Partyflock
 
Forumonderwerp · 708973
 


Vanaf vrijdag 24 september is het zover, dan ligt in Engeland 't nieuwe Football Manager Magazine in de winkels met daarbij de speelbare beta demo van Football Manager 2005! 't Zal dus ook niet lang meer duren voordat ook wij deze demo van het internet kunnen plukken en dus is bij deze het officiële Football Manager 2005-topic gëopend!!!

Let op!!!

Football Manager (FM) is de enige echte opvolger van de populaire Championship Manager 🇨🇲 serie! Aangezien de lange samenwerking tussen Sports Interactive en Eidos verbroken is, is er een beetje een onduidelijke scheiding ontstaan...

Eidos heeft de naam Championship Manager mogen houden terwijl Sports Interactive (samen met hun nieuwe partner Sega) op zoek moesten naar een nieuwe naam maar wel in het bezit bleef van alle data van de succesreeks. Dit heeft dus als gevolg dat er binnenkort 2 manager-games uitkomen!!!

Releasedatums: (onder voorbehoud)

-= Football Manager 2005 --- December 2004 =-
-= Championship Manager 5 --- Oktober 2004 =-

Voor informatie over Football Manager klik >>>hier<<<

Voor informatie over Championship Manager klik >>>hier<<<
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Vier
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 13:02:
Had ik gewonnen, dan was ik gestopt met deze game. Nu zit ik toch een beetje te twijfelen. Heb wel een mooie uitgebalanceerde selectie en met een aantal wereldtoppers in spé. Even kijken dus nog of ik verderga

een spel als FM of CM is moeilijk om mee te stoppen..
 
Nog ff een gouden tip: Daniel Bierofka (Lerverkusen)

Gehaald voor 3,6 miljo

voor 750k kopen en 18 mln doorverkopen na 1 seizoen:D

kennen we TONTON ZOLA MOKOUKO nOG? :d
 
wie kent peter prospar nog uit cm3 dat waren nog eens tijden..
 
Haha inderdaad ja, van Trinidag en Tobago :D

Maar ik nam altijd Nevland, speelde toen nog bij Manchester United :)
 
klopt ja was ook een topper :) ik haalde toen altijd nog spelers zoals: samuel, placente, aimar, palermo, ronaldinho die speelde allemaal nog in zuid amerika en waren goedkoop weg te halen.

en ik verkocht litmanen altijd voor max. 16 miljoen gulden aan manchester of liverpool en van dat geld kon ik al die spelers halen.
 
Dat waren nog eens tijden :D
 
Hehe heerlijk, ik speelde altijd Italiaanse competitie, met Bepe Signori en al die andere helden..

Jammer dat ike ffe niet op de namen kan komen
 
maar dit spel is eigenlijk zo realistisch en dan vooral met de talenten, er zijn echt zoveel namen die ik kan op noemen die toen 18 jaar en jonger waren dat niemand ooit van ze had gehoord en nu wereldspelers zijn.

als ik scout was had ik zeker cm erbij gebruikt.
 
Kennedy Bakircioglü :respect: op zijn 16e al een fenomeen..... bij FM
 
juist dat was een topper samen met zlaten de 2 talenten van zweden toen.

owja kallstrom, farnerud ook.
laatste aanpassing
 
:@ dat ik niet mee rop al die namen kan komen 8)
 
Artiest The Abaddon
speel het al vanaf het eerste spel, was toen alleen nog de engelse competitie en later kwam cm italia, moest je nog allemaal iritante scores aan het begin invoeren als een soort serial. Toen hadden we ook nog geen internet natuurlijk....

Julian Joachim
Chris Bart Williams
Michael Bowen

waren ook toppers uit die spellen! Nu speel in met Cavenaghi en Tevez in de spits. Die zijn goed voor minstens 50 doelpunten per seizoen..
laatste aanpassing
 
Haha Cavenaghi loopt al 5 seizoenen minimaal 1 op 1 bij mij ja:D
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 september 2005 om 16:29:
owja kallstrom, farnerud ook.laatste aanpassing 26 september 2005 16:30

Vergeet Touma niet :D

Nevland en Touma kocht ik echt altijd :jaja:
Nu zit Touma niet eens meer in het spel :S
 
ja idd touma die nu bij twente zit die was echt goed DL/AML was het toen dacht ik.

haha grappig dit.
Na 33 van de 38 speeldagen al kampioen worden van italie :D
 
:respect: Tiempe Klompe van H'veen :respect:
Is het iemand al een keer gelukt om Vicente van Valencia te kopen???

Het is mij nog nooit gelukt en vroeg me af of 1 van jullie hem wel eens heeft kunnen kopen
 
als jij bij een topclub zit en je hebt genoeg geld moet het kunnen maar ik ga nooit bij grote ploegen ik begin altijd bij een kleine ploeg en maak die groot.
Wat ik trouwens vaak heb is dat als ik een speler scout de ene scout hem helemaal geweldig vind en de ander vind hem echt helemaal niks!

