Partyflock
 
Forumonderwerp · 1108928
Leute,

We hebben bij de Peus een terugkerend klein probleempje met de ABS.
In het beeld staat ABS Storing, het lampje blijft branden en het systeem functioneert niet (makkelijk testen in de sneeuw).
We hebben 6 weken terug dit probleem gehad en de sensoren laten vervangen. 4 weken terug kwam het probleem terug, de garage zei dat het lag aan het "contactslot", ze hebben dat gesmeerd en de foutmelding was weg. Nu is de melding en de storing weer terug.

Nu is het mij een vraag wat de ABS met het contactslot te maken heeft en wat zou ik dan moeten insmeren ?

De garage ligt 100km van ons vandaan, dus een retourtje is mij te kostbaar (brandstof) als ik het euvel zelf ook kan verhelpen.
Wie heeft een idee en kan mij de tip, of tips geven.

Dank je wel alvast
 
Boeksie??????????????? help die b0ii ff wil je :)
mischien t schakelaartje op t rempedaal?
bij mij ging ie steeds branden zodra ik t rempadaal indrukte
en dat is verdomt lastig in de sneeuw ja
laatste aanpassing
 
Mijn peugeot bleef ook storingen houden bij mij gaf ie bij uitlezen de airbag aan

alles 10x laten nakijken en vervangen lampje bleef knipperen

.. willen ze nu in ene de complete module gaan vervangen dan zou het wel verholpen zijn

kut peugeot!!!
De vraag is, welke storing geeft de diagnose apparatuur aan?
'Alle sensoren' lijkt me zoiewzo ook wel een beetje onzin om te doen ? En om het nou te gaan zoeken in het contactslot lijkt me ook wel een beetje vergezocht.

Maar idd :
Uitspraak van Rexel op woensdag 22 december 2010 om 18:49:
welke storing geeft de diagnose apparatuur aan?
laatste aanpassing
Artiest DanM
Uitspraak van Jochen op woensdag 22 december 2010 om 15:57:
4 weken terug kwam het probleem terug, de garage zei dat het lag aan het "contactslot", ze hebben dat gesmeerd en de foutmelding was weg. Nu is de melding en de storing weer terug.

Bedoelen ze niet gewoon de 'sensoren' schoonmaken? :o
 
Uitspraak van Jochen op woensdag 22 december 2010 om 15:57:
De garage ligt 100km van ons vandaan, dus een retourtje is mij te kostbaar (brandstof) als ik het euvel zelf ook kan verhelpen.

Uitspraak van Rexel op woensdag 22 december 2010 om 18:49:
welke storing geeft de diagnose apparatuur aan?

Is er niks wat dichterbij?
'k Wil je niet de moed uit de schoenen praten, en misschien heb ik het wel helemaal verkeerd, maar ik heb hetzelfde gehad met m'n golf, en daar was de abs pomp kaduuk. Zijn geen leuke grappen.

Succes met het oplossen.
Misschien is de ABS-ring op je homokineet wel aan gort, dit geeft ook een storingsmelding...
Uitspraak van DanM op woensdag 22 december 2010 om 19:04:
Bedoelen ze niet gewoon de 'sensoren' schoonmaken?

zou goed kunnen, maar de bewoordingen waren wel degelijk 'vervangen'


Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 december 2010 om 19:04:
Is er niks wat dichterbij?

voldoende, maar het bedrijf waar de auto hebben gekocht ligt 100km verder, daar wil ik om die reden niet graag naartoe terug
Uitspraak van Rexel op woensdag 22 december 2010 om 18:49:
welke storing geeft de diagnose apparatuur aan?

helaas heb ik niet zelf de apparatuur om het te checken, voor alles moet ik naar de garage. dat is nu juist wat ik wil voorkomen. de reparatie van 4 weken terug was zo gepiept, mijn vriendin is toen terug gegaan met de wagen ... helaas, nu weet ik alleen dat het zo gepiept was en dat het alleen een kwestie was van wat smeren van een 'contactslot'. Ik begrijp alleen de link tussen de ABS en het contactslot niet.


Uitspraak van DanM op woensdag 22 december 2010 om 20:38:
ABS-ring op je homokineet wel aan gort

Is dat uit te lezen ?
 
