Partyflock
 
­ Nederland

Pinkpopbaas Jan Smeets voorspelt rook- en alcoholvrije festivals

gepubliceerd door , op
Pinkpopbaas Jan Smeets voorspelt rook- en alcoholvrije festivals
10 juli 2012
'De festivalbelevenis zal de komende jaren drastisch veranderen. Binnen vijf jaar geldt een rookverbod op elk festival, dat staat buiten kijf. Ook alcohol zal aan banden gelegd worden.' Dat vertelde Pinkpoporganisator Jan Smeets HLN.be toen ze hem op de wei in Roskilde tegen het lijf liepen. Smeets denkt dat alcohol straks zelfs helemaal zal verdwijnen op festivals, maar dat is wel iets waar 'hij zich wil tegen verzetten'. Smeets pleitte na Pinkpop al voor een avondklok (23 uur) voor festivals en zei er een wetgeving moet komen waardoor festivals niet langer dan drie dagen mogen duren.
Pop- en rockfestivals rookvrij en zonder alcohol, ziet u dat zitten?

'In eerste instantie zullen polsbandjes je leeftijd verraden en onder de achttien zal je geen bier meer krijgen. Een joint roken zal in de toekomst ook niet meer kunnen. Het aantal blowers op Pinkpop is sowieso zeer gering, laat iemand voor die mensen maar een apart festival organiseren'. Jan Smeets, organisator van Pinkpop, maakt zich sterk dat muziekfestivals in de toekomst op alle vlakken 'clean' zullen zijn.

Smeets was het voorbije weekend op het Roskilde festival in Denemarken. 'Het is de twintigste keer dat ik hier kom. Ik ga overal in de wereld naar festivals. Of ik hier nog iets kan opsteken? Wel, ik vind dat wij op Pinkpop meer aandacht hebben voor veiligheid. Wij hebben enkele jaren geleden de kalm-aan-straat uitgevonden.' (Nota van de redactie: al bij al een vreemde vaststelling, Roskilde is volgens ons zowat het veiligste festival ter wereld en eentje waar al jaren lang tientallen kalm-aan-straten zijn).

Rookvrije zone op Pinkpop
'Kijk, dat hele groene verhaal van duurzaamheid en ecologisch bewustzijn houdt geen steek zo lang je mensen de boel laat verpesten met hun sigaretten. Op festivals in de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland is roken al verboden. Dat is toch logisch? Tachtig procent van de mensen sterven aan de gevolgen van roken. Van roken ga je dood, punt. Eerst begin je te hoesten, dan word je ziek en ga je dood. Simpel. Bovendien haal je de planeet om zeep. Op Pinkpop zullen we beginnen met een rookvrije zone en na enkele jaren zal er een algemeen rookverbod gelden. Dat is ook wat de politici zullen eisen. Let op, dat zijn mensen waarvoor de burger heeft gestemd, dat zijn geen marsmannetjes. Vergeet ook niet dat tabak zoals we het nu kennen pas sinds de zestiende eeuw bestaat. De indianen rookten vroeger gewoon gras'.

We merken op dat de Nederlanders nog altijd veel gras roken, wat je duidelijk kan ruiken als je bijvoorbeeld over de weide Pinkpop loopt.

'Schuld van de journalisten'
'Ja, en dat is een grote fout geweest van de Nederlandse overheid, dat jarenlange gedoogbeleid was foute boel. Maar vergis je niet: het is een kleine minderheid die blowt. Wij laten dat elk jaar onderzoeken op Pinkpop. Het percentage bezoekers dat drugs gebruikt, is te verwaarlozen. Daar draait popmuziek toch niet om, de popcultuur en hoe ze is ontstaan, heeft toch niets met drugs te maken. Dat popmuziek onlosmakelijk verbonden zou zijn met hedonisme, is een verzinsel van de pers. Let er eens op: van de tien journalisten zijn er acht die hun shaggie op hun knie zitten te draaien.'

'Drugsvrije festivals, dat is geen utopie, dat zal binnenkort realiteit zijn. Opnieuw: omdat de politici het zullen eisen. Vergeet niet dat er op een festival als Glastonbury elk jaar gemiddeld vijf doden vallen. Akkoord, in een stadje met 130.000 inwoners kan je op een weekend ook vijf sterfgevallen hebben. Maar op een festival zijn die haast altijd druggerelateerd. De jongens die drugs willen gebruiken, kan je er uithalen en voor hen een apart festival organiseren. Of de overheid dat zal toelaten? Dat is dan mijn probleem niet meer'.

