Partyflock
 
Forumonderwerp · 684723
 
Ik heb niet gestemd omdat ik tegen 1 Europa ben
Waarom...?
We kunnen er alleen maar op achteruit gaan!
Wij hebben het goed voor mekaar hoor!
Abortus, euthenasie, homohuwelijken het kan hier allemaal
In het buitenland is dit allemaal uit den boze!

En hoe zit het met jullie??
laatste aanpassing
Nee waarom zou het je interesseren wat er met je leefomgeving gebeurt?
Wat strax je rechten zijn, en die van je kinderen.
Wat er met je geld gebeurt en met de aanpak van problemen.

enzovoorts...
 
lama
laatste aanpassing
Trouwens, het bestempelen van iemand die niet stemt als dom vind ik weer dom....

Het is een recht geen plicht!

Je hoeft niet van al je rechten gebruik te maken.
 
En doordat je niet stemt interesseert Europa je dus ook geen ruk en daarmee ook Nederland?

Owja trouwens, Hansel, kan je dan niet in jouw geval blanco stemmen? Is geen aanval maar gewoon vraag.
het moet eigenlijk ook gewoon een plicht worden.
Dan worden de mensen tenminste aangezet om te gaan denken over de politiek en watvoor invloed dat heeft op hun leven.
Tja, daar had ik misschien nog wel iets mee kunnen doen. Helaas moet ik tot vanavond 21.45u werken... dus daar is het nu jammer genoeg te laat voor....

Stem ongeldig laten maken had idd ook nog gekunt....
ik vind het dus ook meer dan een recht.. ik vind het een plicht.. doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor je kinderen..

ik denk dat het iets duidelijker moet.. :x

www..stemwijzer.nl

:D
stemmen moet geen plicht worden... dan krijg je net zulke ongefundeerde stemmen als toen Pim Fortuyn werd vermoord.

Als je stemt moet je wel een goed gegronde stem uitbrengen, anders vind ik het zonde.... Dan is het geen realistische afspiegeling van de meningen meer.....

*edit*
Ik ken mensen die naar het stembureau gaan en daar met de ogen dicht op een knopje drukken.... daar schiet je niks mee op. Dat soort dingen ga je meer krijgen wanneer stemmen een plicht wordt
laatste aanpassing
Aan de ene kant ben ik het er absoluut mee eens dat we blij moeten zijn dat we mogen stemmen, maar aan de andere kant vind ik dat ook weer geen reden om het te doen.. Er zijn zoveel dingen die wij wel hebben en anderen niet, maar om nou te zeggen dat we daar met z'n allen gebruik van maken... We hebben redelijk goed en betaalbaar openbaar vervoer, we hebben schoon drinkwater, we kunnen iedere dag verse groente en andere gezonde dingen eten, maar de meesten kiezen er ook voor om met de auto te gaan (milieuvervuiling...), drinken allerlei andere (vaak veel minder gezonde) dingen en eten zich liever helemaal vol met allerlei etenswaren die overgewicht veroorzaken...


My point: dat je iets kan wat anderen graag zouden willen, betekent nog niet dat je het ook moet doen...
 
Ja idd, het moet geen plicht worden
Dan doen mensen uiteindelijk gewoon hun ogen dicht en gaan ze 'prikken' op wie ze moeten stemmen
Dan wint er misschien een party die normaal misschien bijna geen stemmen zou krijgen
Hey dat zet ik er net nog bij in mijn post danoontje :D
 
dat je iets kan wat anderen graag zouden willen, betekent nog niet dat je het ook moet doen...


PRECIES
Ook als stemmen een plicht is kunnen mensen een blanco stemuitbrengen. Het geen je ermee bereikt is dat mensen die het nu niets interesseert zich er dan wel voor gaan interesseren.
Door middel van stemplicht zal de overheid ook meer handvaten geven om te gaan stemmen. Dus meer folders met informatie waarde partijen voor staan. Het wordt dan alleen maar makkelijker om te gaan stemmen.
dat je iets kan wat anderen graag zouden willen, betekent nog niet dat je het ook moet doen...


