Partyflock
 
Forumonderwerp · 954990

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

 
AMSTERDAM - Bij de zelfmoordaanslag in de Afghaanse provincie Uruzgan is vrijdag een 20-jarige Nederlandse militair om het leven gekomen. Drie Nederlandse militairen raakten gewond.
ANP

Dat heeft Commandant der Strijdkrachten generaal Dick Berlijn vrijdag gezegd tijdens een persconferentie. Hij sprak van een "laffe aanslag". Ook vijf Afghaanse kinderen vonden de dood.

Volgens de NOS zijn de families van de slachtoffers nog niet ingelicht. Defensie heeft de families nog niet kunnen bereiken, zo meldt de omroep.

Defensie is met het nieuws naar buiten gekomen, omdat het nieuws in de buitenlandse media was uitgelekt.

Geweld

De militair is de tweede Nederlander die in Afghanistan omkomt door geweld. Vier Nederlanders kwamen door ongelukken om het leven.
(c) NU.nl/ANP

----

rip +
Uitspraak van Tanky op zaterdag 16 juni 2007 om 10:49:
Lijkt mij verdomme zwaar voor de jongens die aanwezig waren, als iemand je nou gaat beschieten kan je nog terug schieten, maar met een zelfmoord aanslag kan je nog moeilijk tegen zijn lichaamsdelen aan staan trappen,laatste aanpassing 16 juni 2007 10:51

ze zullen die gasten echt haten nu. bij ons in bosnië hetzelfde toen die moslims er een in 10.000 stukjes schoten en in de krant in nederland natuurlijk de serviërs de schuld kregen. blijft een achterlijke religie en hoop dat nederland snel weggaat daar. het is geen europa, dus laat ze lekker in de middeleeuwen leven
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 02:12:
heb je ook nie en ik beweer niet dat je dat wil zeggen.... maar het komt wel zo over

Het is voor elke jongen van 20 jaar zonde om te sterven,zo jong.Dus ook voor uiterlijk minder bedeelde mensen....
Jammer dat je het anders opvat dan hoe het bedoeld was...
 
tis erg voor de familie enzo, mja hij heeft er wel gedeeltelijk zelf voor gekozen, dat is nou eenmaal ut risico van dit vak he ;)
Uitspraak van Tanky op zaterdag 16 juni 2007 om 10:49:
Lijkt mij verdomme zwaar voor de jongens die aanwezig waren, als iemand je nou gaat beschieten kan je nog terug schieten, maar met een zelfmoord aanslag

Misschien moeten we een keer met zijn alle bedenken waarom mensen daar een zelfmoordaanslag plegen. Hoe diep die mensen zijn gezonken dat ze haast geen andere mogelijkheid inzien. Het overmacht wat zich daar afspeelt. Ik denk dat je daar verder zult komen dan onder het mom van "Opbouw missies" in Afghanistan aan de slag te gaan.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 16 juni 2007 om 11:36:
wel gedeeltelijk zelf voor gekozen

om zich te laten opblazen? gast je bent niet goed
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 23:21:
als je word aangevallen

Als je in een land bent waar je helemaal niks te zoeken hebt, dan is de kans groot dat je wordt aangevallen....Volkomen terecht ook!
Afghanistan en Irak hebben beiden een dictator nodig om de rust te brengen. Die mensen zijn nogal heetgebakerd en normale democratie gaat in dat soort landen gewoon niet werken zo realistisch moet je zijn.
Rip!!:flower:


Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 16 juni 2007 om 11:50:
dictator nodig om de rust te brengen. Die mensen zijn nogal heetgebakerd en normale democratie gaat in dat soort landen gewoon niet werken zo realistisch moet je zijn.

Amen!!
 
