Partyflock
 
­ Nederland

ID&T, Q-dance van See Tickets naar Paylogic
Updated 11-12-2009

gepubliceerd door , op
ID&T, Q-dance van See Tickets naar Paylogic
10 december 2009
OrganisatiesID&T Site
Q-dance Site
SEE Tickets, ID&T en Q-dance hebben in goed overleg besloten hun samenwerking in Ticketonline per 1 januari 2010 te beëindigen. ID&T en Q-dance zullen vanaf die datum hun eigen ticketverkoop verzorgen en SEE continueert de verkoop van tickets voor dance events onder de naam See Dance.

ID&T en Q-dance zullen hun ticketverkoop voortaan zelf gaan beheren via de eigen websites. De tickets zullen alleen nog maar online worden verkocht via www.id-t.com en www.q-dance.nl.

SEE zal onder de naam See Dance het overige aanbod van Ticketonline continueren. Henk Schuit, directeur SEE vertelt enthousiast:
'Ticketonline heeft de afgelopen jaren een sterke positie in de markt van de ticketverkoop voor dance-events verworven. Wij denken deze positie onder de naam See Dance verder te kunnen versterken, omdat See Dance, in tegenstelling tot Ticketonline, zal profiteren van de marketinginspanningen voor het algemene SEE-merk. Verder zal See Dance in 2010 een aantal nieuwe diensten gaan aanbieden en door zijn onafhankelijkheid een nog aantrekkelijker alternatief worden voor dance-organisatoren'.





Update 11/12/2009: Ticketverkoop ID&T en Q-dance vanaf 1 januari 2010 verzorgd door Paylogic

ID&T en Q-dance gaan vanaf 2010 alle tickets online verkopen en niet via de website van een ticketingpartij zoals in het verleden. De tickets zullen direct verkocht worden vanaf de websites van de diverse evenementen. De samenwerking zal starten op 1 januari in 2010. ID&T en Q-dance hebben begin dit jaar besloten op zoek te gaan naar een nieuwe partner voor de ticketverkoop. Dit is via een uitgebreid selectieproces verlopen en uit deze selectie blijkt dat Paylogic bij uitstek de beste partner is om voor drie jaar mee in zee te gaan.

ID&T en Q-dance richten zich in hun lange termijn strategie erop om de relatie met de bezoeker naar een hoger niveau te trekken. Hierbij spelen internet en voornamelijk de websites van ID&T en Q-dance een cruciale rol. Via het systeem van Paylogic zullen ID&T en Q-dance zelf aan het roer staan om de ticketverkoop te beheren en te monitoren. Op deze manier kan de relatie versterkt worden met de bezoeker, zonder tussenkomst van anderen.

Fatih Kahyaoglu, Commercieel Directeur van ID&T & Q-dance, geeft aan dat de werkwijze van Paylogic exact aansluit bij de strategie van ID&T en Q-dance. "Paylogic is een IT service provider gespecialiseerd in events en internet, het belangrijkste medium bij ticketverkoop vandaag de dag. Daarnaast benadert Paylogic ticketing op geheel nieuwe wijze. De door Paylogic gefaciliteerde evenementhouder wordt zelf in staat gesteld om de relatie met de bezoekers optimaal te benutten. Deze innovatieve en slimme manier van zaken doen is geheel nieuw in ticketing en past goed bij ID&T en Q-dance. Wij zijn dan ook erg blij met deze strategische samenwerking."

Ook Paylogic is erg enthousiast over haar nieuwe klanten. "Het is een eer dat aansprekende, internationale evenementorganisators als ID&T en Q-dance ervoor kiezen om alle tickets via Paylogic op de markt te brengen", zegt Jan Willem van der Meer, Commercieel Directeur Paylogic. "Het is een geweldig bedrijf dat in staat is om haar sterke merken internationaal te vermarkten op een aansprekende manier. De hele wereld kent bijvoorbeeld het merk Sensation. Toch kwam de keuze van ID&T en Q-dance ten gunste van Paylogic niet als een verrassing. Dit omdat wij ervan overtuigd zijn dat Paylogic het beste aansluit bij de evenementorganisator van nu en morgen. Omdat zeker in het onduidelijke online ticketlandschap de meest logische verkoopplek de website van de evenementhouder zelf is en de evenementhouder tegenwoordig graag zelf de touwtjes in handen heeft. Zo zien wij het ook het liefst." Voor Paylogic betekent de verkoop van tickets voor ID&T en Q-dance eveneens dat zij met deze extra stap direct één van de grootste ticketingorganisaties van Nederland is. Naar schatting zal Paylogic in 2010 in totaal 4 miljoen tickets in Nederland verkopen, vanaf heden kan elke evenementhouder in België ook bij Paylogic terecht.

