Partyflock
 
Forumonderwerp · 913000
­ Nederland
Wat is dat kut zeg :@

Je moet steeds zorgen dat het geluid goed is, da's hier best een klus omdat niet elk nummer even hard op de cd staat (zelfs bij gekochte cd's :S) Nouja dan moet je ook nog een soort setje voorbereiden want anders valt het stil natuurlijk en dan kan je weer opnieuw beginnen, zeg maar :bye: tegen spontaniteit :( :@

Demo's (N)

Iemand tips voor het opnemen van een demo?
Artiest DanM
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 28 november 2006 om 18:38:
Nee hou ik niet van hoor

Maar als je een mi8x opneemt met Mixmeister hoef je niks te doen, bpm staat op volgorde, je kiest hoe je m gemixed wil hebben, verplaatst effe wat....het is letterlijk knippen plakken slepen....het maken van een vinyldemo is veel vetter, en dán laat je horen wat je echt kan...( toonregeling, gain, timing, opbouw...) uiteraard geldt dit ook voor het mixen met cd dexx....mixmeister is leuk voor als je snel wat wil hebben voor een weekendje weg ofzo....niet voor het recorden van demos...beetje nep...;)
Artiest JSPR
Uitspraak van DanM op dinsdag 14 november 2006 om 23:23:
begin met een goede audio editor, erg handig om later ( achteraf!) je levels te 'normalizen'...
Persoonlijk gebruik ik Cooledit pro, of Wavelab, beide hebben een zeer goede levelmeter onboard, waarmee je pieken in de gaten kan houden....( die pieken voorkom je dus door je mixer/master kanaal wat omlaag te gooien)
Het voorbereiden van setjes is geen pre, want on-stage kan je nog zo goed voorbereid zijn, als er geen hond staat te swingen is je set toch wel naar de klote... improvisatie en platenkennis is veel belangrijker...en je moet er zin in hebben...
Ik neem ongeveer 1 a 2 demos per maand op, nog nooit problemen gehad met inspiratieproblemen of zoiets.. gewoon doen waar je goed in bent...

Nog ff over dat normalizen....na je recording laat je je editor gewoon alle pieken weghalen, en alle dalen vullen, zodat je geluid wat voller is...( ik gooi er wat plugins overheen zodat het geluid nog voller is...) het resultaat is zeker wel goed, zo niet beter dan een gekochte cd uit de winkel...tenminste, volume is in iedergeval harder...

Niks aan toe te voegen (y)
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 14 november 2006 om 17:47:
da's hier best een klus omdat niet elk nummer even hard op de cd staat

Dit is raar, waarom? omdat een platenmaatschappij die een cd uitbrengt ervoor zorgt dat elke track hetzelfde gemastered is zodat je juist géén volume verschillen hebt....een mix compilatie uit de winkel, zelfde verhaal, wordt genormalized voor de release....zou ook logisch zijn, anders heb je continue volume verschillen in je mix, niets is zooooo storend als dat....
Wat ik meestal doe als ik een set opneem is gewoon draaien wat ik het lekkerste vindt klniken, een beetje dj heeft wel wat platenkennis, dat is toch wel het belangrijkste....heb je dat niet gaat je mix vaak in het begin al naar de klote....je kan onder het opnemen aan de hand van je levelmeter zien of je uitsturing gelijk is, tenminste met een degelijke mixer wel...zorg ook dat je 'gain' net iets boven 0db staat, zet m harder als je volgende plaat echt zachter klinkt...doe er verder niks mee, een gain regelaar is 'fijnafstemming', géén fader om je levels mee te regelen, daar gebruik je je faders voor....
tips die ik je verder kan geven zijn, gebruik toonregeling bij in en uitmixen...dat kan namelijk ook foutjes verdoezelen, ik noem een kick die net ff scheef loopt, bass eruit draaien en het valt al minder op...;)
verder is het handig om te zorgen dat je apparatuur goed is....volume verschillen kunnen ook ontstaan doordat een fader rot is ( stof of ander vuil) hou je apparatuur dus mooi bij...:)
Uitspraak van DanM op dinsdag 28 november 2006 om 19:19:
Maar als je een mi8x opneemt met Mixmeister hoef je niks te doen, bpm staat op volgorde, je kiest hoe je m gemixed wil hebben, verplaatst effe wat....het is letterlijk knippen plakken slepen....het maken van een vinyldemo is veel vetter, en dán laat je horen wat je echt kan...( toonregeling, gain, timing, opbouw...) uiteraard geldt dit ook voor het mixen met cd dexx....mixmeister is leuk voor als je snel wat wil hebben voor een weekendje weg ofzo....niet voor het recorden van demos...beetje nep...