Werkzaam bij Demon Dance Events
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 11:47:
Och och weer 1 militair dood, heel Nl staat op zijn kop.
We moeten medeleven betuigen en verdriet uitstralen.

reageer je ook zo, als het een maat van je was, die daar zit?

beetje respect graag voor de nabestaanden pik!
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 16 juni 2007 om 12:30:
kun je verwachten als je het leger ingaat en je wordt uitgezonde

ah ok, dus die gozer ging in het leger om opgeblazen te worden :vaag: gast met je nederland is mijn vaderland in je profiel :/ zon gasten als jijm moesten ze verplicht in het leger trappen
 
Het is natuurlijk heel erg dat er een militair om gekomen is. Daarvoor mag hier wel respect opgebracht worden alleen ik zie dat een aantal mensen 7 dode kinderen vergeten, immers die levens zijn evenveel waard, ook al gaat het hier om een nederlander...

De zelfmoordaanslag mag als ziek wreed etc benoemd worden, maar mensen moeten ook eens bedenken waarom mensen zover gaan? Onderhand mag wel duidelijk zijn dat nederlandse soldaten helemaal niet als bevrijders of wat dan ook gezien worden...
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 02:08:
Spekkoekkie val es lekker dood

Als Nederland zich af gaat zonderen van Friesland, dan val ik dood van blijheid :lief:
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 12:29:
Och och weer 1 militair dood, heel Nl staat op zijn kop.
We moeten medeleven betuigen en verdriet uitstralen.

reageer je ook zo, als het een maat van je was, die daar zit?

reageer je zo op elke dode die je in het nieuws tegenkomt? dan ben je nog wel ff bezig.. snap dat het je meer raakt omdat je zelf militair bent, maar voor sommige mensen (incl. mijzelf) is dit niets meer dan weer een dode.. niets meer dan een afghaan, niets meer dan een kind, niets meer dan een amerikaanse soldaat..
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Lotfi op vrijdag 15 juni 2007 om 23:18:
Hij kende de risico"s van het vak...

Elke dood is een te veel, maar zo zijn er nog honderden andere burgers in Afghanistan die wekelijks dood gaan en niemand die daar een topic over opent.laatste aanpassing 15 juni 2007 23:19
 
Update van vandaag:

Nederlandse militair (20) gedood in Uruzgan
KANDAHAR - Door een zelfmoordaanslag met een autobom in Tarin Kowt in de Afghaanse provincie Uruzgan zijn vrijdag een Nederlandse militair (20) en negen Afghanen gedood, onder wie zeven kinderen. Het Nederlandse dodelijke slachtoffer is de 20-jarige Timo Smeehuijzen uit Amsterdam. Drie militairen en dertien Afghanen, onder wie drie kinderen, raakten gewond. De Nederlandse gewonden en een aantal Afghanen zijn naar het hospitaal op de Nederlandse basis gebracht.

Commandant der Strijdkrachten generaal Dick Berlijn maakte dat vrijdag bekend. De aanslag leidt er niet toe dat de Nederlanders zich vervroegd uit Afghanistan terugtrekken, zo lieten premier Jan Peter Balkenende en minister Eimert van Middelkoop (Defensie) weten. „De Afghaanse bevolking kon en kan rekenen op onze steun”, aldus de minister. Ook Balkenende zei dat Nederland de Afghanen de steun moet bieden die ze verdienen. Deze zomer beslist het kabinet over een eventuele verlenging van de missie na augustus 2008.

De aanslag vond plaats aan het einde van de ochtend in het centrum van Tarin Kowt, op 2 tot 3 kilometer van het Nederlandse kamp. De bomauto reed vanuit een zijstraat tegen een YPR-pantserwagen van het Nederlandse konvooi aan waarna een enorme ontploffing volgde. De Nederlandse slachtoffers zaten in het voertuig, de gedode kinderen stonden ernaast.


Timo Smeehuijzen en zijn vriendin, de actrice Melody Klaver.

Berlijn en minister Eimert van Middelkoop (Defensie) spraken van een „laffe aanslag”. „Het is een slag voor Defensie en voor Afghanistan”, zei Berlijn. De gesneuvelde militair is soldaat eerste klasse van het 42e bataljon Limburgse Jagers. De gewonden behoren ook tot deze eenheid. Hun toestand is volgens Berlijn stabiel. Enkele Afghaanse gewonden liggen in het ziekenhuis in het stadje.

Het is de derde keer dat met een autobom een aanslag op Nederlandse militairen werd gepleegd. De eerste keer waren er vijf gewonden; de tweede keer raakte niemand gewond. Smeehuijzen is de tweede Nederlandse militair in Afghanistan die sneuvelt door oorlogsgeweld. In april werd de 21-jarige korporaal Cor Strik gedood door een bermbom in de provincie Helmand. Vijf andere Nederlanders lieten in Afghanistan het leven door ongevallen en een zelfmoord.

Op het moment van de bekendmaking had Defensie nog niet alle families van de betrokken militairen kunnen bereiken. Defensie betreurde dat. „Berichtgeving van de internationale media dwong ons van onze procedure af te wijken”, aldus Berlijn. Nog tijdens de persconferentie slaagde Defensie erin wel de familie van Smeehuijzen te bereiken.

Van Middelkoop is „diep geraakt” door de gebeurtenis, zei hij. De minister heeft direct het kabinet ingelicht toen hij in de ochtend werd geïnformeerd over de aanslag. „Het kabinet reageerde geschokt”, zei de minister die zijn oprechte deelneming aan de nabestaanden en de familie betuigde. Deze aanslag geeft volgens Van Middelkoop aan met welke tegenstander de NAVO-macht ISAF te maken heeft in Afghanistan. „Ze zijn er op uit om slachtoffers te maken. Het maakt ze niet of het militairen of kinderen zijn.”
 
Uitspraak van Ramirez Blanco op zaterdag 16 juni 2007 om 12:34:
ah ok, dus die gozer ging in het leger om opgeblazen te worden gast met je nederland is mijn vaderland in je profiel zon gasten als jijm moesten ze verplicht in het leger trappen

ben jij nou zo dom of lijkt dat alleen maar zow??

:loser:
 
Gedode militair vriend actrice Melody Klaver

AMSTERDAM - Timo Smeehuijzen, de Nederlandse militair die vrijdag sneuvelde in Uruzgan, is de vriend van actrice Melody Klaver.



De 16-jarige Melody werd vorig jaar nog genomineerd voor een Gouden Kalf, voor haar rol als Heleen in de film Diep. Ook was te zien in Afblijven en Langer Licht.
Jullie zouden hier met jullie reacties eens moeten voorstellen hoe het voor dit meisje van 16 is.....
om haar vriend zo jong te verliezen.
Militair of geen militair,zij is haar maatje,haar vriend kwijt!

Heb eens een beetje respect voor het gevoel van een ander voordat je hier zulke ongevoelige domme opmerkingen plaatst...
 
dan zouden we dat minimaal 20x per dag kunne gaan doen.
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 16 juni 2007 om 13:31:
dan zouden we dat minimaal 20x per dag kunne gaan doen.

wat dan ben je 24pd op pf :aai:
 
Uitspraak van Flockxje op zaterdag 16 juni 2007 om 13:15:
Jullie zouden hier met jullie reacties eens moeten voorstellen hoe het voor dit meisje van 16 is.....
om haar vriend zo jong te verliezen.
Militair of geen militair,zij is haar maatje,haar vriend kwijt!

Heb eens een beetje respect voor het gevoel van een ander voordat je hier zulke ongevoelige domme opmerkingen plaatst...

hoe denk je dat het voor de ouders is van de 7 kinderen?
 
Wat schrik ik toch van een aantal mensen hier... wat een hersenloze, ondoordachte uitspraken.

Ik ben zelf ook militair geweest, en ik ging niet het leger in om mijzelf overhoop te laten knallen. Het risico is aanwezig dat het gebeurd, maar zo heeft ieder beroep haar risico's... een bouwvakker kan van een steiger vallen, een piloot kan neerstorten, dagelijks doet iedereen mee in het verkeer en is er een risico dat je betrokken raak bij een ongeval. Moeten wij om deze slachtoffers dan ook onze slachtoffers ophalen en zeggen " dat is het risico als je gaat fietsen". Hou toch eens op mensen!

En dat er een aantal kinderen zijn omgekomen, is heel triest. Dat hoeft niet steeds te worden aangehaald om de dood van deze militair minder belangrijk te maken. Hij had ballen, hij had idealen, dat kun van een hoop mense hier niet zeggen.

Denk eens na over de gevolgen van je uitspraken.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:03:
oe denk je dat het voor de ouders is van de 7 kinderen?

open een topic hierover als je hier zo mee zit. Dit topic gaat over een gesneuvelde NEDERLANDSE militair, niet om omgekomen burgerslachtoffers.
:flower: R.I.P :flower:

Er jammer dat PF een serieus onderwerp met pfniveau (zonder enige vorm van wederzijdse respect) wordt gevoerd
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 16:06:
maar als je het leger in gaat, weet je dat de kans op vroegtijdig overleiden toch groter wordt...

dat weten we nu ondertussen ook wel...
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:07:
Dit topic gaat over

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:07:
van de 7 kinderen

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:07:
omgekomen burgerslachtoffers
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:12:
Uitspraak van Hey Joekies op zaterdag 16 juni 2007 om 14:07:
Dit topic gaat over

Uitspraak van Hey Joekies op zaterdag 16 juni 2007 om 14:07:
een meisje dat slachtoffer is geweest

Uitspraak van Hey Joekies op zaterdag 16 juni 2007 om 14:07:
van loverboys
laatste aanpassing
 
:yes:
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:07:
open een topic hierover als je hier zo mee zit. Dit topic gaat over een gesneuvelde NEDERLANDSE militair, niet om omgekomen burgerslachtoffers.

met de bijbehorende discussie....


als je alleen posts wil met respect kun je beter naar het condoleance register gaan.

het is allemaal heel erg wat er gebeurd is maar je moet wel kunnen relativeren.

En dat er een aantal kinderen zijn omgekomen, is heel triest. Dat hoeft niet steeds te worden aangehaald om de dood van deze militair minder belangrijk te maken. Hij had ballen, hij had idealen, dat kun van een hoop mense hier niet zeggen.

de dood van de militair hoeft daarom ook niet belangrijker gemaakt te worden dan de dood van kinderen. die kinderen weten van toeters nog blazen terwijl de militairen op de hoogte zijn van het gevaar...
laatste aanpassing
Uitspraak van Ramirez Blanco op zaterdag 16 juni 2007 om 12:34:
ah ok, dus die gozer ging in het leger om opgeblazen te worden

Nee die gozer ging in het leger om de belangen van multinationals en cia-heroine en olie veilig te stellen. (Y)
Niemand kiest ervoor om opgeblazen te worden. Die Afghanen hebben ook niet voor oorlog gekozen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 03:26:
het is toch logisch dat je als Nederlander zijnde meer affiniteit en solidariteit voelt met een landgenoot die je buurjongen had kunnen zijn en een praktisch soortgelijk leven lijdt als jij zelf, dan met een Afghaans ver-van-mijn-bed-show kindje.

Ja je hebt helemaal gelijk(Y)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:36:
met de bijbehorende discussie....

Waarom moet er een discussie ontstaan rondom de dood van deze militair?


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:36:
het is allemaal heel erg wat er gebeurd is maar je moet wel kunnen relativeren.

er schiet mij nu iets te binnen, ken jij rokers in jouw naaste omgeving? zo ja, hoe reageer jij dan als zij overlijden aan de verschrikkelijke ziekte (long) kanker? Hoe relativeer jij dat? Ook in de zin van "eigen schuld, dikke bult, moet je maar niet roken"?


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:36:
de dood van de militair hoeft daarom ook niet belangrijker gemaakt te worden dan de dood van kinderen.

dat word door mensen zoals jij 'belangrijk' gemaakt, omdat jij er steeds op wijst dat er kinderen zijn gesneuveld.

Ik begrijp best wat je bedoeld en wilt zeggen, maar om dat over de rug van een overledene te doen, vind ik misselijkmakend. Het gaat hier om Timo, niet om discussies uit te lokken.
 
terugtrekken en nl leger opdoeken...
 
ik ga t leger niet in, veels te vroeg opstaan!

en die kleren staan me niet!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:36:
de dood van de militair hoeft daarom ook niet belangrijker gemaakt te worden dan de dood van kinderen. die kinderen weten van toeters nog blazen terwijl de militairen op de hoogte zijn van het gevaar...

