Van 19 tot en met 21 augustus vindt op evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen de uitverkochte negentiende editie van A Campingflight to Lowlands Paradise plaats. Vandaag is aan het licht gekomen dat er een partij valse hard-copy kaarten in omloop is. Deze kaarten worden vooral via Marktplaats en andere, niet officiële ticketsites aangeboden. De kaarten geven geen toegang tot het festival.
Afgelopen dagen zijn bij Ticket Service diverse meldingen binnengekomen van mensen die via niet officiële verkoopkanalen (Marktplaats en de bekende secondary tickethandelaren) een hard-copy kaart hebben gekocht maar deze niet vertrouwden. Na onderzoek blijk het om zeer goed nagemaakte Lowlandskaarten te gaan. Voor deze vervalsingen zijn blanco Ticket Service kaarten gebruikt die zijn gestolen bij een voorverkoopadres en welke vervolgens bedrukt zijn met de gegevens van Lowlands. De vervalsingen zijn op het eerste gezicht niet van echt te onderscheiden maar de barcode die op de kaart staat, is ongeldig.
Bij de festivalentree worden alle kaarten gescand waardoor de vervalsingen aan het licht zullen komen. De nummers (vermeld op de achterzijde) van de ontvreemde tickets zijn bekend: het gaat om de serie die loopt van 36563001 t/m 36564000. Daarnaast zijn er wellicht nog valse tickets in omloop die niet bij de organisatie bekend zijn. Mensen die vermoeden dat zij in het bezit zijn van een ongeldige kaart, kunnen dit controleren op www.ticketsenconcertkaarten.nl: hier staan alle – op dit moment bij de organisatie bekende- nummers van valse tickets gepubliceerd.
De handelaren in deze kaarten bieden hun waar via internet aan onder vermelding van valse persoonsgegevens. Wanneer het tot een transactie komt, worden regelmatig valse identiteitspapieren en nagemaakte aankoopbewijzen overlegd. Mensen die in het bezit zijn van een valse kaart worden geadviseerd bij de politie aangifte te doen van oplichting en een klacht in te dienen bij de consumentenautoriteit via www.consuwijzer.nl. Alleen kaarten die gekocht zijn via de officiële verkoopkanalen geven gegarandeerd toegang tot het festival. Dit zijn www.lowlands.nl, www.livenation.nl en www.ticketservice.nl/
Valse kaarten voor Lowlands in omloop
gepubliceerd door Karian, op
22 november 2010
Feest | A Campingflight to Lowlands Paradise 2011 · Camping opening |
Datum | donderdag 18 augustus 2011 |
Locatie | Walibi Holland |
Feest | A Campingflight to Lowlands Paradise 2011 · vrijdag |
Datum | vrijdag 19 augustus 2011 |
43 opmerkingen
Uitspraak van Zuilense Aussie op dinsdag 26 juli 2011 om 16:05:Moet nie gekker worden
Dit gebeurd al jaren. Heb het zelf ook eens meegemaakt. Had ik een kaartje met van dat zilver achtige folie wat dus gewoon echt is, maar vervolgens kon je de inkt zo van het kaartje af wrijven!
Uitspraak van DjKnox aka Nongetjie op dinsdag 26 juli 2011 om 16:12:Gewoon E-tickets dan heb je dat gezeik niet
Idd...Het is zo simpel
laatste aanpassing
Uitspraak van DjKnox aka Nongetjie op dinsdag 26 juli 2011 om 16:12:Gewoon E-tickets dan heb je dat gezeik niet
Tenzij je ze van iemand anders overneemt, kan er een kans in zitten dat men je een oor aan naait.
Heb het zelf gelukkig nooit gehad maar heb ze wel eens aan de poort gezien dat men er niet in kwam
of de scan werkt niet naar behoren, kan je lullen als brugman maar je komt er dan mooi niet in.
Tenzij je ze van iemand anders overneemt, kan er een kans in zitten dat men je een oor aan naait.
Kortom;
Koop gewoon zelf een e-ticket en je bent van het gezeur af
Ik heb zelf ook alles uit de kast getrokken om een kaartje te bemachtigen (2 uur lang zitten wachten, dat wel).
Daar heb ik laatst ook al iets over geplaatst. komt het toch weer uit
Kijk voor de lol nu eens naar de andere organisatoren. ID&T, Q, Mojo, noem maar op. Alleen al Mysteryland nu. Dat is echt heel opvallend! Als je het over marketing hebt.. Ze hypen de boel volgens mij gewoon op: Koop snel je kaartje anders ben je te laat.. Schaarste creëren heet dat. Hypen
Alleen op hun website en wat social media, niet in de grote media, geen persbericht. Als het echt zo storm had gelopen, had ID&T al lang groots de bel geluid, geloof me..
Je ziet dit soort grappen wel vaker: Kijk naar Defqon. Ze weten de boel precies zo op te jutten dat iedereen er in trapt. Bij de aftrap van de kaartverkoop zijn er storingen op de verkoopsite, lang wachten en vervolgens gaat de boel op slot en staat er groot UITVERKOCHT..
Vervolgens zie je een tijdje later toch weer kaarten in de omloop onder het mom: geblokkeerde zwarthandelaren. BULLSHIT. Je wordt gewoon voor de gek gehouden. Durf te wedden dat ze zo’n 2e ronde het overgrote deel van hun kaarten verkopen. En zwarthandelaren / doorverkopers: Die bieden hun kaarten gewoon aan op hun sites hoor, no problem.
Over Mojo heb ik wel eens gehoord dat zij 1/3 van de tickets aanbieden en de overige tickets via ticketverkoop sites voor het dubbele of driedubbele aan de prijs verkopen. Hadden die niet ook een eigen ticketverkoop site? Of misschien wel 2. Livenation in ieder geval wel. Lekker dubieus...
Sensation: Precies hetzelfde. Kaarten van sponsoren in de verkoop terwijl het bordje uitverkocht al is opgehangen. Mensen denken dan: die kans moet ik grijpen terwijl er genoeg kaarten zijn.
Extrema plaatste de dag voor het festival nog dat er kaarten waren vrijgekomen van zwarthandelaren.
Lowlands: zelfde laken een pak. Zullen ook nog wel kaarten op de markt brengen onder het mom van vrijgekomen tickets.
Dat is gewoon mensen voor de gek houden en gek maken. Vraag en aanbod manipuleren. Het zo laten lijken dat er (bijna) geen aanbod meer is om zo de vraag tot het kookpunt te krijgen en vervolgens de verkoop weer opengooien. Pure marketing truc is het gewoon. Een hele slimme, dat zeker. Maar je wordt wel gewoon in de zeik genomen. En het gaat er in als zoete koek ook nog.
Het rechtvaardigt meteen hoge kaartprijzen: Men wordt zo gek gemaakt dat die kaarten toch wel gekocht worden. We zijn wat dat betreft gewoon kuddedieren en volgen.(incl mezelf hoor)
Kaarten vrijgekomen = bullshit.. Dat geeft gewoon aan dat men de boel aan het hypen is. Daar zouden grote organisaties ook is een boekje over open moeten doen, denk dat daar een diepgaande discussie over zal ontstaan.
Alleen op hun website en wat social media, niet in de grote media, geen persbericht. Als het echt zo storm had gelopen, had ID&T al lang groots de bel geluid, geloof me..
Je ziet dit soort grappen wel vaker: Kijk naar Defqon. Ze weten de boel precies zo op te jutten dat iedereen er in trapt. Bij de aftrap van de kaartverkoop zijn er storingen op de verkoopsite, lang wachten en vervolgens gaat de boel op slot en staat er groot UITVERKOCHT..
Vervolgens zie je een tijdje later toch weer kaarten in de omloop onder het mom: geblokkeerde zwarthandelaren. BULLSHIT. Je wordt gewoon voor de gek gehouden. Durf te wedden dat ze zo’n 2e ronde het overgrote deel van hun kaarten verkopen. En zwarthandelaren / doorverkopers: Die bieden hun kaarten gewoon aan op hun sites hoor, no problem.
Over Mojo heb ik wel eens gehoord dat zij 1/3 van de tickets aanbieden en de overige tickets via ticketverkoop sites voor het dubbele of driedubbele aan de prijs verkopen. Hadden die niet ook een eigen ticketverkoop site? Of misschien wel 2. Livenation in ieder geval wel. Lekker dubieus...
Sensation: Precies hetzelfde. Kaarten van sponsoren in de verkoop terwijl het bordje uitverkocht al is opgehangen. Mensen denken dan: die kans moet ik grijpen terwijl er genoeg kaarten zijn.
Extrema plaatste de dag voor het festival nog dat er kaarten waren vrijgekomen van zwarthandelaren.
Lowlands: zelfde laken een pak. Zullen ook nog wel kaarten op de markt brengen onder het mom van vrijgekomen tickets.
Dat is gewoon mensen voor de gek houden en gek maken. Vraag en aanbod manipuleren. Het zo laten lijken dat er (bijna) geen aanbod meer is om zo de vraag tot het kookpunt te krijgen en vervolgens de verkoop weer opengooien. Pure marketing truc is het gewoon. Een hele slimme, dat zeker. Maar je wordt wel gewoon in de zeik genomen. En het gaat er in als zoete koek ook nog.
Het rechtvaardigt meteen hoge kaartprijzen: Men wordt zo gek gemaakt dat die kaarten toch wel gekocht worden. We zijn wat dat betreft gewoon kuddedieren en volgen.(incl mezelf hoor)
Kaarten vrijgekomen = bullshit.. Dat geeft gewoon aan dat men de boel aan het hypen is. Daar zouden grote organisaties ook is een boekje over open moeten doen, denk dat daar een diepgaande discussie over zal ontstaan.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 17:19:Vervolgens zie je een tijdje later toch weer kaarten in de omloop onder het mom: geblokkeerde zwarthandelaren. BULLSHIT. Je wordt gewoon voor de gek gehouden. Durf te wedden dat ze zo’n 2e ronde het overgrote deel van hun kaarten verkopen.
Nou volgens mij zie jij spoken. Heb je zelf weleens gezien dat de site steeds platligt tijdens Defqon? Dat betekend dat er meer mensen op de site willen dan dat de site aan kan. Ten tweede is Q Dance al jaren bezig de handel aan te pakken en dit jaar heb ik een paar keer berichten langs zien komen van mensen die hun kaart voor de volle mep door wilde verkopen en daardoor hun ticket geannuleerd werd. Die kaarten komen vrij en worden tijdens een 2e ronde weer verkocht. Daarnaast heb je ook nog kaarten die niet betaald zijn. Ze hebben ws even de tijd nodig om te kijken welke transacties niet goed gegaan zijn en wachten tot ze die kaarten later weer aan kunnen bieden. Ben met je eens dat sommige feesten erg gehypt worden, ze doen alsof het bijna uitverkocht is en dan duurt het nog dagen voor het echt uitverkocht raakt maar de rest is naar mijn mening gelul.
laatste aanpassing
Dat er valse kaarten in omloop zijn gebeurt regelamtig natuurlijk ! Maar de hoeveelheid is minimaal...
Behalve miss. als kaarten ongeldig zijn gemaakt vanwege zwarthandel ! Ik heb het gevoel dat, na zo'n ongeldig maken aktie, de reactie van die zwarthandelaren is, om valse kaarten in omloop te brengen om hun verliezen te compenseren !
Als je erover nadenkt.....mjah de oplossing is idd. simpel. Kaart op naam en met legitimatie omwissellen voor een bandje, voordat je de fouillering binnen gaat.
Dan geef je een week voordat het evenment begint een nogelijkheid om kaarten terug te geven, voor die mensen die uit overmacht niet kunnen gaan, en die kaarten bied je vervolgens weer aan, via internet of gewoon aan de deur !
Omdat je dan met bandjes werkt voordat je naar binnen gaat en deze pas dichtgeknepen worden bij fouillering, zal er bij de entree toch handel zijn in entree-bandjes !
Mar dat is ok bij de deur omdat de verkoper uiteindelijk van zijn/haar bandje(s) af wil en geen aso prijzen zal hanteren....
Eigenlijk zoals ze op Tomorrowland doen maar dann met legitimatie-controle !