Ben ik met jou eens hoor, ga me nou niet zitten veroordelen of zwart maken :S
Uitspraak van DanM op dinsdag 28 november 2006 om 20:43:
Dit is raar, waarom? omdat een platenmaatschappij die een cd uitbrengt ervoor zorgt dat elke track hetzelfde gemastered is zodat je juist géén volume verschillen hebt....een mix compilatie uit de winkel, zelfde verhaal, wordt genormalized voor de release....zou ook logisch zijn, anders heb je continue volume verschillen in je mix, niets is zooooo storend als dat....
Wat ik meestal doe als ik een set opneem is gewoon draaien wat ik het lekkerste vindt klniken, een beetje dj heeft wel wat platenkennis, dat is toch wel het belangrijkste....heb je dat niet gaat je mix vaak in het begin al naar de klote....je kan onder het opnemen aan de hand van je levelmeter zien of je uitsturing gelijk is, tenminste met een degelijke mixer wel...zorg ook dat je 'gain' net iets boven 0db staat, zet m harder als je volgende plaat echt zachter klinkt...doe er verder niks mee, een gain regelaar is 'fijnafstemming', géén fader om je levels mee te regelen, daar gebruik je je faders voor....
tips die ik je verder kan geven zijn, gebruik toonregeling bij in en uitmixen...dat kan namelijk ook foutjes verdoezelen, ik noem een kick die net ff scheef loopt, bass eruit draaien en het valt al minder op...
verder is het handig om te zorgen dat je apparatuur goed is....volume verschillen kunnen ook ontstaan doordat een fader rot is ( stof of ander vuil) hou je apparatuur dus mooi bij...

Dan bedoel ik trouwens dat niet elke cd even hard is, wel dat de nummers op en cd even hard staan..tenzij die cd zelf gemaakt hebt met gedownloade muziek. maar dat komt door de kwaliteit van sommige mp3's, 128 is zachter dan 192.
Artiest {SHOWLIST artist 32321, 46663}
Uitspraak van Patrick Allen B) op woensdag 29 november 2006 om 10:26:
Dan bedoel ik trouwens dat niet elke cd even hard is, wel dat de nummers op en cd even hard staan.

Dat maakt dan toch niks uit? Daar heb je toch je gain + levelmeter voor? Ik zie het probleem niet tussen twee platen die niet gelijk aan volume zijn.
Uitspraak van Patrick Allen B) op woensdag 29 november 2006 om 10:08:
Ben ik met jou eens hoor, ga me nou niet zitten veroordelen of zwart maken

Zwart maken? :s
Uitspraak van Patrick Allen B) op woensdag 29 november 2006 om 10:26:
Dan bedoel ik trouwens dat niet elke cd even hard is, wel dat de nummers op en cd even hard staan..tenzij die cd zelf gemaakt hebt met gedownloade muziek. maar dat komt door de kwaliteit van sommige mp3's, 128 is zachter dan 192.

Weet niet waar jij download, ik haal al mijn muziek binnen met dezelfde kwaliteit,minimaal 192 kbps, maar het leifst 320 kbps...dus dat probleem heb ik niet...:)
De meeste cd's in de winkel zijn allemaal even hard, helemaal als je een cd haalt van 1 bepaalde platenmaatschappij..:) maar dat probleem is zo opgelost als je je gain op je mixer gebruikt....van voor tot achter dezelfde volumes...met minder neem ik geen genoegen...en mocht het voorkomen dat een vinyl echt waardeloos is geperst ( heb ik wel wat voorbeelden van liggen!)an normalize ik het achteraf, zodat je nergens last van hebt..(Y)
En ik maak niemand zwart, en veroordeel ook niemand, geef alleen mijn mening....:flower:
Uitspraak van DanM op woensdag 29 november 2006 om 14:08:
En ik maak niemand zwart, en veroordeel ook niemand, geef alleen mijn mening

oke sorry ;)
 
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 28 november 2006 om 00:41:
Ik kan prima mixen met een cd speler..
Wat ik heb gemerkt is dat opgenomen geluid via een demo heel anders kan klinken dan uit een speaker..de bassen like bijvoorbeeld even hard maar later hor je dan dat dit dus niet zo was

Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 28 november 2006 om 00:44:
Je kan ook horen dat die persoon de basis weet van het mixen.

Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 28 november 2006 om 12:34:
als ik live opneem het geluid later anders klinkt dan toen ik aan het opnemen was...dat is kut en zonde

Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 28 november 2006 om 00:41:
Moet gewoon oefenen(y)

Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 28 november 2006 om 00:41:
Ik kan prima mixen met een cd speler

Zet eens een setje online (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 17:19:
Zet eens een setje online

Eentje waar het geluid kut is..:no:
 
Uitspraak van Patrick Allen B) op woensdag 29 november 2006 om 17:36:
Eentje waar het geluid kut is..

Misschien krijg je dan nog goede tips, om het geluid beter te krijgen (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 22:27:
Misschien krijg je dan nog goede tips, om het geluid beter te krijgen

1 tip die ik je kan geven is gebruik ALTIJD bestandjes met hetzelfde afspeelformaat, dus geeeeeeeen MP3's met verschillende bitrates..:nee: daar kan geen gain tegenop...:nee: das gewoon vragen om ellende...:yes: en anders je kwalitiet normalizen naar de laagste bitrate die je tussen je traxx heb zitten..:)
Uitspraak van DanM op woensdag 29 november 2006 om 22:42:
daar kan geen gain tegenop

Daar heb ik we wat aan :yes:

Thanks (Y)

Had ik moeten weten o:)
 
Uitspraak van DanM op woensdag 29 november 2006 om 22:42:
1 tip die ik je kan geven is gebruik ALTIJD bestandjes met hetzelfde afspeelformaat, dus geeeeeeeen MP3's met verschillende bitrates.. daar kan geen gain tegenop... das gewoon vragen om ellende... en anders je kwalitiet normalizen naar de laagste bitrate die je tussen je traxx heb zitten..

Sowieso geen mp3's gebruiken met een lagere bitrate dan 192kb/s.
Als je je mp3's als .wav op cd zet(geen slechte rips gebruiken), kun je met je brand-programma de "normalize" functie gebruiken, dan is het volume van de tracks grotendeels gelijk.
Tracks met een hoge bitrate omzetten naar een lagere bitrate, om het geluid aan te passen?? :vaag: dat is wel 't laatste wat je moet doen...gewooon zorgen dat je geen slechte mp3-rips hebt.
Als je een paar mp3's hebt met een gaar geluid, moet je dan je hele set gaar laten klinken?? :vaag:

Verschillen in volume(is er altijd, met welk medium je ook mixt), is voor een beetje dj geen enkel probleem...gebruik de pfl en gain op je mixer...oefening baart kunst (y)
 
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 28 november 2006 om 12:34:
ik bedoelde dus dat als ik live opneem het geluid later anders klinkt dan toen ik aan het opnemen was...dat is kut en zonde

