Partyflock
 
Forumonderwerp · 631020
Studiemodel Golf GTI Het studiemodel treedt zowel voor wat betreft vormgeving als karakter nadrukkelijk in de voetsporen van de Golf GTI van de eerste generatie die 28 jaar geleden werd geïntroduceerd. Het studiemodel op basis van de nieuwe Golf is een GTI in de meest pure zin van het woord. Hij wordt aangedreven door een compleet nieuwe 2,0 liter FSI- Turbomotor met 200 pk en is een waardig lid van de familie die voortkomt uit de oerversie van de Grand Tourismo Injection: de Golf GTI uit 1976. De productie van de nieuwe Golf GTI start naar verwachting in 2004.
Met het studiemodel toont Volkswagen hoe de GTI van de toekomst er uit ziet. De rode kleur en de zwarte grille met rode sierlijst zijn duidelijke verwijzingen naar de allereerste Golf GTI Naast de traditionele details laat het studiemodel ook compleet nieuwe GTI-kenmerken zien zoals de opvallende V-vorm van de neuspartij. Die vorm deelt de GTI met een ander zojuist voorgesteld studiemodel van Volkswagen: de Concept R Roadster. Om de nieuwe 2,0 liter FSI Turbomotor vrijelijk te laten ademhalen, is de voorbumper voorzien van drie grote luchtopeningen. Die zijn evenals de luchtopening in de grille afgewerkt met een honingraatstructuur. De spatbordverbredingen aan de onderkant van de carrosserie zijn niet alleen fraai om te zien, ze zijn ook praktisch: ze voorkomen steenslag op de lak doordat steentjes in de wielkasten worden geleid. Aan de achterzijde ten slotte, springen de dubbele verchroomde uitlaat en de sterker aangezette dakspoiler in het oog.

Interieurdesign Ook in het interieur zet de Golf GTI - studie de stijl van zijn illustere voorvader uit 1976 voort. Zo zijn de dorpellijsten, de pedalen en de voetsteun gemaakt van geborsteld aluminium - de grip op de pedalen wordt gewaarborgd door rubberen noppen. De studie laat ook zien dat ergonomie en sportiviteit geen onverenigbare factoren zijn. De sportstoelen met hun hoge leuningen zijn niet alleen bijzonder comfortabel, maar bieden ook optimale steun. Daarnaast beschikken de achterpassagiers over twee aparte stoelen. De verstelbare hoofdsteunen vormen optisch een geheel met de stoelen en laten tegelijkertijd de liefde voor het detail zien doordat het GTI-logo er in verwerkt is.

Bekleding De bekleding bestaat voor het grootste gedeelte uit glad, zwart leer. Over de breedte van de leuningen en de zittingen zijn overdwars smalle repen geperforeerd leer aangebracht. Ook de bekleding van het binnenste gedeelte van de hoofdsteunen bestaat uit leer. Het driespaaks stuurwiel bestaat deels uit geborsteld aluminium. In de verticale spaak is het GTI-logo verwerkt en uiteraard is de rand met leer bekleed. De speciale gripzones in het verlengde van de spaken zijn voorzien van een leersoort die ook in de autosport wordt toegepast. De instrumenten zijn nieuw ontworpen. Alleen al door hun uiterlijk geven ze een indruk van technische perfectie en dat wordt nog eens benadrukt door een aluminium ring om de belangrijkste instrumenten. De toerenteller zit links. Zijn schaal gaat tot 8.000 tpm - het rode gebied begint bij 7.000 tpm. Het studiemodel heeft veel gemeen met de originele Golf GTI, maar hij slaat ook nieuwe wegen in. Wat dat betreft maakt hij een statement de GTI was een icoon en is een icoon - de GTI heeft de eeuwige jeugd.

De basis Het concept is gebaseerd op de tweedeurs versie van de nieuwe Golf omdat deze zich met zijn sterk oplopende gordellijn sterker dan voorheen onderscheidt van de vierdeurs versie. In technisch opzicht profiteert de GTI uiteraard van alle goede eigenschappen die de nieuwe Golf wederom tot maatstaf in zijn klasse maken. Daartoe behoren de hoogwaardige carrosserie, het nieuwe onderstel, de nieuwe elektromechanische besturing en de bijzonder efficiënte technologie. Voor de Golf GTI betekent dat een door middel van de turbo geoptimaliseerde inspuiting (FSI) en de concurrentieloze DSG-versnellingsbak.



