Partyflock
 
Forumonderwerp · 644837
Wat Maakt voor jou? Een dj echt goed?
Betrokkenheid bij het publiek, de techniek ,of is het alleen de platen die hij/zij draait?

Kom maar op.........
Zij moet er goed uitzien ;)

Voor mij geld: 1 muziek moet zeker goed zijn, 2 moet zeer zeker betrokken zijn bij het publiek!!
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1648, 1817}
Artiest Barabas
Als het een vrouw is moet ze grote tieten hebben :yes:



:S :X :X :X
Je zegt het zelf al: mixtechniek en interactie met het publiek. Maar dit hoeft niet altijd. John Digweed is bijvoorbeeld een van de beste dj's ter wereld, maar om naar te kijken is hij echt minder, bijna geen interactie.
Als je constant de neiging hebt om te bewegen en dus niet meer stil kan staan dan heb je echt een top dj
 
Als het een vrouw is moet ze topless staan!
een combinatie van mixtechnieken, platenkeuze, en inspelen op het publiek...
ten eerste de platenkeuze, ten tweede de interactie met publiek, en de mixtechniek vind ik leuk als dat erbij komt natuurlijk :)
 
Gedraaide sigaretten :yes:
Ze zeggen wel eens dat dj's goed kunnen draaien.. Dus geef ze een pak shag en ze zijn de hele avond zoet :)
 
Ik vind dat hij/zij minimaal op zijn/haar hoofd moet kunnen staan tijdens het draaien! :)

DAN PAS ben je een echte speciale dj (Y)
-Het publiek ten alle tijden kunnen vermaken!!
-Goede platenkeus!
-vernieuwend zijn: Dus ook een paar nieuwe platen draaien die nog bijna niemand kent!
-Af en toe een gewaagd mix truckje! zoals beetje scratchen ofzo.
 
Dus ook een paar nieuwe platen draaien die nog bijna niemand kent


Dat kan bijna alleen nog maar met eigen producties aangezien iedereen dankzij internet alle nieuwe plaatjes veel eerder kent ten opzichte van vroeger..
 
DJ Pita 4 december 2003 14:44
Dus ook een paar nieuwe platen draaien die nog bijna niemand kent


Dat kan bijna alleen nog maar met eigen producties aangezien iedereen dankzij internet alle nieuwe plaatjes veel eerder kent ten opzichte van vroeger..



> mee eens ik draai dus ook 80 % eigen dingen :)
interactie via je muziek...

dat wil zeggen goede mixtechniek, platenkeuze en vooral originaliteit..

zo'n springende tjesto hoeft van mij echt niet...:|

liever een mills, mulero of surgeon die alleen maar geconcentreerd bezig zijn..
Dat kan bijna alleen nog maar met eigen producties aangezien iedereen dankzij internet alle nieuwe plaatjes veel eerder kent ten opzichte van vroeger..


en promo's dan?
 
Onderscheid (eigen stijl dus), creativiteit (allerbelangrijkste)­, techniek, platenkeuze...

Interactie met publiek interesseert me geen ene hol, als ik uitga hoef ik geen springende Pipo de CLown op het podium te zien, die laffe goedkope derderangs hitjes draait, waar iedereen toch wel op los gaat...
de definitie van tiesto is dat...
 
- Platenkeuze vind ik het belangrijkst, dit is toch de basis
- Techniek moet voldoende zijn, geen grote mixfouten
- Als techniek super is met allemaal truukjes, is dit natuurlijk een groot pluspunt.
- Interactie met het publiek; de DJ komt er om hen te vermaken
 
En in principe vind ik platenkeus niet eens zo belangrijk, iedereen kan wel alle bekende plaatjes van dat moment technisch strak aan elkaar mixen, het maakt mij dus niet eens zo uit welke platen een dj draait, maar hoe hij die platen draait...

Als Michel de Hey The Bells draait vind ik het goedkoop en makkelijk scoren, maar als Jeff Mills hem draait is het geweldig natuurlijk!

Een dj moet een verhaal vertellen, van verschillende platen 1 lange plaat maken en het publiek vermaken met zijn muziek, niet met zijn ego...
 
WOWWW :O

Vladimier met z'n diepgaande gedachten :[
 
Gaetek 4 december 2003 15:29
en promo's dan?


Zo gauw er promo's zijn zijn er ook mp3's tegenwoordig.. laten in ieder geval niet lang op zich wachten dan hehe
 
Eigen muziekstijl.....

En op een goede manier het publiek bespelen...
 
2 Purpose Maker,
ik snap een deel van je mening omdat Jeff Mills die plaat zelf gemaakt heeft, maar waarom zou het goedkoop zijn als Michel de Hey die plaat zou draaien?
Hij kan die plaat toch gewoon supergoed vinden en hem graag willen laten horen aan het publiek.
 
Omdat Jeff Mills hem in een andere context draait dan Michel de Hey...
Elke DJ heb z'n eigen style, en dat moet te horen zijn.

Elke DJ kan the Bells draaien, maar het licht hem ook hoe je het brengt. En als je eigen style te herkennen valt (bv. Hawtin, Clarke) dan maakt de DJ zijn naam waar.

Elke DJ heeft gewoon een aparte smaak, en dat moet je ook horen vind ik.
Hmm orginaliteit idd heel belangrijk, een eigen stijl creeeren. Verder platenkeuze natuurlijk, opbouw ook belangrijk, er moet een stijgende lijn in een set zitten, het moet een geheel zijn , niet een paar willekeurig gepakte platen.
Platenkeuze vind ik niet zo héél belangrijk.... tis maar wat je met de platen kan, mixtechniek dus!
 
Platenkeuze en uitstraling. Vooral op feesten waarbij de DJ goed zichtbaar is! Als je ziet dat iemand het super naar zijn zin heeft, nodigt dat extra uit om helemaal uit je dak te gaan, vind ik.

Verder vind ik mixfoutjes echt hinderlijk... Maar dat gebeurt steeds minder vaak.
 
Nou, als je kijkt naar Surgeon, Hawtin of Remy bijvoorbeeld, dat zijn allemaal lulletjes achter de draaitafels, maar ze laten mij wel meer losgaan met hun muziek dan iemand die als een gek staat te springen met zijn handjes in de lucht zwaait en derderangs platen draait...
 
Verder zijn dj's zwaar overgewaardeerd en wordt 2004 het jaar van de live acts...

:[
laatste aanpassing
Mixfoutjes licht eraan, Jeff Mills maakt ook wel wat foutjes maar als je ziet wat hij allemaal doet met die draaitafels / 909 is dat bij zo iemand totaal niet erg. Liever wat foutjes dan een "supermacro may ik draai gewoon standaard wat plaatjes aan elkaar set"
laatste aanpassing
 
@Purpose Maker: Ik heb het niet zozeer over handjes klappen en dat soort dingen. Als je bijvoorbeeld Tiesto aan het werk ziet. Die gast is helemaal in zijn element dat is te zien ook! Ik vind dat op zeker wel een voordeel...

Platenkeus is voor mij wel belangrijker, laat ik daar duidelijk in zijn :)
Kijk bv Dave Clarke. Een van de droogste DJ's die er is, maar tog een van de beste door z'n skills en zijn eigen sound.
 
Mee eens...

Het is een combinatie van allerlei factoren natuurlijk. :)
Dus zo te horen zijn de meningen nogal verdeeld
De 1 wil een mee springende dj en de ander liever iemand die uitblinkt door originaliteit!

Ach ja... smaken verschillen nou eenmaal.

Gelukkig.
 
Dave Clarke is inderdaad een goed voorbeeld....
 
-zijn/haar mixkwaliteiten
-manier waarop hij/zij met het publiek speelt..:D zoals outblast..die krijgt altijd heel het publiek gek :respect: :kwijl:

:jaja:
 
Er wordt beweerd dat platenkeus veel belangrijker is dan draaikunsten en mixtechnisch vlak maar om een set hypnotiserend te houden moet je toch wel enigzins kunnen mixen! Vooral voor de mensen die NIET geslikt hebben :[
Artiest Darkage
Platenkeus, mixtechniek. Interactie met het publiek hoeft niet per se, je komt voor de muziek, niet om de hele tijd iemand te zien springen, dat moet je zelf maar doen :P
Artiest {SHOWLIST artist 23234, 26378, 24374}
En in principe vind ik platenkeus niet eens zo belangrijk, iedereen kan wel alle bekende plaatjes van dat moment technisch strak aan elkaar mixen, het maakt mij dus niet eens zo uit welke platen een dj draait, maar hoe hij die platen draait...


Meestal deel ik dezelfe mening als jij, echter ben ik het hier niet met je eens;

Het is heel simpel, je kan de beste mixer allertijden zijn; scratchen, contra laten lopen, 3 decks, naadloze overgangen, je weet precies wat ik bedoel:-)

Maar stel nou dat je een kutplaat opzet?
Wat dan?

Dan danst je publiek niet, toch?

Ik ben van mening dat een 'goede dj' zijn of haar publiek laat dansen!

En het overgrote gedeelte wat naar feesten gaat, danst toch echt op de muziek en niet op mixtechnieken. Correct me if I'm wrong!

:p
Ik wil hier overigens nog wel aan toevoegen dat 'beatmixen' een pre is, maar niet het allerbelangrijkste!

Contact met je publiek vind ik ook belangrijk, JIJ bent degene die hun avond leid, zeg maar...:p
Ik mis nog 1 ding hier : het betere scratch werk. Bijv Vince, The Vinyl Junk, Viper etc etc. Dat maakt een dj pas echt goed. Lkkr scratchen in de breaks, fucken met stem samples, daar kan ik blij van worden!!
 
Platen moeten zoiezo gelijk lopen want daar kan ik me echt aan ergeren op een avond!
 
alles samen,hij moet het publiek kunnen beinvloeden(door bv opzwepen en bekende nummers draaien),moet muziek goed in elkaar draaien en een vette live act hebben...en tja,het scratchen geeft er weer een extra dimensie,dan ben je gewoon TOP...
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
belangrijkste: de platenkeuze
vlak daarna: mix techniek

de rest is niet echt interessant.. tis wel leuk om er een showtje van te maken maar echte extra waarde is dat voor mij niet.