Behalve miss. als kaarten ongeldig zijn gemaakt vanwege zwarthandel ! Ik heb het gevoel dat, na zo'n ongeldig maken aktie, de reactie van die zwarthandelaren is, om valse kaarten in omloop te brengen om hun verliezen te compenseren !
Als je erover nadenkt.....mjah de oplossing is idd. simpel. Kaart op naam en met legitimatie omwissellen voor een bandje, voordat je de fouillering binnen gaat.
Dan geef je een week voordat het evenment begint een nogelijkheid om kaarten terug te geven, voor die mensen die uit overmacht niet kunnen gaan, en die kaarten bied je vervolgens weer aan, via internet of gewoon aan de deur !
Omdat je dan met bandjes werkt voordat je naar binnen gaat en deze pas dichtgeknepen worden bij fouillering, zal er bij de entree toch handel zijn in entree-bandjes !
Mar dat is ok bij de deur omdat de verkoper uiteindelijk van zijn/haar bandje(s) af wil en geen aso prijzen zal hanteren....
Eigenlijk zoals ze op Tomorrowland doen maar dann met legitimatie-controle !
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 17:19:Kijk voor de lol nu eens naar de andere organisatoren. ID&T, Q, Mojo, noem maar op. Alleen al Mysteryland nu. Dat is echt heel opvallend! Als je het over marketing hebt.. Ze hypen de boel volgens mij gewoon op: Koop snel je kaartje anders ben je te laat.. Schaarste creëren heet dat. Hypen
Alleen op hun website en wat social media, niet in de grote media, geen persbericht. Als het echt zo storm had gelopen, had ID&T al lang groots de bel geluid, geloof me..
Je ziet dit soort grappen wel vaker: Kijk naar Defqon. Ze weten de boel precies zo op te jutten dat iedereen er in trapt. Bij de aftrap van de kaartverkoop zijn er storingen op de verkoopsite, lang wachten en vervolgens gaat de boel op slot en staat er groot UITVERKOCHT..
Vervolgens zie je een tijdje later toch weer kaarten in de omloop onder het mom: geblokkeerde zwarthandelaren. BULLSHIT. Je wordt gewoon voor de gek gehouden. Durf te wedden dat ze zo’n 2e ronde het overgrote deel van hun kaarten verkopen. En zwarthandelaren / doorverkopers: Die bieden hun kaarten gewoon aan op hun sites hoor, no problem.
Over Mojo heb ik wel eens gehoord dat zij 1/3 van de tickets aanbieden en de overige tickets via ticketverkoop sites voor het dubbele of driedubbele aan de prijs verkopen. Hadden die niet ook een eigen ticketverkoop site? Of misschien wel 2. Livenation in ieder geval wel. Lekker dubieus...
Sensation: Precies hetzelfde. Kaarten van sponsoren in de verkoop terwijl het bordje uitverkocht al is opgehangen. Mensen denken dan: die kans moet ik grijpen terwijl er genoeg kaarten zijn.
Extrema plaatste de dag voor het festival nog dat er kaarten waren vrijgekomen van zwarthandelaren.
Lowlands: zelfde laken een pak. Zullen ook nog wel kaarten op de markt brengen onder het mom van vrijgekomen tickets.
Dat is gewoon mensen voor de gek houden en gek maken. Vraag en aanbod manipuleren. Het zo laten lijken dat er (bijna) geen aanbod meer is om zo de vraag tot het kookpunt te krijgen en vervolgens de verkoop weer opengooien. Pure marketing truc is het gewoon. Een hele slimme, dat zeker. Maar je wordt wel gewoon in de zeik genomen. En het gaat er in als zoete koek ook nog.
Het rechtvaardigt meteen hoge kaartprijzen: Men wordt zo gek gemaakt dat die kaarten toch wel gekocht worden. We zijn wat dat betreft gewoon kuddedieren en volgen.(incl mezelf hoor)
Kaarten vrijgekomen = bullshit.. Dat geeft gewoon aan dat men de boel aan het hypen is. Daar zouden grote organisaties ook is een boekje over open moeten doen, denk dat daar een diepgaande discussie over zal ontstaan.
HELEMAAL GELIJK!
