Partyflock
 
Forumonderwerp · 756254

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

 
aangezien ik alleen een topic uit 2002 kon vinden, wat is jullie mening over homo's die kinderen willen adopteren? zou het mogen of juist niet?
waarom niet????

In NL worden homo's toch al volop geaccepteerd, en wie zegt dat zij het niet beter kunnen dan een hetero paar?
Van mij mag het hoor!
Twee mannen of twee vrouwen kunnen net zo goed een kind opvoeden als een man en een vrouw :yes:
 
Vind dat die mensen gewoon een kind mogen addopteren!!
Vind dat juist goed, zo krijgt een kind ook een kans, wat
aan de andere kant van de wereld warschijnlijk niet veel
kan krijgen
 
ik vind het geen probleem..

denk dat je ze daar heel blij mee kan maken :)
 
Van mij mag het hoor!!!
2 mannen (of 2 vrouwen) zijn vind ik net zo goed in staat om een kind op te voeden...
In sommige gevallen zullen ze het zelfs beter doen als menig man en vrouw samen doen...
Het gaat om het kind...als die het goed heeft, dan...waarom niet?
ik vind van niet, een kind heeft altijd een moederfiguur nodig, en hoe voelt t kind zich als hij later gaat beseffen dat hij 2 vaders heeft en anderen niet.
 
een lesbienne kan zich zwanger laten neuken (of insemineren)..een homo kan dat niet (ik maak nu even een onderscheid binnen 't begrip "homo" - ik weet dat onder de term "homo" zowel mannen als vrouwen vallen).
Mijn zegen hebben ze! (y)
 
ja dat is toch hetzelfde dat als een kind 2 moeders heeft ..

en trouwens, wat nou als een kind zijn moeder heeft verloren, word ie ook opgevoed door zijn vader..

het is onzin dat ie een moeder figuur nodig heeft, als hij goed wordt opgevoed door die twee mannen en hun het kind genoeg liefde geven is er toch niks aan de hand
En trouwens in homo-relaties heb je ook bijna altijd wel een mannetje en een vrouwtje hoor 8)
en trouwens, wat nou als een kind zijn moeder heeft verloren, word ie ook opgevoed door zijn vader..

dat is toch ook niet goed voor zo'n kind
Ik vind het ook wel kunnen.. het kind weet niet anders dus het is onzin dat het kind een moeder figuur nodig zou hebben.. En soms neemt 1 van de 2 mannen automatisch het moeder figuur in... Aangezien homos nogal vrouwelijk zijn soms :P
onzin? Er zijn niet voor niks mannen en vrouwen op de wereld, en een kind heeft wel degelijk een moederfiguur nodig net zoals een kind een vaderfiguur nodig heeft.
vind ik prima :) zitten idd wel enkele voordelen voor de ontwikkeling aan een kind dat gewoon een vader/moeder heeft, maar dat zijn statistisch niet erg grote verschillen, en als je dat dan wilt verbieden zou je zoiezo veel strenger moeten zijn en bijvoorbeeld ouders met bepaalde ziektes, persoonlijkheidsstoornissen of zelfs een lage sociaal-economische status moeten verbieden kinderen te krijgen of te adopteren.
 
Een kind heeft duidelijk een moeder nodig, ik vind het onbezonnen om een kind zonder moeder te laten opgroeien.
 
Ik vind het ook wel kunnen.. het kind weet niet anders dus het is onzin dat het kind een moeder figuur nodig zou hebben.. En soms neemt 1 van de 2 mannen automatisch het moeder figuur in... Aangezien homos nogal vrouwelijk zijn soms


Jij snapt er duidelijk niet zo veel van..
 
aan de ene kant heb ik er geen problemen mee, 2 mannen kunnen net zo goed kinderen opvoeden als een man en een vrouw, maar aan de andere kant kan het kind daarom wel heel hard gepest worden op school en das weer zielig.
 
Het is natuurlijk om een kind met vader en moeder op te laten groeien.
Maar met deze kinderen is dat anders.
Ookal wordt het geadopteerd door een homopaar, dan zal hij/zij altijd nog beter af zijn dan in een 3e wereld land ofzo.
 
aan de ene kant heb ik er geen problemen mee, 2 mannen kunnen net zo goed kinderen opvoeden als een man en een vrouw, maar aan de andere kant kan het kind daarom wel heel hard gepest worden op school en das weer zielig.

Dat zal dan ook een groot deel met de opvoeding van die pestende kinderen te maken hebben...
Ik weet dat mijn kinderen dit later nooit zullen doen...
dat heb je echt niet in de hand.
Denk niet dat het de meest ideale situatie is, maar ben er wel voor
Kinderen die afgestaan worden voor adoptie hebben in een weeshuis of een tijdelijk pleeggezin geen beter leven/opvoeding dan bij een homo paar
er worden ook best veel eisen gesteld en er gaat heel wat aan vooraf voordat je als paar een kind kan/mag adopteren
 
Dat zal dan ook een groot deel met de opvoeding van die pestende kinderen te maken hebben...
Ik weet dat mijn kinderen dit later nooit zullen doen...


Vet liegen.
Precies, eer je een kind mag adopteren krijg je allerlei cursussen, wordt je pedagogisch doorgelicht etc etc.

Ik ben voor, zeker weten voor (y)
 
er gaat heel wat aan vooraf voordat je als paar een kind kan/mag adopteren

Dat is zeker zo!!!
Dat zal dan ook een groot deel met de opvoeding van die pestende kinderen te maken hebben...
Ik weet dat mijn kinderen dit later nooit zullen doen...


