Al in november 2005 trad Digital Overdose naar buiten met het nieuws dat op zaterdag 29 april 2006 de ongekroonde koning van de Indoor Festivals op veler verzoek een eenmalige Reünie organiseert. De reacties waren overweldigend en het traject werd volgens de vertrouwde Digital Overdose formule opgezet.
Door het niet verstrekken van de locatievergunning in de maand april, werd het evenement gedwongen te verplaatsen naar de 18de van maart waardoor de organisatie nu helaas moeten concluderen dat de kaartverkoop niet aan de verwachtingen voldoet.
Ze hebben zich afgevraagd wat hier de concrete oorzaak van is. Een evenement terugplaatsen van eind april naar midden maart en dan vervolgens van de bezoekers verwachten ruim € 40,- neer te leggen blijkt in deze periode een zware taak. Massaal stroomde e-mails binnen met vragen waarom het evenement werd verplaats. Beargumenteerd werd dat de entreeprijs, op deze datum én dan al binnen 6 weken simpelweg niet was te bolwerken. Men wil wel, maar kan gewoon niet.
Aan de strakke presentatie met een superbreed georiënteerde line-up in de meest geschikte locatie van Amsterdamse bodem met een trouwe achterban van tienduizenden partygangers ‘from all over the globe’ ligt het in ieder geval niet. Aan het verleden van de ‘Godfather’ van Indoor spektakels kan ook niet worden getwijfeld. In de periode 1993-1996 verkocht het event zich keer op keer in de voorverkoop uit en zette steevast sfeervolle, vooruitstrevende en onderscheidende festivals neer. De reputatie die de naam met zich meedraagt is legendarisch.
En ook voor deze éénmalige Reunion zien de productieplannen er beestachtig uit en wordt werkelijk alles uit kast gehaald om samen het gevoel en de ideologie achter Digital Overdose te eren. Zoals jullie mogen verwachten staat het evenement bomvol unieke belevenissen. Een vaag doolhof, wrede steigers, meer dan 40 nationale en internationale artiesten en diversiteit aan muziekstijlen waaronder de terugkeer van het originele Hellraiser concept. Dit was, dit is en dit zal altijd het feest der feesten blijven.
Digital Overdose maakt net zoals ID&T directeur Duncan Stutterheim dat in 2004 met Innercity deed, een statement. De organisatie wil de bezoekers tegemoet komen, steekt hand in eigen boezem en realiseert zich dat met € 40,- entree in combinatie met het verplaatsen van de datum, het uiterste wordt gevraagd.
Dit heeft de organisatie doen besluiten om iedereen die reeds een ticket bij de Ticketbox heeft gekocht of dat deze week gaat doen, gratis iemand mee mag nemen.
Dus: 1 ticket verleent toegang voor 2 personen.
Extra: VIP-kaart houder met introducé heeft de mogelijkheid om tegen betaling van € 30,- aan deur, zijn vriend/vriendin als VIP mee te nemen. Dezelfde privileges zijn hier van kracht.
Digital Overdose gaat ervan uit hierbij de mogelijkheid geboden te hebben om samen met vriend/vriendin deel van dit unieke evenement uit te kunnen maken.
Door de bekendmaking van deze tegemoetkoming zijn er uiteraard nog een beperkt aantal entree kaarten beschikbaar. Houdt hier dus rekening mee.
Tot zaterdag, in het prestigieuze Labyrint!
Digital Overdose verkoopt Sporthallen-Zuid Reunion uit: 2 maal entree op 1 ticket
gepubliceerd door Karian, op
13 maart 2006
Feest | Digital Overdose · Sporthallen Zuid Reunion |
Datum | zaterdag 18 maart 2006 |
Locatie | USC De Boelelaan |
271 opmerkingen
actie opzich is leuk, maar dat verhaal...wat een onzin zeg! alsof het verschuiven van het feest de reden is dat er niemand op af komt!
komt eerder omdat mensen tegenwoordig gewoon niet op een line-up als deze afkomen...en al helemaal niet met zo'n prijs nee!
t is gewoon een domme kut smoes en een noodoplossing om de kosten een beetje oed te maken met een hogere drankomzet!
komt eerder omdat mensen tegenwoordig gewoon niet op een line-up als deze afkomen...en al helemaal niet met zo'n prijs nee!
t is gewoon een domme kut smoes en een noodoplossing om de kosten een beetje oed te maken met een hogere drankomzet!
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 maart 2006 om 21:29:OMG Hoe durven jullie nog te huilen? Sorry hoor maar de organisatie matst mensen hier. Vinden jullie het niet eerlijk omdat jullie meer betalen nu ofzo? Neem je toch maten mee..
nederland he altijd janken en zeuren
ik vind het een goeie actie
het had gewoon in d sporthallen-zuid moeten zijn en dan gewoon voor 30 a 35 euro. het hedendaags publiek heeft ook meer promotie nodig en de oude garde gaan geen 40 euro betalen als het niet in de SHZ is. denk dat er maar een paar duizend kaarten zijn verkocht. ze mogen blij zijn als het nu wel uitverkocht raakt. zonde !!!
‘Godfather’ van Indoor spektakels
Energiehal bedoelen ze zeker
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 maart 2006 om 23:25:Dat was dus ook de laatste keer dat ik 65 euro voor een VIP-ticket neerleg, had dus gewoon voor 20 euro binnen kunnen zijn, scheelt mij ff teveel.
is ook mijn eerste keer dat ik een VIP haal en gelijk de laatste maar ze blijven byzonder en hoop dat het een spektakel gaat worden.
ze waren ook niet voor niks falliet gegaan in 99....
Statement.. gewoon te weinig kaarten verkocht!
Vind je het raar? totaal geen promotie... de bezoekers van toen vind je niet op de grote hardcore feesten van nu.. die moet je via radio, flyers en posters bereiken, en zeker niet 1 maand van te voren mee beginnen.
Jammer want opzich had het goed geslaagd kunnen wezen mits het optijd en goed was gepromoot!
Vind je het raar? totaal geen promotie... de bezoekers van toen vind je niet op de grote hardcore feesten van nu.. die moet je via radio, flyers en posters bereiken, en zeker niet 1 maand van te voren mee beginnen.
Jammer want opzich had het goed geslaagd kunnen wezen mits het optijd en goed was gepromoot!
Het feest wordt er niet minder op, hooguit beter! hoe meer zielen hoe meer vreugd
Uitspraak van partyhuman op maandag 13 maart 2006 om 23:36:opzich had het goed geslaagd kunnen wezen mits het optijd en goed was gepromoot!
Multigroove weer he...
Overigens wel een goede actie, van datzelfde MG
laatste aanpassing
Wat is er goed aan dan? eerste denken ze de hoofdprijs te pakken door dikke prijzen te vragen... en daarna als het niet blijkt te werken gaan ze doen alsof ze o zo goed zijn en een statement willen maken.... als ze echt een statement hadden willen maken hadde ze wel meteen die 20 euro gevraagd!
Dik concept, leuke gedachte maar inspiratieloos promoten... zo bereik je je doelgroep niet...
Dik concept, leuke gedachte maar inspiratieloos promoten... zo bereik je je doelgroep niet...
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 maart 2006 om 23:25:Dat was dus ook de laatste keer dat ik 65 euro voor een VIP-ticket neerleg, had dus gewoon voor 20 euro binnen kunnen zijn, scheelt mij ff teveel.
ook al kost het me 100 euro voor een vip kaartje.. Digital Overdose is Verplicht