Heel vreemd af en toe..
 
Ja heb ik ook vaak, vet irritant.
Die scouts vind ik niet echt je van het zeg maar :no:
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 26 september 2005 om 18:21:
Tiempe Klompe van H'veen

daar speelt ie nu nie meer :p
 
ik weet nog toen was klompe 20 ofzo echt 1 van grootste talenten van het spel.
 
haha klopt. hij was zelfs beter dan hofland. was bij mij altijd de linker centrale verdediger
maar het spel heeft het ook vaak goed. Vaak ontdek je een toptalent in het spel en een jaar later speelt ie erges bij een (top)club in europa. En namen als Babel, Maduro en Emanuelson zag je al in een paar versies terug bij CM.
 
bij mij doet Zonneveld het gewoon altijd goed..
altijd meteen kopen en op de linksback of linksbuiten neerzetten, succes gegarandeerd :)
 
iedereen die kan dribbelen in FM2005 haalt als linksbuiten bijna altijd een 8 of hoger ;)
Wat me nou overkomt!
Laat ik bij ht begin beginnen. Ik was opnieuw begonnen met agovv (mijn hometown club zeg maar).
Nou eerst kon ik dus echt niemand aantrekken omdat niemand wou :). Ook zat ik al over mijn loonbudget dus kon ik maar 2200 max bieden per week.
Dit zijn mijn aankopen van het 1e seizoen:
- ruud kras van Ajax voor 70k
- rody turpijn van AFC voor 40k
- john van loenhout van vvv voor 110k (beste aankoop).
Verder kon ik ook niemand huren.

Toch heb ik de kwart finale van de amstelcup weten te halen waar ik uit werdt geschakeld door Utrecht 0-1. Ik moet wel zeggen dat ik op 1 match na alleen thuis speelde wat wel hielp.
Ik ben in de competitie als 5e geeindigd waardoor ik in de nacompetitie tegen Twente, Go ahead en Sparta moest. Hier als 1e geeindigd!!
Ik had ook besloten dat ik MOEST promoveren omdat ik geen zin had nog een jaar met hetzelfde loonbudget te werken en dus niemand aan te kunnen trekken.

Goed...
2e seizoens aankoop en verkoop overzicht:

Uit:
-rody turpijn voor 1 milj naar NAC
- S. Lopes Montero voor 1.5 milj naar Groningen
- John van loenhout voor 4 miljoen naar Groningen
- Taiwo voor 2.9 milj naar twente
en nog 4 speler transfervrij laten vertrekken. Ik had bij bovenstaande speler allemaal een min tranfer fee van zeg maar rond de 500 k en vroeg bovenstaande bedragen toen deze clubs onder de 500 boden of meer maar dan in maandelijkse betalinge waardoor de min transfer fee ook niet geactiveerd werd. Goede deals dacht ik zo!!

Als vervangen/versterkingen heb ik aangetrokken:
- Stijn Schaars transfervrij
- Touma van Twente transfervrij
- Bartels van Go ahead transfervrij
- Ten Rouwelaar van PSV voor 170
- Ghali van feyenoord voor 600k
- Delgado (spits) van aucas voor 1.2 milj
- Junior van anderlecht DR voor 20k
- Sergio van roda voor 350k
- Daelemans van RBC voor 30k
En heb NALDO vast weten te leggen per 01-01-06! jaja

maar goed, ben de competitie begonnen met een 1-3 uitzege in de amstelcup tegen top oss, waar het na 90 min 1-1 stond en ik met 9 man! in het veld stond na 2x dubbel geel. Dus ik dacht nou gaat een zwaar jaar worden.
Maar toen volgde de thuis wedstrijd tegen Den bosch.... 9-0!!@
Daarna uit tegen RBC 0-6! En mijn volgende wedstrijd is thuis tegen Cambuur. Ik heb goede hoop :D
Het is natuurlijk wel lekker dat ik tegen de 3 zwakste begin, komen mijn spelers lekker in :P

Binnenkort het vervolg...
Ow ik heb trouwens ook Maduro nog weten te huren van Ajax, ook niet een geheel onbelangrijke speler :D
En de wedstrijd tegen Cambuur heb ik met 1-0 weten te winnen ondanks een domme rode kaart van Sergio in de 47 minuut :S
 
Gaat lekker Rem (Y) :)
Als je nog een goede spits zoekt moet je echt die Lebohang Mokoena kopen... wat een speler. Die gast is 17 jaar en speelt bij Orlando Pirates en kost haast niks ;) :bounce:
 
Uitspraak van Mista NiceGuy op donderdag 29 september 2005 om 09:48:
Als je nog een goede spits zoekt moet je echt die Lebohang Mokoena kopen...

kom je een jaar te laat mee :yawn:
idd...heb al geprobeerd hem te halen, maar hij wil niet.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 10:06:
kom je een jaar te laat mee

Beter laat dan nooit ;)
 
Uitspraak van Mista NiceGuy op donderdag 29 september 2005 om 09:48:
Als je nog een goede spits zoekt moet je echt die Lebohang Mokoena kopen... wat een speler.

