Partyflock
 
Forumonderwerp · 753461


Defqon.1, 18 juni 2005, Almere strand

Op 18 juni dit jaar vindt de derde editie van het Defqon.1 festival van Q-dance plaats. Eigenlijk behoeft de naam Defqon.1 geen uitleg meer, maar voor degenen die niet weten waar het voor staat, hier nog één keer de uitleg: DQ1 is hét festival waar elke mogelijke harde stijl in de dancemuziek is vertgenwoordigd door een tent of een open air stage. Dit jaar heeft de organisatie toestemming gekregen om een stuk van het strandgras erbij te gebruiken, waardoor er naast de area’s die er vorig jaar ook waren een aantal extra muziek stromingen aan bod komen. Zo is de Black area opgedeeld in twee area’s, ééntje voor de echte oldstyle sound en één waarin de hele dag alleen maar hardcore wordt gedraaid. Daarnaast zijn er nog twee area’s extra, maar voor meer info daarover moet je nog even op de line-up release wachten, die op woensdag 16 maart via Q-dance.nl plaatsvindt.

Het is al vaker in een Q-dance bericht geschreven, maar elke keer de vorige editie overtreffen blijft het streven. Dit jaar dus ook. Na bijvoorbeeld het 30 meter hoge mainstage en de 15 minuten durende vuurwerkshow van 2004 moeten er weer nieuwe plannen gesmeedt worden. Gelukkig is men op het Q-dance kantoor al vanaf vorig jaar bezig met de nieuwe plannen. Nu deze ideeen definitief vorm beginnen te krijgen kan alvast verklapt worden dat het er alle schijn van heeft dat het streven wordt gehaald. Defqon.1 2005 gaat alle records breken.

Voor de rest valt er heel weinig en heel veel te melden, maar voor nu staan hier alleen de belangrijkste zaken alvast op een rijtje. Dit jaar komen uit heel de wereld 70 DJ’s, verdeeld over 10 area’s, laten horen waar snel, stevig en hard voor staat in de dance. De kaartverkoop start op 19 maart via Ticketonline.nl en kaarten kosten € 45. Een week later zijn de kaarten verkrijgbaar via alle filialen van de TicketBox en de Free Record Shop.
Bovendien is er dit jaar een speciaal ticket: Go Defqon.1 Commander! Zie het als een VIP ticket alleen dan met een 6 minuten durende helicopter vlucht boven het festival erbij. Hier zijn er maar 250 van beschikbaar dus als je dit wil moet je er écht snel bij zijn. Het advies is sowieso dat je niet te lang moet wachten als je naar Defqon.1 wil, want in 2004 waren alle ticktes binnen 2,5 week uitverkocht. Q-dance verwacht dat het dit jaar nog sneller zal gaan.

Tot slot nog de mededeling dat net zoals voorgaande jaren er weer een talent area zal zijn op het festival. Het blijft voor Q-dance belangrijk op nieuwe talenten te scouten, maar ook om de nieuwste ideeen over de harder styles een kans te geven. Stuur hiervoor je demo van 30 minuten op naar Q-dance. De talents worden dan via een webvote op Q-dance.nl geselecteerd.
Houd Q-dance.nl sowieso goed in de gaten, want ook voor DQ1 2005 komt er weer een prijsvraag. Dit keer vragen we je om mee te denken over de sfeer op het terrein: wat moet Q-dance op het terrein laten komen/zetten voor materialen om de Defqon.1 beleving nog intenser te maken? Wat je kan winnen staat volgende week op Q-dance.nl. Er kan alvast verklapt worden dat dit de vetste prijs is die Q-dance ooit heeft weggegeven.


Defqon.1 2005

Kaarten kosten € 45 en zijn vanaf 19 maart online verkrijgbaar bij Ticketonline.nl en een week later, 26 maart, bij alle filialen van de TicketBox en de Free Record Shop.
Commander tickets kosten € 75 en zijn slechts in een oplage van 250 stuks verkrijgbaar via Ticketonline.nl. Deze kaarten gaan op 19 maart om 12.00 uur precies in de verkoop.

Line-up release is op 16 maart op Q-dance radio op Q-dance.nl
laatste aanpassing door een beheerder
 
Ik vind het wel netjes dat ze dat verdelen, maar het word nu wel nog moeilijker kiezen waar je heengaat :P
Jep ga zeker weten weer :D!! :bounce:
 
Wordt inderdaad veel moeilijker kiezen nou.
 
Maar ja, eerst de line up maar afwachten ;)
 
Opzekers aanwezig!! Gelijk kaartje kopen 26 maart :)
ik ben er ook :9:9 :bounce: :bounce:
ook van de partij :yes:
o:)
laatste aanpassing
Ik zal zeker van de party zijn :yes:
Vorig jaar 1 van de beste feessie's :bounce:

B)
Defqon nr3 voor mij :yes:
Artiest {SHOWLIST artist 48485, 45607}
Heb er al zoveel over gehoord van vrienden, dus ik ga het dit jaar maar eens proberen daar in almere....
dat is zeker het proberen waard man! (Y) !!!!!!!!!
Aanwezig :)
 
Van de partij!

Wat zijn de weersverwachtingen voor 18 juni ;)?
Kijk nog wel, vond het vorige keer nou niet zo denderend
Het advies is sowieso dat je niet te lang moet wachten als je naar Defqon.1 wil, want in 2004 waren alle ticktes binnen 2,5 week uitverkocht. Q-dance verwacht dat het dit jaar nog sneller zal gaan.


Jup ik koop gelijk me kaartje want had ik allang verwacht... Vorig jaar zei ook iedereen ooh zal niet zo een vaart lopen.. Ja echt wel ging mega snel.. En dit jaar geef ik het wel een week makkelijk :yes:
Wat trekken jullie aan naar defqon 2005?

Hopelijk kunnen we het bij normale kleding houden, dat je niet en warme en normale kleding aan hoeft te trekken, dus dat je niet en verbrand en een poncho nodig hebt zoals vorig jaar!!! :s
 
ik ga setjes insturen denk ik :D ja en zoiezo aanweezig 45 euro voor het vetste feest van het jaar!! :D:D:D
 
jaja 2de defQon voor mij!!! Heb er nu al zin in!!!! Kan haast niet meer w88 als ik aan vorig jaar denk!!! MASTER!!!!!! :bounce:
Ga der dit jaar voor t eerst kijken :D
Lijkt me n superfeestje :yes:
Baalde vorig jaar als n stekker dat ik nie kon :(
 
Zeker weer aanwezig! :D De 2 afgelopen jaren waren top! =)
 
cker wel een vet feest hoop dat ik er dit jaar geld voor heb
 
Nogmaals proberen dit jaar :yes:

Vorig jaar mijn kaarten verkocht :(
 
ik ben er ook bij dit jaar!!!!
100% aanwezig (misschien nog wel meer)
aanwezig!! :bounce: :bounce: :bounce:
Nou maar hopen dat t zonnetje weer schijnt die dag!!!
 
eindelijk een feestje met zon zee strand muziek en ook nog eens bitches waar het aan menig hardstyle/hardcore feest aan ontbreekt!
*present*

vorig jaar was ook super :D
 
aanwezig :D
dit jaar ben ik ook daar aan 't rondzwerven!
zkers dit jaar word ook weer een GEWELDIG
DEFQON ben er zkers weer bij,vorig jaar ook een geweldige dag gehad en avond :P-P:
Nog 3,5 maand mensen :D
Dan gaat het los in Almere :P

Hopen dat de sneeuw dan een beetje weg is o:)
 
Present :bounce:

Hopen dat de sneeuw dan een beetje weg is


ghehe ,Gaan we wel van uit jah :9
laatste aanpassing
Defqonn! :D

Word me eerste defqon en heb over de twee vorige edities prachtige verhaln gehoord.. dus ga r zeker heen dit jaar en nu al rete zin inn! :D
laatste aanpassing
 
Dit jaar toch maar eens aanwezig :D
Nog 3,5 maand mensen
Dan gaat het los in Almere
alles kan in Almere 8)
ik zal zien
Ja zeker weer aanwezig!!

:respect:
 
dit jaar ga ik zkr weer! was super vorig jaar :bounce: wel niet meer vip veels te duur en je krijgt er te weinig voor terug!
zeker aanwezig! :D
Heb er nu al zin in...zekkr aanwezig!!:D:D
 
Leuk, ik ga er ook eens rondneuzen:-)