Partyflock
 
Forumonderwerp · 1119502
Hallo allemaal :9

Zoals de meeste van jullie wel weten, is het soms
moeilijk om in slaap te komen als je een avondje hebt
zitten snoepen of snatsen.. :lijn:

Ik rook daarna meestal een dikke joint & dan gaat het
meestal wel..
Was benieuwd of jullie nog goede tips hadden?

Kom maar op met die verhalen/tips of dingen die je vooral niet moet doen
:vaag:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 augustus 2011 om 12:24:
niet goed voor je hart, kan je ritmestoornissen krijgen. maar dat is mijn mening


Wil feiten :) Iemand info?
 
ga maar na, xtc laat je hart sneller kloppen, een slaapmiddel laat je hart minder snel kloppen. 1 + 1 = 2 toch?
 
ik zal het eens in het trimbos vragenuurtje droppen :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 augustus 2011 om 12:48:
ik zal het eens in het trimbos vragenuurtje droppen


Dat had ik zelf ook al bedacht, downer na een upper ;)

Doe dat :)
ghbtje na een pil of snats en lekker slapen :D
Gewoon geen speed snuiven;-)
Lekker aan de pillen(kristallen nog beter) en stevig alcohol drinken dan slaap je geheid!
laatste aanpassing
 
deed eerst altijd flink wat g erin of een hoop valium, maar daar ben ik gelukkig van af nou maar weinig slapen!!
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 augustus 2011 om 05:31:
deed eerst altijd flink wat g erin of een hoop valium, maar daar ben ik gelukkig van af nou maar weinig slapen!!


Huh beetje moeilijke zin... ehhm slaap je nu weinig of sliep je toen weinig..?

Zo ja als je weinig slaapt snuif je meer haha?:)

Als je meer slaapt wat dan?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 augustus 2011 om 12:24:
niet goed voor je hart, kan je ritmestoornissen krijgen. maar dat is mijn mening.
edit: ik zelf doe niks na XTC, gewoon lekker space uitzitten tot ik moe ben en dan naar bedjeng.


Dus sporten is ook niet goed? Beetje onzin wat je zegt.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 augustus 2011 om 17:17:
Huh beetje moeilijke zin... ehhm slaap je nu weinig of sliep je toen weinig..?


nou zo moeilijk is dat niet als 2jaar niks anders gedaan hebt probeer daarna maar eens weer je oude slaapritme te pakken!!
hoop voor je dat je het nooit zult meemaken
 
Uitspraak van G-Addict op vrijdag 19 augustus 2011 om 18:32:
Dus sporten is ook niet goed? Beetje onzin wat je zegt.


Nee. sporten is ook niet goed. Allemaal blessures die je daarbij kunt oplopen. Het is ook niet voor niets dat bepaalde blessures naar sporten vernoemd zijn: Tennisarm, voetbalknie, pingponghoofd...om er maar een paar te noemen. En je wordt er móe van! Neeeeee...sporten is ècht niet gezond hoor! :D
 
Uitspraak van G-Addict op vrijdag 19 augustus 2011 om 18:32:
Dus sporten is ook niet goed? Beetje onzin wat je zegt.


wat heeft sporten er mee te maken. ik bedoel meer dat een pil je hartslag omhoog knalt, en een slaap tablet je hartslag verlaagt. die combi lijkt MIJ niet goed. iedereen moet zelf weten wat ie doet maar goed.
na mdma slaap ik altijd verrassend goed, wel kort, maar gooed
Uitspraak van actief op vrijdag 19 augustus 2011 om 20:32:
Nee. sporten is ook niet goed. Allemaal blessures die je daarbij kunt oplopen. Het is ook niet voor niets dat bepaalde blessures naar sporten vernoemd zijn: Tennisarm, voetbalknie, pingponghoofd...om er maar een paar te noemen. En je wordt er móe van! Neeeeee...sporten is ècht niet gezond hoor!


+1
 
Uitspraak van BendevanEllende op maandag 18 juli 2011 om 13:46:
Was benieuwd of jullie nog goede tips hadden?


met sommige zooi kan ik niet echt lekker of veel slapen....

maar schijnt dat je van een g-tje wel slaap of gewoon aan de melatonine gaan ;)

dat in slaap komen is bij mij het probleem niet...
tis meestal maar van korte duur dat ik slaap en kan meestal niet verder slapen na een uurtje of 3-4

dan haal ik dan de nacht erna in (of daarna)
Uitspraak van Yozzman op dinsdag 9 augustus 2011 om 22:03:
Oxazepam


Seroquel
Doppie G
1) Sport later op de dag

Overdag flink bewegen helpt je 's nachts aan een betere slaap. Het beste tijdstip om te sporten is 's middags of de vroege avond, minstens een half uur. Hoewel beweging in de ochtend ook een goed effect heeft, moet er 's ochtends langer worden gesport om de slaapkwaliteit gunstig te beïnvloeden.

2) Zorg voor veel licht overdag…

Veel licht overdag houdt je biologische klok scherp en stimuleert de productie van het slaaphormoon melatonine. In het donkere seizoen is blootstelling aan veel (dag)licht extra belangrijk. Zit je overdag vaak in een donkere ruimte, overweeg dan de aanschaf van volspectrum daglichtlampen.

3) Dim 's avonds het licht

Als de lichtgevoelige cellen in je ogen 's avonds minder licht krijgen, maakt je lichaam het slaaphormoon melatonine aan. Fel licht of tot laat voor een computerscherm zitten, verstoort je biologische klok. Pas het lichtniveau aan en stop ruim twee uur voor het slapengaan met computeren.

4) Slaapkamer: raam open, kachel uit

Volgens slaapwetenschappers is 18 graden Celsius de beste slaapkamertemperatuur. Zorg voor goede ventilatie; frisse lucht heb je nodig voor een gezonde slaap. In een niet geventileerde kamer ontstaat een benauwd klimaat door de kooldioxide die je gedurende de nacht uitademt.

5) Hoe oud is je matras?

Het klinkt als een open deur, maar een goede matras die niet ouder is dan ongeveer 10 jaar (30.000 slaapuren), een aangenaam dekbed, een goed passend kussen en een fijne slaapkamer vormen de basis voor aangenaam slapen. Kleine ergernissen over je ligcomfort bemoeilijken het inslapen.

6) Ken je slaaphouding

Als je je favoriete slaaphouding kent, dan kun je maatregelen nemen om je in die houding te laten slapen. Je kunt ook proberen een ongunstige (buik)ligging te voorkomen.

7) Verduister je kamer goed

Een klein beetje licht in de slaapkamer is al storend voor je slaapcyclus. Straatlantaarns, een nachtlichtje, zelfs het ledlampje van je wekker: elk lichtschijnsel, hoe klein ook, heeft niet alleen een nadelig effect op de kwaliteit van de slaap, maar remt ook nog het nachtelijk herstelproces van lichaamscellen. Verduister je kamer dus zo goed mogelijk.

8) Geen telefoon naast je bed

Er lijken onderzoeken te zijn die aantonen dat elektromagnetische straling de slaap zou kunnen verstoren. Vooral de straling van mobiele telefoons zouden de kwaliteit van je slaap kunnen beïnvloeden. Ook draadloos internet (wifi) en alle electrische apparatuur waar stroom op staat, geven elektromagnetische straling af. Het kan dus geen kwaad om telefoons uit je kamer te bannen en apparatuur zoveel mogelijk uit te schakelen.

9) Doe oefeningen

Ontspannen gaan slapen is lang niet altijd mogelijk in ons drukke leven. En malende gedachten kun je niet uitzetten. Oefeningen doen om te ontspannen helpen wel, omdat je je aandacht naar je lichaam verlegt. Je eenmaal ontspannen lijf beïnvloedt vervolgens weer je geest.

10) Geen alcohol

Alcohol helpt je sneller in slaap te vallen. Uit onderzoek blijkt dat mensen die een glaasje drinken voor de slaap zelf geen nadelige effecten merken, maar die zijn er wel: de benodigde diepe slaap is door alcohol korter en minder goed.

11) Let ook overdag op cafeïne

Cafeïne, zwarte thee, chocolade en cafeïnehoudende cola kunnen je 's nachts uit de slaap houden, zeker als je deze voedingsmiddelen 's avonds gebruikt. Maar ook het drinken van veel koffie en/of cola overdag kan 's nachts via je stresshormonen je slaap verstoren.

12) Slaaptherapie beter dan medicijnen

In Nederland kampen vier miljoen mensen met een slaapstoornis. Ongeveer een derde van hen gebruikt slaapmiddelen, maar die kunnen een verslavende werking hebben. Slaaptherapie is veel beter, zegt het Nederlands Instituut voor Neurowetenschappen. Vraag je huisarts er eens naar. Slaaptherapie kan ook online verzorgd worden.

13) Overweeg melatonine

Een manier om je slaap te verbeteren is het slikken van melatoninepilletjes. Melatonine is geen slaapmedicijn maar een supplement, dat het lichaamseigen melatonine ondersteunt. Het is te koop bij de drogist of de apotheek.

14) Neem melk en/of banaan

Wil je geen pilletjes slikken, neem dan 's avonds een half uur voor het slapen een glas melk of een banaan, of nog liever een combinatie van deze twee in de vorm van een smoothie. In melk en banaan zitten stoffen die het melatoninegehalte gunstig beïnvloeden.

15) Pak die stress aan

Chronische stress haalt je slaap-waakritme onderuit, waardoor je nog slechter tegen stress kan. Doorbreek die neerwaartse spiraal door de stress aan te pakken. Ontspanningsoefeningen, meer bewegen, opschrijven wat je morgen moet regelen zodat je het niet hoeft te onthouden, problemen aanpakken en niet laten voortsudderen en ruim de tijd nemen voor slaap, helpen het best.

16) Breng jezelf in de slaapmood

Bij de meeste mensen zet de biologische klok rond tien uur 's avonds de slaapcyclus in gang. Help die klok een handje door dan het lichtniveau in je kamer te dimmen en zet televisie en computer op tijd uit. Doe een paar ontspanningsoefeningen en ga op een vast tijdstip in bed liggen. Lees eventueel nog even een niet al te spannend boek.

17) Woelen? Ga het bed uit

Als je de slaap niet kunt vatten en ligt te woelen, sta dan op en ga even iets doen. Lees rustig een boek bij gedempt licht, even iets doen om de gedachten te verzetten. Je zult merken dat je dan toch moe bent. Geef er aan toe en ga weer naar bed.

18) Test slaaptekort met wekker

Meer tijd en aandacht nemen voor slaap is nodig als je een slaaptekort hebt. Maar wanneer heb je een slaaptekort? Volgens deskundigen heb je dat al als je zonder wekker niet wakker wordt. Heb je voldoende slaap gehad, dan zou je al wakker moeten zijn voordat de wekker gaat.

19) Val af tegen snurken

Snurken is een last voor de partner, maar ook voor de snurker zelf. Snurken komt vooral voor bij dikke mensen, doordat de wanden van de keelholte dikker zijn. Snurkers slapen slechter, wat weer een dikmakend effect heeft. Wie dik is en snurkt, kan met afvallen twee problemen oplossen.

20) Sta meteen op

Hoewel veel mensen de wekker in de snoozefunctie zetten om even door te kunnen slapen, bevordert dat het fris wakker worden niet. Je wordt er juist een beetje suffig van. Sta meteen op en ga rustig aan de gang.

Bronnen:

Mednet

KNAW

WebMD

Times

© gezondheidsnet

http://lifestyle.nl.msn.com/gezondheid/20-tips-tegen-slecht-slapen
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 augustus 2011 om 19:35:
maar schijnt dat je van een g-tje wel slaap


Klopt, maar deze is na 3 uurtjes zeker uitgewerkt en dan word ik weer wakker. En overdoseren is domste wat je kan doen.
nog een puntje pep of een half lsd'tje
en lekker niet slapen (Y)
tripmiddel gebruiken, als die uitgewerkt ben je geestelijk zo uitgeput dat je zo slaapt(Y)
Uitspraak van [B.O.T]Deluuusiion op woensdag 24 augustus 2011 om 16:50:
tripmiddel gebruiken, als die uitgewerkt ben je geestelijk zo uitgeput dat je zo slaapt


haha helemaal gelijk(Y)
Ligt eraan wanneer ik nog bij heb genomen. Probeer meestal voor t einde van feest niet meer te nemen, vermaak me toch prima, zon halve of hele extra gaat daar geen verandering in brengen, alleen maar dat ik nog 5u niet kan slapen ;)..

Dus als je eenmaal down komt en je moe raakt, slaap ik als een roos. gooi ik er nog wat bij en ik kom later eindelijk pas in slaap, dan heb ik vaak dat ik paar uur slaap en dan alweer klaar wakker ben...
bij thuiskomst na een nachtfeestje tussen 07:00 en 09:00 gaan douchen en meteen eten, snickers,kwartk,eiwitshake,broodjes etc.. Daarna gaan bewegen, stuk lopen of nog beter even de sportschool in ( niet al te vaag haha ). Daarna ben ik vaak zo uitgeput dat ik het einde van de ochtend begin van de middag in slaap val. Tegen die tijd is alles ook uitgewerkt. Om het ritme niet geheel te versturen de wekker zetten op 5 uur. Avondeten maken etc, filmpje kijken, even de stad in, voetbalwedstrijdje kijken etc.. Hierna tegen middernacht slapen en de volgende dag ook weer het normale ritme oppakken van opstaan,eten,sporten etc!!
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
Uitspraak van [B.O.T]Deluuusiion op woensdag 24 augustus 2011 om 16:50:
tripmiddel gebruiken, als die uitgewerkt ben je geestelijk zo uitgeput dat je zo slaapt


na een trip slaap ik wel als een blok idd :lol:
Uitspraak van dtctimo op woensdag 24 augustus 2011 om 22:19:
broodjes etc


Blleeehhhh! Dat krijg ik echt niet weg. Wat ik wel wegkrijg is zo'n blik met fruitstukjes (fruitcocktail). Om nom nom nom!
Gewoon een paar slokjes zachte Rum, of een jointje. Of allebei, zolang het maar een paar(3of4) slokjes zijn en 1!! joint.
Ook al heb je rond 20:00 uur iets of meerdere Oppep drugs gebruikt, kan je rond 0:00 alsnog als doornroosje slapen.


Sleep tight!!!
5ml GHB zodra je thuis komt. Douche nemen en vervolgens onder de dekens kruipen. Werkt altijd bij M, maar 4FMP is hardnekkiger.
 
Net naar fucking bastards goed geslapen(Y)
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2011 om 17:11:
Net naar fucking bastards goed geslapen


Ik heb het nog niet eens geprobeerd :P slaap vanavond wel weer
 
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op zondag 28 augustus 2011 om 17:13:
Ik heb het nog niet eens geprobeerd :P slaap vanavond wel weer


Eerste keer in me leven dat me oma van 72 me vroeg of ik pillen had gebruikt....

Naja kom op zeg...ik tog niet! :D
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2011 om 17:26:
Eerste keer in me leven dat me oma van 72 me vroeg of ik pillen had gebruikt....


oh dan schrik je wel even :o
 
flinks aan de baco gegaan, na en paar pillen. volgens mij heb ik wel geslapen... of zoiets :lol:
Altijd zo lastig dat slapen na M, meestal kan ik pas de volgende ochtend in slaap vallen (zelfs na een 11 tot 11 festival)
 
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op zondag 28 augustus 2011 om 18:12:
oh dan schrik je wel even :o


Als je dat maar weet(N)
Het vreemde is dat ik bij kleine hoeveelheden MDMA altijd plafonddienst heb. Bijvoorbeeld 60/70mg zodat het al ver uitgewerkt is als ik thuis kom.
Als ik een avond goed heb lopen knallen met 180-200mg en dat ik thuis steeds lekker in mn eigen wereldje wegspace, dan slaap ik als een roos.

Iemand die dit herkend? Het lijkt mij logischer dat je na een lage dosis beter slaapt. Of misschien dat je beter slaapt bij hoge doseringen omdat je dan als het ware wegspaced in bed en zo in slaap valt.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Thijs013 op maandag 29 augustus 2011 om 00:22:
Iemand die dit herkend? Het lijkt mij logischer dat je na een lage dosis beter slaapt. Of misschien dat je beter slaapt bij hoge doseringen omdat je dan als het ware wegspaced in bed en zo in slaap valt.


Hnnm ja mn eerste keer MDMA had ik dat bij naja toen was ik een beetje kleiner...:D

Toen was mn maag ook naar de kloote en kon ik niet slapen

Nu kan ik van MDMA gewoon slapen eten alles:)

Maar nu...

Speed zou ik geen van beide kunnen...:(
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2011 om 00:24:
Hnnm ja mn eerste keer MDMA had ik dat bij naja toen was ik een beetje kleiner...

Ja inderdaad, toen had ik dat ook, bij de eerste keer. En verder nog een paar keer als ik maar 1/3 pil op had, puur om in de stemming te komen. Maar op de een of andere manier als ik in totaal een hele of iets meer op heb, slaap ik goed.
Net zo goed als normaal, alleen wel iets korter, maar wel heerlijk uitgerust en opgewekt wakkerworden.
 
Uitspraak van Thijs013 op maandag 29 augustus 2011 om 00:39:
Net zo goed als normaal, alleen wel iets korter, maar wel heerlijk uitgerust en opgewekt wakkerworden.


Jup het is raar maar een FEIT:)!

Na het Spacen op MDMA of LSD O.I.D Slaap ik als een roosje:D!

Uitgezonderd van speed natuurlijk..
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2011 om 00:24:
Nu kan ik van MDMA gewoon slapen eten alles

Slaap niet veel, meestal 2-3uur en dan word ik weer wakker.
En s'ochtends kan ik niet eten, s'avonds eet ik weer zo goed als normaal.
 
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op maandag 29 augustus 2011 om 00:43:
Slaap niet veel, meestal 2-3uur en dan word ik weer wakker.
En s'ochtends kan ik niet eten, s'avonds eet ik weer zo goed als normaal.


Jeugd van tegenwoordig kan ook niks hebben he :O! haha,
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2011 om 00:41:
Jup het is raar maar een FEIT!

Na het Spacen op MDMA of LSD O.I.D Slaap ik als een roosje!


Voortaan ga ik toch maar aan de hele klutsers dan. Van alle keren dat ik heb gebruikt (zo'n 9 keer) heb ik nog nooit meer dan 200mg gebruikt op een avond/nacht. Ik wil niet meer gebruiken dan nodig is om zo niet teveel tolerantie op te bouwen. Vandaar dat ik op kleinere feestjes soms ook genoegen nam met 1/3. Maar als dat ten koste gaat van mijn nachtrust, is de keuze snel gemaakt.
 
Uitspraak van Thijs013 op maandag 29 augustus 2011 om 00:50:
tolerantie


Dan ben ik toch een geboren spacertje....:xtc:

Ehmm hoe houd je dan een nacht vol zonder om 3 uur al brak te zijn van uitgewerkte halve pil...?

Sinds het begin meteen hele gegooid met een q-dance ofso ben ik nog gewoon normaal zie je niet zo gouw aan me;)!

Naja je moet niet veel achter elkaar knallen en een pauzeren voor je serotine;)!
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2011 om 00:44:
Jeugd van tegenwoordig


Ik ben ouder dan jij bent ;P
 
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op maandag 29 augustus 2011 om 00:55:
Ik ben ouder dan jij bent ;P


:O

Shut up they dont need to know that:D
Uitspraak van Thijs013 op maandag 29 augustus 2011 om 00:22:
Het vreemde is dat ik bij kleine hoeveelheden MDMA altijd plafonddienst heb. Bijvoorbeeld 60/70mg zodat het al ver uitgewerkt is als ik thuis kom.
Als ik een avond goed heb lopen knallen met 180-200mg en dat ik thuis steeds lekker in mn eigen wereldje wegspace, dan slaap ik als een roos.


Simpel, dat heet uitputting. Bij een hogere dosering beleef je alles heftiger. De endorfine die je verbruikt bij je euforie (en ow mijn god, die euforie is bij mij optimaal tijdens gebruik) is niet zo snel aan te maken, dus raak je uitgeput en zelfs een beetje depri aan het einde van het feestje.

Bij een lagere dosering heb je soms het idee alsof deze veel beter inklapt dan bij een hogere dosering, maar dat komt omdat je nog energie genoeg hebt ;)

Tip, 5HTP preloaden of zelfs kuren (als je veel feest). Max 6 weken met 6 weken rust.
laatste aanpassing
En het feit dat serotonine word omgezet in melatonine. ;)