@Ergensuit87 , Heb je enig idee wat een standaard 1.8t 150pk doet qua pk's na een standaard chip? Volgens mij heb je geen flauw idee
Sneller kapot gaan
En geloof pas als ik een uitdraai zie van het vermogen.
Anders is het zo'n natte-vinger-in-de-lucht verhaal!
standaard chippies zuigen, tenzij je een verse blok heb die net ingereden is.
Uitspraak van Frisko in den D=co op woensdag 25 mei 2011 om 12:03:standaard chippies zuigen,
dat valt wel mee alleen zijn die standaard programma's binnen een ruim veilige marge geschreven (anders krijg je er ook geen garantie op) dus als je het maximale wil zal je het op de auto af moeten doen !!
die gast weet me god niet waar die over praat, er zijn zat uitdraaien te vinden van JD van een leon of ibiza voor en na chip www.google.nl is je vriend.
Paupertje
Op je pikkie getrapt zekers?
die gast weet me god niet waar die over praat, er zijn zat uitdraaien te vinden van JD van een leon of ibiza voor en na chip www.google.nl is je vriend.
Ja en dan.. heb t over de gasten hier, of ze uitdraai hebben van ze 1.8 20vt blok.
Bij JD betaal je ook meer als 300 euro voor een chip.
Turbodruk is hoger dan standaard, en dan... wil je zeggen dat je blok het hierdoor langer uit gaat houden??
Als je in de racerij gaat kijken, zijn ze ook niet klaar binnen paar uur om het blok te remappen...
Dus ga lekker in een hoekkie huilen met je 1.8 20vt standaard chippie!
The-Beast komt tenminste nog met een zinvolle reactie... die ook nog eens helemaal gelijk heeft.
laatste aanpassing
dat valt wel mee alleen zijn die standaard programma's binnen een ruim veilige marge geschreven (anders krijg je er ook geen garantie op) dus als je het maximale wil zal je het op de auto af moeten doen !!
klopt!
tuning op maat heet dat (375 eus)
ze laden geen chip in maar op de auto zelf zonder daarbij de laatste paar pk’s uit het blok te persen wat hij eigenlijk net niet aan kan
www.digicar.nl
laatste aanpassing
Uitspraak van Frisko in den D=co op woensdag 25 mei 2011 om 17:37:The-Beast komt tenminste nog met een zinvolle reactie... die ook nog eens helemaal gelijk heeft.
Die blijft voorlopig bij jou ook nog steeds buiten zicht.
En daarbij , jij bent de gene die hier de gehele tijd tegen alles aan loopt te schoppen terwijl je zelf nog niet eens voor de helft weet waar je het over hebt.
@DanM , waarom zou het volgens jou alleen nut hebben bij een diesel?
Dat zie je mij nergens zeggen, ik bedoelde meer dat jij doelde op benzine met de argumenten die je gaf?
Als je een dieselmotor chipped heb je wel voor relatief weinig geld en zonder al te veel aanpassingen redelijke winst, helemaal kwa koppel....
Overigens is het gewoon zo dat je beter een motor kan chippen die voorzien is van een turbo, g-lader of compressor, met andere aanpassingen heb je zo een vermogenswinst van 20 tot 40%, dit in tegenstelling tot atmospherische motoren, daar heb je 'maar' 6 tot 8% vermogenswinst....
Vergeet ook niet dat een 'standaard' motor een aardige veiligheidsmarge heeft, over het algemeen haalt men echt niet het onderste uit de kan.. [ bewust natuurlijk ]
Mijn oude Honda kon je niet eens chippen, gewoon omdat er geen chip inzit [ zoals bij de meeste jappen ] maar die zijn voorzien van een processor, waardoor je dus alleen een powerbox kan gebruiken....
Nadeel is dan wel weer dat je alleen vermogenswinst in het onderste toerenbereik hebt, maar je koppelverloop veranderd weinig aan verder....keuring kan wel een probleem worden ivm hogere uitstoot.... [ meer roet ]
OBD is ook nog een mooie optie, de meest makkelijke, toe te passen via een laptop...