Nou ik zal eens kijken of het wat is..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 12:11:
Nou ik zal eens kijken of het wat is..

Okay doe dat (y)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 12:11:
Nou ik zal eens kijken of het wat is..

en, issie goed? :p
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 13:44:
en, issie goed?

Zo hey, echt wel! :O

Dat ik die naam nog nooit voorbij heb zien komen!
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 18:22:
Dat ik die naam nog nooit voorbij heb zien komen!

Ik hoop voor je dat je dat cynisch bedoeld...
 
Uitspraak van actief op donderdag 29 september 2005 om 18:55:
Ik hoop voor je dat je dat cynisch bedoeld...

Oh jij kent hem wel al begrijp ik hieruit?
 
Nou nog nooit van gehoord :bloos:
 
Vanden Borre schijnt ook heel goedkoop en goed te zijn :jaja:

Ik heb hem alleen nog nooit in mijn team gehad..
 
:) wat een cynisme toch...

laat ik ook maar ff meedoen dan, wie kent matusovic, bystron, vaagan moen, fredheim holm, etafia en pander al zijn echt grote talenten....
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 september 2005 om 00:22:
wat een cynisme toch...

;)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 september 2005 om 23:12:
Vanden Borre schijnt ook heel goedkoop en goed te zijn

Goedkoop ja... goed... tsja meningen verschillen.
 
Uitspraak van actief op vrijdag 30 september 2005 om 10:13:
Goedkoop ja... goed... tsja meningen verschillen.

Ik vond hem eerst ook niet zo bijzonder, maar de laatste paar seizoen bij Fiorentina speelt hij erg sterk.

Alleen is hij een beetje te vaak niet fit of geblesseerd vind ik.
 
edixon perrea is ook wel aardig goed...
Goed tijd voor een update.

2e seizoen liep erg lekker, ondanks een hoop blessures.
Beker 2e ronde eruit maar daar kon ik mee leven uit tegen feyenoord 4-2.
Seizoen als 5e weten te eindigen met een gat van 10 pnt naar zowel plaats 4 als 6. Niet onaardig dus.
Freddy guarin nog voor 2.8 aan weten te trekken in de winterstop voor 2.8 milj. Maar tot nu is hij nog steeds mijn backup voor ghali.

Transfers deze zomer:
Uit
Delgado (sc) naar willem 2 voor 1.9 milj, wou weg.
Touma en sergio ook weg voor onder de 100k, vielen me erg tegen.

In
Jochen janssen van rkc gratis
Peter Wisgerhof van nec voor 220k
Peter urbanek (amcl) voor 80k van spartak moscow
R. fafiani van twente voor 150k
castelen voor 625 k van feyenoord
braafheid voor 50k van utrecht
yuri rose voor 500k van heerenveen
eddy putter transfervrij
bas wijnen (gk) voor 50 van dortrecht.

Ik heb nu wle een redelijk budget voor lonen (375k) en een erg hoog transferbudget (was 4.5 maar nog in augustus verhoogd naar 8), alleen willen nog steeds veel speler niet naar agovv, ondanks mijn uefacup plaats. Opzich logich maar wel uitermate vervelend.
2x afgelopen seizoen aanbod gehad om naar andere club te gaan, maar dit waren 1e divisieclubs en had ik weinig behoefte aan. Dit viel uitermate goed bij de clubleiding.

Ook heb ik een probleem met de stadionuitbeiding, ofwel het ontbreken ervan. het bestuur vind het niet nodig, 2488 plaatsen ofzo is wel genoeg idd :D bassies.
In de voorronde speel ik tegen rapid wien, en dat is nu ook de eerst komende wedstrijd die ik moet spelen.
Mijn doel is uiteraard die ronde overleven, en ook de 1e poule ronde. In de competitie wil ik natuurlijk weer europees voetbal halen. Dit moet opzich ook kunnen met dit team, terwijl het bestuur het al best vind als ik maar niet degradeer.

Nog 1 leuk dingetje wat ik nog wil melden is dat bayern munchen rosicky voor 50 miljoen overnam van dortmund. Nou denk je vast wat is daar leuk aan, nou niks ware het niet dat ze er waarschijnlijk een min transferfee in ze contract hebben gezet omdat hij 2!! dagen later al naar real madrid ging voor 34 miljoen! :D :D goede investering van die moffen haha