Je kan bij elke lullige kutgarage in elk lullig kutdorp je auto laten uitlezen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 december 2010 om 21:27:
Je kan bij elke lullige kutgarage in elk lullig kutdorp je auto laten uitlezen

Uitspraak van Jochen op woensdag 22 december 2010 om 20:51:
Uitspraak van DanM op woensdag 22 december 2010 om 20:38:
ABS-ring op je homokineet wel aan gort

Is dat uit te lezen ?

Kan een defect t.h.v. de homokineet ook herkend worden ?
Ik krij hier te horen ( grossier auto-onderdelen) dat het gewoon te maken heeft met troep tussen je sensoren! Eventjes wachten tot de puinhoopnweg is, dan moet het goedkomen vlg onze garantie-man!! :)
Ben nu thuis, kan nu iets makkelijker een reply geven.....;)
Onze 'garantieman' het probleem voorgelegd, en volgens hem is het een kwestie van vieze sensoren, heeft alles te maken met de gore nattigheid op de weg, sneeuw, ijs en vuil gaat overal tussenzitten, met als resultaat dat je ABS bijvoorbeeld niet geheel functioneert omdat de sensor af en toe vuil detecteert.....hier kan je niks aan doen, ja, schoonmaken..;)
Ik zit overigens in de auto-onderdelen, klanten komen de hele dag door met dit soort vragen bij ons...;)neem van mij aan, na dit weer is je probleem voorbij, if not, is je ABS-module waarschijnlijk aan stront....:yes:
Uitspraak van Jochen op woensdag 22 december 2010 om 21:44:
Kan een defect t.h.v. de homokineet ook herkend worden ?

Homokineet-defect opzich, volgens mij niet door een ABS-sensor.....op de homokineet zitten 'tanden' waar de sensor overheen loopt, als er sneeuw of vuil tussen die tanden zit detecteerd je sensor net niet de gewenste tanden, met als gevolg een foutmelding van je computer....
Het kan zijn dat je 'tandenkrans' aan stront is, maar ik zou pas ná dit kutweer naar een garage gaan, helemaal nu je weet dat het kan liggen aan vuil, en dus het enige wat de garage doet is schoonmaken tegen redelijk tarief....;)
Als er verder iets aan je homokineet stuk is, bijvoorbeeld omdat de hoes stuk is, en het vet weglekt, merk je dat als je ver instuurt, je 'voelt' dan wat aanlopen, waarschijnlijk missende lagers ofzo...:p
Vraag eens aan de garantie man van je hoe die daar bij komt?

Je abs sensor is een inductie sensor die reageert op metaal, en niet op sneeuw of zand. bovendien knappe kerel die sneeuw tussen zijn homokineet en abs sensor krijgt tijdens t rijden
Uitspraak van Rexel op donderdag 23 december 2010 om 17:57:
Vraag eens aan de garantie man van je hoe die daar bij komt?

Ik leg iets voor, hij komt met dit verhaal....
Wellicht dat het aan onze lijn zou kunnen liggen, wij importeren alle electronica [ oa sensoren dus ] via Facet SARL, Italy...het eerste wat men hier zegt tegen een klant met dit probleem, ongeacht auto-merk, is dat het ligt aan het weer....
Ik mag aannemen dat iemand die al 20 jaar garanties afhandelt en montuer is in zijn vrije tijd wel weet waar hij over praat..;)
Volgens hem is het gewoon VOCHT wat dus bevriest bij stilstaan van de wagen....wat dus het probleem geeft....
Tuurlijk kan je naar de garage gaan en hun laten kijken wat het is, maar misschien scheelt het TO geld als hij gewoon eventjes beter weer afwacht? :p

Ik weet overigens wel wat een ABS-sensor is, ik heb een héél groot magazijn vol liggen met die rommel....:O;) Alle grossiers in Nederland halen of bij ons, of bij Van Heck of bij nog 1 of 2 grote jongens....wij handelen Benelux af met onze lijnen [ Spidan, Facet, en nog een heleboel....]
we weten inmiddels wel dat je in de automotive branche zit :) maar wat je zegt is gewoon onmogelijk...
Kan het niet totaal wat anders zijn? Bij een sx kan het ABS lampje bijvoorbeeld ook gaan branden bij te weinig remvloeistof?
dat kan, dat is ook direct aan de remmen te linken. bij modernere autos telt alles mee, stuurhoeksensor, versnellings acceleratie en dwarsacceleratie sensoren, regelapparaat voor elektrische handrem, regelapparaat voor elektronische hellingshoek bepaling, regelapparaat voor de trekhaak en regelapparaat voor de niveau regeling :)



Maarja we praten over een ouwe 206 waar het abs lampje zelf misschien nog wel het meest inventieve systeem aan boord is
Uitspraak van DanM op donderdag 23 december 2010 om 17:19:
Ben nu thuis, kan nu iets makkelijker een reply geven.....

TOP !!
Erg aardig van je dit aan jullie garantieman te vragen.
De auto blijft met dit weer op de oprit staan, zodra het beter begaanbaar is starten we de Peus maar weer eens. We hebben hem niet nodig voorlopig (2de auto).

Uitspraak van Rexel op vrijdag 24 december 2010 om 12:52:
ouwe 206 waar het abs lampje zelf misschien nog wel het meest inventieve systeem aan boord is

De wagen is zeker niet de meest sensationele, maar ik ben toch zelf echt onder de indruk van de cabrio dak constructie. Erg fraai hoe het allemaal in elkaar schuift en beweegt in een relatief kleine wagen met weinig ruimte.

Ik ben erg onder de indruk van de serieuze reacties van jullie.

Een vraag blijft echter nog hangen : Hoe kan het smeren van een contactslot helpen bij het oplossen van een ABS-storing ... it doesn't make sense
Uitspraak van Rexel op donderdag 23 december 2010 om 20:42:
maar wat je zegt is gewoon onmogelijk...

dude...prima...ik zal het doorgeven, en nwwm aan dat TO ons op de hoogte houdt mbt het euvel....;)
en en en is het lampje nu uit?
We weten inmiddels dat Rexel wel verstand heeft van zaken dus wat hij zegt klopt.
De enige link die ik zou kunnen leggen tussen contactslot en ABS is misschien klem 15 (contact aan)(dus fysiek - met de sleutel) geen stroom naar het ABS regelapparaat stuurt.
Wat nog altijd kan, is dat je regelapparaat (wat op je pomp zit) gewoon kapot is. Of uiteraard de pomp zelf.

Wat ik alleen niet begrijp... Ik kon zónder ABS beter op sneeuw remmen in dezelfde auto mét ABS. Ik zou gewoon lekker rijden met dat franse hok van je. :)
Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 29 december 2010 om 17:27:
Wat ik alleen niet begrijp... Ik kon zónder ABS beter op sneeuw remmen in dezelfde auto mét ABS.

Dit komt doordat je wielen blokkeren en daardoor de sneeuw vooruit duwt. Dit zorgt weer voor een blokkade voor je wielen waardoor je eerder stilstaat. Een nadeel daarbij is wel dat je niet meer kan uitwijken en 'met' ABS wel. :)

Dit geldt natuurlijk weer niet bij sneeuw die al helemaal is platgereden.
Hehe. Ik weet wel hoe ABS werkt hoor. Ik bedoelde alleen dat ik wél beter zonder kan remmen in de sneeuw, maar de TO niet.
Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 31 december 2010 om 18:01:
Hehe. Ik weet wel hoe ABS werkt hoor. Ik bedoelde alleen dat ik wél beter zonder kan remmen in de sneeuw, maar de TO niet.

Ooh ok ik zag alleen staan :

Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 29 december 2010 om 17:27:
Wat ik alleen niet begrijp

Dus vandaar ;)
Uitspraak van Rexel op woensdag 29 december 2010 om 00:09:
en en en is het lampje nu uit?

Nog steeds krijgen we een storing in het beeld, ondanks de temperaturen boven het vriespunt.
Directe reiniging heeft geen nut gehad, zal dan wel een contactje zijn ergens ... we zoeken verder
ik vind het lullig voor je, maar wel prettig om te weten dat ik niet zo gek ben als de garantieman van DANM met zn 20jaar ervaring en alles in hun supergrote bedrijf.