Partyflock
 
Forumonderwerp · 737854
 
Ikzelf ben geen Fan van vuurwapens, waar ze voor zijn.

Toch, hoe paradoxaal, vind ik sommige vuurwapens heel mooi.
sommigen zullen over onderstaande vuurwapens wel een mening hebben, laat het maar weten zeg ik zo!
 
mm..nee, nooit eigenlijk. Maar als je in het leger zit krijg je vaak de kans om met verschillende wapens te schieten.....vandaar


hangt ervan af in welk leger je zit. sommigen zijn niet zo voorzien van mooi speelgoed zogezegd...

de g36 is hierboven trouwens uitgevoerd met klapkolf
laatste aanpassing
Geen vuurwapens, maar minstens zo bruut: als het op oorlogsmaterieel aankomt is de Koude Oorlog het meest interessant. Toen zijn pas echt vreemde wapens ontwikkelt. Sommige zijn nog geheim...


De SSBN Typhoon, een Sovjet onderzeeër. 175 meter lang en 20 raketten met elk meerdere nucleaire koppen, verder nog een onbekend aantal andere nucleaire wapens aan boord. Grootst onderzeeër ooit gebouwd. Een hiervan kan in een klap heel West-Europa van de kaart vegen. Tot grote vreugde van buurland Noorwegen liggen de meeste hiervan nu te verrotten in de bases, vlakbij de Noorse grens.



De 'Lun' oftwel Kaspische Zee Monster of Ekranoplane. De Amerikanen schrokken zich rot toen dit vliegtuig op hun spionage foto's verscheen. Het vliegt slechts enkele meters boven zee en is het zwaarste vliegtuig ooit. Ligt nu te verrotten in een droogdok.



De Amerikaanse XB-70. Een bommenwerper ontworpen voor mach 3. Nooit verder gekomen dan de test fase.



De X-15, snelste 'vliegtuig' ooit. Was in weze meer een bemande raket. Topsnelheid was mach 6.72 (ongeveer 7600 km/u) op 100 km hoogte.




Geen Koude Oorlog, dit symboliseert de militaire waanzin van WO2:

Nog even wat foto's en gegevens op het grootste kanon ooit:



80-cm Kanone (Eisenbahn) "Gustav/Dora"
Speciaal om bressen te kunnen slaan in de formidabel geachte Franse Maginot linie, ontwikkelden de Duitsers een gigantisch stuk spoorweggeschut, met een kaliber van maar liefst 80 cm. Toen Hitler de aanval in zette was het wapen echter nog niet klaar. Het werd nog gebouwd bij Krupp in Essen. Eind 1940 konden de proefnemingen beginnen en begin 1941 werd het operationeel verklaard. Op dat moment had men echter geen enkel doel dat de inzet van een dergelijk duur wapen rechtvaardigde.

Plannen werden ontwikkeld om vanuit Spanje met de inmiddels tot Dora omgedoopte reus het Britse eiland Gibraltar onder vuur te nemen. De Spaanse dictator Franco wilde echter niet riskeren in een oorlog te worden betrokken en verbood gebruik van het Spaanse grondgebied. De operatie genaamd "Pelix" werd dan ook afgeblazen. In 1942 zag men pas mogelijkheden.

Duitse troepen bereikten de marinebasis Sevastopol in de Krim. Deze sterk gefortificeerde basis zou moeilijk te veroveren zijn. Het zou voor de Duitse marine echter een zeer strategische uitvalbasis kunnen zijn. Om de forten te vernielen werd de hulp van zeer zwaar geschut ingeroepen, waaronder de Dora. Het spoorwegkanon was echter zo groot en zwaar dat over het gehele traject een speciale spoorlijn moest worden aangelegd.
In totaal waren bij deze operatie 1420 man nodig voor transport, bewaking enzovoorts en maar liefst 500 man voor de bediening alleen.
Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming heeft de Dora een grote rol gespeeld in de verovering van Sevastopols forten, maar is verder niet meer gebruikt.

Er zijn van dit type geschut twee exemplaren gebouwd, de Dora en de Gustav. Slechts ëën van beide is operationeel ingezet. Alhoewel het niet geheel zeker is, wordt over het algemeen aangenomen dat dit de Dora is geweest.

Technische gegevens:

Type: 80-cm Kanone (Eisenbahn)
Kaliber: 800 mm
Lengte : 47,30 m
Totaal gewicht: 400000 kg
Gewicht granaten: 7,1 ton
Bereik: 38 km



bron: http://www.go2war2.nl/
Ze moeten ze allemaal afschafffen. Ik vind het maar niets.
Die guns zien er wel mooi uit, maar de vernielzucht wordt alleen maar erger. Samen met de films van tegenwoordig....

En dan te bedenken hoe veel slachtoffers er vallen, door die mooie guns van tegenwoordig....
 
Ik vind vuurwapens ook mooi.
Ik ken nog een goeie site.
www.world.guns.ru

Deze site bevat nutige informatie.
 
 
hangt ervan af in welk leger je zit. sommigen zijn niet zo voorzien van mooi speelgoed zogezegd...

de g36 is hierboven trouwens uitgevoerd met klapkolf


Gewoon...het NL'se leger...en niet dat wij die wapens in de standaard bewapening hebben...maar in elke wapenkamer op een grote kazerne zijn wel een aantal klassieke en buitenlandse wapens te vinden...behoren vaak tot de militaire schietteams....
 
gelukkig, heb ik wel daar de CZ 110 gevonden


en de oude vertrouwde CZ52
laatste aanpassing
 
hey yorus

wat vind je van de Steyr LP10

 
erg nauwkeurig, echter op die grip heb ik het niet zo..
de mondingsvlam word wel lekker gebruikt om het wapen leveled te houden (Y)
 
Heimelijke wapens (Y) zijn cool






handboeien :yes: en wapenstok
laatste aanpassing
 
dat heeft meer met make love not war te maken.


of een politiestaat natuurlijk


een post waar we alle kanten mee op kunnen (Y)


ga je promotie maken bij de dienst Justitiele inrichtingen dan?
laatste aanpassing
Doe mij maar panzerfaust of flammewerper
 
ga je promotie maken bij de dienst Justitiele inrichtingen dan?


Nou wie weet ;) ik heb errug weinig vrouwelijke collega's
 
plaatje niet te zien, maar jou kennende Zorr0© zal het wel je pik zijn ;)
 


Behalve de straling, doden, ellende enzovoort.
Ziet het er wel strak uit...

Misschien kunnen we zoiets kopen, volgend jaar bij intratuin voor oud en nieuw ;-)
 
strak bommetje Bas!

sommige mensen vinden het soms wel eens moeilijk om voorbij leed, ellende , dood etc te kijken.


daarom voelen ze zich verplicht te reageren zoals ze denken dat het hoort... soms beperkt het je wel eens in je denken
Atoombom
Bij een atoombom vindt er een kettingreactie plaats. De Uranium-235 isotoop waar we het net over hadden is een vaak gebruikt element in de atoombom. Alleen is U-235 niet instabiel, maar je kunt er wel heel gemakkelijk een extra neutron in doen, waardoor het U-236 wordt. U-236 is wel erg instabiel. De truc van een atoombom is eigenlijk heel simpel: zorg dat alle U-235 zo snel mogelijk achter elkaar U-236 worden en dan radioactief vervallen. Zie schema op de volgende pagina's.


http://proto.thinkquest.nl/~llb085/work.php?art=6
laatste aanpassing
laatste aanpassing
 
Shit, zit ik toch op de verkeerde site...
Www.partyflock.nl en www.scheikunde.nl. tja je maakt nogal gauw een tikfoutje ;-).

 
schietGsM (Y)

Jezus, ik zie me hier wapens etc voorbij komen, niet normaal.

Echt gek is het dan niet dat de NL politie weinig in te brengen heeft met hun Waltertje P5:D
 
Steyr AMR / IWS 2000 (Austria)


laatste aanpassing
 
na, nederlandse politie is ook niet alleen.

ik zal het arsenaal van de BBE eens opzoeken!
Hier nog een leuke link, als je toch op oorlogspad overgaan:http://www.landscaper.net/theguns.htm
laatste aanpassing
 
stukje arsenaal BBE (bijzonder bijstandseenheid)

diemaco C7A1 (met de optie voor Full Auto)

P90

voorzien van geluiddemper:


een uitvoering van de MP5

idem, geluidsgedempt:


men neme een shotgun:

en het handvuurwapen naast de Glock:

al ben ik zelf een voorstander van de Sigg Sauer P228...
laatste aanpassing
Wat denk je van een Nine Gun?

Nine gun salvo, Sent in by H. Green
Websitelink: http://www.usswisconsin.org/Pictures/bigguns.htm
laatste aanpassing
Yorus> ik ben niet zo'n kenner, maar wat zijn de cijfers van die P90? hoeveel kogels pm?,magazijn?, te overbruggen afstand etc.

Ziet er namelijk meer uit als een 25 in 1 keukenapparaat:)
 
tja, dan kom je hier niet ver mee, een pro tec helm

 
speciaal voor MAPO:
TECHNISCHE SPECIFICATIES FN P90
Kaliber 5.7x28mm
Vuursnelheid 900 kogels per minuut
Magazijn 50 patronen
Vuurmodi Veilig, semi-automatisch en drukgevoelig automatisch.
Gewicht (incl. patronen) 3 kg (6.6 lb.)
Lengte loop 26.3 cm (10.4 in.)
Totale lengte 50 cm (19.7 in.)

Prijs: circa 1530 Euro

TECHNISCHE SPECIFICATIES P90 LASER
Omvang laser-stip op 100m afstand 60mm
Vermogen laser Training: 0,95mW
Vol vermogen: 8mW (zichtbaar)
Vol vermogen: 4.5mW (infrarood)
Type batterij Lithium SAFT LSH 14
Levensduur batterij Training: 250 uur
Vol vermogen: 50 uur
Bediening Drukschakelaar bij voorgreep
Magazijn 50 patronen
Modi Uit, Training en Vol vermogen
Instelbaar Volledig verstelbaar hoog/laag en links/rechts
Gewicht (incl. wapen en patronen) 3,12 kg (6.9 lb.)

Overige eigenschappen zijn gelijk aan de P90 zonder laser.

TECHNISCHE SPECIFICATIES SS190 PATROON
Kaliber 5.7x28mm
Gewicht projectiel 2.02g
Terugslag 1.95 kg m/s
Kamerdruk 345 MPa
Aanvangsnelheid 715 m/s
Energieverlies per 50m 100 J
Effectief bereik (penetratie 24 lagen kevlar) >200m (48 lagen Kevlar op 200m)

TECHNISCHE SPECIFICATIES SB190 PATROON
Kaliber 5.7x28mm
Gewicht projectiel 3.6g
Terugslag 1.3 kg m/s
Kamerdruk 345 MPa
Aanvangsnelheid 300 m/s
Energieverlies per 50m 100 J
Effectief bereik (penetratie 24 lagen kevlar) 50m


Bron: Fabrique Nationale de Geurre des Armes Herstal, Luik; Remtek; Wapenmuseum Brussel ; On The Edge With the New FN P90 5.7x28mm, door Al Paulson
Of je komt aan met je
 
MUNITIE
Er zijn voor de P90 een aantal type patronen beschikbaar. Behalve de standaard patroon zijn er ook tracers, subsonic en tr ainingsmunitie beschikbaar. De standaard patroon wordt aangeduid als SS190.

Het SS190 projectiel weegt 2.02 gram (31.0 grains) en heeft een aanvangssnelheid van 715 m/s (715 fps). Dit projectiel heeft een stalen kern, waarachter een aluminium kern ligt, die tot de achterkant van de kogel reikt. De kogel penetreert ongeveer 26 cm (10 inch) ballistische gelatine, volgens testen uitgevoerd door de Canadese bereden politie, in september 1997. De SS190 kan ook 48 lagen Kevlar doorboren, een aantal dat overeenkomt met een “FLAK” jack inclusief CIRSAT bescherming, een combinatie van Kevlar en Titanium, dat gedragen wordt door infanterie ter bescherming tegen fragmentatiegranaten. Ook kan een PASGT (Kevlar) helm op 150 meter (164 yards) worden doorboord, wat tevens het effectief bereik van de P90 is. Op 200 meter wordt Level 3 kogelwerende uitrusting nog steeds gepenetreerd. Het “maximaal bereik” volgens de NATO definitie is het punt waarop het projectiel nog steeds 85 joules op zijn doel kan overbrengen. Dit punt ligt voor de P90 op circa 200 meter afstand, of 400 meter voor een onbeschermd doel. Uiteraard is het de vraag of de totale effectiviteit van het wapen is op deze afstanden geschikt is voor gevechtssituaties. Omdat het gewicht van de SS190 patroon minder is dan een normale 9mm patroon, wordt meedragen van extra munitie aanzienlijk lichter voor de schutter.

Voor de P90 is een subsonische patroon van 5 gram (77 grains) beschikbaar, welke een aanvangssnelheid van 304 m/s (998 fps) heeft. Met het verhoogde gewicht wordt de lagere snelheid van het projectiel gecomenseerd, waardoor het projectiel een ongeveer gelijkwaardige kinetische energie bevat. Dit wil echter niet zeggen dat het projectiel ook automatisch eenzelfde uitwerking op het doel zal hebben. Van deze patroon zijn geen verdere gegevens bekend. Wel is er informatie over een ouder type subsonic-patroon
 

AT-4 Rocket Launcher... Leuk voor in de rugzak
laatste aanpassing
 
dan liever deze, is lasergeleid:

 
mooi he?
 
Artiest Menazor
check www.egun.de

hier ken je bijna alle wapens krijgen :D
 


de bruutste :D
 
over draagbaar gesproken ;-)

GOlden Gun :-P

 
deze vind ik er persoonlijk wel erg strak uitzien



WA SV Infinity 5 (limited edition)
 
en voor het geval je zeker wilt zijn van je zaak en je geen gaatje maar een GAT wilt achterlaten.

laatste aanpassing
Of simpelweg met een laserschot:
 

heb deze zelf heb m nog nooit uit de doos/verpaking gehaald i.v.m. vinger afdrukken
en heb m op een veilige plaats liggen
:[
over draagbaar gesproken ;)
Of met de grootste gun van de wereld:
laatste aanpassing
Yorus>

Kijk dat is info waar ik wat aan heb:yes:

Jij praat geen poep:D
P90 is ook wel een leuk wapen, die spuugt ook kogels. prrrrrrrt :P
een desert eagle

een AK-47 , M16
 


wildey magnum .475 :D

gaan geweerkogels in geloof ik.


kwa geweren ak47 en m4a1.

en beetje handige pistolen dan toch een S&W .45, glock 17 of een sig sauer p226.
USP .45 is ook cool!
laatste aanpassing
een desert eagle

een AK-47 , M16
Jij hebt teveel counterstrike gespeeld. :P

Emilio ook lijkt wel. :P
laatste aanpassing
 
wie ik? ;)
counterstrike rulez

CS source