Harder, sterker, sneller, maar toch comfortabel Uiteraard wijkt het GTI - concept sterk af van de 'normale' seriemodellen. Zo is hij met het oog op het hoge vermogen voorzien van een duidelijk steviger, maar nog altijd comfortabel onderstel. De I8-inch lichtmetalen wielen zijn speciaal voor dit studiemodel ontworpen. Ze bieden plaats aan de grotere remschijven (die voor de gelegenheid zijn voorzien van rode remklauwen) en de brede banden zorgen voor optimaal contact met de weg. Een ander opvallend kenmerk is het nieuwe uitlaatsysteem met twee verchroomde uitlaatpijpen.

Serieproductie De Golf GTI is nu nog een concept, maar de voorbereidingen voor serieproductie van de nieuwe Golf GTI zijn al gestart. De productieversie wordt rond de autotentoonstelling van Parijs in het najaar van 2004 op de markt verwacht.


bron: www.adversus.nl
IROCZ >

kerel ga gerust verder met donald duckjes lezen en kom nog is blij doen als je je rijbewijs heb en een auto ofzo
Leuke auto's die golfjes, heb zelf golf cabrio I en golf II en corrado gehad (dan heb ik het nog niet eens over de andere auto's;)) en het zijn prima karretjes hoor(y)Ordinair of puber? Wat een onzin zeg, tegenwoordig zie ik pubers overal in rijden:p en gelukkig hebben we allemaal een andere smaak qua auto's... Allemaal in een KA of twingo rijden:D:D zie me al zitten .....whahahahhaa


Welke auto harder rijdt? nooit gehoord van tuning chip? en zo zijn er nog meer manieren om je auto harder te laten rijden(y) ACh als ie maar goed rijdt toch;)
laatste aanpassing
-=[Phant0m]=- 20 januari 2004 14:55
golf 5 lijkt niet meer op een golf


daar lijkt ie al 3 generaties niet meer op
misschien heel stoer allemaal al die mensen met rijbewijsen en mensen die al ouder als mij zijn

maar ik ken maar weinig mensen van 17 die een camaro voor de deur hebben staan

en dat rijbewijs gaat helemaal goed komen en ik hoor jullie nog wel als ik een beetje jullie leeftijd heb

ik heb tenminste dromen en doellen in m`n leven

wil wel eens kijken wat jullie allemaal hadden op jullie 17e :S
Hm wat had ik op mijn 17e, een appertementje, kat, en een mercedes benz (sportmodel) gekocht, waar mijn ex-vriendje toen in reed;) Ik had zeker doelen en nu nog steeds...en met de dromen zit het wel snor(y) Zolang je die maar heb;)

Ik hoop dat je snel je rijbewijs haalt(y)
laatste aanpassing
dankje...ik hoop het ook

en altijd blijven dromen he :P
Leuk joh een camaro voor je deur waar je niet in mag rijden.. En ik meende dat die alweer te koop stond hier op PF?? En al was ik 30, zou ik nog geen camaro willen hebben.

Tja .. mijn dromen? Dromen zit (net als bij Dragon V) wel snor. En das dus echt wel of een supra of een Skyline. Want of je nu een golf R32 koopt (alleen als voorbeeld, want golf koop ik nooit) of een Skyline... Even duur, maar skyline is toch bruuter en sneller ;)

Maar ik wil jou wel zien als je rijbewijs hebt. In de Bilt had een gast net een maand zn rijbewijs, BMW M3 lenen met 4 gasten.. 2 kunnen het na vertellen. Zomaar een voorbeeldje hoor. Dus hoop voor jou dat je 't rustig aan doet.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
doe er maar 2 :D :9
we zullen wel zien hoe het loopt...heb genoeg vrienden die zware ongelukken gemaakt hebben en het zal me nix verbazen dat het mij ook gebeurt

ben al een keer uit de bocht gevlogen gelukkig tegen een pas geplante boom in het gras ie gewoon omboog dus geen schade maar wel geschrokken

maarja je bent jong dan mag je nog fouten maken he
Idd ... dat mag ja. Nu is het een pas geplante boom. Die gasten die ik bedoelde waren met ruim 120 tegen een boom geknald. Die boom was in 2en gebroken. Dus zolang je die fout niet maakt, valt het nog wel mee toch? ;)

