Partyflock
 
Forumonderwerp · 976160
 
AMSTERDAM - De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag.



De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt volgens de krant nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

Ambulances

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink, constateerde de GGD in een rapport. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt door Klink genomen op grond van een rapport van het RIVM over de risico's van paddo's, schrijft de krant. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.



De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan.

Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.

Nu.nl
 
Vind de werking van paddo's niet echt leuk, heb het een paar keer gedaan. Vooral de diepe trip was erg leerzaam voor me. De mensen die het meegemaakt hebben weten wat ik bedoel.

Ik heb niet de behoefte het vaker te gaan doen, maar vind wel dat iedereen die kans moet krijgen. Maar het is wel iets waar je klaar voor moet zijn, en niet te lacherig over moet doen want anders is het pure mindfucking.

Mensen die het onwetend nemen om een avondje lol te hebben komen vaak bedrogen uit.
Die 3 dagen regeling is wat dat betreft niet verkeerd bedacht maar dat is niet te handhaven.
eerst de paddo's,daarna de wiet....let maar op.
Jammer, deed ze af en toe door de danoontjes van mn dochter, die zal wel balen. :nocheer:
 
Ik zag het net op het nieuws ja...

GVDGVDGVDGVDGVDGVD, wat vies hypocriet. Hier kan ik echt woest om worden! Het is ze gelukt hoor!!!

:@

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 oktober 2007 om 16:13:
Schande voor Nederland, dit. Alle verworven vrijheden wat het land zo mooi maken, worden stuk-voor-stuk kapoet gemaakt door dit oudbollige kut kabinet.

Uitspraak van Mr. Thompson op vrijdag 12 oktober 2007 om 15:58:
Wat denkt de regering nu werkelijk te bereiken met het verbieden van die paddo's? Dat de zogenaamde drugstoeristen thuis blijven? Nou die blijven toch wel komen. Maar inplaats ze nu paddo's halen in een legale winkel waar men tekst en uitleg kunnen geven, worden de paddo's gehaald bij illegale Henkie met alle gevolgen van dien.

Het is de zoveelste bemoeienis geleid door gevoel en de bijbel i.p.v. concrete cijfers of rapporten. En ik ben bang dat het nog verder gaat met deze regering.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 oktober 2007 om 11:17:
blijkbaar wordt er niet naar het volk geluisterd maar wel naar de media.

Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op vrijdag 12 oktober 2007 om 11:03:
Dit kabinet is redelijk misselijkmakend bezig... Gadverdamme wat een schijtland begint dit te worden. BAH!

Helemaal niks meer aan toe te voegen! (y)
Dit kabinet begint steeds meer en meer te zuigen.
laatste aanpassing
Het was ook gewoon zo obvious dat dit het plan was...verbieden...andere plannen zijn nooit een optie geweest... :no:
 
Sorry, ik kan er echt niks anders dan maken dat hierachter gewoon dikke corruptie schuil gaat. Duidelijk dit gewoon de druk van de grote landen binnen de EU is. Iedere ervaren paddo's-gebruiker weet denk ik wel dat paddo's het bij lange na niet verdienen om verboden te worden. Maargoed, het zij zo dus. We komen er heus nog wel aan. Maar dan door zelfkweek of natuurlijk zelf gaan zoeken. Maar het is wel echt helemaal over met de eerlijke politiek. Voor mij een heel duidelijk signaal dat de NWO nu in Nederland zichtbaar nadert.

Heel triest dat de regering maar de baas blijft over dit land idd. Wij, het volk hebben de macht als het erop aankomt hoor. Maar niemand doet wat, niemand ziet het...
 
Uitspraak van P-T-W op vrijdag 12 oktober 2007 om 22:53:
eerst de paddo's,daarna de wiet....let maar op.

Dat gaat ook nog wel ophouden op een gegeven moment ja. 2 - 3 jaartjes geef denk ik...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 04:17:
Sorry, ik kan er echt niks anders dan maken dat hierachter gewoon dikke corruptie schuil gaat. Duidelijk dit gewoon de druk van de grote landen binnen de EU is

(y)

Lekker het bos in en plukken die handel, het hertfst seizoen is toch geopend...
Wel even een boekje kopen met daarin info over de juiste paddo's die je kunt plukken in nederland....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 04:20:
eerst de paddo's,daarna de wiet....let maar op.

Dat gaat ook nog wel ophouden op een gegeven moment ja. 2 - 3 jaartjes geef denk ik...

Had het in een ander topic er ook al over ...Leuk he die europese eenwording...Fuck de grondwet!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van SuburbanKnight op zaterdag 13 oktober 2007 om 09:59:
...Leuk he die europese dictatuur...
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 oktober 2007 om 22:45:
pure mindfucking.

Precies wat je zegt! :)
Uitspraak van P-T-W op vrijdag 12 oktober 2007 om 22:53:
eerst de paddo's,daarna de wiet....let maar op.

Dat meteen ook maar verbieden.

Waarom heb je trouwens drugs nodig? Leer jezelf maar beter kennen dan heb je geen drugs nodig. :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 13 oktober 2007 om 11:06:
Waarom heb je trouwens drugs nodig? Leer jezelf maar beter kennen dan heb je geen drugs nodig

dat soort dingen moet je hier niet zeggen. daar bestaan andere topics voor.
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 13 oktober 2007 om 11:06:
Leer jezelf maar beter kennen dan heb je geen drugs nodig. :lol:

van mezelf leren kennen heb ik nog nooit roze beertjes en blauwe konijntjes in de wolken gezien
word
 
Uitspraak van actief op zaterdag 13 oktober 2007 om 12:53:
van mezelf leren kennen heb ik nog nooit roze beertjes en blauwe konijntjes in de wolken gezien

Dat is dan jammer voor je. :)
Uitspraak van anders op zaterdag 13 oktober 2007 om 12:08:
dat soort dingen moet je hier niet zeggen. daar bestaan andere topics voor.

Censuur? Gelukkig maak ik dat wel zelf uit. :vaag:
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 13 oktober 2007 om 13:04:
Dat is dan jammer voor je. :)

inderdaad, dus daarvoor hebben we paddo's ;)
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 13 oktober 2007 om 11:06:
Dat meteen ook maar verbieden.

Precies, hoe meer er wordt verboden, hoe meer we kunnen hosselen.
Jwz.

Hou het illegale handel!
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 13 oktober 2007 om 11:06:
Dat meteen ook maar verbieden.

Waarom heb je trouwens drugs nodig? Leer jezelf maar beter kennen dan heb je geen drugs nodig. :lol:

Aangezien religie ook voor waanideeen, hallucinaties en psychoses zorgt en je er ook van in je eigen fantasiewereldje gaat leven, kunnen ze dat ook idd maar beter verbieden. (y)
 
Uitspraak van actief op zaterdag 13 oktober 2007 om 13:08:
inderdaad, dus daarvoor hebben we paddo's

Dat krijg je van jaren lang blowen in je studententijd.

Geestelijke-stilstand. ;)
hmmm binnenkort maar ff wat ínslaan voor een paar jaar:)
wil nog wel voor die tijd een xtje buiten mezelf treden..
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 13 oktober 2007 om 13:28:
Geestelijke-stilstand. ;)

da's beter dan die geestelijke achterstand die jij hebt opgelopen tijdens je bevalling
 
Kommy May is blinded by religion. ;)
Ik vind het echt belachelijk (gebruik zelf niet).
Hoeveel doden zijn er al gevallen door alcohol? Het draait allemaal weer om poen (N)
laatste aanpassing
Uitspraak van MamaDeLuxe op zaterdag 13 oktober 2007 om 14:16:
Het draait allemaal weer om poen

dat denk ik niet
eerder om niet het lastige jongetje in de klas te zijn in europa.

maar ik vind het interessanter om te brainstormen over wat het hogere doel van het verbod kan zijn.
ervaren mensen die entheogene ( ayahuasca , paddo's etx )middelen gebruiken weten dat deze middelen vele nieuwe inzichten kunnen geven over zichzelf en de wereld in zn algemeen

voor die mensen worden ogen geopend over bepaalde zaken als politiek, natuur , godsdienst enz enz.......
laatste aanpassing
snap wel dat ze risicovolle producten aan banden willen leggen alleen paddo's worden al zolang gebruikt en zittn ook al zolang in het verkoopcircuit dat een simpel verbod niet zal voldoen. een te radicale ingreep ook. het aantal incidenten is veel kleiner dan met alcohol of overige drugs. paddo's zijn wel gevaarlijk maar alles hangt af van de staat van de gebruiker, dat valt in mijn mening onder eigen verantwoording net als met andere drugs. ik gebruik zelf geen paddo's omdat ik er niet tegen kan en het niet fijn vind, ben er te gevoelig voor , aangezien ik dat weet handel ik er ook naar, ik ken de gevaren immers maar dat is met alles zo niet speciaal met paddo's.
maargoed, als je het in de verbodssfeer gaat drukken zal het weer het illigale circuit induiken, onder de toonbanken .. nog gevaarlijker.
Uitspraak van injected op zaterdag 13 oktober 2007 om 14:28:
dat denk ik niet
eerder om niet het lastige jongetje in de klas te zijn in europa.

