Partyflock
 
Forumonderwerp · 704622
Wie is er nog meer fan van de Outside Agency en hun genosha label? Vind dat ze zeer vette tracks maken. Zie ze eigenlijk alleen weinig terug op feesten.

Zie ze in de agenda alleen bij Humanoize en Hardcore Madness staan.
Wie gaat er nog meer naar Humanoize om ze daar te horen draaien?
Uitspraak van JSKI op zaterdag 21 oktober 2017 om 19:59:
Komt al langere tijd best wel eens voorbij, met name bij fresten met artiesten als Perc, Truss etc. Ook platen downpitchen zie je regelmatig. Mooi ander voorbeeld van stijlen mixen:


hoe bedoel je stijlen mixen? en vind je dit echt goed klinken? :D
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:56:
hoe bedoel je stijlen mixen? en vind je dit echt goed klinken? :D


Ruim begrip. Downpitchen zodat het een andere stijl lijkt ofzo. Anyway, ja, ik vind dit best wel dope.
Heren,
Bedankt voor die heerlijke muzikale reis van vannacht!!!
Blijft heerlijk die lange setjes, perfecte opbouw!
Artiest {SHOWLIST artist 144468, 2857, 97049, 45101, 132803, 8100}
Uitspraak van JSKI op zaterdag 21 oktober 2017 om 19:59:
ooi ander voorbeeld van stijlen mixen:


Er wordt in deze mix wel een hoop gecheat met de percussie... een club kick/clap kick/snare overlay die meer conform EDM klinkt, maakt dit makkelijker te verteren. Als je die oorspronkelijke 909 Kicks naar beneden pitched, klinkt het echt niet allemaal zo fijn.

Uitspraak van LaNgE..StAmPeR op zondag 22 oktober 2017 om 14:04:
Bedankt voor die heerlijke muzikale reis van vannacht!!!


Dank je! :)
Uitspraak van DJ Hidden op maandag 23 oktober 2017 om 11:06:
r wordt in deze mix wel een hoop gecheat met de percussie... een club kick/clap kick/snare overlay die meer conform EDM klinkt, maakt dit makkelijker te verteren. Als je die oorspronkelijke 909 Kicks naar beneden pitched, klinkt het echt niet allemaal zo fijn.


Dat wist ik niet. Dank voor de info :)
Wie zie ik zaterdag allemaal in trainingspak op Thunderdome?
Uitspraak van JSKI op maandag 23 oktober 2017 om 18:16:
Dat wist ik niet. Dank voor de info :)


aha, je kent de originele tracks dus niet, de moeite waard hoor ;)
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 28 oktober 2017 om 09:13:
aha, je kent de originele tracks dus niet, de moeite waard hoor ;)


Jawel, maar had het over het gecheat. Heb zelf geen kennis van productie/mixen dus tbh zou ik niet weten hoe ik dat moet herkennen.
Artiest Ascend
Uitspraak van DJ Hidden op maandag 30 oktober 2017 om 17:49:
Goede deal, lijkt mij zo.


Die aankoop was een no-brainer. Ik zet Magnetic Moments nog even voor een 6e keer op. :)
Uitspraak van DJ Hidden op maandag 30 oktober 2017 om 17:49:
...en let op: Voor 20 euro heb je zowel de CD versie van "From Memory", de "Six Steps EP" op vinyl en de nieuwe CD "Close Ones". Goede deal, lijkt mij zo.


Yep mooie deal! Jammer dat alleen Close Ones wordt gezien als aankoop door Bandcamp (ivm streamen / FLAC download). Of doe ik iets fout? Maar ach, paar dagen wachten dan liggen de hardcopy's in de bus. :)

Edit: Foutje van mij! Staat duidelijk op de bestelpagina dat alleen Close Ones gestreamd / gedownload kan worden...
laatste aanpassing
Uitspraak van Frenk de B op dinsdag 31 oktober 2017 om 12:50:
TOA in de top 5 van Dumpert!