En dan nog ter aanvulling: er zijn organisatoren die 'vriendjes' inschakelen om nog meer kaarten de markt in te zetten. Vaak gaat het dan om sponsor- of promokaarten wat een aardig zakcentje voor de organisatie oplevert.
Kaart op naam en met legitimatie omwissellen voor een bandje
Zullen ze niet doen, een aantal mensen zijn eigenwijs en nemen hun legitimatie niet mee en je krijgt rijen voor de ingang.
Dan geef je een week voordat het evenment begint een nogelijkheid om kaarten terug te geven, voor die mensen die uit overmacht niet kunnen gaan, en die kaarten bied je vervolgens weer aan, via internet of gewoon aan de deur !
Zullen ze ook niet doen want het is hun probleem niet dat mensen niet kunnen. Dat betekend dat hun een week van te voren geld moeten teruggeven met het risico dat ze zelf met de kaarten blijven zitten.
Uitspraak van Rob Koopmans op dinsdag 26 juli 2011 om 18:54:Te koop: 2 valse tickets, zien uit als echt! prijs komen we wel uit
Ik wil graag die valse kaarten, wat moet dat kosten?
als de organisatie nou is eens afspraken maakt met die oplichtersom kaarten te kopen met die oplichters dan weten ze zo wie het zijn
worden ze nog aangepakt nu hebben ze tientallen kaarten verkocht voor 175 per stuk en een lekkere vakantie in plaats het in de media te roepen dat er valse kaarten zijn die oplichters stoppen nu even en gaan van het geld genieten koop nooit van buitenlanders op straat kaarten dan vraag je erom lekker slim om het in de media te roepen in plaats om eerst die gasten op te pakken
worden ze nog aangepakt nu hebben ze tientallen kaarten verkocht voor 175 per stuk en een lekkere vakantie in plaats het in de media te roepen dat er valse kaarten zijn die oplichters stoppen nu even en gaan van het geld genieten koop nooit van buitenlanders op straat kaarten dan vraag je erom lekker slim om het in de media te roepen in plaats om eerst die gasten op te pakken
Uitspraak van karinhouse op woensdag 27 juli 2011 om 08:53:als de organisatie nou is eens afspraken maakt met die oplichtersom kaarten te kopen met die oplichters dan weten ze zo wie het zijn
worden ze nog aangepakt nu hebben ze tientallen kaarten verkocht voor 175 per stuk en een lekkere vakantie in plaats het in de media te roepen dat er valse kaarten zijn die oplichters stoppen nu even en gaan van het geld genieten koop nooit van buitenlanders op straat kaarten dan vraag je erom lekker slim om het in de media te roepen in plaats om eerst die gasten op te pakken
Op je toetsenbord heb je ook , . ! ? zitten hoor!!!
Tuurlijk is het een slechte zaak. Maar ik vind het ook een enorm slechte en trieste zaak dat er zoveel mensen die zo nodig naar LL willen en in het (gelukkige) bezit zijn van een ticket en nu enorm lopen te zeiken over de -in hun ogen- matige of slechte line-up. Er staan wat mij betreft een aantal namen die geweldig zijn maar die gewoon niet bekend zijn bij het -inmiddels- popiejopie publiek, dat nu massaal z´n kaartje wil verkopen voor soms schandalig hoge prijzen. En de mensen die deze line-up wel tof vinden krijgen dus moeilijk de kans om nog een echt ticket voor een normale prijs te kopen. Alleen al vanwege het feit dat LL tegenwoordig zo hot is en iedereen al kaarten aanschaft voor er ook nog maar 1 naam bekend is hoeft het van mij niet meer. En wat is er mis mee om bands te ontdekken die je vooraf nog niet kende? Dat is toch juist een van de leuke dingen van een festival?