Dat is echt onzin, ik ben altijd opgevoed met dat pesten niet kan/mag de gevolgen etc etc.
Niemand thuis was een pestkop, maar ik wel en terroriseerde schoolgenootjes
de vraag is idd of het kind er zelf blij meej is, denk niet dat ik geadopteerd zou willen worden door 2 homo's. mis wel leuk voor die homo's maar tis niet hun leven en het is niet alsof je een huisdier neemt ofzo. mis zouden ze bij een pleeghuis langs kunnen gaan en daar eerst aan een kind vragen of ie dat zou willen als dat zo is maakt het niet uti natuurlijk.
 
Er zit altijd een rotte appel tussen Stampertje:P
Nee oke, maar in 9 van de 10 gevallen is dit wel zo...
Dan praten ouders over dat het vreemd en raar is enzo, en kinderen nemen dit gewoon over...
 
moet kunnen vindt ik ..2 vrouwen die samen zijn mogen ut toch ook
Er zit altijd een rotte appel tussen Stampertje
Nee oke, maar in 9 van de 10 gevallen is dit wel zo


Thnx :[

Maar wat ik bedoel is dat veel ouders echt niet weten dat jantje zo'n treiterkop is :nee:

Maar goed, misschien dat dat ook wel weer iets over de ouders zegt?

Maar ik ben volledig bekeerd btw O:)
 
Haha oke dan..
Nee vaak weten ouders het ook niet idd...
Maar ik vind het inderdaad zo dat dat ook weer iets over de ouders zegt...
 
Ik vind dat het moet kunnen.... het probleem ligt meestal bij de omgeving ipv bij de ouders.... de omgeving accepteer het niet terwijl het kind + ouders harstikke gelukkig zijn.... alles kan tegenwoordig dus dat ook :D
 
idd PinkBitch!!!
 
Tuurlijk waarom niet? Ik dacht juist dat homo's (bv als getrouwd stel zijnde) tegenwoordig goed genoeg geaccepteerd worden! Enne ze mogen toch ook al kinderen nemen via draagmoeders enzo?
 
nee ben ertegen, omdat ik vind dat elk kind recht op een moeder heeft, wat doe je een kind aanzeg

als het aanmij lag zou ik het niet accepteren
dont whine
Ben absoluut voor, een kind heeft zeker meer baat bij het opgevoed worden door ouders (al dan niet van hetzelfde geslacht) die hem echt willen en echt van hem houden, dan tot z'n 18e in een pleeghuis te blijven, of van pleeggezin naar pleeggezin te worden gesleept.
 
Prima, geen probleem mee. Zolang dat kind fatsoenlijk wordt opgevoed kun je er niets van zeggen. Maar dat geldt rechtevenredig voor kinderen met hetero-ouders.
 
Idd SuperRupsje!!!
Dat is zeker zo...
Hoe vaak hoor je dat die probleem jongeren kinderen zijn die van hot naar her gesleept zijn enzo toen ze jong waren.
Dat verknipt een kind alleen maar...
Je kan het kind beter een stabiele thuissituatie (ookal is het met 2 mannen of met 2 vrouwen) dan zoiets...
nee ik vindt .. dat het niet kan

er zijn namelijk nog zat mensen die homo's niet accepteren
en hoe raar wordt dat kind aangekeken als hij in de klas zegt dat ie geen moeder heb maar 2 vaders..

dat heeft grote gevolgen voor t kind en dat is zielig..

zo :)
 
Dan is het nog het probleem van de omgeving...
Vind je het dat niet zielig voor een kind als het tot z'n 18e jaar in een tehuis zou moeten wonen...
Dat is pas zielig hoor...
Beetje simpele reactie hoor Mris...
laatste aanpassing
 
@ Mris Pfft, SGP engerd.
laatste aanpassing
 
en hoe raar wordt dat kind aangekeken als hij in de klas zegt dat ie geen moeder heb maar 2 vaders..


Zou jij daar, nu, in deze tijd, een kind op aan kijken?????? Waar woon je???

Ook bij gewone hetero-ouders kan een kind diep ongelukkig worden hoor...
 
Geen problemen mee hoor!
Ik heb opzich niets tegen homo's
Als ze maar uit me buurt blijven!!!

En da adopteren vind ik niets van die kinderen gaan ook nog groeien, waardoor ze opschool (100%) zkr uitgelachen gaan worden. Dat is niet acceptabel voor zo'n kind. En meestal worden ze zelf ook nog es homo (kijk ma in VS).

Groetjes,

Tony Montana
Ben het er ook niet mee eens!! Een kind heeft gewoon een moeder èn een vader nodig voor een goeie opvoeding!! En wat hierboven wordt gezegd ben ik het ook mee eens..Dat kind zal vaak gepest worden en dat is niet goed zijn voor zijn zelfvetrouwen etc.
hoe zielig is het voor dat kind als het erachter komt dat alle kindjes van zijn / haar leeftijd een vader en een moeder hebben behalve hij / zij..

ik zeg niet dat ik een kind er op aan zal kijken.. eerder de ouders
maar een groot gedeelte van de samenleving accepteert homo's niet..
stel je dan zo'n situatie voor in een kleuterklas..
voor kleuters is het de normaalste zaak van de wereld dat ze een papa en een mama hebben en dan is er opeens een kleuter in de klas die 2 papa's heeft of 2 mama's ..

een kind heeft gewoon een vader en een moeder nodig..
en niet een man die moederfiguur speelt of andersom
Is net zo zielig als alle andere kinderen waarvan de ouders gescheiden zijn.

Moet kunnen!
 
Zou jij daar, nu, in deze tijd, een kind op aan kijken?????? Waar woon je???


ik denk dat hij doelt op de jongere scholen dus basisschool of middelbare, of denkt je nu dat alle kinderen die zo jong zijn zo 'netjes' zijn?