Solomun - Dance Baby

Solomun - Dance Baby
30 oktober 2009
Mladen Solomun, beter bekend onder de naam Solomun, staat al een aantal jaren garant voor prachtige, sfeervolle deephouse, minimal en techhouse producties. Vaak doet hij dit in samenwerking met producers zoals Stimming, H.O.S.H. en Jackmate. Vele tracks van hem zijn ook opgepakt door diverse producers/dj’s zoals Sander Kleinenberg, Jimpster en Loco Dice. Onlangs is het debuutalbum van Solomun uitgebracht op het befaamde Diynamic Music label waarop eerder dit jaar ook Stimming al een zeer gewaardeerd album uitgebracht heeft.

CD
Het album wordt op een funky wijze geopend met het vrij onopvallende “Country Song”. Direct hierna is het rustieke, maar toch ook groovende “Boys In The Hood” te bewonderen. De eerste track die echt de aandacht trek is het zeer sfeervolle “Hypnotize”. De strijkers en trancy strings die te horen zijn, zijn echt een feest om naar te luisteren. Ook “After Rain Comes Sun” is een track om behoorlijk vrolijk van te worden. Ook in dit nummer zijn weer zeer aanstekelijke strijkers te bewonderen. Het enige minpuntje aan deze track is dat de luistertrip na minder dan 4 minuten alweer voorbij is.

Een heel erg lekker tussendoortje is “Midnight Snack”. Deze track kent een zware bassline en vele prachtige sfeerpaden. De volgende toptrack is “Deep Circus”, bestaande uit zwaar groovende basslines en dwingende synth-akkoorden. Ook het sferische “Forever”, een track die behoorlijk diep van start gaat, is een genot om naar te luisteren. Als afsluitende track is het eveneens prettig in het gehoor liggende “Story Of My Life” te horen.

Solomun heeft met ‘Dance Baby’ een zeer solide debuutalbum uitgebracht. Net als in zijn eerder uitgebrachte tracks zijn in de nummers die Solomun heeft geproduceerd voor dit album ook vele prachtige, sfeervolle techhouse geluiden te horen. Overigens zijn alle tracks in ongemixte vorm op het album te horen, zodat alle aanwezige nummers ook bruikbaar zijn voor dj-sets.

1. Country Song
  2. Boys In The Hood
  3. Clowd Dancer