Partyflock
 
Forumonderwerp · 893634
Nou geven jullie de portiers fooi of nie?
En hoeveel dan?
Heb zo gemerkt dat het op sommige plaatsen niet meer dan normaal is en op andere plaatsen is het weer geen gewoonte?
Hier in Vlaanderen lijkt het veel normaler dan in NL, is dat ook zo?
Geef uitsmijters nooit fooi.
 
nee echt niet dat verdienen ze niet............
wat doen ze eigenlijks de hele avond............
 
In Zak staan ze altijd vet dom met hun handjes te schudden:/
Nou, die geef ik dus echt niks he:nee:
 
In discotheek Zak ja.
Maar die uitsmijters zijn ook allemaal een stelletje zakken:jaja:
laatste aanpassing
Heb het nog nooit meegemaakt dat je fooi moest geven, of dat ze met handjes staan...

Wel zie ik vaak mensen via de uitsmijters binnen komen en terwijl er een hand word gegeven van hoi alles goed, er een briefie van 50 Euro heen gaan...
als ik zonder me vriend uitga normaalgesproken altijd wel omdat ik weet hoe het werk is, ze willen het enkel bijna nooit aannemen ghegheghe.. :lol:
maar ja, mn ventje is er zelf dus ook een en de meeste tenten waar ik nog heenga in me tegenwoordig spaarzame vrije tijd staan ze van hetzelfde bedrijf (als waar hij voor werkt dus)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 19:48:
Ik geef ze altijd 2 euro..

En als het kut was geef ik ze niks!

:jaja: idd!
Uitspraak van Michiel [www.LeCock.nl] op vrijdag 8 september 2006 om 10:41:
Wel zie ik vaak mensen via de uitsmijters binnen komen en terwijl er een hand word gegeven van hoi alles goed, er een briefie van 50 Euro heen gaan...

Denk dat dat dealers zijn die de uitsmijters te vriend houden en op die manier niet gefouilleerd worden.

Geef zelf trouwens zelden fooi aan een uitsmijter. De meeste zie je toch alleen maar voor de deur stoer staan wezen.
laatste aanpassing
als ik naar grote feesten ga geef ik niks, maar als ik op stap ga geef ik altijd wel een paar euro
me ouwe kaugompje kunnen ze hebben, ene week trappen ze je er uit, week erna staan ze weer met hun handje omhoog :loser:
 
Daar doe ik ook niet aan mee.... vind het nergens op slaan!
 
Uitspraak van mikeTH!JSson op donderdag 17 augustus 2006 om 01:09:
Als ik zelf ga stappen geef ik altijd fooi, als ik voor het eerst in een toko kom en vind dat die mannen hun werk goed doen, babbeltje links en rechts maken, goede oplossingen vinden, brandveiligheid, ehbo enz dan krijgen ze altijd €10,- tot €30,- dat zoiezo als ik ergens kom waar ik al jaren uit ga..

Wat?! Dat vind ik toch wel erg veel hoor...
Over het algemeen heb ik vernomen dat die gasten zowiezo al een aardig loon hebben.

Ik geef alleen fooi als ik kleingeld over heb maar ga niet extra wisselen:)
No Way,helemaal associaal als ze met hun handje gaan staan,en dan nog lopen zeiken ook...Vooral in Rotterdam hebben ze daar nogal een handje van.Groetjes
 
Uitspraak van Zware Van Nelle op donderdag 17 augustus 2006 om 05:29:
ik zou meneige alleen maar schamen als ik zo voor de deur moest gaan staan.

Daarom zijn er ook mannen die het werk doen wat de jongetje's niet durven ;)

En jha ik ben ook een (ex)portier
Ik geef nooit fooi, ze worden toch betaald!

Dat schooierig gedrag hou ik al helemaal niet van!
 
helemaal niks...zorg wel voor mijn eigen veiligheid!..
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 14:32:
helemaal niks...zorg wel voor mijn eigen veiligheid!..

Dat is de juiste instelling!! (en mijn ervaring zegt ook dat jij dan de 1e bent die naar de portier brullend loopt als hij ruzie heeft)
Tuurlijk fooi aan de portier!!! Ze staan er voor onze veiligheid!
5 euro!
 
Uitspraak van Michiel [www.LeCock.nl] op vrijdag 8 september 2006 om 10:41:
Wel zie ik vaak mensen via de uitsmijters binnen komen en terwijl er een hand word gegeven van hoi alles goed, er een briefie van 50 Euro heen gaan...

ja is idd een prima dekmantel voor je sos handel
dan loop je zo binnen en weinig risico

zelf geef ik ook altijd wel fooi meestal eurotje of 2/3 als ik heel de avond in dezelfde tent ben.
Zelf vind ik tijdens mijn werk een fooitje ook altijd fijn
toch altijd lekker een extra'tje
laatste aanpassing
Over het algemeen geef ik nooit fooi, op de meeste feesten zijn het namelijk een stelletje lastpakken!!
 
