Partyflock
 
Forumonderwerp · 1116699
Ik heb nou bijna een jaar een leon 20vt
nou heb ik een semi open dumpvalve van forge besteld
maar ik kan nergens een duidelijke beschrijving vinden waar de orignele zit.

iemand een duidelijke foto of beschrijving van een 1.8 20vt waar op je kan zien waar deze valve zit?
@Evilniek : Ik zou voor een wat bekendere gaan , denk aan JDEngineering.

@Ergensuit87 , Heb je enig idee wat een standaard 1.8t 150pk doet qua pk's na een standaard chip? Volgens mij heb je geen flauw idee :lol:


@DanM , waarom zou het volgens jou alleen nut hebben bij een diesel?
Uitspraak van Andy! op woensdag 25 mei 2011 om 11:56:
@Ergensuit87 , Heb je enig idee wat een standaard 1.8t 150pk doet qua pk's na een standaard chip? Volgens mij heb je geen flauw idee

Sneller kapot gaan (Y)
En geloof pas als ik een uitdraai zie van het vermogen. ;)
Anders is het zo'n natte-vinger-in-de-lucht verhaal!

standaard chippies zuigen, tenzij je een verse blok heb die net ingereden is.
En waar heb je die wijsheid van? Vertel mij dan eens wat er eerder kapot gaat.
Uitspraak van Andy! op dinsdag 24 mei 2011 om 22:23:
Standaard divertervalve van Bosch is van plastic. als je auto gechipt is en dus ook op een hogere constante en piekdruk draait gaat hij binnen de korste keren kapot.

:facepalm:
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Uitspraak van Frisko in den D=co op woensdag 25 mei 2011 om 12:03:
standaard chippies zuigen,

dat valt wel mee alleen zijn die standaard programma's binnen een ruim veilige marge geschreven (anders krijg je er ook geen garantie op) dus als je het maximale wil zal je het op de auto af moeten doen !!
He vent , je kunt wel tof doen met je facepalm , maar die dingen gaan zowiezo snel kapot. als je ergens over gaat discussieren doe het dan over iets waar je wel verstand van hebt.

Paupertje
die gast weet me god niet waar die over praat, er zijn zat uitdraaien te vinden van JD van een leon of ibiza voor en na chip www.google.nl is je vriend.
Uitspraak van Andy! op woensdag 25 mei 2011 om 13:33:
Paupertje

Op je pikkie getrapt zekers? :lol:


Uitspraak van Desolator :[ op woensdag 25 mei 2011 om 17:06:
die gast weet me god niet waar die over praat, er zijn zat uitdraaien te vinden van JD van een leon of ibiza voor en na chip www.google.nl is je vriend.

Ja en dan.. heb t over de gasten hier, of ze uitdraai hebben van ze 1.8 20vt blok.

Bij JD betaal je ook meer als 300 euro voor een chip.
Turbodruk is hoger dan standaard, en dan... wil je zeggen dat je blok het hierdoor langer uit gaat houden??

Als je in de racerij gaat kijken, zijn ze ook niet klaar binnen paar uur om het blok te remappen...

Dus ga lekker in een hoekkie huilen met je 1.8 20vt standaard chippie!

The-Beast komt tenminste nog met een zinvolle reactie... die ook nog eens helemaal gelijk heeft.
laatste aanpassing
Uitspraak van The-Beast op woensdag 25 mei 2011 om 12:55:
dat valt wel mee alleen zijn die standaard programma's binnen een ruim veilige marge geschreven (anders krijg je er ook geen garantie op) dus als je het maximale wil zal je het op de auto af moeten doen !!

klopt!
tuning op maat heet dat (375 eus)
ze laden geen chip in maar op de auto zelf zonder daarbij de laatste paar pk’s uit het blok te persen wat hij eigenlijk net niet aan kan

www.digicar.nl
laatste aanpassing
Uitspraak van Frisko in den D=co op woensdag 25 mei 2011 om 17:37:
The-Beast komt tenminste nog met een zinvolle reactie... die ook nog eens helemaal gelijk heeft.

Die blijft voorlopig bij jou ook nog steeds buiten zicht.

En daarbij , jij bent de gene die hier de gehele tijd tegen alles aan loopt te schoppen terwijl je zelf nog niet eens voor de helft weet waar je het over hebt.
Artiest DanM
Uitspraak van Andy! op woensdag 25 mei 2011 om 11:56:
@DanM , waarom zou het volgens jou alleen nut hebben bij een diesel?

Dat zie je mij nergens zeggen, ik bedoelde meer dat jij doelde op benzine met de argumenten die je gaf?
Als je een dieselmotor chipped heb je wel voor relatief weinig geld en zonder al te veel aanpassingen redelijke winst, helemaal kwa koppel....:)
Overigens is het gewoon zo dat je beter een motor kan chippen die voorzien is van een turbo, g-lader of compressor, met andere aanpassingen heb je zo een vermogenswinst van 20 tot 40%, dit in tegenstelling tot atmospherische motoren, daar heb je 'maar' 6 tot 8% vermogenswinst....
Vergeet ook niet dat een 'standaard' motor een aardige veiligheidsmarge heeft, over het algemeen haalt men echt niet het onderste uit de kan..;) [ bewust natuurlijk ]

Mijn oude Honda kon je niet eens chippen, gewoon omdat er geen chip inzit [ zoals bij de meeste jappen ] maar die zijn voorzien van een processor, waardoor je dus alleen een powerbox kan gebruiken....
Nadeel is dan wel weer dat je alleen vermogenswinst in het onderste toerenbereik hebt, maar je koppelverloop veranderd weinig aan verder....keuring kan wel een probleem worden ivm hogere uitstoot.... [ meer roet ]

OBD is ook nog een mooie optie, de meest makkelijke, toe te passen via een laptop...

Anyway, inderdaad, ik werk in de automotive dus weet er wel íets vanaf hoor....:')
Uitspraak van Andy! op woensdag 25 mei 2011 om 17:59:
En daarbij , jij bent de gene die hier de gehele tijd tegen alles aan loopt te schoppen terwijl je zelf nog niet eens voor de helft weet waar je het over hebt.

:huillie: boy...

Ik weet niks, uhuh ;)
domme mensen zoals jij weten alles natuurlijk :cheer:
laatste aanpassing
Uitspraak van Frisko in den D=co op woensdag 25 mei 2011 om 19:18:
domme mensen zoals jij weten alles natuurlijk :cheer:

Ik weet idd ook niet alles , maar sommige opmerkingen die jij hier plaatst raken kant noch wal.
Uitspraak van Andy! op woensdag 25 mei 2011 om 19:24:
sommige opmerkingen die jij hier plaatst raken kant noch wal.

Leg deze eens uit....
Uitspraak van Andy! op woensdag 25 mei 2011 om 06:24:
@DanM ::'(

Die stupid discussies altijd...:s die ontstaan omdat dit internet is en men vaak geen zin heeft héél duidelijk uit te leggen wat men bedoeld, ervanuitgaande dat de andere partij ook niet achterlijk is.....
Uitspraak van DanM op woensdag 25 mei 2011 om 20:56:
Die stupid discussies altijd...:s die ontstaan omdat dit internet is en men vaak geen zin heeft héél duidelijk uit te leggen wat men bedoeld, ervanuitgaande dat de andere partij ook niet achterlijk is.....

Haha snap wat je bedoeld , ik was vergeten te zeggen dat ik je laatste opmerking wel goed onderbouwd vond (y)
gasten stop eens met fanta te drinken :facepalm:
mijn dumpvalve zit er op!
thnx mannen:p
 
Uitspraak van evilniek op vrijdag 27 mei 2011 om 10:09:
mijn dumpvalve zit er op!

Ist wat?
hij reageert nou wat vlotter als je je gas los hebt gelaten en meteen weer intrapt ja.
echt afblazen doet die niet omdat ie maar 30% naar buiten laat.
Uitspraak van evilniek op zaterdag 28 mei 2011 om 00:28:
hij reageert nou wat vlotter als je je gas los hebt gelaten en meteen weer intrapt ja.
echt afblazen doet die niet omdat ie maar 30% naar buiten laat.

Blaast hij heel kort of iets langer af?
Opzich maakt het qua prestaties niet uit omdat hij zowiezo 30% hooguit naar buiten blaast.
D.m.v het afstellen zorg je ervoor dat dit minder word.
eerlijk gezegt snap ik er na vandaag geen hol meer van.
nou blaast hij als gas geef als een malle, niet als je gas los laat...

iemand een idee?
Uitspraak van evilniek op zaterdag 28 mei 2011 om 17:25:
nou blaast hij als gas geef als een malle, niet als je gas los laat...

Oeps da hoort nie !!!
jonge da hoort wel zo!

nee ik weet ook niet hoe dat kan...
dacht miss verkeerd gemonteerd maar dan trekt ie die klep helemaal niet open of dicht
Uitspraak van evilniek op zondag 29 mei 2011 om 12:08:
dacht miss verkeerd gemonteerd maar dan trekt ie die klep helemaal niet open of dicht

Stel dat ding dan eens af....
moet dat gat klein of groot zijn als je geen gas geeft?
Uitspraak van evilniek op zondag 29 mei 2011 om 12:08:
jonge da hoort wel zo!

de mijne blaast af als je gas los laat al het andere DA HOORT NIE !!!!
Uitspraak van evilniek op zondag 29 mei 2011 om 12:44:
moet dat gat klein of groot zijn als je geen gas geeft?

Dicht zijn als je gas geeft dacht je daarvan ? , of is bij zo een hercirculeringsunit (scrabble de gekste) altijd een doorlaat ?
ja dat is die dus;)

maar jij hebt wss ook een openluchtfilter dan
Uitspraak van evilniek op zondag 29 mei 2011 om 22:50:
maar jij hebt wss ook een openluchtfilter dan

Op de ene auto wel op de andere niet daar heb ik ook MAF sensor en daardoor een twin piston dumpvalve
die heb dichthoudt stationair maar wel opent bij gas los .
laatste aanpassing
Bij een MAF is het toch juist beter om te recirculeren? Ik hem mn blowoff eraf gehaald nadat hij goed gemapt is, verloor er veel meer mee dan ik won, verzoop steeds met schakelen omdat de maf de lucht wel meet die afgeblazen word.
Bijkomend voordeel is dat boostpigeons veel vetter klinken :P
 
Uitspraak van The-Beast op zondag 29 mei 2011 om 12:56:
de mijne blaast af als je gas los laat al het andere DA HOORT NIE !!!!

Nee, want dan verlies je turbodruk en kan je net zo goed je turbo er wel af schroeven.
laatste aanpassing
ja das raar, want dat klepje gaat wel dicht als je gas geeft en open als je los laat,
maar als ik rond de 5000/6000 rpm zit dan begint deze ook de blazen...
Uitspraak van evilniek op maandag 30 mei 2011 om 22:25:
maar als ik rond de 5000/6000 rpm zit dan begint deze ook de blazen...

veer te slap
Uitspraak van *200SX*Anu op maandag 30 mei 2011 om 13:56:
Bij een MAF is het toch juist beter om te recirculeren?

klopt vandaar de twinpiston



The Bailey DV26 Evo twin piston dump valve is designed for turbo cars that use fuel injection with an airflow meter or metering unit.
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 mei 2011 om 18:45:
Nee, want dan verlies je turbodruk en kan je net zo goed je turbo er wel af schroeven.