En daarna alcohol?
'De politici zullen in de nabije toekomst ook geen alcohol op festivals meer tolereren. Maar daar wil ik me tegen verzetten. Dat je middels je polsbandje je leeftijd moet verantwoorden, daar heb ik geen probleem mee. Maar alcohol volledig bannen, is volgens mij niet haalbaar. Wat krijg je dan? Dat iedereen buiten het festivalterrein gaat drinken en stomdronken op het festival aankomt'.


Bron: HLN.be

97 opmerkingen

helemaal gelijk.
alcohol verbannen is echter ONMOGELIJK!
evenals roken denk ik..
drugs gebruik uitbannen proberen ze al jaren..waarom zou het nu wel lukken, en hoe?
:roflol: Volgens mij heeft hij zelf teveel gerookt...
Wat een bord heeft die vent voor zijn kop zeg :lol:
 
wat een raar interview, en wat een wereldvreemde man is die smeets....
Artiest {SHOWLIST artist 73049, 129322}
wel apart dat er dan een foto van wish erbij staat :S want die moet het juist hebben van sponsers van bavaria enz
laatste aanpassing
Ach, over 50 jaar is alcohol uberhaupt verboden.
Ja wat moet ik hier op zeggen........ongelooflijk!! Realiseert die vent wel dat juist veel mensen naar die festivals gaan juist om de sfeer van vrijheid blijheid!?!?!
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 10 juli 2012 om 13:37:
wat een wereldvreemde man is die smeets....


En elk jaar weer z'n geloof verkondigen...:kots:

Tijd om het stokje door te geven aan een persoon die het wel snapt (Y)
Het aantal blowers op Pinkpop is sowieso zeer gering

We merken op dat de Nederlanders nog altijd veel gras roken, wat je duidelijk kan ruiken als je bijvoorbeeld over de weide Pinkpop loopt.

?
Binnen vijf jaar geldt een rookverbod op elk festival


Smeets pleitte na Pinkpop al voor een avondklok (23 uur) voor festivals


zei er een wetgeving moet komen waardoor festivals niet langer dan drie dagen mogen duren


Wordt er steeds leuker op. :rot: Laat mensen zelf eens hun verantwoordelijkheid nemen ipv maar dat betuttelende gedoe.

'Drugsvrije festivals, dat is geen utopie, dat zal binnenkort realiteit zijn.

:roflol: Tuurlijk, eitje. :x

De jongens die drugs willen gebruiken, kan je er uithalen en voor hen een apart festival organiseren. Of de overheid dat zal toelaten? Dat is dan mijn probleem niet meer'.

Dat zal idd ook een groot succes worden. :roflol:
laatste aanpassing
Artiest Vexer
Geen aandacht aan deze man geven...is alleen maar in zijn voordeel.

Alles wat die zeikt, is alleen maar voor "zijn" Pinkpop...
'Drugsvrije festivals, dat is geen utopie, dat zal binnenkort realiteit zijn. Opnieuw: omdat de politici het zullen eisen. Vergeet niet dat er op een festival als Glastonbury elk jaar gemiddeld vijf doden vallen. Akkoord, in een stadje met 130.000 inwoners kan je op een weekend ook vijf sterfgevallen hebben. Maar op een festival zijn die haast altijd druggerelateerd. De jongens die drugs willen gebruiken, kan je er uithalen en voor hen een apart festival organiseren. Of de overheid dat zal toelaten? Dat is dan mijn probleem niet meer'.

En daarna alcohol?
'De politici zullen in de nabije toekomst ook geen alcohol op festivals meer tolereren. Maar daar wil ik me tegen verzetten. Dat je middels je polsbandje je leeftijd moet verantwoorden, daar heb ik geen probleem mee. Maar alcohol volledig bannen, is volgens mij niet haalbaar. Wat krijg je dan? Dat iedereen buiten het festivalterrein gaat drinken en stomdronken op het festival aankomt'.

'Sind wanneer is alcohol geen hard drugs meer dan' ???
[quote element=news_comment id=636805]wat een raar interview, en wat een wereldvreemde man is die smeets....[/qu

Mee eens! wat een onbenullig stuk tekst ik dit zeg, wat moeten we hiermee? Een tip voor de dhr Smeets.: treed af als pinkpoporganisator. Je maakt het kapot!
 
