Watergate 15 - Kerri Chandler

Watergate 15 - Kerri Chandler
27 februari 2014
ArtiestKerri Chandler Site
LocatieWatergate Site
Na Mathias Kaden heeft de uit de Verenigde Staten afkomstige house veteraan Kerri Chandler heeft de eer gekregen om het alweer vijftiende deel van de befaamde Watergate mixcompilatie serie samen te stellen. Kerri Chandler draait al flink wat jaren platen in Watergate en hij draait zijn handen niet om voor een marathon set van zes uur of langer. Als producer bracht hij vijfentwintig jaar geleden al zijn eerste werk uit en sindsdien heeft hij altijd een grote voorliefde gehad voor garage, house en deephouse. Deze stijlen zijn dan ook terug te vinden op deze mixcompilatie.

De mix wordt swingend afgetrapt met "Guess What" van Neerlands trots, Detroit Swindle. Hierna komen twee soepel wegluisterende tracks voorbij alvorens één van de lekkerste tracks van de mix voorbij komt in de vorm van "No Artificial Colors" van Crying Wolf. Luisterende naar deze plaat is het vrijwel onmogelijk om stil te blijven zitten. Hetzelfde mag ook gezegd worden over "Think Of Something" van de samensteller van deze cd en "Fayall" van Alix Alvarez. Het tempo wordt vervolgens wat uit de mix gehaald met "Feel It (Don't Cha Know)" van Clé, een plaat die doet denken aan René Et Gaston's klassieker "Vallee De Larmes".

Het tempo wordt weer terug gebracht met het zeer aanstekelijke "Sti Drumsy" van Italoboyz vs Blind Minded, waarna het eveneens aanstekelijke "Who Loves The Sun" van Nu featuring Jo Ke voorbij komt. Een echte floorfiller komt voorbij met D'Julz' "Madness", waarna het tempo wat uit de mix gaat en de nadruk meer op het melodieuze karakter van dit schijfje wordt gelegd met het bijzonder fraaie "Mama" van Kerri Chandler in samenwerking met Jerome Sydenham en Renato Figoli's "Underpool". Het gaspedaal wordt vervolgens weer flink ingedrukt met Subb-An's "Underpool" in geremixt door Nic Fanciulli.

Het laatste deel van de mix mag het minst interessante deel van deze mix genoemd worden. Een aantal niet overtuigende tracks komt voorbij, maar desondanks wordt de mix op solide afgesloten met het prettig wegluisterende "Le Velour" van Shonky.

Kerri Chandler heeft het vijftiende deel van de Watergate mixcompilatie serie samen mogen stellen en heeft dat op bijzonder solide wijze gedaan. Als geheel luistert deze compilatie bijzonder prettig weg, al mag gezegd worden dat niet elke track lang zal blijven hangen.

soundcloud.com/watergaterecords
soundcloud.com/watergate-club
soundcloud.com/kerri-chandler