Hier een oldstyle setje op vrije radio ;) van een tijdje terug,
http://members.home.nl/fluke/FluQ02042006.MP3
gewoon "on the fly"..dus niks passends uitzoeken, een hele hoop cd's meenemen, en maar kijken welke richting ik op ga..met 2 low-budget cd-players... daarin heb ik ook 3 mp3 tracks gebruikt waarvan er 1 een gare rip die klote klinkt...bijna geen bass :s
Luister maar eens bij 52 minuten :frusty:
Maar dat had ik toen ook moeten horen, en der flink wat extra bass in moeten gooien :bloos:

Let verder niet op mn :vaag: mixkwaliteit... we were just having fun :bier: :smoke:

(mp3)Tracks die kut klinken, gewoon niet meer gebruiken (y)


* edit: link doet t nu ;) *
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 12:23:
Maar dat had ik toen ook moeten horen, en der flink wat extra bass in moeten gooien

Ik heb altijd van..dat had wel iets minder gemogen..maarje ziet dus wat ik bedoel.
Als je opname slecht klinkt als je het afluisterd is er gewoon wat mis met de manier van opname lijkt me.
Vroeger deden mensen ook gewoon alles op cassetebandjes opnemen en verder niets.

Wij nemen op vanuit de mixer direct in de pc nu en er zullen altijd (vooral op het moment van 2 plaatjes tegelijk) harde en zachte stukjes in zitten...vooraf staat alles afgesteld zodat wanneer er 2 plaatjes door elkaar gaan de opname niet te hard/in het rood gaat.
Foutjes groot of klein geeft ook een gevoel van live...als het te erg is dan moet het weer opnieuw(komt regelmatig voor)....geloof me dat heeft iedereen, zelfs hele goede dj's.
Dat geeft charme zoals Fluq ook al aangaf.:)
Later je opname bewerken is niet echt een optie lijkt me zoals al vaak aangegeven is in dit onderwerp.
Trouwens de meeste mensen op een feest horen het toch allemaal niet zo erg als mensen die zelf draaien :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 23:34:
als het te erg is dan moet het weer opnieuw(komt regelmatig voor)

:@ idd (stoomd) ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 23:34:
Later je opname bewerken is niet echt een optie lijkt me zoals al vaak aangegeven is in dit onderwerp

Vind ik dus ook..
Ik heb gewoon niet het goede mengpaneel ervoor, dat wil zeggen dat de equaizer gewoon niet goed genoeg is (killed niet genoeg) Dit weet ik omdat ik al eens heb gedraaid met een mengpaneel die heel oud is maar wel goed killed (geil is dat B) )
Maar dat merk ik ook als ik de mix probeer na te doen live..

Verder zijn de pitches wel goed genoeg maar niet zo goed als ik het hebben wil.. niet fijn genoeg..snappie?



Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 23:34:
Trouwens de meeste mensen op een feest horen het toch allemaal niet zo erg als mensen die zelf draaien

Al horen ze het maar even..boeit ze niet
laatste aanpassing
 
Mischien erg omslachtig maar wel goedkoper dan bv een dateq xtc mixer : probeer 2 dezelfde 5 bands eq te kopen 2de hands ofzo en zet die tussen je afspeel bronnen voor goede controle over je geluid te krijgen.

Wij tobben ook al jaren aan verder hoor en als we moeten draaien op een feestje is het allemaal weer heel anders dan veilig thuis :)
Laatst bleef een plaat hangen bij een maat van me en moest dus snel zien te knippen...volgens mij hadden weinig mensen het door verder :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 23:34:
Wij nemen op vanuit de mixer direct in de pc nu en er zullen altijd (vooral op het moment van 2 plaatjes tegelijk) harde en zachte stukjes in zitten...vooraf staat alles afgesteld zodat wanneer er 2 plaatjes door elkaar gaan de opname niet te hard/in het rood gaat.

Harde en zachte stukjes...?:O heb al een flink wat demo ervaring, maar dat ken ik echt niet, mijn demos zijn allemaal gelijk kwa volume...:) (kwestie van op de juiste manier omgaan met je gain en toonregeling...)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 23:34:
Foutjes groot of klein geeft ook een gevoel van live...als het te erg is dan moet het weer opnieuw(komt regelmatig voor)....geloof me dat heeft iedereen, zelfs hele goede dj's.