Weet niet wat hij gerookt heeft, maar nuchter was hij niet toen hij dit interview gaf.

Vreemde snuiter met vreemde ideeën!

Drugsvrij probeert men al jaren, maar lukt niet... en wat maakt een jointje nou uit joh, kom op.
Sigaret vrij gaat al helemaal niet lukken, het is de buitenlucht, nou en dat iemand een peuk op steekt, in een kroeg is het een ander verhaal, maar buiten...
En alcohol vrij... goed uiteindelijk moet zo'n festival om de muziek draaien, maar een beetje alcohol maakt iedereen losser en gezelliger. Bovendien, alcohol drinkt men makkelijker en meer! Na 3 cola'tjes ben ik wel klaar hoor, bij drie bier begin ik pas... Weet je wat voor een verschil dat maakt in de consumptie verkopen?!

Laat hem maar lekker dromen over ZIJN ideaal wereld. Die van de festival bezoeker zal het niet zijn, en die van de politiek ook vast niet (hooguit het drugs verhaal).
laatste aanpassing
beetje een raar verhaal van die smeets!
wat een pannekoek die vent heej....
Deze meneer heeft net zoveel voorspellende gaven als Jomanda
alcohol zal vast niet verboden gaan worden, een groot deel van de omzet komt juist uit drankverkoop op festivals
Overheid krabt zich wel twee keer op het hoofd voor ze alcohol verbieden....accijns vult schatkistje aardig
Artiest Rebelle
Festivals zijn toch alleen toegankelijk voor personen van 18 jaar of ouder? Waarom in godsnaam zo'n hoerenbandje om je pols?

En alcohol en drugs verbieden op een festival is toch onmogelijk. Heeft de Nederlandse overheid aan zichzelf te danken met het gedoogbeleid. En buiten dat, ik heb liever een stel wausen om me heen op een feest dan een stel dronken boeren.
 
Uitspraak van BABE! op dinsdag 10 juli 2012 om 14:15:
Festivals zijn toch alleen toegankelijk voor personen van 18 jaar of ouder? Waarom in godsnaam zo'n hoerenbandje om je pols?


pinkpop mag je gewoon naar binnen als je 11 bent....weliswaar onder begeleiding geloof ik, maar toch...
Uitspraak van BABE! op dinsdag 10 juli 2012 om 14:15:
ik heb liever een stel wausen om me heen op een feest dan een stel dronken boeren.


(y)(y)
Uitspraak van "The Mad One" op dinsdag 10 juli 2012 om 14:07:
er zijn maar weinig festivals waar op 1 editie 8 doden zijn gevallen.

:gaap: denk je niet dat na deze dramatische gebeurtenis, de organisatie van Roskilde maatregelen heeft genomen om de veiligheid te vergroten?
Daar heb je wel gelijk in, maar als je wat beter kijkt is dat in 2000.
Tegenwoordig is het 2012 en het lijkt me dat ze na dat drama wel een hoop veranderd zullen hebben,
en 12 jaar lijkt me een redelijke tijd om die veranderingen te perfectioneren :)
kappen met die betutteling..Ga lekker in Noord Korea een festival organiseren

Ik maak zelf wel uit wat goed en slecht voor me is.
die snuiter denkt die met die elitaire gedachtengang van hem dat ie maar kan roepen wat ie wil, zelf lekker jarenlang lopen roken en zuipen etc
Uitspraak van Bossche Bol op dinsdag 10 juli 2012 om 14:24:
denk je niet dat na deze dramatische gebeurtenis, de organisatie van Roskilde maatregelen heeft genomen om de veiligheid te vergroten?


Vast wel..maar wanneer mag je jezelf het veiligst noemen?..en daarbij: vorig jaar een wijf uit een lichtmast gejumpt en dit jaar een dode met OD uit zn tentje geplukt...

:gaap:
cursus mee lullen om je eigen evenement/organisatie in een goe daglicht te zetten bij politici en beleidsmakers :gaap:
Wat een flapdrol zeg. Ik ben het met Babe! eens. Dronken mensen zijn pas een ramp! Maar waarschijnlijk vindt Smeets zelf een borrel lekker en ja dan moet het op zijn festival natuurlijk kunnen! Of zou het toch weer om geld gaan........................
Uitspraak van Karian op dinsdag 10 juli 2012 om 13:43:
Foto is ter illustratie van een festival


Het verhaal gaat over Pinkpop en niet over Wish, waar wel 50% van het partyvolk kopkluivend rond banjert.
 