Lekker hoor, zo'n megagroot hoofd van Trump op de main 8-) Staan ook een paar parels van een reacties tussen.
Uitspraak van E op dinsdag 31 oktober 2017 om 19:51:
Vind die track wel heel bagger klinken, of is dat vloeken in de kerk?


Dat is gek, zeg. Hij klinkt ook erg raar. Dat soort muziek maken we toch helemaal niet. En ook zo'n kick, zeg. Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Eens nadenken. Wat zou me bezield hebben om zo'n track te maken?

01. Nicolas van Ad Noiseam postte ooit eens een bericht dat tracks vandaag de dag nauwelijks meer politieke lading hebben. Hij vond dat dat best weer wat meer zou mogen. Dit zette me aan het nadenken.

02. Ik zat The Daily Show te kijken en daar kwam een stukje voorbij met de hoofd-sample. Dat was voor mij een goede insteek om na te denken over een dergelijke track. Het moest allemaal niet te serieus zijn - maar tegelijkertijd mocht de track best een boodschap hebben.

03. Satan bracht zijn eerste PRSPCT XTRM uit. Wat een kicks. Ik wilde ook wel eens zo'n kick maken... en op die hardheid. Dat kreeg ik na wat geknutsel in de studio voor elkaar.

04. Diverse mensen zeiden: jullie zouden ook eens een uptempo track moeten doen. Gewoon voor de grap. Om te laten zien hoe jullie dat aan zouden pakken. Ik zag hier wel een leuke uitdaging in.

05. Langzaam maar zeker begon ik de track te bouwen. Die stopte ik vervolgens vol met referenties en grapjes. Zo hoor je aan de ene kant Trump zelf het een en ander uitblaten maar komt ook Noam Chomsky aan het woord... gecombineerd met diverse stukjes van diverse comedy skits. Ook zit er bijvoorbeeld een breakbeat in de track die gesampled is uit een track die oorspronkelijk zo gaat:



Oh ja... hij heeft ook een best toepasselijke titel.

Verder komen bijvoorbeeld ook R.E.M. en Aretha Franklin even aan het woord... maar dan moet je al best oplettend luisteren.

06. Wij hebben al diverse snellere tracks gemaakt die zichzelf niet zo serieus nemen. Dat is ook goed. Je moet niet altijd serieus willen zijn. Dat is saai. Vandaar ook dingen als Edited for Content of die remix van The Hard Way... en nu dus Pussy Grabb... ik bedoel Locker Room Talk.

07. De track klinkt zeer zeker niet bagger. Er zijn een hoop dingen in deze wereld die bagger zijn naast bagger zelf. Dat zijn dingen waarover je je zou moeten uitspreken. Niet over tracks die niet bagger zijn. Qua mixage daag ik iedereen die de track bagger vind uit om ook zoiets te maken wat tegelijkertijd zo hard is maar wel alle geluiden die zuiver moeten zijn zuiver houdt. Oh ja... mijn oorspronkelijke versie was overigens -1.2RMS. Zonder artifacts en zonder oversturing op geluiden die dat niet moesten hebben. Succes.

08. Het label waarop deze track is uitgekomen heet "Heresy". Dat is een soort van vloeken in de kerk. Het is schoppen tegen dingen. Dat is precies wat ik met deze track wilde doen: schoppen. Tegen mensen die vinden dat je politiek en hardcore niet mag mixen. Tegen mensen die lopen te zeiken over kicks omdat ze problemen hebben met het feit dat een hard geluid een dominerende puls-frequentie op een hogere plaats in het spectrum heeft. Tegen mensen die vinden hoe wij muziek moeten maken of denken dat ze "dat ook zo maken". Het is schoppen tegen zowel mensen die vinden dat wij alleen maar "intelligente" hardcore mogen maken en mensen die vinden dat uptempo het enige tempo is. Dus daarom: om mensen op de kast te krijgen. Dat lukt best aardig. Sommige mensen vinden het heel gezellig op die kast - anderen snappen nog steeds niet helemaal hoe ze daar nu weer terecht zijn gekomen.

