Partyflock
 
Forumonderwerp · 1128686
In de loop der jaren heb ik zo alles wel een beetje gezien eigenlijk qua drugs. maar toch eigenlijk alleen die echte junk drugs nooit gedaan eigenlijk. waarom zijn er toch van die mensen in de stad die hun leven verkankeren voor crack en heroine? dan zou dat toch wel heel kickuh moeten zijn, je hele leven geven voor die troep. en nu, ik ben benieuwd, kan ik echt niet een keer heroine of crack kunnen roken zonder ook op straat terecht te komen? wie heeft hier ervaring mee? hoe groot zijn de risico's? wat zijn de prijzen? en met politie en justitie, hoe riskant is het ? ik heb genoeg ervaring met de bekende party drugs, maar ben er wel een beetje klaar mee nu. benieuwd of hier op PF mensen zijn met ervaring.
Hier even een citaat van drugsinfo:

Iemand zit niet na eenmalig gebruik al vast aan heroïne. Maar wordt heroïne intensiever gebruikt, dan wordt de lichamelijke afhankelijkheid snel groter. Het lichaam went snel aan heroïne en iemand moet meer gebruiken voor hetzelfde effect.


Toch zou ik er niet aan beginnen. Ik denk altijd maar zo: wat je niet geprobeerd hebt, kun je ook nooit missen. Wat als het gevoel 10x lekkerder is dan de eerste keer XTC? Hoe groot is dan de kans dat je het bij die ene keer laat? Precies.
laatste aanpassing
Dat komt omdat het ook geen recreatieve drug is, pep en xtc schijnen al veel lekkerder te voelen dan hero, aldus gebruikers.

Heroine rol je ook niet zo gemakkelijk in als bijv coke of xtc.
Crack is cocaïne.

Maar heroïne, tja. Schijnt het lekkerste van het lekkerste te zijn, maar zoals hierboven al gezegd, het is zo'n beetje het meest verslavende wat er is. De meeste mensen laten het niet bij één keer en dan kom je er gewoon erg moeilijk van af.

Ik denk niet dat je het moet willen (evenals coke trouwens, maar das wel een heel ander verhaal).
 
Er zijn veel schrijvers uit het verleden die opium hebben gebruikt als inspiratie middel... Helaas is het erg verslavend...
laatste aanpassing
Kopje thee kan ook wonderen doen
Als je het over inspiratie heb ;-)
laatste aanpassing
Ik ken iemand die verslaafd is aan de hero.. Het schijnt dat de 1e x niets is ofzo,ziek worden enzo,maar de 2e x schijnt echt helemaal geweldig te zijn.. het is echt bende,maar toch zou k wel nieuwsgierig zijn,want het schijnt zo lekker te zijn.. Maargoed ik ga het nooit proberen,tenzij ik nu hoor dat ik doodga bijna ofzo.. Maargoed het is geen leuk cirkeltje hoor,altijd naar amsterdam bijlmer om dope te scoren,die mensen liegen,stelen,bedriegen alles.. Ziet er overgens ook niet uit,is al 5x afgekickt,maar goed telkens verlangt die er weer naar
 
Uitspraak van sportfriek op zaterdag 11 februari 2012 om 17:32:
Kopje thee kan ook wonderen doen
Als je het over inspiratie heb


Zoals cocaine bij een jogger heel lekker spul is.. zo was opium bij mij echt spul dat me hielp om topprestaties te leveren tijdens kunst maken, muziek en tekenen,, Maar de kater is enorm... en verslaving ook .. dus als ik er nu aan terug denk dan zeg ik : nooit meer!!
ik zou zeggen probeer het gewoon even, post je het even hier als je hooked bent? :p
 
Uitspraak van anegel op zaterdag 11 februari 2012 om 14:17:
n de loop der jaren heb ik zo alles wel een beetje gezien eigenlijk qua drugs. maar toch eigenlijk alleen die echte junk drugs nooit gedaan eigenlijk. waarom zijn er toch van die mensen in de stad die hun leven verkankeren voor crack en heroine? dan zou dat toch wel heel kickuh moeten zijn, je hele leven geven voor die troep. en nu, ik ben benieuwd, kan ik echt niet een keer heroine of crack kunnen roken zonder ook op straat terecht te komen? wie heeft hier ervaring mee? hoe groot zijn de risico's? wat zijn de prijzen? en met politie en justitie, hoe riskant is het ? ik heb genoeg ervaring met de bekende party drugs, maar ben er wel een beetje klaar mee nu. benieuwd of hier op PF mensen zijn met ervaring.



Heeft waarschijnlijk niet zo veel ermee te maken dat die middelen nou zó onwijs kicken zijn hoor. Eerder met de persoonlijke omstandigheden waarin mensen verkeren die op zo'n punt komen dat ze in aanraking komen met zulke middelen. Vaak zijn het al daklozen als ze eraan beginnen, of hebben ze verschrikkelijk veel problemen. Bijvoorbeeld een verleden van misbruik en/of mishandeling, of een kind verloren, gezin naar de klote (bv door alcoholisme of zo), opgegroeid in internaten en altijd een basis gemist in het leven; ach allerlei (ernstige) problemen kun je als voorbeeld noemen. Doet er niet eens toe wat voor specifieke dingen precies, maar meestal gaan er wel dat soort dingen aan vooraf. Hoeft niet per sé; 't kan ook zijn dat iemand door te ver gaan in allerlei experimenten eindigt bij crack of heroïne en er dan vervolgens aan verslaafd raakt. Als eenmaal die verslaving toeslaat, dan is het moeilijk er weer vanaf te komen. Het is een cirkeltje waar men dan in terecht komt en heel moeilijk weer uit.

Het is waarschijnlijk niet zozeer de speciaalheid van het gevoel, alsof ze boven alle drugssoorten uittoornen en beter zijn dan alle anderen en daarom mensen er zo verslaafd aan raken. Ze zorgen er gewoon voor dat problemen sterk verdoofd worden en tijdelijk even niet tot het denken doordringen. Mensen met een heel verrot leven voelen zich dan 'thuiskomen', waardoor ze het zo fijn vinden en het overnieuw willen voelen en zo een verslaving in gaan. Die middelen zijn verder niet alleen geestelijk verslavend, maar nestelt zich ook in het lichaam als lichamelijke verslaving. Mensen worden ziek en paranoia als het gaat uitwerken. Dat is vreselijk, en om dat te voorkomen moeten ze dan altijd zorgen dat ze dat op tijd voor zijn door een nieuwe dosis te nemen.
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 11 februari 2012 om 16:54:
Er zijn veel schrijvers uit het verleden die opium hebben gebruikt als inspiratie middel... Helaas is het erg verslavend...


De Stones ook, of the Stranglers.
Beide bands hebben tracks gemaakt over heroine maar niemand van de Stones is verslaafd eraan.

Wel een zanger als Kurt Cobain, die zichzelf door zn kop schoot
Ze zeggen dat de eerste shot heroine niet te evenaren is met wat dan ook...

Maar om zomaar eens te proberen :no:
Misschien als ik terminaal word dat ik het wel eens zou willen
Klopt,het heeft vaak wel een achtergrond,mensen die sterk zijn die weten hoe verslavend heroine is en zullen er nooit aan beginnen. Mensen die een zwakte krijgen door problemen grijpen er eerder naar.. Die jongen die ik ken die is werkeloos vanwege zijn reuma en is daardoor erg verdrietig en is 10 jaar geleden ook in aanraking met heroine gekomen.. Maar idd kan het ook zijn dt je denkt : uitproberen voor de gein be wijze van en verslaafd raakt.. Beter nooit aan beginnen :) tenzij je te horen krijgt dat je dood gaat :P dan zou k het wel doen
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 11 februari 2012 om 17:43:
cocaine bij een jogger


lol
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zaterdag 11 februari 2012 om 18:28:
Ze zeggen dat de eerste shot heroine niet te evenaren is met wat dan ook...


meh, zo bijzonder vond ik het niet
 
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zaterdag 11 februari 2012 om 18:28:
Ze zeggen dat de eerste shot heroine niet te evenaren is met wat dan ook...


nee dat is idd zo, reken er maar op dat je ziek word en moet kotsen ;-)

als je voor de rest goed stevig in je schoenen staat en niet te veel zware shit hebt hoeven te verwerken, en het leven wel een beetje positief inziet dan is het best mogelijk eens te proberen, is zeker niet te vergelijken met andere drugs/opiaten in mijn beleving en daardoor ook zeer verslavings gevoelig, direct shotten is wel link!.

kortom beter NIET doen!, tenzij je geestelijke gesteldheid zeer goed is!
gewoon niet doen, je mist er niets aan.
Vraag maar aan Cristiane F ;)
Zijn al zoveel dingetjes om niet al te vaak te pakken. :vaag: dus laat die hero maar
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2012 om 18:26:
maar niemand van de Stones is verslaafd eraan.


Haha, Keith Richards was anders behoorlijk hooked, net als de rest overigens...Is een verschil tussen verslaafd zijn en op straat belanden. Deze gasten hebben gewoon de mazzel dat ze de middelen hadden om niet op straat te belanden wil niet zeggen dat ze niet knetterverslaafd waren. Je moet zijn autobiografie eens lezen...
 
Die heb ik gelezen...
Dat verhaal dat ie z'n gecremeerde vader opsnoof is hilarisch
 
Had ooit 'n vriend, z'n vader was huisarts en hooked, maar het echte probleem thuis was de moeder die alcoholiste was.
 
Uitspraak van anegel op zaterdag 11 februari 2012 om 14:17:
maar toch eigenlijk alleen die echte junk drugs nooit gedaan eigenlijk. waarom zijn er toch van die mensen in de stad die hun leven verkankeren voor crack en heroine? dan zou dat toch wel heel kickuh moeten zijn


Vraag me wel af wat je precies voelt en ervaart bij heroine .
alleen nooit de neiging om dat uit te gaan voeren is het niet waard .
Heroïne is na 1 keer gebruiken niet meteen verslavend. Ook niet als je een weekend lang gebruikt hebt.
Maar je moet dat spul natuurlijk wel pompen hé! Lekker rechtstreeks in je ader anders is het niet de moeite waart.
Wel oppassen dat je niet iets teveel op de lepel pleurt anders kom je in een roes waar je mogelijk nooit meer uit komt.
Dat heet een overdosis ;) Is leuk joh als je gevonden wordt door 1 van je vrienden, Knock out met een spuit in je ader.

Jep tof spul Heroïne! Have fun!
 
Uitspraak van big Mmm op zondag 12 februari 2012 om 19:25:
Jep tof spul Heroïne! Have fun!


als je rookt kan je heel makkelijk doseren en is het praktisch onmogenlijk om een od te krijgen,,,,
Uitspraak van gerrit2 op zaterdag 11 februari 2012 om 20:09:



Uitspraak van gerrit2 op zaterdag 11 februari 2012 om 20:09:
. dus laat die hero maar


ja maar hoe veel mensen zijn er niet die elk weekend een pil nemen zonder te weten wat er in zit.
En alcohol? alcohol is puur vergif 1.5 miljoen mensen in nederland hebben een ernstig drankprobleem. hoe schadelijk is dAT ? mensen hebben een mening over heroine gebaseerd op de mening van anderen, en via media etc. als je het nooit hebt ervaren kun je ook niet oordelen of je moet een volger zijn, iemand die afgaat op wat de meeste mensen denken en doen, geen eigen LEF hebben. makke lammetjes.
Ik vind bruin gewoon rotspul, heb zelf meerdere vrienden naar de kloten zien gaan door heroïne.
Als je strak van de sos staat is het wel lekker om r bruin bij te gebruiken. Maar het is echt een loserdrugs...
Lager kan bijna niet, nouja je hebt ook nog van die GHB-artiesten natuurrlijk ;)
ben er doodziek van geweest, nooit weer gedaan.
Uitspraak van anegel op zondag 12 februari 2012 om 19:56:
a maar hoe veel mensen zijn er niet die elk weekend een pil nemen zonder te weten wat er in zit.
En alcohol? alcohol is puur vergif 1.5 miljoen mensen in nederland hebben een ernstig drankprobleem. hoe schadelijk is dAT ? mensen hebben een mening over heroine gebaseerd op de mening van anderen, en via media etc. als je het nooit hebt ervaren kun je ook niet oordelen of je moet een volger zijn, iemand die afgaat op wat de meeste mensen denken en doen, geen eigen LEF hebben. makke lammetjes.


Klinkt alsof je je beslissing al hebt gemaakt. En het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je het ervaren moet hebben om er over te kunnen oordelen, er is genoeg feitelijk informatie beschikbaar om een goed oordeel te kunnen vellen over wat heroïne is en wat het met je doet.
 
Zolang je t kan betalen kan je beter verslaafd zijn aan de hero dan aan crack...
Zo slecht is t niet voor je lichamelijk gezien. Sociaal schadelijk wel natuurlijk.

Zou uit nieuwsgierigheid best keer willen proberen mocht t op mn pad komen, maar dan nasaal en niet met de spuit.
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 februari 2012 om 00:03:
mocht t op mn pad komen,


1 rondje door het centrum van een gemiddelde stad en het is al 6 keer op je pad gekomen :)
Zoals Chrizum al zegt: Je hebt die keuze allang gemaakt. Ga dan gewoon ff bruin scoren. Koop voor 20 euro en post je ervaring ff hier.
kunnen wij ook lachen :p
Uitspraak van joelles op zondag 12 februari 2012 om 21:14:
ben er doodziek van geweest, nooit weer gedaan.


dat
1x gedaan toen ik "op vakantie" was in duitsland, uit pure verveling en bij gebrek aan wat anders
 
Waar ik woon is een grote groep zogenaamd recreatief gebruiker. Ze beweren zelf niet verslaafd te zijn, maar gaan toch al op donderdag avond even op pad om wat te halen en gebruiken dan t/m Zondag om vervolgens Donderdag weer te gaan halen.

Heroine is niet gerelateerd aan wat je verleden is, de mensen die hier wonen hebben gewoon ook niks te doen. Heroine kost minder dan Cocaine dus voor hen is de keuze gemakkelijk.
Het is misschien niet de eerste keer verslavend, maar het effect van Heroine schijnt zo goed te zijn, dat je nooit meer met een andere drugs kan evenaren, en daardoor zeer verslavend is.
Er zijn overigens genoeg mensen die 1x per maand of minder een shotje nemen en dat prima onder controle kunnen houden. Maar van die mensen zijn er weinig.
Het is ook zo dat je bij Heroine meteen lichte lichaamelijke afkickverschijnselen toont, jeuk, pijn in de benen etc. Dit is normaal en moet je voor lief nemen.
Na het afkicken van Heroine is er slechts een klein percentage (mij is verteld 5% ofzo) wat daadwerkelijk afkickt, de rest valt hoogstwaarschijnlijk weer in de routine.
Althans dit is wat ik mij heb laten vertellen bij de afkickkliniek in Italie.

Ik heb dit van heel dichtbij meegemaakt, en je gunt het niemand om met deze drug in aanraking te komen. Je maakt niet alleen jezelf kapot, maar ook je omgeving.
Hallo nou ik heb deze dag voor 50euro bruin gekocht samen met een jongen die al lang gebruikt,ik heb het gerookt via de folie en het was ECHT heel lekker werd er ook niet ziek of misselijk van.
Ik heb nu nog een bol en die rook ik zo op. Dus mijn eerste ervaring met de hero is heel goed bevallen. Heb gelijk het telnr van de man die het mij verkocht gehad,kun je me altijd bellen als je meer moed hebe. Maar daar ge ik even goed over na denken want ook al kan ik er nu heel makkelijk aan komen ik wil niet verslaaft raken.
Maar al met al is het bij mij wel goed gevallen. Dus wat nu........?????
Uitspraak van anegel op maandag 13 februari 2012 om 21:30:
Dus wat nu........?????


Pompuh!
 
Uitspraak van anegel op maandag 13 februari 2012 om 21:30:
Heb gelijk het telnr van de man die het mij verkocht gehad,kun je me altijd bellen als je meer moed hebe. Maar daar ge ik even goed over na denken want ook al kan ik er nu heel makkelijk aan komen ik wil niet verslaaft raken.
Maar al met al is het bij mij wel goed gevallen. Dus wat nu........?????