ik mag ze niet

ik geef ze dan ook geen centen
De vervelende krijgen niks van me en de aardige willen het meestal niet eens. Dus ja ;)
ik geef ze meestal wel wat.of muntjes en als ik die niet meer heb een briefje van 5.ik vind toch dat het een beetje erbij hoort.maar vind het niet leuk als ze er om vragen met hun hand open en toch geef ik ze dan wat.weet ook niet waarom.
 
ik ben meestal blut aant einde van de avond
 
als je binnenkomt kijken ze je dom aan en als je weg gaat willen ze ook nog wat hebben.....mooi niet

schooiers
 
het hangt er maar net van af wat voor avond ik heb gehad, en daarnaast geef ik nooit fooi aan uitsmijters die hun hand op houden voordat ik mn portemonnee tevoorschijn heb gehaald. Fooi moet je verdienen en niet om vragen op welke manier dan ook:[

Uitspraak van *HardcoreGirl* op zondag 13 augustus 2006 om 22:17:
Hier in Vlaanderen lijkt het veel normaler dan in NL, is dat ook zo?

ben in belgie op vakantie geweest met een paar vrienden van me, daar zijn de uitsmijters asociaal...geef je geen fooi, dan krijg je een kopstoot.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 september 2006 om 17:44:
ik ben meestal blut aant einde van de avond

idd....
Zijn allemaal oplichters krijgen niks!!!
 
ik doe het soms.
Ik geef altijd fooi....hoort erbij vind ik....meestal niet meer als 2 euro....
 
Ik geef ze nooit wat, ze krijgen heus wel betaald voor wat ze doen en ik vind ze eigenlijk altijd vreselijk onvriendelijk!
 
No way
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 september 2006 om 15:51:
nee echt niet dat verdienen ze niet............
wat doen ze eigenlijks de hele avond............

Heb zo'n gast onverschrokken een al schietende eeh, man, zien overmeesteren en hem uit diens auto zien sleuren. Daarna pakte de uitsmijter het pistool af (denk ik, stond er iets te ver vandaan), waarna de bestuurder gelukkig voor hem weer de auto in kon stappen en wegrijden...anders had het publiek, dat al gretig op de auto stond in te hakken, ook op z'n hoofd staan schoppen waarschijnlijk (wat volledig aanvaardbaar was op dat moment). :s
Sindsdien heb ik een heel ander beeld van die gasten...maar
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 september 2006 om 17:44:
ik ben meestal blut aant einde van de avond

8)
Werkzaam bij DDC Event Services
Werkzaam bij {SHOWLIST location 20471, 2698}
Naar mijn idee is het in de Randstad normaal en daarbuiten niet of minder. Ik geef bij houseparty's en kroegen wat kleingeld... 50 cent ofzo. Bij een discotheek waar ze vriendelijk en goed aanwezig zijn 2 euro.
 
Uitspraak van *HardcoreGirl* op zondag 13 augustus 2006 om 22:17:
Nou geven jullie de portiers fooi of nie?

Nee, nooit! Zeker niet als ze erom gaan vragen/bedelen :[
Artiest {SHOWLIST artist 106925, 63696, 54251}
Uitspraak van inactief op zondag 1 oktober 2006 om 16:54:
Nee, nooit! Zeker niet als ze erom gaan vragen/bedelen

Idd (Y) Kijk, ben heel blij dat ze er zijn hoor, maar ik ga mn laatste 20 centjes niet in zijn uitgestoken handje droppen sorry.
al mijn kleingeld ben ik er vanaf (toch nooit meer als een eurie)
 
Pfoee, daar zal ik het maar niet over hebben:P
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 10:48:
Daarom zijn er ook mannen die het werk doen wat de jongetje's niet durven

De woorden uit m'n mond!! mzzlss
Nooit!
 
Nee, ik vind het onzin. Feesten kost al genoeg en ze doen gewoon hun werk.
 
neuj die mensen krijgen dik betaald man
Uitspraak van *HardcoreGirl* op zondag 13 augustus 2006 om 22:17:
Nou geven jullie de portiers fooi of nie?
En hoeveel dan?

ja, meestal 50 cent of n euro:P
Uitspraak van *HardcoreGirl* op zondag 13 augustus 2006 om 22:17:
Nou geven jullie de portiers fooi of nie?
En hoeveel dan?

In een grote discotheek geef ik 1 a 2 euro maar eigenlijk vind ik het bullshit als je nagaat wat een kaartje kost om binnen te komen + de kosten van de drankjes enz. :/
 
Werkzaam bij M.I.C. events
de ene x wel en de andere x niet
:)
Artiest {SHOWLIST artist 42614, 14304}
ligt er aan
de ene x wel de andee x niet
:)
 
geef altijd fooi bij de matrixx
woon er 5 minuten van af dus ga best vaak
heeft ook zijn voordeelen geef 5 of 10 euro
meestal
 
Bij Zak vragen de portiers wel fooi maar niet aan iedereen en vaak ook alleen aan mannen :S wrijven ze met hun vingers :S:S