Het gaat erom dat JIJ zo kunt bepalen wat er met JOUW omgeving en JOUW centen gebeurt.
Het is niet iets wat anderen willen, het zou iets moeten zijn wat je ZELF wilt.
Stemplicht.... gaat dat niet voorbij aan de basisbeginselen van een democratie???
misschien moet er dan openbaar gestemd worden..

dat iemand anders het intikt waar je bij staat..


of op een groot scherm.. dan zou de LPF ook niet zo groot zijn geworden..
*Danoontje voelt zich gesterkt door Hansel en lief klein schattig tijgertje*
Tuurlijk en al die mensen die blind gaan stemmen stemmen toevallig net op dezelfde.
Wie niet stemt wil zich kennelijk afzijdig houden van de realiteit.
Door middel van je stem kunnen dingen veranderen.
Als iedereen in Amsterdam een aantal jaar geleden had gestemd tijdens het referendum voor de noord/zuidlijn was die er niet gekomen.
Hij komt er omdeat de kiesdrempel niet werd gehaald.
Er hadden gewoon te weinig mensen gestemd maar de meerdeheid die wel had gestemd die stemde tegen.
Oftewel je stem telt dus maak daar gebruik van
 
Het gaat erom dat JIJ zo kunt bepalen wat er met JOUW omgeving en JOUW centen gebeurt.
Het is niet iets wat anderen willen, het zou iets moeten zijn wat je ZELF wilt

Toch denk ik nog steeds dat je ook gewoon niet kan stemmen
Dan geef je een ander die zich er meer druk om maakt meer de kans
En is NIET stemmen niet hetzelfde als BLANCO stemmen?
Als je met alle geweld toch gaat stemmen 'omdat het moet' dan geef je anderen minder kans dat hun partij gekozen word (tenzij je toevallig hetzelfde stemt)
Voor de tweede kamer verkiezing maak ik wel tijd vrij, provinciale verkiezingen ook, hiervoor niet, daar heb ik mijn redenen voor :jaja:
Het is niet iets wat anderen willen, het zou iets moeten zijn wat je ZELF wilt.

Dat is nou juist het punt; wat nou als je het niet zelf wil? Moet je dan gedwongen worden omdat anderen het wel willen, maar niet kunnen?
Het gaat er ook om danoontje dat wij in een vrij land leven waarwe kunnen/mogen stemmen.
Dus maak daar gebruik van.
Iedereen die stemrecht onzin vindt ga eens een paarmaanden op vakantie in een land waar ze dit begrip helemaal niet kennen.
Misschien dat je dan begrijpt waarom stemrecht zo belangrijk is.
Zoals ik al eerder zei niet kunnen = niet willen
Stemrecht is belangrijk... er moet dan wel een partij zijn die mijn stem verdient! Normaliter stem ik echt wel hoor (mits er een partij is die mijn stem verdient)
 
Maar ik WIL niet stemmen!
Het kwartje valt volgens mij niet he :/
Danoontje gisteren was op tv dat als er een lage opkomst is. Dit positief is voor het CDA.
Wil je dit dan.
Nee
ga dan stemmen
Ook al is het LPF je maakt in ieder geval gebruik van je stemrecht.
 
Niet stemmen is niet hetzelfde als blanco stemmen. Het telt in ieder geval mee voor een eventuele kiesdrempel, maar de precieze gevolgen weet ik ook niet zo 1 2 3. Iemand andes wel?
niet willen stemmen = hopen dat anderen alles voor je doen
en alle nare dingen uit de wereld weg toveren.
laatste aanpassing
Als je tegen wilt stemmen moet je SP stemmen... (dit n.a.v. het idee om op de LPF te stemmen :p)

Blanco wordt je stem meegenomen in de berekening van de kiesdeler. Dit houdt dus weer in dat je meer stemmen nodig hebt voor de zetels die vergeven worden ;)
laatste aanpassing
nee danoontje.. niet stemmen is niet hetzelfde als blanco stemmen..

als je blanco stemt heb je in ieder geval de moeite gedaan je erin te verdiepen en naar de stembus te gaan..

voor een blanco stem heb ik dus ook wel respect..

al schiet je er niet heel veel mee op..
En is NIET stemmen niet hetzelfde als BLANCO stemmen?


NEE NATUURLIJK NIET :/

Als je niet gaat stemmen, wordt je stem verdeeld.
Als je blanco stemt, heb je wel gebruik gemaakt van je recht maar wist je niet op wie je moest stemmen (of een andere reden) en gaat die stem dus naar niemand.
Dat zeg ik Lisette ;)
Danoontje Powerrrrrrrrrr!!!> Als je dat vind had je dusn juist WEL moeten gaan stemmen ;)
Dus voor iedereen die niet weet op wie die moet stemmen stem dan blanco.

En wil je tegenstemmen stem dan sp
ik denk dat het kwartje bij jou niet valt danoontje :gaap:
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem verdeeld.
Dit is niet zo. Ze wordt de kiesdeler lager... meer kans op zetels dus. Ok, je zou het kunnen interpreteren als het verdelen van een stem..... maar dat is het feitelijk dus niet ;)
 
als je blanco stemt heb je in ieder geval de moeite gedaan je erin te verdiepen en naar de stembus te gaan..

Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je je er druk om maakt??
Kom nou

En of mn stem nou eerlijk verdeeld word of niet telt, uiteindelijk haalt het niks uit!
Ik ga zo stemmen..

Denk ik.. :P
Dus voor iedereen die niet weet op wie die moet stemmen stem dan blanco.

En wil je tegenstemmen stem dan sp
Daar ben ik het mee eens :)
Hansel dat weet ik...

Maar ik probeer het simpel te houden, omdat blijkbaar niet iedereen zich er zo in verdiept heeft als jij :)
weet je.. ik denk ook dat ik liever heb, dat danoontje lekker achter Party Flock blijft hangen..

geeft me een rustiger gevoel..


:jaja:
Danoontje je bent gewoon dom als je zo denkt.
Mijn stem maakt toch niks uit.
Vertel dat even aan iedereen die in de geschiedenis is gestorven voor stemrecht.
Gelukkig denkt niet iedereen zoals danoontje.
 
Wat zit je dan te zeuren dat ik perse moet gaan stemmen???

En daar ging het helemaal niet over, of ik wel of niet moet stemmen, want ik doe het toch niet
Ik vroeg me gewoon af wie er nog meer niet gestemd hadden en waarom zij het niet gedaan hadden

Maar ik moet nu gaan, zal morgen wel weer een hoop commentaar staan als ik terug ben
Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je je er druk om maakt??


PRECIES... heel goed.. :respect:

dat zou al een hele stap voorwaards zijn :jaja:


Kom nou


ow... :cry: het kwartje leek te vallen, maar sprong terug.. :devil:
Ik zeur in de hoop dat je mening wijzigd en dat je toch gaat stemmen omdat ik vindt dat het een burgerplicht is.
Ik ben dat papiertje kwijt.. dus ga ook niet stemmen.. Anders was ik denk ik vvd gaan stemmen ofzo..
Wat stel je voor.. nederland heeft wel 3.9% van de stemmen in handen in het europese parlement.. DAT willen we toch niet missen :S:S:S:S
En de europese parlement beslist alleen maar over voedingsregelementen, landbouw en dat soort dingen. Abortus, euthanasie, drugsbeleid en dat soort dingen hebben ze alleen een adviserende functie aldus het informatieve programma gisteren.. Dus zoveel invloed heeft europa écht niet...
Beter stem je sowieso wél voor de binnenlandse verkiezingen
 
Mijn stem maakt toch niks uit


Heb ik dat gezegd dan?
 
2 digispice, dat was voor lisette

weet je.. ik denk ook dat ik liever heb, dat danoontje lekker achter Party Flock blijft hangen..

geeft me een rustiger gevoel..