Uitspraak van Rob Koopmans op dinsdag 26 juli 2011 om 18:54:Te koop: 2 valse tickets, zien uit als echt! prijs komen we wel uit
Tuurlijk is het een slechte zaak. Maar ik vind het ook een enorm slechte en trieste zaak dat er zoveel mensen die zo nodig naar LL willen en in het (gelukkige) bezit zijn van een ticket en nu enorm lopen te zeiken over de -in hun ogen- matige of slechte line-up. Er staan wat mij betreft een aantal namen die geweldig zijn maar die gewoon niet bekend zijn bij het -inmiddels- popiejopie publiek, dat nu massaal z´n kaartje wil verkopen voor soms schandalig hoge prijzen. En de mensen die deze line-up wel tof vinden krijgen dus moeilijk de kans om nog een echt ticket voor een normale prijs te kopen. Alleen al vanwege het feit dat LL tegenwoordig zo hot is en iedereen al kaarten aanschaft voor er ook nog maar 1 naam bekend is hoeft het van mij niet meer. En wat is er mis mee om bands te ontdekken die je vooraf nog niet kende? Dat is toch juist een van de leuke dingen van een festival?
Eens.
HELEMAAL GELIJK!
En dan nog ter aanvulling: er zijn organisatoren die 'vriendjes' inschakelen om nog meer kaarten de markt in te zetten. Vaak gaat het dan om sponsor- of promokaarten wat een aardig zakcentje voor de organisatie oplevert.
True. Hoe vaak al niet gezien: concert in Ahoy gaat om 10.00 in verkoop, 10.01 maak je zaalindeling open - zijn precies eerste 3 rijen over de hele lengte van die kuip reeds "verkocht". Geen twijfel erover dat deze kaarten bij voorbaat weggegeven zijn aan wederverkopers door organisatie zelf. Geen andere plausibele verklaring mogelijk, aangezien er maar bepaalde aantal mensen die voor voorverkoop tot kaarten toegang hebben. En zulke afspraken zijn bijzonder lucratief zowel voor organisatie als voor de wederverkopers.
En wat betreft monsterprijzen op MP, vergeet niet dat ze in stand gehouden worden door vraag-aanbod mechanisme, met nadruk op het feit dat "vraag" voorop staat. Zolang er mensen zijn die te hoge vraagprijs bereid zijn om te betalen zal er incentive zijn om tickets (maar dat geld voor alles) voor die prijs aan te bieden. De verantoordelijkheid ligt dus echt bij de koper zelf. Weiger ten alle tijden meer dan 10% opslag op de prijskaart te betalen en na een paar jaar zal de incentive en daarmee zwarte handel verdwijnen.
Uitspraak van Mr. Cartmanez op donderdag 28 juli 2011 om 16:19:Geen twijfel erover dat deze kaarten bij voorbaat weggegeven zijn aan wederverkopers door organisatie zelf. Geen andere plausibele verklaring mogelijk, aangezien er maar bepaalde aantal mensen die voor voorverkoop tot kaarten toegang hebben. En zulke afspraken zijn bijzonder lucratief zowel voor organisatie als voor de wederverkopers.
En wat denk je dan van kaarten die je afstaat aan sponsoren? Zouden ze die niet beter alvast gereserveerd kunnen houden?
Uitspraak van Mr. Cartmanez op donderdag 28 juli 2011 om 16:19:Weiger ten alle tijden meer dan 10% opslag op de prijskaart te betalen en na een paar jaar zal de incentive en daarmee zwarte handel verdwijnen
het probleem ligt aan de verkoper op marktplaats. Die vraagt te veel. Als iemand er gewoon heel graag heenwil, dan wil diegene er wellicht wat meer voor betalen.. kun je die persoon niet kwalijk nemen..
Wel grappig om dit allemaal te lezen Inderdaad.. alles is één grote complot......
laatste aanpassing
Uitspraak van PF advocaat op dinsdag 26 juli 2011 om 22:27:Lineup is niet zoals gehoopt
Of het weer is niet naar wens.. Zeikerts! Gewoon volgas knallen!
Alleen al vanwege het feit dat LL tegenwoordig zo hot is en iedereen al kaarten aanschaft voor er ook nog maar 1 naam bekend is hoeft het van mij niet meer.
En wat is er mis mee om bands te ontdekken die je vooraf nog niet kende? Dat is toch juist een van de leuke dingen van een festival?
Beetje tegenstrijdig dit!?
Als je inderdaad geen problemen hebt met daar bandjes ontdekken kun je dus gewoon een kaartje kopen zonder dat er een naam bekend is En als je gewoon voor het feest zelf gaat ook.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2011 om 22:11:Gewoon volgas knallen