Maar wat is jou droom auto dan?
m`n droomauto is een honda nsx
maar m`n volgende auto woord waarschijnlijk een civic of een crx (met als latere droom een H22a motor erin)

tja..ik ken iemand die met 220 achter in een boom geknalt (crx) is en iemand die 2.5 keer over de kop gevlogen is en 11 palen geramt heeft...allebij hebben ze het overleeft (met massel)
de eerste heeft in coma gelegen en de 2e had geen gordel om en dat was z`n redding want hij is van links naar rechts door de auto gevlogen en het dak aan de kant van de bestuurder zat net zo hoog als jet dashboard

maar ik hoop ook niet dat ik die fout maak
camaro staat trouwens idd te koop...heb zondag kijkers voor 2500 euro...heb ik meteen geld voor m`n rijbewijs ;)
 
golf 2 gti 1800 16 ventieler 150 pk met verbrande koppeling:( maj komt wel weer goed:D
(Y) spagettie boggie erop en je hebt een knaller !
goeie auto`s !
 
zit spaggetie op en gepolijst inlaatspruitsuk en de middendemper is weg bromt dus ook wel aardig opzich maar mmoet nog veel meer op hoor;)
ja ik ken dat "er moet nog veel meer op" alleen ik wil altijd TE veel :D
(maarja word hier toch niet serieus genomen :P)

een collega van me heeft ook een golf 2 gti (1.8 of 2.0 weet niet) maar wel een 16v met G60 inspuitsysteen en lucht systeem (boeit volgens mij geen fuck maar goed)
en HIJ zegt een snelle nokkenas te hebben maar geloof er geen drol van
hij verliest ht van een 1.6 sohc honda motor met spagettiebocht en een raceuitlaat van voor naar achter met supersprint demper en een K&N filter met inlaatbuis (met een rover 216 omhulsol)

maarja het is natuurlijk wel een honda motor :kwijl:
 
heeft hij eenscirroco spruitstuk dan?
alshij di erotzooi heeft brult ie zo,n ouwe honda makkelijk weg
een crx met dohc met filter en 2 rioolpijpen brul ik weg alsof dat ding stilstaat wil niet opscheppen ofzo maar is die auto van je collega niet gewoon een1300cl met injectie:devil:
 
bij mij wil ik alleen nog inlaat nokken as grotere kleppen en andere einddemper;)

en remschijven met gaatjes vink ook wlemooi;)
nee het is wel echt een GTI blok maar daarom zeg ik: volgens mij heeft het geen nut die g60 inspuit troep en die nokkenas geloof ik ook geen drol van
het is gewoon een K hok

maar goed...moet hij weten :D ik kan tenminste op m`n achterwiel rijden (met m`n fiets)
laatste aanpassing
 
nou als het een echte gti is mag ie tog weel een honda wegrraggen;)

net nog een leon maar ik moest linksaf:(
nou vergis je niet in een honda...je hebt het natuurlijk wel over m`n gevoellige plek :P

maar idd die sohc (spagetti spruitstuk, uitlaat van voor naar achter, K&n filter en inlaatbuus) had ie wel moetten kunnen pakken
 
nou wat lul je dan vw uber alles zelfs mooi kevertjes brullen die honda weg:D
Waar het dus op neer komt: Japanners bouwen de gekste hokken, en die Sumo zat idd heerlijk Pornmeistert... Dodare maar weer gaan of niet? :D Kijken of die Sumo poept op die dikke VW van je :D
16v met 'G60 inspuitsysteem' :s :s
bedoelt ie dan de computer ofwat

g60 stukken bouw je zo maar niet op een 16v
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
hij wel met 400 pk nos makkie man :P
laatste aanpassing
The-Beast: als je niet weet waar het over gaat bemoei je er dan gewoon niet mee

ik bedoel de inspuitgallerij, de injectoren en de inlaat buis enz enz

tuurlijk bouw je het niet zomaar over maar het zat er wel op...ik werk zelf helaas al 2 jaar bij VW/audi en weet gerust wel of het erop zat of niet
en blijkbaar kan het alleen het is waarschijnlijk niet

enne het was mijn auto niet
Wat is het toch allemaal met Honda??