True, kliene foutjes moet kunnen, grote fouten bij een demo, of live kan echt niet...vind ik tenminste....:\


Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 23:34:
Later je opname bewerken is niet echt een optie lijkt me zoals al vaak aangegeven is in dit onderwerp.

Waarom niet? beetje boosten kan geen kwaad ( of je levels iets loweren..;)) en komt de geluidskwalitiet ten goede is mijn ervaring..:) moet zeggen, ikneem wel een balanced signaal op, is wel beter van kwaliteit dan een gewoon line signaal, dus boosten hoeft niet, maar af en toe is het wel lekker, extra energetic soundje kan nooit kwaad...:)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 23:34:
Trouwens de meeste mensen op een feest horen het toch allemaal niet zo erg als mensen die zelf draaien

Moer bekennen dat ik me er wel degelijk aan kan storen als een dj het verneukt en de rest van zaal het 'niet hoort'...voorbeeldje...je danst op een ritme, door scheeflopende platen zit je niet meer in het ritme, gewoon een feit, helaas hoor ik dat met enige regelmaat..:)

In mijn ruime draaiervaring heb ik gemerkt dat een mixer met een goede killfunctie lekker werkt, hoe meer dB er gemute kan worden, des te lekkerder het mixen gaat...helaas met alle lowbudget mixers van tegenwoordig zie je steeds meer dat er een bepaalde waarde bijstaat, maar in de praktijk IS dit gewoon lariekoek...killen van frequenties is in mijn ogen dan ook niet echt nodig, als je creabea bent met je toonregeling komt het echt wel goed zonder ( ipv bijv je bass te killen draai je m ietsjes weg, en draai je de ander ietsjes hoger, MITS ze 100% synchroon lopen offcourse...:O )
Uitspraak van Patrick Allen B) op donderdag 30 november 2006 om 23:41:
erder zijn de pitches wel goed genoeg maar niet zo goed als ik het hebben wil.. niet fijn genoeg..snappie?

Een nauwkeurige pitch is toch wel lekker ja....;) ben ook heel blij met mijn Quartz locked Technics eigenlijk....(Y)

Mja....ieder heeft zijn eigen werkwijze, gelukkig maar, anders zou het erg saai en eentonig worden...:D
 
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 december 2006 om 00:43:
Harde en zachte stukjes...? heb al een flink wat demo ervaring, maar dat ken ik echt niet, mijn demos zijn allemaal gelijk kwa volume... (kwestie van op de juiste manier omgaan met je gain en toonregeling...)

Ik bedoel als je 2 plaatje tegelijk hoort dan stapelt het geluid op met EQ is dat aardig op te lossen maar ik vind het persoonlijk ook wel erg tof als er ineens een hardere bassdrum inkomt(niet te hard)
 
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 december 2006 om 00:43:
Moer bekennen dat ik me er wel degelijk aan kan storen als een dj het verneukt en de rest van zaal het 'niet hoort'...voorbeeldje...je danst op een ritme, door scheeflopende platen zit je niet meer in het ritme, gewoon een feit, helaas hoor ik dat met enige regelmaat..

Ik bedoelde ook dat mensen die zelf draaien of met muziek bezig zijn het wel horen en de gemiddelde feestganger het niet merkt.
Vroeger zaten vrienden ook altijd te zeiken tegen me als ik weer eens niet kon dansen omdat de dj er naast zat :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 00:52:
Ik bedoel als je 2 plaatje tegelijk hoort dan stapelt het geluid op met EQ is dat aardig op te lossen maar ik vind het persoonlijk ook wel erg tof als er ineens een hardere bassdrum inkomt(niet te hard)