Laat die gast lekker de politiek in gaan daar wordt namelijk net zo slap geluld :)
 
:facepalm:
Geen bier op pinkpop zie je het al voor je:lol: wat. Gaan ze dan drinken, dubbel fris???:facepalm:
Koekoek!
die man zijn hersens zijn behoorlijk naar de kloten door jarenlang drugs en drank gebruik neem ik aan ?
Werkzaam bij Berzerk Events
Tachtig procent van de mensen sterven aan de gevolgen van roken. Van roken ga je dood, punt. Eerst begin je te hoesten, dan word je ziek en ga je dood. Simpel. Bovendien haal je de planeet om zeep.

Dus tegenwoordig gaat 80% van de hele wereldbevolking dood aan gevolgen van roken? :lol:
Uitspraak van LiLo1028 op dinsdag 10 juli 2012 om 15:02:
Wat een flapdrol zeg. Ik ben het met Babe! eens. Dronken mensen zijn pas een ramp! Maar waarschijnlijk vindt Smeets zelf een borrel lekker en ja dan moet het op zijn festival natuurlijk kunnen! Of zou het toch weer om geld gaan........................


heb je het stuk wel gelezen?
 
Voortaan wil hij ook al dat festivals nog maar 3 dagen duren en een geluidslimiet op alle festivals!

''Jan Smeets wil avondklok voor alle Europese festivals''
30/05/12

Met een fantastisch optreden van Bruce Springsteen & The E Street Band werd de 43e editie van Pinkpop maandagavond afgesloten. Op de website van 3voor12 blikt organisator Jan Smeets tevreden terug op de recentste editie, maar komt hij ook met enkele opmerkelijke voorstellen af. Zo pleit hij voor een Europese festivalpolitiek: een avondklok, maximaal drie dagen en een geluidslimiet.
De Belgische festivals zullen het graag horen. Rock Werchter en Dour duren al enkele jaren vier dagen. Samen met Pukkelpop, dat drie dagen duurt, gaan die festivals ook door tot in de vroege uurtjes. Maar volgens de 67-jarige Smeets moet dat dus aan banden worden gelegd.

Op de vraag of Pinkpop ook naar vier dagen moet evolueren, antwoordt Smeets categoriek: "Never. Dat is voor een heleboel mensen niet goed. Voor de bezoekers niet en voor de medewerkers is het erg ongezond. Dat kun je fysiek niet waarmaken. Wij houdend ons heel goed aan de Arbowet (een Nederlandse wet die regels bevat voor werkgevers en werknemers om de gezondheid, de veiligheid en het welzijn van werknemers te bevorderen, nvdr.), maar er zijn een hele hoop mensen die gewoon niet naar bed willen. Die lopen dag en nacht te sjouwen. Op een gegeven moment houdt het op, dan gaat het licht uit. Dat is levensgevaarlijk, dan gebeuren er rare dingen. Drie dagen is genoeg."

"Ik zou willen dat er een wet kwam waarin drie dingen geregeld worden op Europees niveau", gaat Smeets vervolgens verder. "Een avondklok voor iedereen om 23 uur, niet langer en niet korter. Geluidsrestricties, zodat niet iedereen met pijn in de oren naar huis gaat en in de derde plaats: niet langer dan drie dagen."

http://www.hln.be/hln/nl/9093/Festivals-en-concerten/article/detail/1446189/2012/05/30/Jan-Smeets-wil-avondklok-voor-alle-Europese-festivals.dhtml
laatste aanpassing
Jan met de korte achternaam ligt dan toch al 6 meter onder de grond wat een bullshit verhaal dit
Avondklok, rookvrij, drugsvrij, alcoholvrij.....en dat zegt de baas van Pinkpop :facepalm: De vrijheid is juist zo belangrijk...alles mag en niks moet. Als deze vrijheid weg zal vallen dan voorspel ik het einde van festivals.

