Partyflock
 
Forumonderwerp · 793040
 
wat heb jij nou van audio in je wagen??
wat heb je precies in je wagen? en hoeveel daarvan
welke merken of merk heb je gebruikt???
of heb je een tv/dvd?????? in je wagen
of heb je internet in je wagen??
heb je een foto van je audio drop hem dan maar











Wie weet wat het volgende probleem kan zijn ? ...

Als me ramen dicht zitten is het geluid in me auto goed.Als ik dan mijn ramen open doe lijkt het wel of de radio harder gaat uit zich zelf en word het te hard voor me boxen en begint het te kraken.Dus moet ik het volume omlaag gooien.
Doe ik me raam weer dicht gaat me geluid weer zachter...heel vreemd allemaal.

Gaat trouwens om standaardboxen met een Pioneer DEH-7000 SD
Wie o Wie ?
 
microfoon afkoppelen
Hebben nu een nieuwe seat exeo besteld ( gekocht )
Komen 20 inch velgen onder.. ( Ja, dat kan! )
verlagings veren.. ivm met een air ride die eronder gaat komen!
Uitspraak van '. Imre&Kamil. (L) op dinsdag 14 juni 2011 om 08:09:
Hebben nu een nieuwe seat exeo besteld ( gekocht )
Komen 20 inch velgen onder.. ( Ja, dat kan! )
verlagings veren.. ivm met een air ride die eronder gaat komen!


ok..
Uitspraak van '. Imre&Kamil. (L) op dinsdag 14 juni 2011 om 08:09:
Hebben nu een nieuwe seat exeo besteld ( gekocht )
Komen 20 inch velgen onder.. ( Ja, dat kan! )
verlagings veren.. ivm met een air ride die eronder gaat komen!


wat heeft dit te maken met audio ? :P
Uitspraak van '. Imre&Kamil. (L) op dinsdag 14 juni 2011 om 08:09:
Hebben nu een nieuwe seat exeo besteld ( gekocht )
Komen 20 inch velgen onder.. ( Ja, dat kan! )


Dat is ook fokking lelijk.. :')
 
Pioneer MVH-8300BT
Ground Zero GZUC 1200X 1.2 Farad Condensator
Ground Zero GZHA 2350X2 Versterker (kan 1800 WRMS @ 2 Ohm spelen) Speelt bij mij op 940 Watt RMS @ 4 Ohm. Gevoed door 35MM² Kabel.
Ground Zero GZRW 30SPL 12" Subwoofer 1000 Watt RMS 2x2 Ohm. In een gepoorte kist.

In de auto zelf rondom Pioneer 3 weg speakers. Type's weet ik niet.
ik heb een vraagje.. ik heb een compo set in me auto liggen en dat gaat via een versterker
maar nu het probleem als ik me raam, een nr skip, radio aan zet enz dan hoor ik in me rechter tweeter een harde tak(tik) geluid. neem aan dat het met spanning temaken heeft heb de bekabeling als door gelopen maar niks kunnen vinden.

iemand een idee?
 
massa niet goed :bye:
Uitspraak van MarcelB. op dinsdag 7 juni 2011 om 23:31:
Wie weet wat het volgende probleem kan zijn ? ...

Als me ramen dicht zitten is het geluid in me auto goed.Als ik dan mijn ramen open doe lijkt het wel of de radio harder gaat uit zich zelf en word het te hard voor me boxen en begint het te kraken.Dus moet ik het volume omlaag gooien.
Doe ik me raam weer dicht gaat me geluid weer zachter...heel vreemd allemaal.

Gaat trouwens om standaardboxen met een Pioneer DEH-7000 SD
Wie o Wie ?


misschien de "auto-volume" functie op je radio ( ik heb die op me alpine ) dan past ie volume aan aan omgevingslawaai.... maar je kan die ook uitzetten...
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 mei 2011 om 21:12:
De Foto's


netjes ingebouwd :) waarom solliciteer jij niet bij ron de vries :P
 
Uitspraak van SnelleJelle op zondag 14 augustus 2011 om 01:16:
waarom solliciteer jij niet bij ron de vries :P


Omdat ik Zwaag iets te ver rijden vind
 
128.2 :cheer:
ook eindelijk begonnen met de rockford fosgate install in mijn polo.
de Power T1693 ovaaltjes voor in de hoedenplank zijn binnen.
binnekort nog de Power T1652-s composet erbij en dan het voorste deel alvast inbouwen.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juli 2011 om 00:13:
Ground Zero GZRW 30SPL 12" Subwoofer 1000 Watt RMS 2x2 Ohm


(L)

Ik heb dr 2 in me polo liggen
 
Ik tril met 1 al de auto uit. Laat staan met 2. :lol:
Op één been kan je niet leven :P
 
Uitspraak van CENSORED op vrijdag 18 november 2011 om 13:00:
Op één been kan je niet leven


Gaat mij hard zat. Liever 1 van deze dan 2 gare. :lol:
Ik heb enkele vraagjes miss kunnen jullie me ermee helpen
Ik ben langzamerhand beetj voor beetje wat audio bij elkaar aan het halen voor mijn Audi A3 2000.

Achter in de hoedenplank hebk 2 3-weg speakers JBL Power series (100 W rms)Deze boxen zijn 2 Ohm..
Wat is het verschil tussen boxen van 2 ohm en 4 ohm?? Ik begrijp dat het de weerstand is van de box..
Maar hoe zit dit dan met de versterker, in de beschrijving staan vaak 2 vermogens opgegeven een voor 2 ohm en een voor 4 ohm..
Kan ik dan gewoon kijke naar 2 ohm om het vermogen te bepalen van de versterker??
Moet ik bij het halen van een Composetje(13cm) voor in de voordeuren ook rekening houden dat ik 2ohmse speakers pak??

Ik had een versterker van 4x100Wrms of 4x125Wrms in gedachte.. Het lijkt me dan ook goed om composetje voor van 100Wrms te nemen..
Welke versterker en Composet(13cm) raden jullie aan?? en welke inbouwdiepte hebben de speakers in mijn auto??
Ik wil geen chinese sjang wang kwaliteit.. Ik was namelijk niet van plan om een Subwoofer kist in me auto te leggen, daardoor wil ik met het composetje en 3-weg speakers al een harde en mooie kwaliteit van geluid hebben..
Nu de 3weg-boxen aangesloten zijn zonder versterker op mijn alpine bst129 autoradio, heb ik al erg mooi geluid vind ik zelf maar dat kan beter..
Dus wat is jullie advies..?? ik weet er nog niet veel van en zo te lezen zit hier wel wat expertise..;)
Hoop dat jullie me kunnen helpen..
laatste aanpassing
 
verschil in ohms is het vermogen dat ze kunnen uitgeven, dit gaat wel ten koste van de kwaliteit van het geluid

hoe lager de impedantie (dat is dus die ohm waarde) hoe slechter de kwaliteit van het geluid.

Als je op 2 Ohm wil spelen zal je dus moeten kijken hoeveel vermogen je speakers op die impedantie aankunnen dus 2 Ohm, dus kies je een versterker die 100Wrms uitgeeft op 2 Ohm.

Als je voor je compo voorin gaat kijken is het wel handig als je maar 1 versterker wilt om die op dezelfde impendantie te kopen.

Als je het mij vraagt zou ik je hoedenplank speakers eruit gooien of op je radio laten draaien en de compo op je versterker zetten in combinatie met een subwoofer.

Afhankelijk van je budget is er veel mogelijk maar iets van Ground zero, Rockford Fosgate, Phoenix Gold, ESX, MTX of audio system is een mogelijkheid, voor beide eigenlijk.

Welke inbouwdiepte je hebt moet je gewoon opmeten want die fabrieksopgave is niet altijd even betrouwbaar.

Hoe meet je dit?

Raam naar beneden en meten hoeveel ruimte je hebt tussen je deurpaneel en je ruit, tel hier 0,5 to 1 cm af en je zit altijd goed.

En als je geen woofer in je auto wilt, waar je vast een reden voor zult hebben, heb je of nog nooit in een fatsoenlijk afgestelde auto met een woofer gezeten.

Als je je muziek waardeerd heb je dat er voor over, maar je moet het zelf weten.






En nu de belangrijke mededeling:

Ik heb nieuw speelgoed :D

Nieuwe sub gekocht, Cerwin Vega V-max 12" (300wrms, 800wpeak)

En het is een oud modelletje, maar die kon ik splinternieuw met doos voor een prikkie kopen :)

Foto komt nog voorlopig dit plaatje

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2011 om 21:04:
En als je geen subwoofer in je auto wilt, waar je vast een reden voor zult hebben, heb je of nog nooit in een fatsoenlijk afgestelde auto met een subwoofer gezeten.


Daar ben ik het zo mee eens! :yes: Ik heb de afgelopen 14 jaar nog geen auto gehad waar ik geen subwoofer in heb gehad.

Gaat mij ook niet om de hardheid van het geluid, maar dat het geluid wat voller is..

Vijf weken geleden nieuwe auto gekocht. In onze vorige auto hadden we een kist in de auto voor de sub. Met deze auto willen we op vakantie dus staat zo'n kist alleen maar in de weg..

Gisteren mijn sub in de auto gemaakt. Lekker ruimte besparend..

Poineer woofer ts-w306c (400 watt rms, 1000 watt max).
Phoenix Gold r500.1 monoblock.

Wilde hem eerst helemaal wegwerken, maar dan bestaat de kans dat de koffers op de subwoofer kommen te liggen en de subwoofer dus zijn druk niet kwijt kan heb dus bewust gekozen om er een rooster boven te maken

Fotootje (even snel gemaakt met telefoon):

.

En ja, het reservewiel zit ook ook nog gewoon in.
draaide met 2 jbl 12'' samen 500watt rms en groundzero monoblock 139,6 db
ik ben van plan om voorin ( compo, hoedenplank) alles van rockford te doen en achterin waarschijnlijk alles van MTX (sub + versterker)
de hoedenplank speakers zijn 100 watt RMS en de compo ook. de versterker voor de compo + hoedenplank is 400 watt.
achterin krijg ik waarschijnlijk een woofer + versterker van beide 500 watt.
iemand enig idee of ik dit normaal kan aansluiten met eventueel een condensator?

de kofferbak zou eerst gevult worden met een rockford woofer van 600 watt en mij werd verteld dat ik dan een accu van een diesel in mijn auto zou moeten leggen en waarschijnlijk nog een extra accu achterin.
zou dat nu met die 500 watt achterin nog steeds nodig zijn of is dit gewoon een verkooptrucje?
Zo ik heb voor in me bus ook maar een nieuwe sub aangeschaft, ofja nieuw een andere iig.
Rockford fosgate power 10" 800w rms 1600w piek op 1 ohm.
Morgen de 35kwadraats kabels maar een er in leggen want die er nu in ligt is den kiets te dun.
ik ga vandeweek ook maar is beginnen met de composet inbouwen.
binnekort nog een zwaardere accu halen en een condensator..dan hopelijk binnekort eindelijk de 12" rockford fosgate Power sub erin:cheer:
als dat niet ramt in een polotje dan weet ik het ook niet meer.
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 20 november 2011 om 12:28:
Wilde hem eerst helemaal wegwerken, maar dan bestaat de kans dat de koffers op de subwoofer kommen te liggen en de subwoofer dus zijn druk niet kwijt kan heb dus bewust gekozen om er een rooster boven te maken


hoe is het geluid nou? kun je fototje poste van hoe je het gemaakt hebt?
Ik wil ook weer een sub in mijn auto, maar geen ruimte door de kinderwagen en de buggy in mijn colt :(
In mijn nieuwe auto past helemaal niks :(

Wordt dus tijd om mn hele install te koop te gaan zetten :)
Als iemand nog op zoek is naar een zwaar monoblock:

Ik heb nog een Earthquake PH10.000W/D1 in de aanbieding zo goed als nieuw!

Voor meer info PM maar :)

Tevens nog 50mm² kabelset erbij.
 
Ik vraag me altijd af hoe dat zit met grote speakers!! Als je van die krengen van 30 kilo in je auto pleurd dan heb je een sweetspot van het geluid op 50 meter afstand ofso.

Ik snap de mensen dan ook nooit zo die van die grote subs in hun auto knallen.. het geluid gaat dwars door je heen en je hoort alleen maar bass en totaal geen variaties.. want zelfs jantje smit klinkt dan als een of andere hardcore bass
laatste aanpassing
als je een 1000 watt RMS woofer achterin heb liggen en 2 25watt rms speakertjes voorin dan klink het niet nee.
als je alles in verhouding houd en alles goed afsteld heb je nergens geen problemen mee.
Rockford Fosgate Punch Coaxial System P132
Rockford Fosgate T20001 Bd(2000w RMS @ 1 ohm)
Rockford Fosgate T112d2(2x600w RMS)
Rockford Fosgate bekabeling 50mm2(250A)

Emphaser ECX710-G5(2x 250w RMS hoedenplank speakers)
MAC Audio MPX 4000 Eindversterker(voor de hoedenplank speakers)
Extreme Sound Condensator NS2000 1.0F


Komen nog wat nieuwe spullen aan
:woeptidoe:
Uitspraak van grunnpower op dinsdag 6 december 2011 om 13:36:
draaide met 2 jbl 12'' samen 500watt rms en groundzero monoblock 139,6 db


139,6 decibel met die setup?
iemand enig idee waar je je decibels kan laten meten in de buurt van breda?
:)
laatste aanpassing
Uitspraak van DJ Ressurection op donderdag 17 mei 2012 om 20:55:
iemand enig idee waar je je decibels kan laten meten in de buurt van breda?


