die blowers slapen nog
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 oktober 2007 om 17:22:
Wedden dat politie en securitie manschappen te kort zal komen om ze allemaal te beveiligen

daar heb je het leger voor
Uitspraak van Xochipilli'81 op zondag 14 oktober 2007 om 10:53:
Ze kunnen beter de alcoholproblematiek aanpakken. Veel jongeren gaan er aan kapot!

ook verbieden onder 25 jaar
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:02:
Maar zo lang het allemaal nog leefbaar is

Daarom gaat het ook stapje voor stapje.
Zolang mijn biertje na een lange werkdag in de koelkast staat, wat hebben we dan te klagen denken de meeste?

In Duitsland ging het ook niet 123, Probleem is wel dan is te LAAT!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van S.F.X. op maandag 15 oktober 2007 om 00:21:
daar heb je het leger voor

Leger is voor kanonnenvoer zonder eigen "ik".
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:22:
In Duitsland ging het ook niet 123, Probleem is wel dat is te LAAT!

Eigenlijk is het altijd al te laat geweest, maarja de mensen die zich
machteloos voelen zijn altijd het probleem van de mensen die iets
willen bereiken uit de goedheid van de mens.
Daarom moeten die zelf opstaan.
laatste aanpassing
 
Tja, er zal nog veel meer betutteling volgen na al die steek en schietpartijen. Mensen zijn totaal de weg kwijt...

Dat voorspel ik je nou al. Morgen ligt het aan het blowen ofzo
 
Dan aan de videogames en weet ik veel...
laatste aanpassing
En Marilyn Manson... :yes:
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:28:
Dan aan de videogames en weet ik veel...

Ja dat is ook al een tijdje gezeik. Pffffffff ik ben van de Transformers en GI-Joe-generatie! Hoeveel mensen had ik wel niet overhoop moeten knallen dan? :/ Pokemon was pas veel later ,of ben ik nou gek? 8)
Nog effe en Super mario Bros. is geweldadig omdat je op een goomba springt :s
Hij eet wel paddo's die mario... :lol:
 
:p Ja, wou net zggen :lol:

Alleen hij krijgt een extra leven of word er groter door :/ niet eerlijk :p

Mja bij Nintendo zitten ze ook erg lang met hun neus boven de wierrook
heb ik gemerkt de afgelopen 17 jaar 8)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op maandag 15 oktober 2007 om 00:38:
Hij eet wel paddo's die mario...

:roflol:


Ik heb uitvoerig de zaak Van Themse (11/05/06 moorden A'pen) gevolgd,
daar werd voortdurend de connectie trenchcoatmafia en videogames door de media opgeblazen. Oh ja en sigaretten + bepaalde muziek/levenstijl kwam ook aanbod dacht ik...
Voor wat moet alles toch een reden hebben bij psychologen?
Hij was gewoon maf! Klaar!
laatste aanpassing
 
Tuurlijk want 'hun' weten alles :/ omdat ze in the picture staan vallen dingen extra op, worden ze belangrijker en vooral geloofwaardiger aangenomen dan ze werkelijk zijn :/ waneer mensen dat eens leren....
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:44:
sigaretten

Ik rook Marlboro...dus ik ben een potentiële moordenaar?
Gelukkig maar dat ik sjek rook dan... B)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op maandag 15 oktober 2007 om 00:52:
Ik rook Marlboro...dus ik ben een potentiele moordenaar?
Gelukkig maar dat ik sjek rook dan... B)

Roken is slecht, dus jij BENT slecht, kom maar meteen mee, krijg je een ster op je arm! :[

:lol:
 
Nee, hij was betrapt met een sigaret op internaat.
Dat was de druppel en istei doorgedraait

Morgen dus ook geen balpennen meer.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:53:
krijg je een ster op je arm!

Oeh...plakplaatjes... B)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:56:
Nee, hij was betrapt met een sigaret op internaat.
Dat was de druppel en istei doorgedraait

Morgen dus ook geen balpennen meer.

:lol: juistem.


Uitspraak van TYHARO op maandag 15 oktober 2007 om 00:56:
Oeh...plakplaatjes...

staat je vast owwwww zo sexy B)
 
Ik wil dan toch wel nicotine plaksterren aub!
Anders bega ik ook een ongeluk!
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 00:56:
Nee, hij was betrapt met een sigaret op internaat.
Dat was de druppel en istei doorgedraaid ofzo...

En dan ga je mensen op straat doodschieten idd...en als het ff kan mensen met een kleurtje...want het is hun schuld...want de tabak komt daar ergens vandaan...
Ik snap de link idd... :/
 
Uitspraak van TYHARO op maandag 15 oktober 2007 om 01:01:
Ik snap de link idd... :/

:o Dan ben je de 1e!
 
Daarom, de enige die het weet is hij zelf.
Maar dat racisme is ook raar, hij studeerde dierenverzorging.
Wat ik had gelezen was hij niet altijd zo. Weet ik veel...
Misschien zaten er paddo's in het spel!

Moeders van autistische kinderen kregen ook de schrik van hun leven, toen zijn autisme door de media werd opgeblazen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 01:11:
Misschien zaten er paddo's in het spel!

Een potentiele crimineel dus, hou em maar in de gateng.:rot:
 
Alice in Wonderland is de oorzaak.
Zij is begonnen met die paddo's!

BAN!
Kunnen we...mochten ze het verbod doorzetten ondanks allerlei protesten en bezwaren...niet ook een kerk oprichten net als die gasten in Brazilie (toch?) hebben gedaan voor gebruik van ayahuasca?
Of het sowieso via hun spelen...stellen dat je een sekte (als in aftakking) ervan bent... :roflol:
 
Leuk dat je dat vermeld,
Ik zag een kort Tv-prg(vraag me niet welke zender)tijdje terug dat sommige kerkgangers dat in Nederland ook deden om dichter tot Jezus te komen enzo...
Wist ik niet dat dat bestond.
laatste aanpassing
Dan zijn ze wel weer ergens anders te krijgen..
Maar je hoort de laatste tijd wel vaak, dat t mis gaat, dus ben
t er wel mee eens dat ze die dingen verbieden
Uitspraak van Bacolijntje op maandag 15 oktober 2007 om 03:15:
dus ben
t er wel mee eens dat ze die dingen verbieden

paddo's zijn al in de hele wereld verboden
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 17:55:
Dat zei ik

oeps :p
als ze verboden worden gaan ze wel lekker veel geld opleveren:d