Al met al was het een leuke track om te maken en is het nu een leuke track om te draaien: het publiek gaat meestal volledig los en een hoop mensen die ons al langer volgen snappen de grap. Ook hebben we er een hoop nieuwe fans bijgekregen die nu hopelijk onze verdere discografie uitpluizen en allerlei soorten hardcore tegen zullen komen. Van langzaam tot snel, van melodieus tot koud en hard.

Dus daarom.
laatste aanpassing
Uitspraak van DJ Hidden op dinsdag 31 oktober 2017 om 21:58:
Nicolas van Ad Noiseam postte ooit eens een bericht dat tracks vandaag de dag nauwelijks meer politieke lading hebben. Hij vond dat dat best weer wat meer zou mogen.


Was een tijd terug ook nog een hele discussie over toen Low Entropy een track genaamd "Gegen die AfD" had gemaakt, best grappig om te lezen :P Waren ook veel mensen die liever geen politiek meer in de hardcore zagen omdat ze niet terug wouden naar de jaren '00 met die (verkeerde) politiek.
Vind het zelf op zich wel kunnen, is ook een deel van persoonlijke expressie. Men moet alleen beseffen dat je dan ook consequenties kan hebben, vooral als je een heel extreme mening hebt (nazisme ofzo) kan je dat fans kosten... En liefst heb ik het ook idd niet te veel, als het allemaal alleen maar politiek wordt zullen de feestjes ook niet echt gezelliger worden... Mooie is nu juist nog dat iedere politieke voorkeur gewoon samen kan feesten en de wereld rondom ons voor even kan vergeten. Kan wat dat betreft de tegenstanders ervan ook wel goed begrijpen.
Uitspraak van Natrion op woensdag 1 november 2017 om 10:00:
Kan wat dat betreft de tegenstanders ervan ook wel goed begrijpen.


Echter, als het gaat om een track waarbij de meest prominente sample "I've got my eye on you, pussy grabber" is, vind ik ze dan weer ietwat overdreven. ;)
Ikzelf zou hem thuis in iedergeval niet draaien hahahaha.
Niet mijn ding.

Op Thunderdome betrapte ik mezelf er wel op dat ik erop stond los te gaan.

Waar ik ook blij mee was "Today's Tommorow".
Man die klapte er ff op zeg (y)
Uitspraak van DJ Hidden op dinsdag 31 oktober 2017 om 21:58:
07. De track klinkt zeer zeker niet bagger. Er zijn een hoop dingen in deze wereld die bagger zijn naast bagger zelf. Dat zijn dingen waarover je je zou moeten uitspreken. Niet over tracks die niet bagger zijn. Qua mixage daag ik iedereen die de track bagger vind uit om ook zoiets te maken wat tegelijkertijd zo hard is maar wel alle geluiden die zuiver moeten zijn zuiver houdt. Oh ja... mijn oorspronkelijke versie was overigens -1.2RMS. Zonder artifacts en zonder oversturing op geluiden die dat niet moesten hebben. Succes.


Of iets bagger klinkt is aan de luisteraar om te bepalen en is gevoelsmatig. Het aanhalen van technische termen over de mixage en loudness van de track is dan ook niet echt relevant. Zijn zat tracks die op technisch vlak lang niet zo sterk in elkaar zitten als jouw werk, maar die ik persoonlijk veel beter vind klinken. Techniek -/- beleving van muziek.


Uitspraak van DJ Hidden op dinsdag 31 oktober 2017 om 21:58:
08. Het label waarop deze track is uitgekomen heet "Heresy". Dat is een soort van vloeken in de kerk. Het is schoppen tegen dingen. Dat is precies wat ik met deze track wilde doen: schoppen. Tegen mensen die vinden dat je politiek en hardcore niet mag mixen. Tegen mensen die lopen te zeiken over kicks omdat ze problemen hebben met het feit dat een hard geluid een dominerende puls-frequentie op een hogere plaats in het spectrum heeft. Tegen mensen die vinden hoe wij muziek moeten maken of denken dat ze "dat ook zo maken". Het is schoppen tegen zowel mensen die vinden dat wij alleen maar "intelligente" hardcore mogen maken en mensen die vinden dat uptempo het enige tempo is. Dus daarom: om mensen op de kast te krijgen. Dat lukt best aardig. Sommige mensen vinden het heel gezellig op die kast - anderen snappen nog steeds niet helemaal hoe ze daar nu weer terecht zijn gekomen.


