Partyflock
 
Forumonderwerp · 913444
­ Nederland
 
Wie heeft zijn wegligging in de auto aangepast? verlaging of schroefsetje? Hardere veren of instelbaar? Veerpootbrug achter en voor?

laat maar weten

ik heb zelf


veerpootbrug voor en achter




rondom verlaagd maar vanaf morgen H&R schroefset:D
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 16 november 2006 om 18:54:
Paar andere veren flap je er zelf toch zo even onder. Moet in 2 uurtjes wel lukken.

kheb er geen haast mee hoor...... heb ook geen veerspanners of een luchtsleutel...... en kan hem ook nie uitlijnen, daarbij is een kennisje van me, bij de 145 club monteur bij een alfa dealer..... die doet dat soort dingen er graag bij.

dus dan ga ik er niet mee lopen kloten:)
 
ik ga het morgen ook zelf doen:D
Uitspraak van D.E.N.N.I.S. op donderdag 16 november 2006 om 18:58:
dus dan ga ik er niet mee lopen kloten

Is echt een kleinigheidje hoor, alleen uitlijnen kan je zelf niet doen. Veerspanner en luchtsleutel ben je helemaal niet nodig. Tenminste bij VW niet, bij Alfa zou ik het niet weten. Ik zou het geduld niet hebben om tot de zomer te wachten haha.
een veerspanner is wel noodzaakelijk...... als je teminste geen veer tegen je kop wil hebben:)
en een luchtsleutel is makkelijk.

maja. die veren liggen hier al een tydje, zo als gezegd...... kheb er niet zo'n haast mee.

nou weer terug ontopic...... is geen chat hierzo:)
laatste aanpassing
ik heb me auto te ver verlaagd en er te grote en brede velgen onder gehangen en van me goeie weg ligging is geen zak meer over :)
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 16 november 2006 om 19:10:
Is echt een kleinigheidje hoor, alleen uitlijnen kan je zelf niet doen. Veerspanner en luchtsleutel ben je helemaal niet nodig. Tenminste bij VW niet, bij Alfa zou ik het niet weten. Ik zou het geduld niet hebben om tot de zomer te wachten haha.

bij verwisselen van originele veren heb je wel een spanner nodig hoor... wil je gezicht wel is zien als je veerschotel er tegen aan is geklapt :)

verlagings veren op originele dempers kan je er meestal zo afhalen want daar staat minder spanning op... weet niet of dat bij alle auto's is maar meestal wel
 
laatst een polo gedaan achter en daar heb je ook geen veerspanner voor nodig hoor!
echt wel... heb namelijk zelf ook nog een polo 6n en de veren achter zaten er ook onder spanning op... wel minder als voor maar toch nog behoorlijk...

hadden de veren misschien hun beste tijd wel gehad?
 
nee was een nieuw setje:S moesten nieuwe dempers en bumpstops op en hebben dat zonder veerspanner gedaan hoor!
Uitspraak van Pluisman op vrijdag 17 november 2006 om 11:08:
bij verwisselen van originele veren heb je wel een spanner nodig hoor

Nou, ik heb de veren van mn maat zn Golf ook vervangen, daar kwamen originele af, en de veerschotel sprong maar een HEEL klein stukje omhoog. Staat dus echt niet zoveel spanning op als altijd gezegd wordt.
zal de 1 voor de andere auto wel schelen dan.... heb ter toch al gehad waar echt veel spanning op staat hoor...
Het is ook wel de betere en veiligere manier natuurlijk, maar ik ben het nog nooit echt nodig geweest. Met een beetje boerenkracht is het altijd nog gelukt. :yes:
dat is wel zo.. maar heb die klemmen liggen dus ik zet ze er gewoon op...
ik heb nu een miele 2500 watt vriezer achterin liggen,hijs wel redelijk verlaagt nu.:)
scheeld een hoop sleutelen :D

leg inplaats van je mattenset er terras tegels in... pak je weer een cm :D
 
heb net mijn achterbak laten vol storten met cement echt vet verlaagd nu...
was die nog nie verlaagd genoeg met die spoiler achter op :D
 
spoiler wordt ie niet lager van dacht ik?
zo grote spoiler moet toch genoeg wegen

:p
 
nee dacht ik ook maar hij is lichter als mijn originele rs2000 vleugel!
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:06:
laatst een polo gedaan achter en daar heb je ook geen veerspanner voor nodig hoor!