Precies hij heeft zelf vor het risico gekozen.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 10:27:
Moet ik nu gaan huilen?

triest figuur... als je er niks van wilt weten kom dan dit forum niet op te zielig gewoon:S
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:51:
die kinderen weten van toeters nog blazen terwijl de militairen op de hoogte zijn van het gevaar...

wanneer er een konvooi door een dorp rijd, is er het risico dat er een aanslag word gepleegd... dus hadden die kinderen binnen moeten blijven...

zo lust ik er nog paar...
 
Rust in vrede, je bijgedragen steentje zal nooit vergeten worden.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 14:51:
Precies hij heeft zelf vor het risico gekozen.

Daar heeft onze regering voor gekozen.
 
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 16 juni 2007 om 15:00:
Daar heeft onze regering voor gekozen.

:respect:

mss regering vervangen door bush vuist neukers ?
 
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 16 juni 2007 om 15:00:
Daar heeft onze regering voor gekozen.

en jij als soldaat ook. door in het leger te gaan weet je dat je voor zoiets uitgezonden kunt worden. simpel zat.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 15:04:
en jij als soldaat ook. door in het leger te gaan weet je dat je voor zoiets uitgezonden kunt worden. simpel zat.

als de regering niet zo pro bush was, doen ze heust niets meer dan zandzakken leggen bij een overstroming.
dus geen bush, geen uitzendingen, geen uitzendingen, geen risico
 
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuws/home/)/system/video/html/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2007/week24/vr_1930_afghanistan.avi_plain.xml
 
Uitspraak van (t)error404 op vrijdag 15 juni 2007 om 18:21:
Dan heb ik nieuws voor je, in heel afghanistan valt geen druppel olie te vinden. Echt goed van je dat je eerst even research doet en daarna pas wat zegt


We zitten daar ook niet om olie uit de grond te halen, maar voor de bouw van een pijpleiding waarmee investeerders in de VS etc veel winst zullen maken vanwege de groeiende economie in china en india.
Het is overduidelijk dat we daar niet zitten "Voor vrede en veiligheid", want dan hadden we bin laden en zn crew geen 2 maanden voorsprong gegeven en openlijk goedkeuring geven aan de vreselijke dingen die amerika daar doet.

Het is zielig voor die soldaat dat ie een slachtoffer is van de oliejacht. Kun je wel zeggen dat hij niet wist dat hij een pionnetje is van amerika, maar hij hoort te weten wat zn werk is.

Mijn medeleven gaat uit naar alle nabestaanden van burgerslachtoffers in afghanistan en niet naar die van een soldaat die daar heen gaat voor het geld en de spanning, zonder na te denken wat zijn aanwezigheid voor gevolg heeft.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 16 juni 2007 om 15:00:
Daar heeft onze regering voor gekozen.

Kut regering :rot:
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juni 2007 om 15:24:
VS etc veel winst zullen maken vanwege

idd
Bah bah bah wat een trieste gasten hier, met hij heeft er zelf voor gekozen, ben benieuwd wie er zelf voor kiest om opgeblazen te worden, ook leuk voor de nabestaanden om dit terug te lezen...

Loop alsjeblieft ook niet te mauwen over vette salarissen en bonussen, aangezien ik mijn vriend zijn loon briefje zie, valt dit juist hardstikke tegen, en bonussen, nou dan mag hij mij het 1 en ander uit leggen aangezien ik die nog niet heb meegemaakt, gelukkig dat hij zoveel geld heeft gekregen volgens jullie, want hij heeft daar nu ook zoveel aan en de pijn bij zijn familie en nabestaande zal ook een stuk minder zijn nu....

Leuk dat jullie je zo druk maken om de kids, maar doe dan ook meteen wat aan de theejochies als je zo met de kinderen daar begaand bent,
laatste aanpassing