Ze noemen festivals niet voor niets de speeltuin voor volwassenen!!!
Uitspraak van Karian op dinsdag 10 juli 2012 om 14:13:
Overheid krabt zich wel twee keer op het hoofd voor ze alcohol verbieden....accijns vult schatkistje aardig
Zal in de komende tien jaar niet gebeuren nee, maar denk je werkelijk dat alcohol over 50 jaar nog legaal is? Ik geloof er niks van. Als het werkelijk om het geld gaat, bedenken ze wel iets anders waar je belasting over moet betalen.

Uitspraak van LiLo1028 op dinsdag 10 juli 2012 om 15:02:
Wat een flapdrol zeg. Ik ben het met Babe! eens. Dronken mensen zijn pas een ramp!

Dat vind ik nou altijd zo'n dom gelul van drugs gebruikende mensen. Wedden dat ik noch mijn vrienden een ramp zijn als we gedronken hebben. Altijd de grootste lol, nooit problemen. Lekker alles over één kam scheren, dat doen die drugsgebruikers allemaal altijd.
laatste aanpassing
Uitspraak van 'Romy op dinsdag 10 juli 2012 om 16:09:
Dus tegenwoordig gaat 80% van de hele wereldbevolking dood aan gevolgen van roken?


Volgens mij is kanker juist het gene waar de mensen het meeste aan sterven:(
drugs zijn baas!!! waarom aan banden leggen :) stukje vrijeheid wat we nog hebben!
je bent heus niet meteen addict of uitschot ofzo...
Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 16:35:
Wedden dat ik noch mijn vrienden een ramp zijn als we gedronken hebben. Altijd de grootste lol, nooit problemen. Lekker alles over één kam scheren, dat doen die drugsgebruikers allemaal altijd.


:facepalm:

Zet `1000 bezopen mensen bij elkaar en 1000 mensen die gebruikt hebben bij elkaar. Durf er 1000 euro op te zetten waar het eerder mis gaat:lol:
Uitspraak van GabberPinda4Life op dinsdag 10 juli 2012 om 16:39:
Zet `1000 bezopen mensen bij elkaar en 1000 mensen die gebruikt hebben bij elkaar. Durf er 1000 euro op te zetten waar het eerder mis gaat


bullshit. Alsof je van coke en pep vriendelijk wordt :facepalm:
Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 16:40:
pep


als je iemand vraagt om op speeddate te gaan vind ik dat toch best vriendelijk......
Uitspraak van GabberPinda4Life op dinsdag 10 juli 2012 om 16:37:
Volgens mij is kanker juist het gene waar de mensen het meeste aan sterven


en slechte cq te weinig voeding /geneesmiddelen dus armoede ! Dus aan vraatzucht en te veel vreten en zuipen en de anderen aan het niet hebben van eten en drinken ,wat klopt er niet?
Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 16:40:
bullshit. Alsof je van coke


Jij niet ik wel:D (Y) Maar het gaat om 1000 man niet om jezelf:aai: En dan is er nog zoiets als xtc;)
Karian heeft weer een flinke hetze ontwikkelt op PF :roflol:
Ik weet niet waar die vent de laatste tijd mee bezig is, maar eerst dat stuk over avondklokken op festivals en nu dit? WTF hij slaat echt de plank compleet mis :facepalm:

Los van alles wat al gezegd is;
Een alcoholverbod? Hoe dacht hij z'n sponsoring te gaan doen dan? m.a.w. zijn finaciering om al die dure bands te programmeren? Je moet de mensen toch ergens mee trekken. Voor alleen locaal talent en (goedkopere) Nederlandse bands komt bijna niemand (alleen) voor..
laatste aanpassing
wtf is een kalm-aan-straat ?

"Pinkpopbaas Jan Smeets voorspelt rook- en alcoholvrije festivals" -> hij spoort niet

Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 13:40:
Ach, over 50 jaar is alcohol uberhaupt verboden.


Al duizenden jaren lang worden er alcoholhoudende dranken geconsumeerd. De VS heeft het geprobeerd met de drooglegging. Denk jij nu werkelijk dat het over 50 jaar verboden zal zijn?
Uitspraak van GabberPinda4Life op dinsdag 10 juli 2012 om 17:31:
Jij niet ik wel Maar het gaat om 1000 man niet om jezelf En dan is er nog zoiets als xtc


Het gaat er om welke 1000 man. Guns don't kill people, people kill people.
Het zijn namelijk altijd dezelfde die opgefokt raken, of ze nou drank op hebben of iets anders.
laatste aanpassing
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 10 juli 2012 om 13:43:
Wordt er steeds leuker op. :rot: Laat mensen zelf eens hun verantwoordelijkheid nemen ipv maar dat betuttelende gedoe.