Mitsubishi heeft toch wel betere, mooiere en snellere auto's???
 
je kan beter het inlaat spruitstuk verbranden en dan er andere nokken assen op lassen doordat de turbo dan meer vermogen vraagt,wanneer het allemaal uit de hand dreigt te lopen,dus proppen ze er ook een interne cooler tussen met zelf inspuitend lachgas syndroom en net wat ze dan zeggen de lagers zullen het niet houden en zullen slijten waarna de krukas zal breken door de hoeveelheid compressie die hij pruduceerd en met TEVEEL vermogen kan het voorkomen dat er zoveel compressie is dat er zelfs een gat in de zuiger kan ontstaan,dus let er dan wel op met het inbouwen met zulke goedkope goedjes..ze veranderen zoveel aan die auto he,maar het gas blijft nog steeds rechts zitten.. :/

volgens mij hoor
laatste aanpassing
joh ?

waar heb jij het over ? :D
 
uhm over het onderwerp waar jullie het over hebben..

toch??

ow ik zit mis..ja het is vrijdag he..

fijn weekend..(Y)
"en dan er andere nokken assen op lassen" ???

"dus proppen ze er ook een interne cooler tussen met zelf inspuitend lachgas syndroom" ???

sorry maar hier snap ik geen drol van :D

idd fijn weekend :D (Y)
 
laat ik het maar houden op een typekick!!

(Y)..onzin heerst op zijn of haar tijd..
haha zo`n vermoedde had ik al :D maar ff wat anders he...ging dit topic ooit niet over de golf 5 ? :D

ik ga off. heb visite vanavond
LATEX !
ik houd het toch mar op een japannertje

golf enzo is niet helemaal mijn smaak, ik hou meer van auto's die er uit zijn a la fast and the furious en ik vind dat europees merke niet echt op z'n manier vallen uit te bouwen (zodat het er mooi uit ziet)
ja je hebt natuurlijk altijd uitzonderinge :)
 
fast and the furious zijn ook uitzonderingen maar goed..

ik begrijp je..
Dan ken dit topic wel dicht, iedereen (met verstand) is het eens dat een dikke Jap 100x beter is dan die vieze Duitse tank :yes: :P
 
nou doe mijn dan maar een duitse tank in plaats van zo'n visbak:S
Jij hebt dus liever een Golf 5 GTi dan een Nissan Skyline R34 GT-R Twinturbo? :S Lees ik dat goed? Tja, ken jij ook niks aan doen... :(
 
neegeeen golf 5 moet wel een tank blijven he :devil: golf 2
Golf 5 GTi & Skyline R34 GT-R Twinturbo?

:vaag:

lekkere vergelijking jah....
Ja, Bierspetter zegt dat dus zelf dat ie dan de golf neemt :D Hahahaha
ow wacht...hehe jah dan is ie inderdaad heel snugger jah :p
doe mij maar die gele skyline van nagata :D
daar heb ik een paar leuke filmpjes van :P
De echte Nagata rijdt een goude als je filmpies van overdag bekijkt... Check www.TopSecretJPN.com :yes:
laatste aanpassing
 
Vette bak hoor die V GTI... Maar hij overtreft de I en II GTI nooit :(
Trouwens die Skyline 35 vind ik niet zo mooi :/ vind die Z350 ook wel vette bak :D

O w8 dit is een golf topic :frusty:
 
leuk al dat vermogen... harder dan 120 mag tie toch niet...

ok ok dat was flauw van me :D
GTIpassion 29 januari 2004 04:54
Vette bak hoor die V GTI... Maar hij overtreft de I en II GTI nooit


klopt!
Die G35 is idd een wat grotere 350Z, maar wacht maar op de R35 GT-R, die wordt wel tyfusvet... :yes: