Partyflock
 
Forumonderwerp · 925069
­ Nederland
Ik ben benieuwd hoeveel platen julie hebben!!

Ik zelf zit op moment zo ongeveer rond de 70 platen.

Toon hier anders ook foto's van je koffer(s )/tas(en)

laatste aanpassing
 
Uitspraak van DanM op dinsdag 9 september 2008 om 23:10:
Als ik écht ga chiften in mijn collectie hou ik een plaat of 200 over die ik zeker niet weg doe

Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar het lukt me niet. Denk dat zo'n 3000 vinyls die ik nu in de collectie heb, tot in de eeuwigheid bij mij zullen blijven. Sterker nog; met een heel klein deel, wat echt heel veel voor mij betekent, wil ik begraven worden (of gecremeerd, indien dat mogelijk is). Als ik in mijn doodskist lig, wil ik een plaat tussen mijn handen hebben. Dus ja, de passie voor vinyl gaat bij mij heel ver. :)
Artiest Manic
heb dr 102 :cheer:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 september 2008 om 23:37:
Zoals beloofd:

Foto's als deze vind ik altijd geweldig om te zien. Ik zal zelf binnenkort ook eens wat foto's maken.
 
Uitspraak van RuffEd op zondag 14 september 2008 om 17:23:
Foto's als deze vind ik altijd geweldig om te zien.

Laat me raden: omdat je dan zin krijgt om eens lekker een middagje tussen die platen te neuzen. Iets wat ik ook geweldig om te doen als ik bij vrienden ben, die ook als mij platen kopen. Je komt altijd weer dingen tegen waar je nog nooit van gehoord hebt en je ontzettend benieuwd naar bent wat het is. Veel vrienden van me die geen platen kopen, snappen overigens niet dat je echt een gehele dag op een kamer kunt zitten om dan plaatjes te beluisteren.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 september 2008 om 17:40:
Veel vrienden van me die geen platen kopen, snappen overigens niet dat je echt een gehele dag op een kamer kunt zitten om dan plaatjes te beluisteren.laatste aanpassing 14 september 2008 17:40

:-)
:-) :-) :-) Hahahahahaha! Mijn vriendin verklaart me al voor gek als ik er 4 uur in de week door breng.... hahaha
heb vandaag de hele dag me platenkast even doorgespit/uitgedund, hou er nu ongeveer 700 over die ik bewaar, de rest zie je aankomende maanden wel te koop verschijnen ;)
Vinyls (L)

Dit is mijn platen collectie http://www.discogs.com/user/Grudgie
 
Zit nu op 297x (voornamelijk)hardcore vinyl, gedeeltelijk collectie en gedeelte verkoop.


http://www.discogs.com/collection?user=HerrJerr
Ik heb mijn zolder afgelopen weekend ingericht voor de plaatjes die ik heb over mogen nemen van 'Psycho Records':







laatste aanpassing
ziet er goed uit (Y)

Na mijn grote schoonmaak heb ik er nu zo'n 780 over :)

Tevens nog ongeveer 400 voor de verkoop liggen, eerdaags ff op ebay knallen denk ik :)
laatste aanpassing
woei de 500 behaald!!

en nog lang niet klaar ;)

subtiele kick dit
5 maanden geleden begonnen met verzamelen en zit nu op ong. 160 :)

http://www.discogs.com/user/loki1989
Owh ja zal mijne ook even plaatsen

http://www.discogs.com/user/Distrexx

Komen er vanmiddag nog 4 bij ;)

Va - XS 4 All (Dreamteam productions
Beatblower - Fuck your Ass Off (Bzrk)
Promo - The Killingfields (Dead Fly Cuts)
4tune fairytales - My Little Fantasie (Pengo)
Ik heb jaren geleden (zo'n 9 jaar geleden) een x brand gehad en al mn gear en vinyl (een stuk of 500) naar de klote. Niet apart verzekerd dus vrijwel geen cent van terug gezien. Apart verzekeren heeft dus wel degelijk zin... Sinds een jaar of 4 heb ik mn hobby weer opgepakt. Nu heb ik zo'n 600 platen (nooit echt geteld) en alles WEL verzekerd ;p
 
89 and still growing :D

http://www.discogs.com/user/Livemotion

Ok, vinyl is een verslaving :D
 
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Uitspraak van Chris C op vrijdag 28 november 2008 om 18:49:
Ik heb jaren geleden (zo'n 9 jaar geleden) een x brand gehad en al mn gear en vinyl (een stuk of 500) naar de klote. Niet apart verzekerd dus vrijwel geen cent van terug gezien. Apart verzekeren heeft dus wel degelijk zin... Sinds een jaar of 4 heb ik mn hobby weer opgepakt. Nu heb ik zo'n 600 platen (nooit echt geteld) en alles WEL verzekerd

mij zou je kenne opbergen (Y)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 november 2008 om 21:53:
mij zou je kenne opbergen

Als hier brand uitbreekt en al mijn platen gaan in vlammen op, dan hang ik mezelf op...
 
heb zelf gene plaaten maar ik ben wel fen van Dj Redje :yes:
Werkzaam bij Tryfecta Events
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 30 november 2008 om 15:32:
heb zelf gene plaaten maar ik ben wel fen van Dj Redje :yes:

agreee
 
150 ongeveer

maar het gaat natuurlijk niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit ;)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 30 november 2008 om 15:32:
heb zelf gene plaaten maar ik ben wel fen van Dj Redje

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 december 2008 om 23:09:
maar het gaat natuurlijk niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit

Daarom! :respect:Dj Redje!:respect:





:roflol:
Artiest {SHOWLIST artist 32321, 46663}
333. Maar ik koop nog maar heel weinig plaatjes tegenwoordig...(oeh dit is wel vloeken in de kerk :o )
laatste aanpassing
Artiest Regnum
Volgens Discogs zit ik op 571, volgens mij mis ik een plaatje hier en daar. Maar is redelijk betrouwbaar :)

Zal binnenkort ff foto'tje uploadeng ;)
 
ik zou het niet weten heb 5 bakken vol. + platentas en platen koffer.

Maar ik zie dat er hier ook mensen zijn die ook werkelijk iedere plaat hebben gekocht zowat. Waarom?
je koopt toch alleen platen die je wil hebben omdat er goeie tracks op staan?
of is het meer voor de heb?
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 december 2008 om 16:15:
Maar ik zie dat er hier ook mensen zijn die ook werkelijk iedere plaat hebben gekocht zowat. Waarom?
je koopt toch alleen platen die je wil hebben omdat er goeie tracks op staan?
of is het meer voor de heb?

Tja waarom anders? :P Ik heb alleen de platen die ik ook echt dik vind. De rest haal ik wel op MP3 :)
 
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 december 2008 om 16:15:
je koopt toch alleen platen die je wil hebben omdat er goeie tracks op staan?
of is het meer voor de heb?

Vroeger verzamelde ik labels. En tja als je dan labels als Mokum Records, R & S Records of Music Man Records hebt, dan ben je nog wel even bezig om dat compleet te krijgen + dat het veel geld kost. Daar ben ik zo'n 5 jaar terug mee gestopt.

Tegenwoordig koop ik nog 3 soorten platen:

1. Platen die ik echt goed vind
2. Platen die ik gewoon in mijn collectie moet hebben of ik ze niet of wel goed vind (vaak zijn het of echte verzameldingen of het zijn platen waar ik goede herinneringen aan heb, ik noem maar een DJ Bountyhunter - Bountyhunter).
3. Gokjes...soms gok ik goed en soms niet

Daarnaast ben ik wel al sinds 1997 bezig, en in 12 jaar (want ben in begin 1997 begonnen) tijd kun je een hoop platen kopen...
Artiest DanM
De 3 soorten platen van stimmenfieber zijn hier ook het geval, alleen koop ik regelmatig platen van mensen die stoppen met draaien maar das meer voor de handel + zeldzaam werk...;)
Koop zelf al plaatjes vanaf begin '90, ben veel van vroeger kwijt door een financieel tegenvallertje een jaar of 8 gelee...:( n uweer aan het opbouwen, dwz ben nu ál mijn vinyl aan het rangschikken/schiften/uitzoeken, gaat hoop tijd inzitten...:O [ ga na dat ik 10K+ heb staan hiero...:O ]
 
Heb er ongeveer 1400, heb er 1290 ofzo op Discogs maar kom om de zoveel tijd weer een hele bende tegen die ik niet had toegevoegd. Bijv. omdat je orders via discogs marketplace niet kan bulk-adden en ik dus constant op 'add to collection' en op de 'vorige pagina tonen' knop zit te drukken. Dan kom je d'r later na achter dat je van je order van 35 stuks er 7 gemist hebt zonder er erg in te hebben....
 
