Sid Le Rock – Busted With A Bag Of Bliss

door , gepubliceerd op , waardering: 85/100
11 mei 2013
ArtiestSid Le Rock
LabelAstral Music
Sid Le Rock zijn vierde album zag recentelijk het levenslicht. 'Busted With A Bag Of Bliss' kwam uit op het hoge ogen gooiende label My Favorite Robot Recordings (MFRR). De in Canada geboren Sid Le Rock, ook bekend als Sheldon Thompson, is al geruime tijd actief in de EDM scene. Al 10 jaar verblijdt hij liefhebbers over de gehele wereld met zijn unieke sound. Thompson heeft inspiratie die geen einde kent, hij heeft in de afgelopen jaren al de nodige succesvolle releases uitgebracht op toonaangevende labels als Ladomat 2000 en Shitkatapult. Op deze labels heeft hij drie albums uitgebracht, maar ook is hij het creatieve brein achter de labels Cereal/Killers en Beachcoma. Daarnaast heeft hij veel succes gehad onder zijn Pan/Tone alias.

Nu bundelen het MFRR label en Thompson de krachten voor zijn vierde album. Het label bestaat al een tijdje, maar de laatste zes maanden is het pas losgekomen met diverse 12' single releases en full-length studio albums, van onder andere Jori Hulkkonen en Fairmont.

Sid Le Rock opent zijn muzikale reis met het diepe en emotionele 'Here We Are' en zet hiermee de toon voor de rest van de cd. We worden getrakteerd op duistere vocalen en synth gedreven electronica. Het album bevat 11 originele composities die ons de landschappen laat verkennen van de techno en electro, met wat retro tintjes hier en daar. Van de duistere en diepe sound van 'Nomads' tot de euforische melodieën van de titeltrack 'Bag Of Bliss', alles zit loepzuiver in elkaar. Platen als 'Tamer' en 'Foreign Love' kennen een dusdanige fusie tussen deephouse en progressive met een donker tintje, dat na 20 maal luisteren van deze platen ze nog niet gaan vervelen. En dat is een kunst om voor elkaar te krijgen als producer! Aan het einde van het album worden we nog verblijdt met 80's ritmes in ' Trans-Am Radio'. Sid Le Rock heeft een diversiteit neergezet op dit album, waar ik alleen maar van kan smullen.

'Busted With A Bag Of Bliss' is zonder twijfel een zeer welkome toevoeging aan de catalogus van het MFRR label. Een zeer solide muzikale prestatie van deze Sid Le Rock. Ik wacht met smart op zijn volgende album! Tot die tijd zit 'Busted With A Bag Of Bliss' vast in de cdspeler.

Score: 85/100

1. - Here We Are
  2. - Nomads