Fabric 48 - Radio Slave
11 oktober 2009
OrganisatieFabricLive
ArtiestRadio Slave
LabelFabric Records
Genre: techno
De legendarische Fabric reeks behoeft natuurlijk geen introductie meer, de toonaangevende Engelse serie is inmiddels aangekomen bij deel 48 en het einde is nog lang niet in zicht. De meest recente ‘Fabric’ is samengesteld en gemixt door niemand minder dan Radio Slave. De geliefde Engelsman Matt Edwards staat bekend om zijn uitstekende (en lange!) producties, maar ook om zijn sterke sets die het publiek keer op keer weten te plezieren. Edwards is bekend onder meerdere aliassen maar zijn Radio Slave alias is toch wel het meest bekend. Onder deze naam serveert hij ons de techno, minimal en house die het zo goed doet op de dansvloer. Het is dan ook niet zo gek dat Fabric juist hem een mix liet verzorgen. Het maakt de verwachtingen echter wel hooggespannen!

Wat opvalt na het beluisteren van deze cd is dat hij zeer zorgvuldig is samengesteld. Qua stijl sluiten de platen uitstekend bij elkaar aan en de tracks worden naadloos aan elkaar gemixt. Met zijn diepe sound weet Radio Slave je van begin af aan beet te pakken, maar ondanks het diepe karakter is deze mix toch zeker geen rustige luistersessie voor thuis geworden, daar zorgen de vele tribal- en percussie ritmes wel voor. De mix is hier namelijk flink mee doorweven en maakt het tot een boeiend en swingend geheel.

Slechts dertien tracks selecteerde Edwards voor deze Fabric mix. Hij geeft de platen de tijd goed tot hun recht te komen en zoekt het niet in snel mixwerk en een enorme tracklist. Radio Slave gaat voor een sterke opbouw, die nergens uit de bocht springt, maar die wel constant de aandacht van de luisteraar vast weet te houden. Matt Edwards heeft aangegeven dat hij gewoon een lekkere mix in elkaar wilde zetten, die mensen aan het dansen zet en een goede weerspiegeling vormt van de sets die de Engelsman de afgelopen periode gedraaid heeft. Hij richt zich volgens eigen zeggen niet op de ‘snobistische technopurist’ maar op de gemiddelde clubbezoeker, die hij met deze mix de fijne vibe van zijn sets probeert mee te geven. Vernieuwend of opzienbarend is deze mix dan ook niet, maar daar hebben wij geen enkel probleem mee. Door deze opzet kan het gebeuren dat we een aantal oudere platen terugvinden op de tracklist, zoals bijvoorbeeld ‘Wan Poku Moro’ van onze eigen 2000 and One. Ook Daniel Sanchez zorgt met zijn remix van Spencer Parker’s ‘My Heart’ voor een bijdrage van eigen bodem. Zelfs het alom bekende ‘La Mezcla’ van Michel Cleis is in deze mix volledig op zijn plaats!

Deel 48 uit de vermaarde Fabric reeks is een fijne compilatie geworden, zonder veel poespas maar met een lekkere vibe. Radio Slave wilde de luisteraar een fijne mix voorschotelen die van begin tot eind weet te vermaken en bovendien een goed beeld geeft van zijn reguliere sets. In die opzet is hij wat ons betreft zeker geslaagd! Radio Slave toont wederom aan een begenadigd producer en DJ te zijn en brengt ons een mix met fijne ritmes, diepe klanken, sterk mixwerk en een uitstekende platenkeuze. Dit is absoluut een mix die nog een tijd lang gedraaid kan worden.

Score: 78/100

1. Baeka- Right at It (Michel Cleis Deeper Remix)
  2. Radio Slave - DDB
  3. Radio Slave - I Don't Need a Cure for This
  4. Dance Disorder - My Time (Radio Slave's Rekids Tribe Remix)
  5. Brothers' Vibe - Platter Sugar
  6. Spencer Parker - The Beginning (Michel Cleis Remix)
  7. Nina Kraviz - Pain in the Ass
  8. DJ Boola - Balada Redo
  9. Radio Slave - Koma Koma (Steve Lawler Remix)
  10. Spencer Parker - My Heart (Daniel Sanchez Easy Noise Remix)
  11. Michel Cleis - La Mezcla (feat. Totó La Momposina)
  12. 2000 and One - Wan Poku Moro
  13. Nate William's Club Patrol - Maximum Overload (Roy's Death Wish Mix)

10 opmerkingen

Artiest {SHOWLIST artist 58712, 46661}
Lekker cd'tje ook, totdat ie die Michel Cleis plaat erin gooit

Uitspraak van Kp op dinsdag 13 oktober 2009 om 11:03:
totdat ie die Michel Cleis plaat erin gooit

Dit nummer is natuurlijk een enorme hit geworden en was op elke compilatie terug te vinden deze zomer, ook de meest afgrijselijke commerciele dingen.
Het is gewoon een heerlijk nummer, alleen is dit de 'keerzijde' van het succes. Ik kan me voorstellen dat mensen het nummer zat zijn (ik heb het zelf ook een beetje), maar als je het objectief bekijkt, blijft het gewoon een sterk nummer en past het prima in deze mix als geheel. Gewoon even onbevooroordeeld naar luisteren dus ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 oktober 2009 om 12:17:

Het werd pas een hit nadat het ook op Rythm Rec werd gereleased (correct ne if i'm wrong) deze zomer. De originele plaat was vorig jaar al uit tijdens de closings van Ibiza. De release van Rythm klinkt echt nergens naar, hyperactieve gefluit. Het orgineel is vele rustiger en beter :)
ze zijn soms verplicht dat soms nummers erin te gooien.. beetje jammer maar ik vind dat nooit erg. Fabric staat nog steeds gelukkig voor hoge kwaliteit.

Gewoon een prima track.. jammer dat alles wat commercieel wordt door veel mensen direct de grond in wordt geboord

Ik vind dit een prima cd.