Artiest Braincrash
Zijn de mensen met veel platen niet bang voor de toekomst van dit moois?
Het word wel ietsje minder lijkt het,cd neemt toe....
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 december 2008 om 18:00:
Zijn de mensen met veel platen niet bang voor de toekomst van dit moois?
Het word wel ietsje minder lijkt het,cd neemt toe....

Denk dat cd's eerder verdwijnen dan vinyl...
Vinyl is een blijvertje, helemaal omdat tegenwoordig grote artiesten en maatschappijen weer releasen op vinyl..(l)
Ik ga morgen beginnen met platen sparen.
Ik maak mij niet druk, heb letterlijk om de hoek de grootste vinylperser van europa zitten 8) Record Industry hier komt al jouw vinyl vandaan..;)
laatste aanpassing
Uitspraak van DanM op maandag 8 december 2008 om 18:31:
helemaal omdat tegenwoordig grote artiesten en maatschappijen weer releasen op vinyl..(l)

Sony, Arcade, BMG enzenz brengen al hun 'hits' gewoon uit op 12" maxisingle...:/
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 december 2008 om 18:00:
Het word wel ietsje minder lijkt het,cd neemt toe....

Ik heb het vaker gezegd en zal het nog een keer zeggen; cd verdwijnt eerder dan vinyl. De dj cd spelers verdwijnen ook eerder dan platen. Steeds meer dj's gaan met ableton enzo werken en straks heeft de dj geen cd mapje meer bij zit, maar gewoon kleine usb sticks. Misschien komt het nog wel zover (of misschien gebeurt het reeds), dat de dj's met bleutooth gaan werken op een bepaalde manier.
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 december 2008 om 22:19:
dat de dj's met bleutooth gaan werken op een bepaalde manier.

Podcasting, live muziek inprivesfeer de hele wereld rondslingeren inclusief streaming HD beeld van de booth..(y):bloos:
Uitspraak van DanM op maandag 8 december 2008 om 22:56:
Podcasting, live muziek inprivesfeer de hele wereld rondslingeren inclusief streaming HD beeld van de booth..

Heerlijk lijkt me dat, gewoon relaxt thuis op je eigen gear gaan draaien en dan voor tig clubs een liveshow doen. Er is nu al youtube live.. dit is de toekomst, maar waarschijnlijk wel met vinyl. Vinyl en computer software.
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 december 2008 om 22:19:
cd verdwijnt eerder dan vinyl. De dj cd spelers verdwijnen ook eerder dan platen. Steeds meer dj's gaan met ableton enzo werken en straks heeft de dj geen cd mapje meer bij zit, maar gewoon kleine usb sticks.

mee eens
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 december 2008 om 22:19:
Het word wel ietsje minder lijkt het,cd neemt toe....

Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook al :lol:
 
Uitspraak van DanM op woensdag 9 juli 2008 om 13:34:
Nu niet zoveel tijd [ en zin ] in vinyl....PS3 is ff boeiender...

Hier ook :D
ik heb er pas 8 maar ben pas begonne :p en ik ben pas 14

1 Dj Plague - Terror in your mind (gratis van Ian gekregen/gevangen :p)
2 Noisekick - Access666 (6 euro)
3 Krad Evitagen vs. E-Noid - Antisocial Lab (5 euro)
4 CSR - Pure terror (8 euro)
5 Hard SL - Hello (2 euro :p)
6 DJ Partyraiser & DJ T.I.M. - We All Stand Together (2 euro :p)
7 Various - Terrorheads Against Cancer (5 euro)
8 Catkiller - Body Count (5 euro)

heb ze best goedkoop kunne krijgen :d
binne kort ga ik werken dus meer kopen :p :D
 
Uitspraak van MarkHC4L op zaterdag 27 december 2008 om 23:32:
gratis van Ian gekregen/gevangen

moest je alleen oeh hoe hoe doen zeker?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 december 2008 om 23:58:
moest je alleen oeh hoe hoe doen zeker?

doe normaal kneus we doen niet allemaal zoals jou vader
 
Uitspraak van MarkHC4L op zaterdag 27 december 2008 om 23:32:
Ian