Anyway, inderdaad, ik werk in de automotive dus weet er wel íets vanaf hoor....
En daarbij , jij bent de gene die hier de gehele tijd tegen alles aan loopt te schoppen terwijl je zelf nog niet eens voor de helft weet waar je het over hebt.
:huillie: boy...
Ik weet niks, uhuh
domme mensen zoals jij weten alles natuurlijk
laatste aanpassing
Uitspraak van Frisko in den D=co op woensdag 25 mei 2011 om 19:18:domme mensen zoals jij weten alles natuurlijk
Ik weet idd ook niet alles , maar sommige opmerkingen die jij hier plaatst raken kant noch wal.
sommige opmerkingen die jij hier plaatst raken kant noch wal.
Leg deze eens uit....
@DanM :
Die stupid discussies altijd... die ontstaan omdat dit internet is en men vaak geen zin heeft héél duidelijk uit te leggen wat men bedoeld, ervanuitgaande dat de andere partij ook niet achterlijk is.....
Die stupid discussies altijd... die ontstaan omdat dit internet is en men vaak geen zin heeft héél duidelijk uit te leggen wat men bedoeld, ervanuitgaande dat de andere partij ook niet achterlijk is.....
Haha snap wat je bedoeld , ik was vergeten te zeggen dat ik je laatste opmerking wel goed onderbouwd vond
hij reageert nou wat vlotter als je je gas los hebt gelaten en meteen weer intrapt ja.
echt afblazen doet die niet omdat ie maar 30% naar buiten laat.
Blaast hij heel kort of iets langer af?
Opzich maakt het qua prestaties niet uit omdat hij zowiezo 30% hooguit naar buiten blaast.
D.m.v het afstellen zorg je ervoor dat dit minder word.
Uitspraak van *200SX*Anu op maandag 30 mei 2011 om 13:56:Bij een MAF is het toch juist beter om te recirculeren?
klopt vandaar de twinpiston
The Bailey DV26 Evo twin piston dump valve is designed for turbo cars that use fuel injection with an airflow meter or metering unit.
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 mei 2011 om 18:45:Nee, want dan verlies je turbodruk en kan je net zo goed je turbo er wel af schroeven.
Hij moet z'n opgevoerde spoelluchtdruk wel kwijt kunnen als je het gas los laat.
Mijn oude Honda kon je niet eens chippen, gewoon omdat er geen chip inzit [ zoals bij de meeste jappen ] maar die zijn voorzien van een processor, waardoor je dus alleen een powerbox kan gebruiken....
Nadeel is dan wel weer dat je alleen vermogenswinst in het onderste toerenbereik hebt, maar je koppelverloop veranderd weinig aan verder....keuring kan wel een probleem worden ivm hogere uitstoot.... [ meer roet ]
OBD is ook nog een mooie optie, de meest makkelijke, toe te passen via een laptop...
Anyway, inderdaad, ik werk in de automotive dus weet er wel íets vanaf hoor....
Gast......
Ik zat inderdaad al te wachten tot jij weer met een verschrikkelijk intelligente reply op de proppen kwam...
Doe verder ook maar geen moeite...
tja je zit telkens overal technisch te doen...en als ik je dan corrigeer reageer je ineens niet meer.....
Dat je in een of ander busje onderdelen rond rijdt wil nog niet zeggen dat je technisch bent
waar je ook komt voor het chiptunen, overal beginnen ze met een zelfde aanpassing vanaf origineel, alleen laat je het bij de eerste aanpassing of laat je het verder finetunen, en kan de tuner dat of moet dan dan zelf een nieuwe file kopen?
Bij echte turbobommen hoort het gewoon, vooral niet doen bij diesels of je moet op de bus rijden...
Bij echte turbobommen hoort het gewoon, vooral niet doen bij diesels of je moet op de bus rijden...
Uitspraak van cossie 4x4 op woensdag 8 juni 2011 om 15:19:Wat bedoel je nou? Dat je diesels niet kan finetunen?
sorry ik vergat erboven te zetten dat dat over de dumpvalve's gaat, blame it on the beer .