2man en 2 spanbandjes wil ook wel werken...
grote truc is voordat je de poten onder je auto vandaan haalt even de auto te laten zakken op een steun zodat de veer ingedrukt word... 4 dikke stevige ti-wraps erom en dan pas veerpoot demonteren.
het je hem zo uit elkaar. en de nieuwe veer met 2man even opspannen en spanbandje erom...

je moet iets zonder veerspanners :D
dat is zo... zijn meer manier voor... alleen ik heb onder me polo zulke lage veren op de originele demper zitten dat ze gewoon los op de demper zitten als die niet ingeveerd zit :) ik weet het to 40mm op originele dempers maar iets meer mag ook wel :)
 
vandaag mijn veerschotels van mijn orignele veren gehaald....waren verlaginsveren dus kon zonder veerspanner!!! gewoon luchttol erop en even drukken:D
ik heb alleen een veerpootbrug voor.. rondom Michelin Pilots.
En binnekort een FK schroefset.. verstelbaar tot 85mm incl schokbrekers :)
Auto 1: Veerpootbrug + schroefset + stugge reactiestangen
Auto 2: Veerpootbrug + draagarmbrug + stugge reactiestangen + rolkooi :P + ander schokbreker setje
 
ik wil wel voor goeie weg ligging gaan
mn auto heeft standaard een veerpootbrug voor
en een sportonderstel
ik heb hem verlaagd met een eibach pro set
en binnenkort bestel ik een veerpootbrug uit amerika
helaas is er voor mijn auto niet veel te krijgen anders wou ik ook stabilisator steunen hebben voor aan de onderkant
ik ga ook nog andere schokdempers kopen, koni geel denk ik
mn auto is een nissan primera GT uit 98
 
Hij is inmiddels verlaagd (9cm) met het H&R setje!!! Verder powerflex rubbers in het voorterrein en stabilisator stangen voor en achter. Echt bizar hoe de voorkant op de weg ligt!!!

morgen de achterkant aanpakken met powerflex rubbers en de h&r kit monteren en achter verlagen:D:D
tsja, alleen jammer dat die rs2000 niet zo snel zijn...
wel leuke setup verder voor je wegligging...

en ik houd persoonlijk niet van die taartschep achterop... maar dat terzijde...
tsja, alleen jammer dat die rs2000 niet zo snel zijn...
wel leuke setup verder voor je wegligging...

en ik houd persoonlijk niet van die taartschep achterop... maar dat terzijde...
tsja, alleen jammer dat die rs2000 niet zo snel zijn...
wel leuke setup verder voor je wegligging...

en ik houd persoonlijk niet van die taartschep achterop... maar dat terzijde...
tsja jammer dat die rs2000 niet zo snel zijn...
Verder wel een leuke setup voor de wegligging...

En die taartschep moet eraf!!!! nee dat is een kwestie van smaak...
 
4 keer nogwel en helemaal hiervoor aangemeld? :P

rsjes zijn misschien standaard niet zo snel maar hier heb ik nu het een en ander aan veranderd.

(chip uitlaat inlaat etc) dus kan redelijk meekomen met het verkeer.

ben benieuwd wat jij rijdt!
jaah er ging wat fout...:P

Ik rij een Saxo VTS 16v...
 
oke mooie bakkies vind ik dat!!! (maar ook niet zo snel dan als jij een rs niet snel vind toch?)
nou de rs2000 is een 2.0, en de saxo een 1.6 en voor een 1.6 is hij wel redelijk snel..

het was verder geen aanval hoor;) Blij toe dat je hem nog hebt gechipt enzo, maakt het alleen maar leuker!
laatste aanpassing
wat heb je eraan gedaan Peter?

Mijn heeft alleen nog een K&N open luchtfilter. Verder issie motorisch standaard. Scherpere nokkenassen, Sachs koppeling, andere chip, cilinders uithonen tot een 2.0 16v staan nog op de planning.
Ik hoef verder echt geen 300pk in die clio van mij.. maar een pktje of 170/180 vind ik mooi zat :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Wauzzzie op maandag 20 november 2006 om 17:11:
cilinders uithonen tot een 16v

:lol:
Uitspraak van Wauzzzie op maandag 20 november 2006 om 17:11:
cilinders uithonen tot een 2.0 16v

:lol: ik zou eerst beginnen met uitboren en dan pas honen :lol:

Schiet niet echt op anders :lol:
ik miste bij die eerste wat ja :lol:

een open uitlaatsysteem van voor naar achter en een spaghetti spruitstuk echter zou ook nog kunnen :)
 
ik heb een gechipte computer (dus boven op de aanpassingen van ford nog een chip) met K&N inleg filter en een sebring uitlaat. (Met mongoose kat vervanger) en een standaard spaghetti spruitstuk ontdaan van EGR systeem.
Hoongelach, V8 5,7 liter....maar ja wel een cuntwegligging.
Maar goed, vind het wel dope al die high tech in jullie auto's!
ik heb alleen een schroefzet,
van intrax
en 7,5 x 8j velgen,
met 195-45-14 banden,
en hij ligt als een blok opde weg
FK schroefset word t toch niet, wordt naar alle waarschijnlijkheid n APEX suspension kit.. 60mm verlagingsveren i.c.m. sportschokdempers
 
heb er koni onder zitten in stugheid verstelbaar 60/60.
ligt als een blok op de weg
 
Heb er een standaard S schokdempers onder zitten met Project Zwo verlagingsveren.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 januari 2007 om 22:19:
Project Zwo

die hebben ook mooie velgen (Y)
 
Hoe lager hoe beter :P
reserve wiel aandrijving op gezet voor als ik n wiel tekort kom ik de bocht :rot:
 
nu je het zegt :P
reservewiel O:)
denk dat ik niet ver kom met een thuiskomertje :P ligt het helemaal op de grond :P