Idd, daar zal het ook wel om gaan.
Ik bedoelde dat er geen verbod op alcohol komt omdat daar accijns over geheven wordt :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:26:
De verkoop van paddo's wordt verboden

flikkers:[

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:26:
In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

en hoe vaak moeten ze wel niet uitrukken bij problemen met alcohol?:[
 
Uitspraak van injected op zaterdag 13 oktober 2007 om 14:28:
maar ik vind het interessanter om te brainstormen over wat het hogere doel van het verbod kan zijn.
ervaren mensen die entheogene ( ayahuasca , paddo's etx ) middelen gebruiken weten dat deze middelen vele nieuwe inzichten kunnen geven over zichzelf en de wereld in zn algemeen

voor die mensen worden ogen geopend over bepaalde zaken als politiek, natuur , godsdienst enz enz.......

Exact. Hier zat ik dus ook al over na te denken. Want dat is het laatste wat wereldleiders en regeringen willen; mensen die hun ogen openen, voor zichzelf denken en dieper nadenken over zaken. Machthebbers kunnen geen mensen gebruiken die ze niet onder controle kunnen houden en hun leugens en bedrog doorzien. En aangezien mensen het nu (gelukkig) steeds meer in beginnen te zien, zit een naar mijn idee een grote kans in dat dit de zoveelste poging van het systeem is om het volk 'dom' en gehoorzaam te houden.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Devon-Miles op zaterdag 13 oktober 2007 om 14:28:
en imago

Klopt, denken en handelen uit imago (n)


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 15:20:
Exact. En dat is het laatste wat de wereldleiders willen; mensen die hun ogen openen, voor zichzelf denken en dieper nadenken over zaken. Mensen beginnen het steeds meer in te zien. Er zit een grote kans in dat dit de zoveelste poging is om het volk 'dom' en gehoorzaam te houden.

Helemaal gelijk.

T word echt tijd dat V for Vendetta eens in praktijk word gebracht;

People should not fear their government, their government should fear the people.

Of krijgen mensen hier een natte plasser van Orwell's 1984?
laatste aanpassing
 
Schandalig!

Lekker spammeng

http://reddepaddo.nl/
Ik vind dat paddo's alleen verboden moeten worden aan buitelandse toeristen (Y) :yes:
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 13:11:
Precies, hoe meer er wordt verboden, hoe meer we kunnen hosselen.
Jwz.

Hou het illegale handel!

Precies.

Verbied alles. En je hebt perfect vrije handel :vaag:
 
Het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) heeft een
risicoschatting uitgevoerd voor psychotrope paddestoelen die de werkzame stoffen
psilocine en psilocybine bevatten.
Omdat er geen sprake is van lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid, de acute
toxiciteit grotendeels beperkt blijft tot mogelijke paniek- en angstaanvallen en bij
chronische toxiciteit hoogstens het optreden van flashbacks genoemd kan worden is er
per saldo geen risico voor de individuele gezondheid bij het gebruik van paddo’s.
Het produkt is relatief makkelijk te verkrijgen en er is weinig adequate gebruikersinformatie
beschikbaar. De kwaliteit van het produkt is onbetrouwbaar en het
kwaliteitsbesef van diegenen die het produkt verkopen ontbreekt grotendeels.
Daarentegen vallen de omvang van het gebruik, de kwetsbaarheid van de gebruiker
en het aantal en ernst van meldingen van incidenten mee. Het risico voor de
volksgezondheid wordt daarom als gering ingeschat.
Dit middel beïnvloedt het reactievermogen (o.a rijvaardigheid) van de gebruiker
negatief maar er is geen sprake van verlaging van de geweldsdrempel van de
gebruiker. Omdat het gebruik meestal thuis en in de vrije natuur plaatsvindt is er geen
overlast voor burgers. Het risico voor de openbare orde wordt daarom als gering
ingeschat.
Er is geen risico met betrekking tot criminele betrokkenheid. Hoogstens hebben enkele
individuen uit het smartshopcircuit banden met het “designer drugs” milieu.
In vergelijking met andere middelen waarvoor het CAM risicoschattingen heeft
uitgevoerd (MBDB, MTA en GHB), scoren de paddo’s relatief laag op de risicoschaal.
Gezien het bovenstaande is de aanbeveling van het CAM om kwaliteitseisen te stellen
aan het product paddo’s (o.a. standaardisatie, zuiverheid, etikettering) en de handel in
paddo’s (o.a. verantwoorde informatievoorziening) en mede daarmee te bevorderen
dat paddo’s in beperkte mate verkrijgbaar zijn. De uitkomst van de risicoschatting geeft
geen noodzaak tot een wettelijk verbod op paddo’s.