Hij moet z'n opgevoerde spoelluchtdruk wel kwijt kunnen als je het gas los laat.
Uitspraak van DanM op woensdag 25 mei 2011 om 19:05:
Mijn oude Honda kon je niet eens chippen, gewoon omdat er geen chip inzit [ zoals bij de meeste jappen ] maar die zijn voorzien van een processor, waardoor je dus alleen een powerbox kan gebruiken....
Nadeel is dan wel weer dat je alleen vermogenswinst in het onderste toerenbereik hebt, maar je koppelverloop veranderd weinig aan verder....keuring kan wel een probleem worden ivm hogere uitstoot.... [ meer roet ]

OBD is ook nog een mooie optie, de meest makkelijke, toe te passen via een laptop...

Anyway, inderdaad, ik werk in de automotive dus weet er wel íets vanaf hoor....

Gast......
Uitspraak van Rexel op dinsdag 31 mei 2011 om 18:35:
Gast......

Ik zat inderdaad al te wachten tot jij weer met een verschrikkelijk intelligente reply op de proppen kwam...:lol:
Doe verder ook maar geen moeite...
 
Uitspraak van Rexel op dinsdag 31 mei 2011 om 18:35:
Gast......

whehe echt hé , automotive :facepalm:
Uitspraak van DanM op dinsdag 31 mei 2011 om 20:26:
Ik zat inderdaad al te wachten tot jij weer met een verschrikkelijk intelligente reply op de proppen kwam...
Doe verder ook maar geen moeite...

tja je zit telkens overal technisch te doen...en als ik je dan corrigeer reageer je ineens niet meer.....

Dat je in een of ander busje onderdelen rond rijdt wil nog niet zeggen dat je technisch bent :)
probleem bij mij is opgelost.
flexibele gedeelte van de uitlaat was kapot...
katalysator vervangen (dat zit bij dat stuk uitlaat helaas:( )
nou is mijn auto stil en hoor je hem afblazen als je het gas loslaat en verder niet
Uitspraak van evilniek op woensdag 1 juni 2011 om 00:37:
nou is mijn auto stil en hoor je hem afblazen als je het gas loslaat en verder niet

wou net zeggen ik heb dezelfde Bov dus aan dat ding kan het niet liggen.
Lol, het was dus je uitlaat die je hoorde lekken ipv je blowoff blazen?
lekken?
heel dat ding was afgebroken, hing er scheef onder, precies na de turbo.
ja die lucht die daar langs afblies was idd aan het fluiten.
waar je ook komt voor het chiptunen, overal beginnen ze met een zelfde aanpassing vanaf origineel, alleen laat je het bij de eerste aanpassing of laat je het verder finetunen, en kan de tuner dat of moet dan dan zelf een nieuwe file kopen?

Bij echte turbobommen hoort het gewoon, vooral niet doen bij diesels of je moet op de bus rijden...
Uitspraak van PeterX op woensdag 8 juni 2011 om 00:35:
Bij echte turbobommen hoort het gewoon, vooral niet doen bij diesels of je moet op de bus rijden...

Wat bedoel je nou? Dat je diesels niet kan finetunen?
Uitspraak van cossie 4x4 op woensdag 8 juni 2011 om 15:19:
Wat bedoel je nou? Dat je diesels niet kan finetunen?

sorry ik vergat erboven te zetten dat dat over de dumpvalve's gaat, blame it on the beer :).
Uitspraak van PeterX op woensdag 8 juni 2011 om 18:45:
sorry ik vergat erboven te zetten dat dat over de dumpvalve's gaat, blame it on the beer

Hahaha, maar een dumpvalve op een diesel :s
Sinds wanneer hebben diesels een gasklep?
Hier in de buurt rijdt er een golf 4 1.9tdi met zo'n afblaasklep, klinkt nergens naar en klopt gewoon niet dus ik zeg ook :S
Bij een diesel kost t eerder wat als dat t wat oplevert :)
Uitspraak van PeterX op donderdag 9 juni 2011 om 18:28:
klinkt nergens naar

zo'n stoer fluitje in de uitlaat :')