Jaaaaaaaaaaaa.....:D daar zijn we het over eens, maar kwa decibellen in je levelmeter zal het geen groot verschil zijn, opstapeling is niet goed, daar heb je toonregeling voor dus..:) mijn meter blijft steken op max 6 db in de plus, en reken maar dat dan de bassdrum er hard inkomt hoor...;) ( nu gooi ik er bij opnames wel een realtime Limiter/compressor overheen in mijn Patchmixer en nog een zooi pluginns van WAVES....dus mijn geluid is altijd goed..;))
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 00:57:
Vroeger zaten vrienden ook altijd te zeiken tegen me als ik weer eens niet kon dansen omdat de dj er naast zat

:lol: klinkt bekend...;) ben ook vaak te vinden in de buurt van de dj booth..;)
 
Wij stellen het zo af dat het rond de 0dB blijft hangen(tijdens opstapelingen)

Gebruik van een limiter is vals spelen :)
Vroeger had ik een oud akai casettedeck met limiter en die hebben we toen weleens gebruikt maar dat doen we al lang niet meer.....mischien weer eens proberen.
 
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 december 2006 om 01:00:
Vroeger zaten vrienden ook altijd te zeiken tegen me als ik weer eens niet kon dansen omdat de dj er naast zat

klinkt bekend... ben ook vaak te vinden in de buurt van de dj booth..

Hehe tja.....dat klinkt ook bekend :)
 
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 december 2006 om 00:59:
een zooi pluginns van WAVES

Wat bedoel je daar mee dan ?
Dat je samples door je mix gooit ofzo ?
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 december 2006 om 00:43:
Waarom niet? beetje boosten kan geen kwaad ( of je levels iets loweren..) en komt de geluidskwalitiet ten goede is mijn ervaring.. moet zeggen, ikneem wel een balanced signaal op, is wel beter van kwaliteit dan een gewoon line signaal, dus boosten hoeft niet, maar af en toe is het wel lekker, extra energetic soundje kan nooit kwaad...

het enige wat ik zou doen achteraf is het bestand 10% zachter opslaan..zodat de persoon die hem luisterd zelf zijn speakers harder moet zetten.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 01:10:
Wat bedoel je daar mee dan ?
Dat je samples door je mix gooit ofzo ?

Nee, in plaats van hardwarematig ( dus een EQ tussen je mixer en recorder) gooi ik een aantal pluginkanalen eroverheen....te weten een EQ, limiter/compressor, en eventueel een compressor die de boel nog eens ff oppompt waar nodig....eventueel een delay voor het sinistere gevoel kan ook nog, maar over een complete mix is dat geen aanrader...


Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 1 december 2006 om 10:12:
het enige wat ik zou doen achteraf is het bestand 10% zachter opslaan..zodat de persoon die hem luisterd zelf zijn speakers harder moet zetten.

Tja, das jou keuze...in het verleden heb ik nog wel eens wat voorgemixed voor (internet)radio en mijn ervaring is dat ze meestal wel een compressor hebben staan die de boel binnen de perken houdt...Als je je speakers harder moet zetten betekend het eigenlijk alleen maar dat je de weerstand verlaagd, hoe harder je je volume zet, des te brakker het geluid in weze wordt....ik ben dit dus voor door hier de boel al op te pompen..:) ik vindt dat dit je luisterbeleving ten goede komt, al zal een ander er anders over denken..:)
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 december 2006 om 11:37:
Tja, das jou keuze...in het verleden heb ik nog wel eens wat voorgemixed voor (internet)radio en mijn ervaring is dat ze meestal wel een compressor hebben staan die de boel binnen de perken houdt...Als je je speakers harder moet zetten betekend het eigenlijk alleen maar dat je de weerstand verlaagd, hoe harder je je volume zet, des te brakker het geluid in weze wordt....ik ben dit dus voor door hier de boel al op te pompen.. ik vindt dat dit je luisterbeleving ten goede komt, al zal een ander er anders over denken..

Nouja ik doe dat meer, heb het me aangeleerd, uit gebruiksvriendelijkheid..stel dat die ander schrikt omdat ie zo hard staat ofsoo weetje wel.
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 1 december 2006 om 14:50:
Nouja ik doe dat meer, heb het me aangeleerd, uit gebruiksvriendelijkheid..stel dat die ander schrikt omdat ie zo hard staat ofsoo weetje wel.

Staat jou stereo standaart volluit dan?;) en daarbij, mensen weten ondertussen wel wat ze kunnen verwachten van mij..:)
Artiest {SHOWLIST artist 27290, 1868}
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 14 november 2006 om 17:47:
da's hier best een klus omdat niet elk nummer even hard op de cd staat

Vinyl = BETER:jaja:



:)
 
Behalve dan als het een slechte persing is :)
Uitspraak van VREESTYLE op dinsdag 5 december 2006 om 20:23:
Vinyl = BETER

Dat weet ik hoor..cd = 128 en vinyl is 320 dacht ik
Uh? :/
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 5 december 2006 om 22:17:
Dat weet ik hoor..cd = 128 en vinyl is 320 dacht ik

:loooooooooooooooooooooooooooooooool:
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 5 december 2006 om 22:17:
128 en vinyl is 320 dacht ik

:jaja: Kbps


:/
laatste aanpassing
 
kheb wel medelijden met je hoor... altijd afgekraakt worden..

maar in feite maak je het er ook zelf naar, met zulke domme opmerkingen
 
en nog doorgaan ook... hoop verloren
 
Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 5 december 2006 om 22:17:
Dat weet ik hoor..cd = 128 en vinyl is 320 dacht ik

:frusty:

verdiep je eerst es in de materie.. (y)
laatste aanpassing
Doen jullie even niet zo stoer zeg :/

:looser:
Uitspraak van Patrick Allen B) op woensdag 6 december 2006 om 18:02:
Doen jullie even niet zo stoer zeg

Ah come on dude.....je gaat analoog NIET met digitaal vergelijken en dan nog met bitrates aankomen...dat is vragen om ellende...:)
Digitaal is zelfs in sommige gevallen nog beter, maar dat is een stukje text waar ik je niet mee lastig zal vallen...;) ( laat mensen in hun waarde, waar mogelijk...:p )
Uitspraak van DanM op woensdag 6 december 2006 om 23:42:
Ah come on dude.....je gaat analoog NIET met digitaal vergelijken en dan nog met bitrates aankomen...dat is vragen om ellende...
Digitaal is zelfs in sommige gevallen nog beter, maar dat is een stukje text waar ik je niet mee lastig zal vallen... ( laat mensen in hun waarde, waar mogelijk... )

Ow sorry..ja ik dacht dat Vinyl beter was en ik zag ooit ergens dat die birates hoger zijn blablabla..zouja ik had het fout dan ;)
Appels met peren vergelijken, maar als je dieper in e materie ingaat zal je zien dat digitaal theoretisch beter is...
Vanmiddag weer even een poging gedaan om live op te nemen..

:cry:

Ken je het dat je dus lekker draait maar zodra je moet opnemen gaat het kut :@
Net weer opgenomen met Audio Auditon, ik koos trouwens deze keer vor opnemen met een bitrate van 192 dat is beter toch?

Maargoed het is maar een kortemix want hij is wel mislukt maar er zat ook een goeie overgang in..dus ik doe even voor hoe het wel en hoe het niet moet :P

http://www.megaupload.com/?d=N597JMVO

dit ding gebruik ik
http://www.discomaterialen.nl/start.php?ArtDetails=1001009163

Nadeel van dat ding is dus dat de playfunctie niet DIRECT werkt waardoor hij dus te laat instart soms..zal blij zijn als ik dus nieuw spul heb :[

PS: Ik kan dus wel mixen maar niet opnemen (F)

Ik wil hier een nuttig topic van maken dus...iemand tips na het luisteren?
laatste aanpassing
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 december 2006 om 11:37:
mijn ervaring is dat ze meestal wel een compressor hebben staan die de boel binnen de perken houdt

waar is de limiter?
compressor is juist om lage niveau's op te pompen ;)