Partyflock
 
Forumonderwerp · 937790


het flyertje is klaar en ligt bij de drukker en morgen zal ik de eerste ervan naar mijn F.C.C.-groupie brengen :D
het thema van de 11e editie is de Tweede Wereld Oorlog
exploitation style :devil: 70s Canada & eind 80s Japan
 
Men behind the sun

Heb ik wel eens een stukje van gezien
Zieke film :nosmile:
Ah die eerste lijkt me wel vet en bij de tweede weet ik niet waarover die gaat :D
Maar ikke ben cker weer aanwazig :jaja:
Ennuh tis eigenlijk 11 en een half ;P


Tja, hoe moet je een film als 'Ilsa: She-Wolf of the SS' nu beoordelen? Is het een moreel verwerpelijk stuk celluloid, een hilarische komedie, een (soft-)porno film, een horror/splatterfilm, of gewoon een slechte film met beroerd verhaal en ditto acteerwerk? Of al het bovengenoemde?

Één ding is zeker, deze film is niet bedoeld voor fijngevoelige of al te politiek correcte kijkers. Ga alleen naar dit curieze produkt kijken, dat uitgegroeid is tot een cultfilm en een hele serie sequels en soortgelijke films heeft "geïnspireerd", als je kunt genieten van een schaamteloos exploitatieve film die grossiert in bloot, geweld, en gore.

Echter, dat de film zelfbewust "sleazy" is, en dat het geheel met een moddervette knipoog bekeken dient te worden, wordt in de eerste scènes meteen duidelijk. We zien een vrouw onder de douche, met de camera die langdurig, en in close-up, op de borsten gevestigd blijft. De volgende scène toont een in SS-uniform gehulde Ilsa, de blonde, (zeer) voluptueuze seksbom, met wat vrouwleijke collegae in haar slaapkamer, waar ze net de liefde heeft bedreven met een mannelijk slachtoffer. Ze maant hem, in Engels met campy Duits accent, om vaart te maken: "Time to go. Get dressed". Ze stelt met genoegen dat "a man who has slept with me, will never sleep with another woman again". De reden hiervoor is dat de man in kwestie gecastreerd wordt na de daad, wat we vervolgens (net niet helemaal) expliciet te zien krijgen. Wanneer Ilsa geconfronteerd wordt met een Amerikaanse gevangene, die zichzelf een "freak of nature" beschouwd door zijn mogelijkheid om continu sex te hebben zonder klaar te komen, raakt ze bezeten van hem, waardoor de Amerikaan macht over haar begint te krijgen. Ilsa (Dyanne Thorne) is zo'n wandelend karikatuur dat ze praktisch ieder keer dat ze in beeld verschijnt en/of haar mond opendoet op de lachspieren werkt.

Grappig is hoe ze meestal met half open bloes in beeld komt, haar volle boezem etalerend, en hoe dit zich uitstrekt tot elk vertoon van bloot in de film. Al het naakt wordt zo prominent en direkt getoond, met de overduidelijke reden om het te kunnen tonen, dat je eigenlijk alleen maar kan lachen als toeschouwer. De actrices zijn praktisch allemaal gevormd als pornosterren (en velen waren dit dan ook in werkelijkheid), en moeten onder de meest absurde voorwendselen uit de kleren. Dan is er het tweede belangrijke element in dit soort films: geweld. Net zo weinig motivatie wordt er geboden om de dames op verschillende manieren te martelen. Tenen worden eraf gedraaid, vrouwen worden gegeseld, gekookt, opgeblazen in een hoge drukkamer, levend gekookt, of behandeld met een onder stroom gezette dildo. Nu klinkt dit allemaal bijzonder onplezierig, en ja, dit is ook wel af en toe het geval, maar vaak wordt het ook zo cartoony gebracht, en in zo'n absurde context, dat het de kijker weinig kan "doen". Wanneer de vrouwen met de zwepen, met ontblote, geoliede (oftewel: bezweete) borsten de slachtoffers bewerken, terwijl er af en toe droogkomische dialoog (door Ilsa) wordt gebruikt, kun je het in z'n geheel niet meer serieus nemen. Desalniettemin zijn er zeker momenten in scènes, of hele scènes die je een ongemakkelijk gevoel geven, en je doen afvragen of dit wel past in de film. Het geschreeuw van de dames komt soms wel erg afschuwelijk over, en wanneer we bijvoorbeeld een sadistisch spel zien van Ilsa, waarbij een vrouw met een strop om haar nek op een blok ijs staat, dat de Duitse inspecteur tijdens het etentje tot plezier moet dienen (als het ijs smelt, zal ze verhangen), is het aantrekkelijke camp-aspect van de film toch ver te zoeken.