Aankomende zondag is er een open dag bij audio zaak Peels in Helmond. Kan je gratis decibels laten meten.
Uitspraak van Hc_helmond op vrijdag 18 mei 2012 om 09:44:
Aankomende zondag is er een open dag bij audio zaak Peels in Helmond. Kan je gratis decibels laten meten.


zo ver ga ik niet rijden om ff de zaak te laten meten gek:lol:
binnekort wel is ff wat zaken afgaan hier in de buurt.
iemand enig idee wat het normaal kost om te laten meten?
Uitspraak van DJ Ressurection op vrijdag 18 mei 2012 om 18:10:
zo ver ga ik niet rijden om ff de zaak te laten meten gek
binnekort wel is ff wat zaken afgaan hier in de buurt.
iemand enig idee wat het normaal kost om te laten meten?


Oh nee haha das inderdaad een eindje weg.

Als ik het niet wil laten meten kost het me ongeveer 10 euro.
Maar da zal natuurlijk overal anders zijn.
Uitspraak van Hc_helmond op vrijdag 18 mei 2012 om 09:44:
Aankomende zondag is er een open dag bij audio zaak Peels in Helmond


was er ook maar effe gaan kijke, maar lang nie zo druk meer als een aantal jaar geleden toen cap er ook nog zat
laatste aanpassing
er zijn ook niet zoveel mensen meer met een degelijke installatie?
hier in de wijk ben ik de enige, meeste gasten komen niet verder als een nieuw setje velgen.
Uitspraak van DJ Ressurection op maandag 21 mei 2012 om 12:04:
hier in de wijk ben ik de enige


Tis overal drama hoor!

Hier rijden al die sjonnies in afgetrapte VR6jes met Fusion woofers en halfbakken bekabeling :9

Ik rijd nu 2 maanden met standaard speakers.. Ik mis mn subs :(

Ben nog steeds op zoek naar een passende oplossing voor m'n nieuwe bak maar er past bijna geen hol in grrr
Uitspraak van CENSORED op maandag 21 mei 2012 om 14:45:
Hier rijden al die sjonnies in afgetrapte VR6jes met Fusion woofers en halfbakken bekabeling


whehe hier ook inderdaad. en wat kijken ze vuil als je er naast ga staan met echt goed geluid:lol:
Hha ja had ik ook altijd.. Die gzrw spl woofers deden het goed altijd hier in de straat.. 3kw er op en niet stuk te krijgen :)
laatste aanpassing
heb sinds een maand of 2 nu die kicker en ben er goed tevreden over. 400 RMS geloofk maar dat is zat in een polotje8-)
Ja ik had ook een Polotje, ideale auto's om vol te douwen :D
Qua akoestiek blijf ik een hatchback het beste vinden!
 
Uitspraak van DJ Ressurection op maandag 21 mei 2012 om 12:04:
er zijn ook niet zoveel mensen meer met een degelijke installatie?


Tupperware is de shizzle tegenwoordig :/

Ben in wedstrijdverband een aantal jaar al opgehouden omdat toen iedereen voor 5 rooien in liet bouwen en wegliep met de prijzen :/

Voor mij was de sport om maximaal rendement te halen, nooit iets gehad wat boven de 500RMS uitkwam en altijd tussen de 140 - 150dB gehaald.

Spullen worden steeds goedkoper, wil niet zeggen dat ze beter zijn.
Uitspraak van CENSORED op maandag 21 mei 2012 om 14:45:
Ben nog steeds op zoek naar een passende oplossing voor m'n nieuwe bak maar er past bijna geen hol in grrr


Heb je voor iets dan?


Uitspraak van CENSORED op dinsdag 22 mei 2012 om 07:57:
Qua akoestiek blijf ik een hatchback het beste vinden!


Bolle achterruit dit dat
voor mij was het gewoon belangrijk om muziek mooi en hard te laten klinken in de auto.
geen idee hoeveel decibel ik trek met mijn setup en mijn (waarschijnlijk slechte) afstellingen.
dit is mijn eerste auto en mijn eerste setup en ik vind het heerlijk klinken.
ben overigens wel blij dat ik die rockford fosgate T2 woofer nooit heb ingebouwt.
het werd mij iets te ingewikkelt met de stroom ( extra accu etc ) waardoor ik die heb verkocht.
deze kicker woofer is maar 400 RMS als ik het goed heb en dit gaat behoorlijk hard.