Heb niets toe te voegen.
Hoor het hem net op de radio zegge, wat een verhaal :facepalm:
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Ophangen aan de hoogste boom zou ik zeggen ... mafkees
 
Artiest Xim
Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 16:35:
Dat vind ik nou altijd zo'n dom gelul van drugs gebruikende mensen. Wedden dat ik noch mijn vrienden een ramp zijn als we gedronken hebben. Altijd de grootste lol, nooit problemen. Lekker alles over één kam scheren, dat doen die drugsgebruikers allemaal altijd.

Ja, ja, ja, ja enorme flapdrol! In kroegen, discotheken en ook bij evenementen en festivals worden de meeste problemen veroorzaakt door alcohol gebruik. Probeer je dat te ontkennen dan ben jij 1 van de vele alcohol gebruikers die wel tegen drugs gebruik zijn. Alcohol the biggest hard-drug of the world!!!! Hahaha hoe je het ook wend of keert, het is zo.
 
Uitspraak van GabberPinda4Life op dinsdag 10 juli 2012 om 16:39:
Zet `1000 bezopen mensen bij elkaar en 1000 mensen die gebruikt hebben bij elkaar. Durf er 1000 euro op te zetten waar het eerder mis gaat


Ik verhoog naar €10.000! En ik zeg dat in het hok met 1000 alcohol nuttigende mensen als eerst de pleuris uitbreekt.
Artiest {SHOWLIST artist 168357, 51903, 66857}
Nog ff en we lopen allemaal met een begeleider over straat :')
Sjongejonge,wat een lulverhaal zeg!
Uitspraak van inactief op dinsdag 10 juli 2012 om 19:02:
Ja, ja, ja, ja enorme flapdrol! In kroegen, discotheken en ook bij evenementen en festivals worden de meeste problemen veroorzaakt door


door mensen die altijd ruzie hebben.


Uitspraak van inactief op dinsdag 10 juli 2012 om 19:05:
Ik verhoog naar €10.000! En ik zeg dat in het hok met 1000 alcohol nuttigende mensen als eerst de pleuris uitbreekt.

De weddenschap ga ik aan, als ik de mensen zelf mag uitkiezen (y)
laatste aanpassing
Dit is echt by far het domste verhaal wat ik ooit gelezen heb....serieus...kan iemand hem even wakker schudden?

Ik zie de vertrutting wel steeds meer en meer in onze vrije NL samenleving...nu weer dat gehuil dat de leeftijdsgrens om alcohol te mogen kopen naar 18 moet.
Maar iedereen vergeet elke keer de volgende stap: de handhaving!

Nu gelden er ook rookverboden in horeca en in bv stadions. Nou....dat blijkt tot nu toe niet te handhaven...dus hoe willen ze dat in hemelsnaam op festivals gaan doen?

Nee...Smeets is bij deze officieel vh padje af geraakt.
Wat is dat nou weer voor flappie?
Misschien toch maar eens z'n feiten checken, voordat ie zoveel poep verkondigd.
volgens mij moet ons Bobje wat meer de wijde wereld in,drank maakt meer kapot dan je lief is,een hele bekende campagne in de jaren '90,van pep blijf je wakker,van coke voel je je superman,van pillen word je iedereen zn maat,van drank ben je het vaakst opgefokt of een kort lontje dan van welke drugs dan ook.

en dan nog,iedereen moet voor zichzelf weten wat ie allemaal naar binnen werkt zolang het maar gezellig blijft,liever een toko vol mafkezen dan een vol met bezopen lui
 
Werkzaam bij Pservice
Artiest {SHOWLIST artist 54629, 78775}
Aan al die snuggere mensen hier... dit gaat gewoon binnen een aantal jaar zo zijn (of je het nu wilt of niet). En dat het kan bewijst het buitenland... in de USA zijn verschillende festivals al aantal jaar rookvrij & dat gaat tamelijk prima, het gaat erom hoe ze het aanpakken
Uitspraak van Arrr69 op dinsdag 10 juli 2012 om 13:34:
ONMOGELIJK!


onmogelijk is het niet...het zou wel raar zijn
Wat is het weer gezellig hier :) nou... zulle we dan maar even naar een fijn muziekje luisteren ??

owjaa ontopic, tja wat een bullshit allemaal he :)
Indianen rookten gras dus gaan wij een rookverbod instellen op de festivals omdat de politiek dat zal gaan willen..... ??
Drugsvrije festivals ? Polsbandjes ? Avondklok ? hmmmm :facepalm: :harry: :facepalm:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Hij heeft zijn snorretje laten groeien volgens mij. Nee, maar even serieus: deze man is volslagen geflipt. :D Enkeltje Pieter Baan, iemand?
Hij spoort echt niet. Breng de betuttelende politiek nog meer op ideeen. Waar is het stuk eigen verantwoordelijkheid dan? Gebruik je alcohol of drugs ben je zelf verantwoordelijk, ik heb ze van de drugs al naast me zien omvallen, maar denk maar niet dat ik ze een vinger hulp uitsteek, je propt die zooi zelf in je, dus eigen schuld dikke bult en bezopen heb ik ze ook al zien omvallen, fijn laten liggen. Moet je je grenzen maar kennen.
Denkt Smeets nu echt dat hij een kuisheidsridder moet zijn? En dat terwijl is verdorie nog een vieze achternaam heeft ook...begint met SM en eindigt met eets (aids) :p Domme moraalridder zeg...
op pinkpop geen blower? Pinkpop is 1 grrot blowfestijn en op zijn eigen camping vindt een florerende handel in soft / harddrug en sterke drank plaats. Dat hij dat niet in de gaten heeft blijkt wel, want dat gebeurd al zolang als ik er naar toe ga en dat in zo'n 20 jaar!! Jan Smeets, wordt je een beetje dement of zo? En dan te bedenken dat de artiesten op zijn festival ook worden voorzien van de beste DOPE die er bestaat. hahahahaha wat een hypocriete man is dit zeg. Hij kan beter moraalridder worden!!!
 
Uitspraak van inactief op dinsdag 10 juli 2012 om 22:55:
Aan al die snuggere mensen hier... dit gaat gewoon binnen een aantal jaar zo zijn (of je het nu wilt of niet). En dat het kan bewijst het buitenland... in de USA zijn verschillende festivals al aantal jaar rookvrij & dat gaat tamelijk prima, het gaat erom hoe ze het aanpakken


Maargoed dat we zon slimmerik als jij hebben he :)

Zie dit in nederland nog lang niet gebeuren,maak je de festivals mee kapot geen alchol meer nie meer roken etc.
Uitspraak van R.J82 op dinsdag 10 juli 2012 om 23:14:
onmogelijk is het niet...het zou wel raar zijn


tis wat hij zegt dan gaan mensen voordrinken of naar andere middelen grijpen..
Zullen ze op de zwarte cross leuk vinden :lol:
Ik voorzie barre tijden voor festivals, als drugs wordt verbannen (hoe ze dat ook maar willen doen).
pfft...laat smeets maar lullen...jankerd met zn pauper festival.
Kijk naar bijvoorbeeld Werchter, die line up van dit jaar laat de lineup van pinkpop nog niet eens in de schaduw staan. Pinkpop dikke :no: :no:
Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 20:42:
De weddenschap ga ik aan, als ik de mensen zelf mag uitkiezen


competitievervalsing..... :facepalm:
Werkzaam bij NRG VIBE
Alcohol heeft geen zin, maar roken daar kan ik mij zker als niet-roker wel in vinden, want van mee-roken ( wat ik niet wil ) kan je ook kanker krijgen!!!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van NRG VIBE op woensdag 11 juli 2012 om 13:26:
Alcohol heeft geen zin, maar roken daar kan ik mij zker als niet-roker wel in vinden, want van mee-roken ( wat ik niet wil ) kan je ook kanker krijgen!!!


:yes: mee eens (y)
Uitspraak van inactief op dinsdag 10 juli 2012 om 22:55:
in de USA zijn verschillende festivals al aantal jaar rookvrij


Maar alcoholvrij? :no:
Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 18:14:
Het gaat er om welke 1000 man


Ow ja:vaag: Het gaat om 1000 mensen die kiezen ze niet uit dat is willekeurig;)

Dus:


Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 20:42:
De weddenschap ga ik aan, als ik de mensen zelf mag uitkiezen


Vind het wel kut voor je als je 1000 mensen kent die je niet moet of die de sfeer verneuken:lol: Wat heb jij een kut leven dan. Jij zal je vast nooit vermaken op een feest:aai:

Ik denk eerder dat er 1000 man zich aan jou storen op een feest dan jij je aan 1000 man stoort:facepalm:
Uitspraak van Bobje op dinsdag 10 juli 2012 om 20:42:
door mensen die altijd ruzie hebben.


En waarom ga je daar dan opstap als er toch altijd ruzie is:vaag:
Jij bent echt een ontzettend domme droeftoeter Garaa :lol:
Begrijpend lezen niet je beste vak :aai:
laatste aanpassing
zwaar kansloos figuur die smeets. met zen voorspellingen over 5 jaar :P elk jaar voorspellen ze et eind der tijden ook tegenwoordig ( met alcoholvrije festivals hoop ik dat et ook zo zal zijn dan hahaha) maar algeheel alcoholverbod kunnen ze best proberen want jah is nog nooit geprobeerd toch :P hahahaha. wat dacht je van de amerikaanse drooglegging. die heeft praktische de maffia eigenhandig groot gemaakt. zelf drank stoken stelt geen reet voor dus gaat dat weer helemaal terug komen. lekker ouderwets thuis rum en whiskey stoken. :). en anti drugs ook een leuk idee maar werkt ook niet, ondanks ons tolerante drugsbeleid zijn wij kwa drugs als sociaal en crimineel probleem. 1 van de veiligste landen ter wereld. in engeland, amerika, frankrijk zijn et aantal sterf gevallen en criminaliteit op dat vlak ook velen malen meer. ik bedoel % van de algehele bevolking ( in et geval iemand niet door heeft dat ik zelf ook wel snap dat er ook meer mensen wonen in die landen) :P. dus regering kom maar op met sancties en domme plannen en wetten en leer voor de 10.000.000 keer dat een mens te koppig is zichzelf wat te laten ontzeggen wat hij graag doet!!! of zoals cartman zou zeggen: SCREW YOU GOVERMENT!!! im going home :P
Dan heet het festival over een paar jaar pinkflop.....
 
Een joint roken zal in de toekomst ook niet meer kunnen. Het aantal blowers op Pinkpop is sowieso zeer gering, laat iemand voor die mensen maar een apart festival organiseren'. Jan Smeets, organisator van Pinkpop, maakt zich sterk dat muziekfestivals in de toekomst op alle vlakken 'clean' zullen zijn.




dan had ie dat jaren terug al moeten doen in de hippie tijd toen blowde ze toch ook!

die vent spoort niet zal idd wel zelf te veel gerookt enz hebben
laat de mensen toch lekker in hun waarde en genieten van de festivals
niemand die een ander wat doet dus
Artiest {SHOWLIST artist 1068, 115740}
'Kijk, dat hele groene verhaal van duurzaamheid en ecologisch bewustzijn houdt geen steek zo lang je mensen de boel laat verpesten met hun sigaretten. Op festivals in de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland is roken al verboden. Dat is toch logisch? Tachtig procent van de mensen sterven aan de gevolgen van roken. Bovendien haal je de planeet om zeep.


Ok, dan ga ik er bij deze vanuit dat hij vanaf nu overal heenfietst en ook zijn evenementen per huifkar gaat voorzien van alle licht, geluid en overige logistieke zaken...hypocriet gelul altijd :no:

de overige zaken wens ik hem veel succes mee :bye:
laatste aanpassing
Quote : Dat is ook wat de politici zullen eisen. Let op, dat zijn mensen waarvoor de burger heeft gestemd, dat zijn geen marsmannetjes.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat meneer Smeets zelf blijkbaar wel van een andere planeet komt want we leven al jaren in een schijndemocratie waarin de politici zich geen hol aantrekken wat de burger wil en toch altijd hun eigen ding erdoor drukken.
Hahaha wat een vage beweringen alleaal van die man!:lol:

En zijn grote fan Bobje is ook een beetje de weg kwijt.
Zijn (1000) vrienden:lol: die die gaat uitkiezen voor de weddenschap hebben natuurlijk noooooit ruzie gehad! Hahahaha Bobje toch!

Ik weet wel dat als ik problemen heb, dat altijd in de kroeg/dorp/stad is en nog nooit op een festival. En drank was daarbij altijd in het spel
Ik weet gewoon niet of ik dat moet geloven :/ of hij is echt gefrustreerd...