Reboot - Deep V

door , gepubliceerd op , waardering: 55/100
Reboot - Deep V
23 april 2014
ArtiestReboot
Frank Heinrich, beter bekend als Reboot, geniet bekendheid sinds 2007 toen hij met diverse goed ontvangen releases zichzelf in sneltrein op de kaart zetten binnen de techno en techhouse wereld. Tracks zoals "Vandong", "Ronson" en "Caminando" werden gingen niet bepaald onopgemerkt voorbij aan de grote namen binnen de techhouse- en technoscene. Echter zijn grootste succes tot op heden is het eind 2009 uitgebrachte "Enjoy Music", een track die zo'n beetje door iedereen gedraaid werd in de housescene, in welke remix dan ook. Na die succesvolle start van zijn carrière kon een album dan ook niet uitblijven en dat album volgde in 2010 in de vorm van 'Shunyata', uitgebracht op Luciano's label Cadenza. Nu vier jaar na dato is het tijd voor het vervolg op dat album in de vorm van 'Deep V', gereleast op Deep Vibes Recordings, het label van Sascha Dive.

Wat allereerst opvalt is de speelduur van de tracks op dit album. Op één track na kennen alle producties een speelduur van elf minuten of langer. Qua karakter van de producties is ook duidelijk te horen dat Reboot deze keer meer de diepte ingaat dan op zijn vorige album getiteld 'Shunyata'. Op dat album was vooral luchtige techno te horen dat duidelijk binnen de sets van Luciano past. Het zestal tracks dat op 'Deep V' te horen is, blinkt voornamelijk uit in onopvallendheid. De eerste paar keren dat je het album hoort, zal het gevoel blijven hangen dat er wel muziek op stond, maar dat het je eigenlijk naar niets hebt zitten te luisteren. Pas na diverse luisterbeurten beginnen enkele platen op te vallen, zoals behoorlijk groovende "Harsh Time For Kids", een track boordevol met latin percussie. Ook "Banging Ear Drums" kent een flink opzwepende vibe, maar blijft desondanks een vrij anonieme productie. Middelmatigheid slaat de klok en daar kan de afsluitende track "How Province Saved The Funk" ook niets aan veranderen, ook al is het wel een swingende productie.

Het album 'Deep V' geeft in vergelijking met Reboot's vorige album getiteld 'Shunyata' een nogal nare bijsmaak. Productie technisch zitten alle tracks prima in elkaar, alleen blijft geen enkele plaat echt hangen. Daarvoor missen alle tracks toch pakkende melodieën die veel vroegere Reboot producties wel bevatten. Vergelijk bijvoorbeeld producties als "Hermano" en "Rambon" van Reboot's vorige album met het materiaal dat op dit album te horen is. Dan is duidelijk te horen dat Reboot toch veel beter werk af had kunnen leveren.

Score: 55/100

soundcloud.com/reboot-frank-heinrich

1. Tortoise