Partyflock
 
Forumonderwerp · 937876
­ Nederland
"Klanten van ABN Amro hebben een nepmail ontvangen, waarin wordt gevraagd naar persoonlijke bankgegevens. De bank heeft een onderzoek ingesteld.

Ongerust
ABN Amro kreeg al tientallen mailtjes en telefoontjes van ongeruste klanten. "Het is onbekend of dit het topje van de ijsberg is of niet", laat een woordvoerder van de bank weten.



Kopie website
In de zogenoemde phishing-mail wordt de klant gevraagd om via een link naar een website te gaan en zijn rekeningnummer en pasnummer in te vullen. De website waar de klanten heen worden gestuurd, is een kopie van de site van ABN Amro."

bron rtl
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 21 maart 2007 om 14:45:
phishing-mail

Allemaal de schuld van de VS


(of het is nu een Rus)
alweer?
die dingen worden zovaak gedaan door die kut criminele intelligente apen :rot:

Je bent sowieso een knurft als je daarin trapt :frusty:
idd nooit email van je bank beantwoorden

hun weten mijn echte mail niet eens
ik heb sowieso geen bank ik heb al mijn geld in me spaarpot B)
veel veiliger :yes:
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 21 maart 2007 om 14:53:
ik heb al mijn geld in me spaarpot

kost je veel geld aan rente
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 21 maart 2007 om 14:55:
kost je veel geld aan rente

scheelt ook veel tijd om naar de bank te gaan om te pinnen :)
tijd is geld
 
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 21 maart 2007 om 14:55:
kost je veel geld aan rente

Ja, in 1980 wel ja :yes:

Tegenwoordig is het ook niet noemenswaardig meer :no:
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 21 maart 2007 om 14:57:
scheelt ook veel tijd om naar de bank te gaan om te pinnen
tijd is geld

:jaja:
De Website van ABN ligt er nog steeds uit. E-mail van support(A)abnamro.nl:

Geachte gebruiker!

Onze bank houdt regelmatig toezicht over de laatste vorderingen ter tegenstrijding van netpiraten en treft steeds preventiemaatregelen om zijn klanten tegen opscheppers te beschermen. Een groep vakmensen op het gebied van computerveiligheid is te weten gekomen van een grove fout in het protocol SSL, die door een hacker kan worden gebruikt om toegang te krijgen tot uw bankrekening.

Vanaf morgen wordt er in het toegangsysteem tot klantenrekeningen een nieuw protocol SSL3 in gebruik genomen, dat op het huidige moment als het meest veilig wordt beschouwd. De klanten die gebruik maken van Internet-browsers zonder SSL3 kunnen dus geen toegang krijgen tot hun bankrekeningen via het Intenet.

U dient uw browser te vernieuwen. Onze vakmensen hebben de vernieuwingen voor alle browsertypes uitgewerkt. De vernieuwing is aan deze brief bijgelegd. U hoeft de programma-module gewoon te starten en de vernieuwing wordt automatisch opgeslagen.

De programmamodule ms_ssl3_upd.exe is bijgelegd.

Bedankt voor uw ondersteuning en wij hopen verder met u samen te werken."

er zit een exe file in de bijlage en de lay-out is helemaal in de abn-amro stijl. Als je de tekst goed leest zie je een paar grove fouten zoals "treft steeds preventiemaatregelen om zijn klanten tegen opscheppers te beschermen' of 'De vernieuwing is aan deze brief bijgelegd'.... Dit zullen veel mensen wel niet meteen zien met als resultaat een virus of lege bankrekening.
laatste aanpassing
Zoéén heb ik ook al eens gehad van de postbank (waar ik heen was gegaan vanwege de BlueBrain :D).

Het was echt te schitterend voor woorden. Je mag dan natuurlijk weer niet de schuld bij de allochtonen leggen, maar de typfouten die zij in hun website hadden zitten (lidwoorden vooral) waren echt te schandalig voor woorden. Ze hadden nog wel netjes de logo's van de Postbank gekopieerd, maar dat was het dan ook wel. Ze waren nog zo lefvol om te vragen naar de volgende 5 tan-codes... :loser:
ik kreeg hem gister ook, hierbij de email

ABN AMRO Online (online.veiligheid@abnamro.nl) + Contactpersoon toevoegen
Aan: XXX

Onderwerp: Beveilig Uw Bankwezen Informatie








Lieve Klant,

Aan ABN AMRO, uw recht naar privacy en veiligheid is heel belangrijk voor ons. Wij behandelen persoonlijke informatie verkreeg door het gebruik van deze website als soldaat en vertrouwelijk en toevertrouwd worden u van veilige toegang tot onze on line-service te voorzien.

Als deel van onze committment in het verzorgen veilige on line-service verbeteren wij onze online bankwezen veiligheidssystemen. Dit nieuwe systeem zal voor verbeterde veiligheid en stabiliteit toestaan en u zult ook met nieuwe functionaliteit zoals de bekwaamheid voorgesteld worden om een tweede gebruiker naar uw profiel, enz. toe te voegen.

Klik alstublieft op (De site is uit de lucht gehaald)


Om toegang tot uw rekening te hebben en om uw informatie te actualiseren om op met onze nieuwe veiligheidssystemen te ontmoeten.

Dank u voor het helpen handhaven ons de veiligheid en privacy van uw persoonlijke informatie.


Veiligheids departement
ABN AMRO



het zag er niet helemaal koosjer uit en de link had in de naam helemaal niks van abnamro ofzo dus een beetje onnozel aangepakt door die zwervers
Uitspraak van Busty. op donderdag 22 maart 2007 om 11:48:
Wij behandelen persoonlijke informatie verkreeg door het gebruik van deze website

Dit zijn toch echt taalfouten van 'niet-nederlanders'. (y)
laatste aanpassing
ja 8) nigeriaanse internethelden:lol:
 
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 21 maart 2007 om 14:55:
kost je veel geld aan rente

Opportunity costs :cheer:
Gelukkig nergens last van 8)
al zit ik wel bij de ABN

Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 21 maart 2007 om 14:53:
ik heb al mijn geld in me spaarpot
veel veiliger

Zou je haast wel gaan denken he