Wat jullie maken mogen jullie helemaal zelf weten natuurlijk, maar dan moet je niet raar opkijken dat mensen daarover een mening hebben.
Kicks met een dominerende puls-frequentie op een hogere plaats in het spectrum vind ik lelijk klinken, en dat is in deze track de overheersende factor waarom ik het niet aan te horen vind.

Uitspraak van DJ Hidden op dinsdag 31 oktober 2017 om 21:58:
03. Satan bracht zijn eerste PRSPCT XTRM uit. Wat een kicks. Ik wilde ook wel eens zo'n kick maken... en op die hardheid. Dat kreeg ik na wat geknutsel in de studio voor elkaar.


Die release vind ik ook niet om aan te horen (Y)
Uitspraak van Natrion op woensdag 1 november 2017 om 10:00:
Waren ook veel mensen die liever geen politiek meer in de hardcore zagen omdat ze niet terug wouden naar de jaren '00 met die (verkeerde) politiek.


Mijn eerste gedachte ging ook uit naar die ondergrondse cdr's en tapes van eind jaren 90. Naast bagger zelf was dat ECHTE BAGGER!!!

Maar, Locker Room Talk is gewoon humor... en trending topic...

#MeToo
Uitspraak van DJ Hidden op maandag 30 oktober 2017 om 17:49:
Vandaag officieel uit! :)

http://mindtrickrecords.bandcamp.com/album/semiomime-close-ones-mtr025

...en let op: Voor 20 euro heb je zowel de CD versie van "From Memory", de "Six Steps EP" op vinyl en de nieuwe CD "Close Ones". Goede deal, lijkt mij zo.


Vandaag (bij de buren) in de bus!!!
Naast From Memory, Close Ones en 6 Steps nog 2 extra Mindtrick CD's!!! :respect: Intresse voor Mindtrick is gewekt! Het label binnenkort maar eens uitpluizen...

Close Ones is echt genieten! Heerlijk de muziek in worden gezogen en lekker wegdromen! :respect:
Uitspraak van SCFC op donderdag 2 november 2017 om 00:09:
Intresse voor Mindtrick is gewekt!


De podcasts van Mindtrick zijn echt zalig, die zou ik eens checken. Ook zijn er twee albums gratis te downloaden :)
Uitspraak van SCFC op donderdag 2 november 2017 om 00:09:
Het label binnenkort maar eens uitpluizen...


Vind deze wel vet:

Uitspraak van SCFC op donderdag 2 november 2017 om 00:09:
Naast From Memory, Close Ones en 6 Steps nog 2 extra Mindtrick CD's!!! :respect:


Aardige verrassing, inderdaad! :D
Uitspraak van E op woensdag 1 november 2017 om 21:21:
Of iets bagger klinkt is aan de luisteraar om te bepalen en is gevoelsmatig.


Jij mag het bagger vinden, hoor. Gelukkig maar dat de meningen verdeeld zijn. :P
Zolang je maar niet zegt dat Close Ones bagger is. Doe je dat wel, dan raak je me een stuk harder. :)

Uitspraak van E op woensdag 1 november 2017 om 21:21:
Die release vind ik ook niet om aan te horen (Y)


Dat verklaart wel het een en ander. ;)

Uitspraak van SCFC op donderdag 2 november 2017 om 00:09:
Close Ones is echt genieten! Heerlijk de muziek in worden gezogen en lekker wegdromen! :respect:


Dank je! Ook altijd goed om te horen dat sommige mensen nog de tijd nemen om een album te beluisteren. Dat is bij dit album namelijk bijna noodzakelijk... :)
laatste aanpassing
Uitspraak van DJ Hidden op donderdag 2 november 2017 om 21:16:
Jij mag het bagger vinden, hoor. Gelukkig maar dat de meningen verdeeld zijn. :P
Zolang je maar niet zegt dat Close Ones bagger is. Doe je dat wel, dan raak je me een stuk harder. :)


Moet hem nog goed beluisteren. De CD ligt al klaar ;)
Leuke deal, omdat ik die D-Coherence release nog niet op 12" had.
Uitspraak van DJ Hidden op donderdag 2 november 2017 om 21:16:
Dank je! Ook altijd goed om te horen dat sommige mensen nog de tijd nemen om een album te beluisteren. Dat is bij dit album namelijk bijna noodzakelijk... :)


Heb hem hier op werk geluisterd, op de koptelefoon/oordopjes is het echt genieten, zo ruimtelijk.
Die eerste paar seconden trouwens al, zo'n soort half vinyl-kraak geluid half regen, schitterend gedaan.
laatste aanpassing
Uitspraak van Natrion op vrijdag 3 november 2017 om 09:58:
Die eerste paar seconden trouwens al, zo'n soort half vinyl-kraak geluid half regen, schitterend gedaan.


Dank je!

Binaural geluid is je vriend. --- ik heb een hoop dingen opgenomen met een binaural microfoon en in de tracks gestopt. :)
Uitspraak van DJ Hidden op vrijdag 3 november 2017 om 11:23:
Binaural geluid is je vriend. --- ik heb een hoop dingen opgenomen met een binaural microfoon en in de tracks gestopt. :)


Ah, cool, had al zo'n vermoeden :D
Geen problemen in de mono ermee?
Had zelf een binaural plugin gevonden, maar ik merkte dat hoe meer je het 3D-effect versterkte, hoe slechter het in mono begon te klinken.
Nope - ik hou dat altijd in de gaten en als het nodig is, mix ik het mono signaal er nog bij. Overigens zet ik tegenwoordig sommige geluiden ook bewust uit fase - zodat het dus allemaal heel stereo wordt. Vandaag de dag kun je dat makkelijk doen - zeker met muziek die eerder bedoeld is om op een koptelefoon of thuisspeakers te beluisteren... al doe ik het soms ook bij My_Initials tracks. :)
Uitspraak van DJ Hidden op maandag 30 oktober 2017 om 17:49:
Voor 20 euro heb je zowel de CD versie van "From Memory", de "Six Steps EP" op vinyl en de nieuwe CD "Close Ones". Goede deal, lijkt mij zo.


Wauw, kreeg er zelfs nog twee andere albums gratis bij. Over topdeals gesproken! (y)
BANGFACE Weekender 2018 - 1st ACTS ANNOUNCED ;)

Modeselektor
Speedy J
Ben Sims
A Guy Called Gerald
The Upbeats
ISR Live - Lenny Dee / Unexist / Satronic / Malke
Dillinja
Luke Vibert
2 Unlimited
Current Value AV
Steve Davis & Kavus Torabi
Liquid
Phace
Original Sin
Paula Temple
Ansome
Slugabed
Hellfish
The DJ Producer
Le Bask
Floxytek
Ceephax Acid Crew
Rico Tubbs
Champion
Crystal Distortion
Somatic Responses
Gein
End.User
Phibes
Aries
Dolphin
The Teknoist
Jerome Hill
Deathmachine
Ruby My Dear
Squire of Gothos
Spongebob Squarewave
Jamie Bostron
Benton
Spinscott
Kanji Kinetic
RRRitalin
Mathlovsky
Miss Hysteria
Algorithmic
Fish
Sherry S
ASBO Disco
Hadean & Gash
Dave Skywalker
Demon Cabbage
Saint Acid &
The Bang Face Hard Crew
more acts & takeovers TBA


BANGFACE hype is aan. Nog mensen van hier die joinen?
Uitspraak van JB op zaterdag 11 november 2017 om 11:23:
Zitten mooie namen tussen denk van wel :)


Is wel echt een aanrader om keer heen te gaan.
Wordt voor mij de vierde keer. :)
Uitspraak van E op zaterdag 11 november 2017 om 15:14:
Is wel echt een aanrader om keer heen te gaan.
Wordt voor mij de vierde keer. :)


komen in 2018 weer te dikke feesten zie net ook dat 2-3 maart unpolished komt :D
Uitspraak van JB op zaterdag 11 november 2017 om 16:13:
komen in 2018 weer te dikke feesten zie net ook dat 2-3 maart unpolished komt :D


Yes, februari eerst Vault Sessions III in Warehouse Elementenstraat, maart 2 dagen unpolished en daarna bangface :)
Good times.
Artiest Ruvis
Zei er iemand nieuw Semiomime album of wat?
Tracklist 01. Moleculez - Bad (Diminished By Embrionyc) 02. Xaero & Embrionyc - You Broke My Heart 03. Mental Wreckage - Lawaai (Remastered) 04. Stan Grewzell - Tunnel 05. Ghost In The Machine - Bells Of Steel 06. [KRTM] ft. Twan - Gum And Something That Puts You In A Wheelchair 07. I Hate Models - Totsuka No Tsurugi 08. The Outside Agency - Forest Children (Strange Arrival Remix) 09. Rawbots - March Of The Lost 10. Synaptic Memories - Dysmorphism 11. Tripped - The Jungle 12. Valerick - Signal Space 13. XKRi - The Unholy Evil 14. Fracture 4 - Orchestrations of Carbon 15. Somniac One as Mother Mary - Silent Prayers 16. Tommers - Deeper Sea 17. Corner - Tempted 18. Densha Crisis - Dark Behaviour 19. The Outside Agency & Fracture 4 - Belief Systems 20. Zanthrax - Dark By Nature (Replica By The Relic)
Ascend - Zware Kost #24
https://www.youtube.com/watch?v=QVeq2B7Pt1k

De ontdekking voor mij van de laatste tijd is toch wel I hate models, track Totsuka No Tsurugi vind ik ook goed passen in zo'n set.
Draaien OA zelf ook tracks van I hate models en/of wat vinden zij er van? En jullie? ;)
Uitspraak van Love is the answer op zondag 19 november 2017 om 13:45:
De ontdekking voor mij van de laatste tijd is toch wel I hate models, track Totsuka No Tsurugi vind ik ook goed passen in zo'n set.
Draaien OA zelf ook tracks van I hate models en/of wat vinden zij er van? En jullie? ;)


Laatst live gezien, draait erg gave sets. Blijkt ook wel eens wat flashcore achtige dingen in zijn sets te stoppen ;)
Uitspraak van Love is the answer op zondag 19 november 2017 om 13:45:
De ontdekking voor mij van de laatste tijd is toch wel I hate models


Erg lekker idd, ben ook fan. Heerlijke atmosferen vaak.

Uitspraak van Love is the answer op zondag 19 november 2017 om 13:45:
En jullie?


Leuk dat je hem post. :)
Ik vind producers als I Hate Models, Noneoftheabove, Paramod e.d. een soort brug bouwen naar industrial vanaf de techno kant. De lijn tussen techno en industrial wordt althans steeds dunner, en dat is leuk. Want ook in die scene zitten pareltjes, zoals dus die release met Totsuka No Tsurugi en het nummer dat Rik post.
Uitspraak van Ascend op zondag 19 november 2017 om 18:53:
Noneoftheabove, Paramod e.d.


Heb je daar nog aanraders in?
Uitspraak van Natrion op zondag 19 november 2017 om 19:53:
Heb je daar nog aanraders in?

Paramod: Abandoned Power Plant, Stuck In A Hexagonal Cave, Lugubrious Thoughts
Noneoftheabove: Hotspot, A1, Signs of Demonic Possession (d_b Remix), de Chemical Abstracts EP (als alias Sabotage Members).