Natuurlijk is het hele concept behoorlijk ziek te noemen. Het feit dat deze bloot-gore exploitatiefilm is geplaatst in de context van een concentratiekamp tijdens WOII, zal voor velen al reden genoeg zijn om de film te verafschuwen. Wie hier voorbij kan kijken, en ziet dat het meer als een wat verwrongen 'Allo 'Allo-film beschouwd kan worden, en ziet dat het vooral over-de-top humor betreft, zal regelmatig kunnen "genieten" van de film, al zijn er dan nog steeds scènes die over de rand van het toelaatbare gaan. Als verhaal op zich weet 'Ilsa' weinig betrokkenheid te genereren. Hij is soms traag; heeft nauwelijks sympathieke of driedimensionale personages; een romantisch subplotje dat heel even wordt aangeraakt, maar totaal niet wordt uitgewerkt; en acteerwerk dat varieert van bedoeld grappig tot onbedoeld campy en extreem slecht. De film is eigenlijk niet meer dan een aaneenschakeling van met bloot omgeven martelscènes, met af en toe een recht-toe-recht-aan (komische) sex-scène met Ilsa en de Amerikaan. De shootout tegen het einde van de film verdient nog wel even vermelding. Vooral de slow-motion waarmee de nazi's schietend uit hun schuilplaats komen is hilarisch.

'Ilsa: She-wolf of the SS' is een controversiële film die op verschillende plaatsen verontrustend is (afgezien van het vrij zieke centrale concept), maar toch vaak, curieus genoeg, de aandacht vast weet te houden. Dit komt deels door het campy karakter, en deels door de absurditeit van het geheel en de benieuwdheid bij de kijker naar wat er in deze "freak show" nu weer bedacht/getoond gaat worden. Zeker niet voor iedereen aan te raden.

(c) www.movie2movie.nl
Uitspraak van Chronic1985 op vrijdag 23 maart 2007 om 19:19:
klinkt goedAanwezig

(y)

Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op vrijdag 23 maart 2007 om 20:58:
hippygabber, heb ik wel die film gezien naast Ilsa? of heb ik iets gemist...

zou best kunnen trouwens maar als je hem gezien hebt moet je je die scene kunnen herinneren waar ze een real live kat in een bak met honderden ratten gooien :O
ik zit met een behoorlijke lange en drukke dinsdag. Wordt die "men behind the sun" als 2e gedraaid? Dan heb je kans dat ik nog ff binnen drop mocht dat lukken :P
Hey FrAnK, is dit van een scene van die Ilsa film ?? ;D
Ziet er smakelijk uit :[

Hei tai yang 731 aka Men Behind the Sun (1988)



“Men Behind the Sun” speelt zich af in een Japans gevangenenkamp tegen het eind van de tweede wereldoorlog. Dit heeft overigens echt bestaan. In het grootste geheim worden er in het kamp biologische wapens ontwikkeld en getest op Chinese en Russische krijgsgevangenen. De film begint met de introductie van een groep jonge jongens die af zullen reizen naar het kamp om daar opgeleid te worden tot kampmedewerker. Aangekomen in het kamp wordt de kinderen afgeleerd Chinezen en andere krijgsgevangenen als mensen te zien. Dit is een belangrijk principe wat terug te vinden is in de geschiedenis. Als de dader zijn slachtoffer niet als mens beschouwt maar slechts als een middel of werktuig zijn mensen in staat de ergste gruweldaden uit te voeren. Wij volgen de kinderen terwijl ze worden gedwongen om allerhande martelingen te aanschouwen en hierdoor gaandeweg harder worden. Ook tracht de regisseur door gezellige en minder gezellige groepsscènes sympathie te wekken voor deze jongens.

De andere belangrijkste figuur is de directeur van het kamp; Dr. Ishi. Hij wordt tegen het einde van de oorlog geïnstalleerd als directeur van Kamp 731. Ishi hamert er voortdurend op dat biologische/bacteriële oorlogvoering het enige is wat de Japanners nog kan doen zegevieren. Daarom is het belangrijk dat de hoeveelheid experimenten verhoogd wordt. We volgen zijn gruweldaden op de voet.

Regisseur T. F. Mou is een chinees nationalist. Hij wil ons met deze film wijzen op de gruweldaden uitgevoerd door de Japanners tijdens de oorlog en dat lukt heel aardig. Maar ondanks deze politieke aanklacht blijft “Men Behind The Sun” een exploitation film van het eerste uur. Het verhaal ontbreekt eigenlijk, het is vooral een middel om de, zo nu en dan intens gore, martel- en moordscènes aan elkaar te lijmen. Ook begaat Mou de grote fout dierenmishandeling in de film te stoppen, wat naar mijn mening geheel overbodig en moreel verwerpelijk is.

Maar het moet gezegd: voor de Gore-liefhebber zitten hier een aantal zeer memorabele scènes bij. De special effects zijn over het algemeen zeer overtuigend en alle vuiligheid komt langdurig vol in beeld. Wat aan de sfeer bijdraagt, is het gerucht dat voor bepaalde scènes echte lijken zijn gebruikt. Hier is geen duidelijk bewijs van te vinden en dat is misschien maar goed ook.

Al met al is “Men Behind the Sun” als horrorfilm redelijk geslaagd. Het acteerwerk laat hier en daar nog wel wat te wensen over maar de daadwerkelijke dialogen zijn dun gezaaid en slecht geschreven en daarom gaat het wel. Het tempo van de film ligt vrij hoog en de sfeer is constant. Dit gepaard met de memorabele beelden maakt dat je nog wel een paar dagen kunt nagenieten van deze film.

(c) www.phantasmagoria.nl
 
Is het absurd dat ik die Ilsa film wel zou willen zien? :bloos: Heerlijke cult-shit lijkt me dat.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 maart 2007 om 08:16:
Is het absurd dat ik die Ilsa film wel zou willen zien? Heerlijke cult-shit lijkt me dat.

is het ook ;P en dan zijn er ook nog eens meer delen gemaakt van Ilsa, alleen de eerste blijft de beste ;)


ik heb trouwens het goede nieuws dat de filmavond deze keer in de grote zaal beneden is :O en dat er dus ook bier van de tap kan worden gekocht en dat zal die dinsdag maar 1euro per pilsje kosten :woeptidoe:
Uitspraak van AltoHippieGabber op zaterdag 31 maart 2007 om 19:03:
ik heb trouwens het goede nieuws dat de filmavond deze keer in de grote zaal beneden is en dat er dus ook bier van de tap kan worden gekocht en dat zal die dinsdag maar 1euro per pilsje kosten

Dat is egt ram relaxke :doetiewoep:
Uitspraak van AltoHippieGabber op zaterdag 31 maart 2007 om 19:03:
en dan zijn er ook nog eens meer delen gemaakt van Ilsa




Uitspraak van Ich RiK Neet TichtiG ;D ;P op zondag 1 april 2007 om 20:05:
Uitspraak van AltoHippieGabber op zaterdag 31 maart 2007 om 19:03:

ik heb trouwens het goede nieuws dat de filmavond deze keer in de grote zaal beneden is en dat er dus ook bier van de tap kan worden gekocht en dat zal die dinsdag maar 1euro per pilsje kosten

Dat is egt ram relaxke

egwel! ;P
 
Uitspraak van AltoHippieGabber op zaterdag 31 maart 2007 om 19:03:
is het ook en dan zijn er ook nog eens meer delen gemaakt van Ilsa, alleen de eerste blijft de beste

Ik zal de film eens *kuch* downloaden *kuch*. Geleen is me wat te ver :)
 
Vond een torrent met drie van die Ilsa films, van het weekend eens branden :)
:woep: was idd gezellig:D RAM VETJES IN DE GROTE ZAAL:D
moet echt wel vaker gebeuren in de grote zaal:yes: :cheer: :woep:
boh wat een wazige :vaag: film:O echt wel freaky
laatste aanpassing
Uitspraak van HoLyBee op dinsdag 3 april 2007 om 23:30:
was idd gezellig RAM VETJES IN DE GROTE ZAAL
moet echt wel vaker gebeuren in de grote zaal

:jaja: Vind ik ook, t'was idd ramgezwellig (Y)(Y)
Toch vond ik de eerste film met Ilsa vond ik veel beter en beter te volgen terwijl de tweede dan heftiger was :[

Volgende keer zijn we er weer :bye:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 april 2007 om 08:17:
Vond een torrent met drie van die Ilsa films

daar zit dan hoogst waarschijnlijk Jesús Franco's "Ilsa the Wicked Warden" helaas niet tussen :/ de originele titel ervan is "Greta, Haus ohne Männer" ;P

Uitspraak van HoLyBee op dinsdag 3 april 2007 om 23:30:
moet echt wel vaker gebeuren in de grote zaal

:yes: ja dat hoop ik idd ook want dat was egwel stukken beter :) nou nog met die zachte nieuwe stoelen erbij :D

Uitspraak van Ich RiK Neet TichtiG ;D ;P op woensdag 4 april 2007 om 00:13:
Volgende keer zijn we er weer

(y) volgende keer is het m'n Birthday Edition met brainsss...braaainsssss :devil: