Partyflock
 
Forumonderwerp · 976160
 
AMSTERDAM - De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag.



De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt volgens de krant nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

Ambulances

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink, constateerde de GGD in een rapport. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt door Klink genomen op grond van een rapport van het RIVM over de risico's van paddo's, schrijft de krant. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.



De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan.

Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.

Nu.nl
tsja ... toeristen bedankt :/


Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:26:
het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'

nog trippender ... geen controlle meer :woep: ...
hoevaak zeggen ze dit al?

ben benieuwd..
het is een natuurproduct, hoe kan je nou een natuurproduct verbieden.
straks komen de vitamines en mineralen ook nog aan de beurt.

oh en vergeet dan fruit en groente niet, groeit zo in de natuur hoor (Y)
sja de buitenlanders verpesten het dus :/

dan maar aan de cactussen 8)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:26:
scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.

:roflol: zulke dingen gebeuren wekelijks door mensen onder invloed van alcohol..
laatste aanpassing
Uitspraak van Sander op woensdag 10 oktober 2007 om 08:36:
dan maar aan de cactussen

gvd ... idd ... san pedro ... grrrr ... je zal het maar vergeten :frusty:
Uitspraak van VageJetje op woensdag 10 oktober 2007 om 08:39:
gvd ... idd ... san pedro ... grrrr ... je zal het maar vergeten

ohja vergeet die niet :o
dat verbod gaat er ook aankomen

hier staat ie mooi al te groeien B)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ENROC op woensdag 10 oktober 2007 om 08:38:
alcohol.

Laten ze dát maar eens verbieden, maar nee alcohol levert weer teveel belasting op
 
Ja, alkhol in combinatie met paddo's is ook niet bijster slim:S

Gewoon thuis doen, of in een bos gebied. iedergeval waar niet al te veel mensen zijn...


Ik vind dat de overheid weer veelste bekrompen en eenzijdig naar dit soort situaties kijkt. ipv. dat ze nou eens nagaan hoevaak het wel goed gaat (y)
laatste aanpassing
 
mooi zo! (Y) weg met die zooi (Y) :[
 
Opbokken met die rommel :yes:
En de champignons ook verbieden:D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:47:
mooi zo! weg met die zooi

hou es ff op joh! (f)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:45:
of in een bos gebied.

Let er dan wel op hoelaat je het doet, want als je dan midden op de veluwe loopt, is het ineens heel erg snel donker :bloos: o:) :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:26:
Minister van Volksgezondheid Ab Klink

Onze gemeenschappelijke vijand.
wie heeft dit kabinet trouwens gekozen, die zou ik wel ff in me handen willen krijgen :[
denk je nou echt dat de laatste tijd een kabinet wordt gekozen?
dat word ons wijs gemaakt ja.

denk je nou echt dat na n mislukte poging om te regeren, dezelfde harry potter door democratie wederom aan de macht is hier?
Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 08:40:
ohja vergeet die niet
dat verbod gaat er ook aankomen

echt he :S .. nog net geen nachtmerries erover :D ... wil er echt graag een .. maar opschieten doet het neit :S
 
een verbod? dat mag u van mij onderbouwen:-)
Verdomme (N)

Hier was ik al bang voor. Omdat een paar van die klote toeristen niet met paddo's kunnen omgaan is er WEER iets WEG wat in dit mooie land thuis hoort.

Ik ben dus echt een paddo-fan. Het is echt leuk, lachen, puur natuur en je voelt je niet 3 dagen helemaal verrot.
Uitspraak van Sander op woensdag 10 oktober 2007 om 08:36:
dan maar aan de cactussen 8)

Spa met cactus?
Werkzaam bij Total Asphyxiation
Werkzaam bij Cube
(n) Slechte zaak, maar de stoelen zullen wel gewoon verkocht blijven worden bij de lokale smartboer :p
 
Na z'n verbod helaas niet meer, dan zullen ze allemaal gecontroleerd gaan worden op het verkoop van paddo's.
laatste aanpassing
net als 2cb toen de tijd..
jammer dat ik dat niet heb kunnen meemaken:/
 
Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 08:34:
hoevaak zeggen ze dit al?

ehm, dit is de eerste keer:s
als het illigaal is wordt het al snel interressanter...
dus gaan meer mensen het gebruiken en kunnen ze geen advies of informatie meer vragen aan de shopeigenaar... tenzij je een aardige dealer hebt :)

en het is ook niet schadelijk voor je gezondheid :)
tenzij je van een dak springt :rot:

en verslavend is het ook niet echt.
Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 09:21:
net als 2cb toen de tijd..
jammer dat ik dat niet heb kunnen meemaken

kan wel keertje voor je kijken of ik kan fixen :yes: ...
 
Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 08:34:
het is een natuurproduct, hoe kan je nou een natuurproduct verbieden.
straks komen de vitamines en mineralen ook nog aan de beurt.

oh en vergeet dan fruit en groente niet, groeit zo in de natuur hoor (Y)

Zucht,. Jij bent echt niet mama's slimste he?


Als het aan jou ligt mogen 11 jarige kindjes zich zeker ook gewoon doosnuiven aan coke omdat dat ook een natuurproduct is?

Niet alle dingen in de natuur zijn goed voor je. Paddo's zorgen dat je gaat hallucioneren.


En nee dat ik jouw uitingen behandel betekend niet dat ik voor dit nieuwe beleid ben.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:26:
de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen

die doos had niet eens paddo's op! bleek uit toxicologisch onderzoek. KUTMEDIA, KUTTOERISTEN :[

kweek ze dan zelf wel (y)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:30:
ls het aan jou ligt mogen 11 jarige kindjes zich zeker ook gewoon doosnuiven aan coke omdat dat ook een natuurproduct is

Coke is een behandeld natuurproduct, met nogal wat chemicaliën.. zoals benzine enz.
Dus niet echt puur natuur ;)
Moeders slimste (Y)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:30:
..ik jouw uitingen behandel betekend niet dat

..ik jouw uitingen behandel, betekent niet dat...

als we t dan tóch over slim of niet gaan hebben :p
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:33:
die doos had niet eens paddo's op!

jawel, die fransman die zijn hond doodstak had dat niet.


Maar, paddo's doen dat niet met je.. Dat 17 jarige kind had sowieso nooit alleen frankrijk uit moeten gaan.
 
Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 09:34:
met nogal wat chemicaliën.. zoals benzine enz.

ehm, hier mis je denk ik weer een steekje of is benzine geen natuurproduct ;) ?


Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 09:34:
als we t dan tóch over slim of niet gaan hebben :p

Typ foutjes hebben niets te maken met "slim"zijn. Meningen zoals de jouwe wel. Als je IQ toereikend genoeg was kon je inschatten dat het gebruik hiervan gevaarlijk is.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:35:
jawel, die fransman die zijn hond doodstak had dat niet.

volgens wiki:

Zelfmoord Franse toeriste

Op 24 maart 2007 pleegde een 17-jarige Franse toeriste zelfmoord door van een viaduct af te springen, terwijl zij naar men zei paddo's had gebruikt. Later er werd er bij monde van Wim Best, van de inspectie van opiumzaken van het ministerie van Volksgezondheid, gemeld “Men zegt dat ze paddo's heeft gebruikt, maar er is geen sectie of toxicologisch onderzoek verricht. Het meisje zou psychisch in de war zijn geweest.”
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:37:
ehm, hier mis je denk ik weer een steekje of is benzine geen natuurproduct ;) ?

jah en alle atomen zijn ook natuurproducten :gaap:
of komt benzine soms zo voor in de natuur? Nee.

en nee, niet alle natuurproducten zijn goed voor je. Vreet maar eens een handvol datura/doornappel zaden (die overigens wel legaal zijn :/ )

(n)
laatste aanpassing
 
ze moeten dat christentuig uit de regering verbieden...
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:39:
en zegt dat ze paddo's heeft gebruikt, maar er is geen sectie of toxicologisch onderzoek verricht.

Mij is ook zoiets wijs gemaakt. Maar daarbij werd verteld dat zij daar niet alleen had moeten zijn met paddo's door haar labiliteit...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:37:
Als je IQ toereikend genoeg was kon je inschatten dat het gebruik hiervan gevaarlijk is.

het gebruikt is niet gevaarlijk, misbruik is gevaarlijk, net als teveel paracetamol gevaarlijk is, en teveel alcohol.
een gewone dosis mexicanen is verre van gevaarlijk.. als je t maar niet alleen doet en niet teveel neemt..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:37:
hier mis je denk ik weer een steekje of is benzine geen natuurproduct

neen, dat is een geraffineerd olie product ;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:40:
Maar daarbij werd verteld dat zij daar niet alleen had moeten zijn met paddo's door haar labiliteit...

er is niet eens bewijs dat ze paddo's op had.
ach ja, de liefhebber kan ze toch wel krijgen, kweken, zoeken, dus wat schiet de regering er in godsnaam mee op? kga wel aan de 2CB :d (ook verboden toch? :roflol: )
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:40:
jah en alle atomen zijn ook natuurproducten :gaap:
of komt benzine soms zo voor in de natuur

Technisch gezien, ja.

En benzine:

Als jij een prei koopt in de winkel, doe je dat toch ook zonder dat donkergroene. Maakt de prei niets minder dan een natuurproduct alleen de overtollige rotzooi is er bij weggehaald. Zo werkt benzine ook.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:40:
datura/doornappel zaden (die overigens wel legaal zijn )

meuhj over een bad trip gesproken :vaag:
Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 09:41:
een gewone dosis mexicanen is verre van gevaarlijk.. als je t maar niet alleen doet en niet teveel neemt..

het balangrijkst is dat je je er goed bij voelt :)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:43:
Technisch gezien, ja.

je hebt idd gelijk, d8 ff dat je koolstofketens moest kraken maar je hoeft alleen te destilleren.. (f)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:41:
kga wel aan de 2CB :d (ook verboden toch? :roflol: )
Lol, ze bereiken er ook niets mee. Op elk hardstyle/core feest(over andere feesten kan ik niet oordelen gezien ik nogal een-lijnig ben) is ook zeker 60% onder invloed van iets niet legaals.

Het gaat hen er gewoon om dat ze zich mooi af kunnen spiegelen

En 2cb is een stuk lekkerder dan paddo's ;)
 
Uitspraak van Hazel (L) op woensdag 10 oktober 2007 om 09:45:
het balangrijkst is dat je je er goed bij voelt :)

Daarom snap ik dit nutteloze verbod ook niet. Als je paddo's gebruikt weet je ongetwijfeld als nederlander wat het is.

Paddo's doen geen rare dingen met je, enkel als jij die rare dingen zelf al in je hoofd hebt.
 
mooi zo, kan iig ff vooruit :D
en het gaat de overheid waarschijnlijk ook flink om:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 08:26:
In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden

binnenkort zal de wiet wel aan de beurt zijn. Maar alcohol niet hoor :/
 
Uitspraak van Marcel-o B) op woensdag 10 oktober 2007 om 09:41:
een gewone dosis mexicanen is verre van gevaarlijk.. als je t maar niet alleen doet en niet teveel neemt..

En niet zo labiel bent als bvb dat franse meisje.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:48:
Maar alcohol niet hoor

alcohol maakt meer kapot :jaja:
 
moet je die wereldvreemde politici vertellen..
Het gaat te ver...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:48:
En niet zo labiel bent als bvb dat franse meisje.

dus ligt t niet aan de paddestoelen ;)
 
Gewoon niks meer aan toeristen verkopen. Zo simpel is het.
 
het gebruikt is niet gevaarlijk, misbruik is gevaarlijk, net als teveel paracetamol gevaarlijk is, en teveel alcohol.
een gewone dosis mexicanen is verre van gevaarlijk.. als je t maar niet alleen doet en niet teveel neemt..



Ik kan dit niet beter verwoorden.