CAM onderzoek.
laatste aanpassing
 
http://reddepaddo.nl/ !!!!!!!
 
Dat zei ik O:)
aan de verkoop van paddo's wordt 12 miljoen per jaar verdient aan buitenlandse drugstoeristen, waarom afschaffen?
dat geld gaat niet naar de regering
 
aah joh. Als geld rolt. Rolt het ook door kistje van Regering heen.

Of het moet in buitenland uitgegeven worden.
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 13 oktober 2007 om 18:00:
aan de verkoop van paddo's wordt 12 miljoen per jaar verdient aan buitenlandse drugstoeristen, waarom afschaffen?

de toeristen zijn 9 van de 10 keer ook het probleem
 
Zonder die drugstoeristen had de regering het een stuk moeilijker om hun smerige plannetje door te voeren. Het zou me trouwens niks verbazen als al die gevallen (of iniedergeval een groot deel) sowieso verzonnen bullcrap en stemmingmakerij zijn. Want mij maak je niet wijs dat de regering geen dikke vinger in de pap heeft bij de media. Just like America.
laatste aanpassing
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op zaterdag 13 oktober 2007 om 21:01:
de toeristen zijn 9 van de 10 keer ook het probleem

Juist dat vind ik dus ook...
Het is jammer.. heb truffels altijd wel leuk gevonden.
 
Waarom is een verbod een heel slecht idee?

* Paddo’s zijn niet verslavend, zo bewijzen de risicoschattingsrapporten van het CAM (RIVM).

* Er is nog nooit iemand doodgegaan aan een overdosis paddo’s.

* Paddo’s zijn letterlijk geestverruimend, mensen de vrijheid ontnemen hun geest te verruimen hoort niet in een democratisch land.

* Paddo’s zijn een natuurlijk verschijnsel dat overal in Europa groeit, gebruikers kunnen in de bossen op zoek gaan naar paddo’s met het risico van het plukken van verkeerde, giftige paddestoelen (er zouden hierdoor in Frankrijk doden zijn gevallen).

* Paddo’s zorgen in het algemeen voor een persoonlijke, mystieke, inzichtgevende en bijzondere ervaring. Een onderzoek van het Amerikaanse instituut MAPS uit 2006 onderschrijft dit.

* Met de juiste informatie en gebruiksadviezen is de kans op een ‘bad trip’ miniem.

* Middels enkele eenvoudige maatregelen is de verkoop van paddo’s te reguleren via zo’n 120 smartshops met een goede reputatie. Gewoon gecontroleerd door de Keuringsdienst van Waren, niet door Justitie.

* Paddo’s zullen na het verbod op straat verkocht worden, zonder adviezen of gebruiksregels. Het aantal ongelukken zal waarschijnlijk toenemen.

* Behalve onder jonge toeristen heeft het gebruik van paddo’s in het geheel niet tot problemen geleid. Onverantwoord gebruik door toeristen kan worden voorkomen via het door Job Cohen voorgestelde 3-dagenplan.

* Dezelfde dealers verkopen ook cocaïne, XTC en andere synthetische middelen van dubieuze kwaliteit.

* Verboden middelen hebben een grote aantrekkingskracht op jongeren.

* Klopjachten op producenten van drugs kost de overheid veel geld, zonder dat het gebruik of de productie afneemt.

* Paddo’s zijn eenvoudig thuis te kweken vanuit sporen, wat het moeilijker maakt ze uit te bannen.

bron:http://reddepaddo.nl/
Uitspraak van :cocktail: Renée :cocktail: op zaterdag 13 oktober 2007 om 21:29:
Juist dat vind ik dus ook...
Het is jammer.. heb truffels altijd wel leuk gevonden.

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar snap het nut van verbieden naar de nederlands niet :no:
 
Rook verbod in de Horeca omdat, werknemer recht heeft op een rook vrije plek.

Paddo's verbod.


Wat volgt er nog meer?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 21:47:
Wat volgt er nog meer?

het verbod op vrijheid in doen en laten :X
Staat er al een (grote) demonstratie in de planing trouwens?
 
Ja inplaats van 20 man die voor ministerie van Landbouw stonden :X
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 oktober 2007 om 22:14:
Ja inplaats van 20 man die voor ministerie van Landbouw stonden

wahahaha,

heel pf! B)
 
en nu gaat iedereen paddo's zoeken in het bos :lol:

Ze kunnen beter de alcoholproblematiek aanpakken. Veel jongeren gaan er aan kapot!