Nu is het einde zoek ;)
Uitspraak van anegel op maandag 13 februari 2012 om 21:30:
Dus wat nu........?????


Meer bestellen en elke dag van de wereld zijn natuurlijk, wat denk je zelf?
Haha zou dit allemaal serieus zijn of zit ie ons in de zeik te nemen?
Daar kom je altijd te laat achter ben ik bang :lol:
Uitspraak van Pollo op maandag 13 februari 2012 om 22:03:
zou dit allemaal serieus zijn of zit ie ons in de zeik te nemen?


ik heb wel wat anders te doen dan mensen in de maling te nemen.
Uitspraak van anegel op vrijdag 17 februari 2012 om 12:10:
ik heb wel wat anders te doen dan mensen in de maling te nemen.

In dat geval moet je niet zo achterlijk zijn en de vraag die je stelde niet aan ons stellen.

Beter stop je met die shit nu het nog kan. Neem het risico niet, iedere junk dacht in het begin waarschijnlijk dat het hem of haar niet zou overkomen.
Uitspraak van Digitalism op vrijdag 17 februari 2012 om 12:49:
In dat geval moet je niet zo achterlijk zijn en de vraag die je stelde niet aan ons stellen.


achterlijk en wie zijn ons spreek voor je zelf doe ik ook
Gewoon meemaken hoe iemand een Hero junk wordt, vette shit :D
 
Uitspraak van anegel op vrijdag 17 februari 2012 om 12:10:
ik heb wel wat anders te doen dan mensen in de maling te nemen.


Willekeurig vriendschapsverzoeken versturen? :lol:
Uitspraak van anegel op vrijdag 17 februari 2012 om 12:51:
achterlijk en wie zijn ons spreek voor je zelf doe ik ook

Interpunctie.

Je plaatst het bericht in een topic, wie denk je dan dat 'ons' zijn?

Het interesseert me trouwens geen reet meer wat je doet, succes er mee.
Uitspraak van coofd op vrijdag 17 februari 2012 om 12:55:
Gewoon meemaken hoe iemand een Hero junk wordt, vette shit


hahahahahaha :D

* klikt op volgen *
 
Uitspraak van Digitalism op vrijdag 17 februari 2012 om 12:49:
Beter stop je met die shit nu het nog kan. Neem het risico niet, iedere junk dacht in het begin waarschijnlijk dat het hem of haar niet zou overkomen.

Uitspraak van anegel op vrijdag 17 februari 2012 om 12:51:
achterlijk en wie zijn ons spreek voor je zelf doe ik ook

Kun je wel zeggen, maar ook jij weet stiekem dat hij gelijk heeft.

Oke laat ik dan maar voor mezelf praten. Ik weet nog goed toen ik begon met blowen (15 jaar) ik riep toen heel hard begin je aan iets anders dan is het stapje nog kleiner naar de rest. En dat is ook zo weet eigenlijk wel bijna zeker dat iedereen daar ja op zou zeggen(kan niet voor de rest hier denken maar wat ik dan zie in mijn omgeving). Want er hoeft maar een keer een vriend aan te komen van weetje wat ik heb ik heb een pilletje en dat is vet dit en dat, dat gaan we gewoon een keertje doen. Allemaal heel onschuldig enzo. Daarna is het een keer van o ik heb coke of speed dit of dat. Ja dat kunnen we ook wel een keertje doen. En je hebt mensen erbij en die slaan er in door.
Het is alleen meaar net hoe ga je er mee om en wat zijn je grenzen.

Heb van veel mensen gehoord van ik heb het onder controle en dit en dat en ik weet wanneer ik gebruik en niks lijd er onder bla bla bla. Maja het is maar net ook wat zijn je normen en waarden voor de 1 is 2x per maand iets gebruiken al veel terwijl het voor een ander 1x per week ook normaal kan zijn.

Pas gewoon op en probeer geen misbruik te maken van je leven (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van anegel op zondag 12 februari 2012 om 20:00:
Makke lammetjes !!!

Blaat het niet dan schaadt het niet... (y)
het is zo het is geen goede zet om aan die spullen te beginnen 1 keer en dat is het wel voor mij.