119 opmerkingen

Ik wil de ouderwetse "mooie" kaartjes weer terug
Artiest {SHOWLIST artist 41153, 33734, 37754}
Uitspraak van gekkegabber op vrijdag 11 december 2009 om 09:31:
heb het over 'mooie' geen uitgeprinte zooi

Hahaha Thunderticket heb ik ook :)

Asociaal! (van alle organisaties van party's en concerten)

Kaarten moeten ook gewoon te krijgen zijn in een winkel, niet iedereen heeft een computer... (surf altijd op mijn werk) :)

Primera winkels hebben Paylogic, is het daar dan te krijgen?
Uitspraak van KarmaProductions op vrijdag 11 december 2009 om 12:34:
ylogic beste & goedkoopste systeem, coole gasten ook ,=

Helemaal mee eens!!!
Hoe zal het nou gaan met de kaarten voor defqon kreeg de laatste jaren altijd een code dat ik eerder kaarten kon bestellen en niet 5 uur op f5 hoefde te drukken
 
Uitspraak van Joopio :bounce: op vrijdag 11 december 2009 om 11:29:
Ik wil de ouderwetse "mooie" kaartjes weer terug


of
laatste aanpassing
 
nu weet ik wel zeker dat ik een ticket van defqon kan krijgen haha... go paylogic...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 december 2009 om 15:16:
Gewoon keihard heel die internetverkoop stop zetten!! Geen gezeik meer met overbelaste sites door bedrijven die heel veel kaarten opkopen en die vervolgens weer met heel veel winst doorverkopen. Gewoon weer ouderwets de kaarten verkopen bij bijvoorbeeld postkantoren/agentschappen (die zitten overal), en ook een maximum aan het aantal kaarten stellen per klant. Dit is gewoon de eerlijkste manier, iedereen happy en in 1 klap van alle ellende af!!

Idd, ben ik het helemaal mee eens! Al zo vaak gezeik gehad met online kaartjes kopen en dan zelfs bij feestjes die niet uitverkocht waren!! Haal ze liever in de winkel!!
 
Paylogic is (Y)
Niks mis mee toch. Ik heb er a een paar keer een kaart gehaald,ging goed.
Uitspraak van Joopio :bounce: op vrijdag 11 december 2009 om 11:29:
Ik wil de ouderwetse "mooie" kaartjes weer terug

(y) inderdaad, heb er nog een hoop liggen van vroeger.. jammer al die lelijke geprinte dingen tegenwoordig

maar goed, als 't dan toch moet, netjes dat ze bij TicketOffline weg zijn,
zal contractueel wel pas per 1/1/10 kunnen want het was natuurlijk al lange tijd bagger
????? Alleen online ????? Maar paylogic verkoopt toch ook via de Primera winkels ???

Mjah vind alleen online ook niet fijn ! Tsjah....dan veranderd er dus weinig..... eigenlijk is het slechter want je kunt dus niet meer bij FRS halen :-(
laatste aanpassing
Uitspraak van Thijsonwijs op donderdag 10 december 2009 om 22:06:
omdat ze niet voor 2 evenementen (Qlimax, Defqon)
een dure en veel te grote server gaan neerzetten

Er is wel eens een uitleg geweest van TO dat het vastlopen van het systeem tijdens de grote evenementen niks met servers, serverruimtes, snelheden of whatever heeft te maken.

Er zijn 40.000 kaarten te verdelen. Op het moment dat je inlogt wordt er automatisch de maximale aantal kaarten voor je gereserveerd. Nadat je hebt afgerekend gaan de niet gekochte kaarten pas terug de bak in.

Het ligt dus niet aan de hardware of iets dergelijks. Maar misschien heeft Paylogic een beter systeem. Maar hebben zij uberhaupt wel eens een evenement gehad waarbij de run op kaarten is te vergelijken met defqon?
Uitspraak van Karian op vrijdag 11 december 2009 om 08:56:
Overigens is een prijs hoog of een avond stappen duur, maar dat een prijs veel kan kosten is nieuw voor mij :yes:

:roflol:
Circa 5 jaar terug heeft ID&T en Q-dance volgens mij Ticketonline opgericht omdat ze de fee van de Primera winkels (ben even de naam kwijt van het betalingssysteem) te hoog vonden.

Dat ze daarna op hun 'eigen site' met een bijna net zo hoge fee kwamen vergaten ze er toen even gemakshalve erbij te zeggen.

Dit nieuwe systeem is echt geen verbetering voor de klant, maar ik vermoed dat de organisatie's er gewoon een heel stuk beter van worden.
Als de servers nu niet meer vast hangen bij Defqon en Sensation is t een grote vooruitgang!
Uitspraak van Colonel Sanders op donderdag 10 december 2009 om 21:27:
Waar bestaat de 'ticket fee' tegenwoordig nog uit eigenlijk?

Als je via ideal een kaartje koopt, dit zelf uitprint, waar betaal je dan voor?

Wie moet je kaartje scannen? Dat doe je zelf niet toch?
 
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 12 december 2009 om 20:56:
Wie moet je kaartje scannen? Dat doe je zelf niet toch?

En jij gelooft serieus dat de mensen die de tickets scannen van de ticketfee betaald worden?! :lol:
De ticketfee is voor de partij (online of winkel) die de kaartjes verkoopt.
laatste aanpassing
 
:roflol:
Het vertrouwen moet er eerst zijn in een site. Zo bestel ik pas sinds een jaar bij Bol.com online. Dat heeft enige tijd nodig voordat je inziet dat het handig is.

Toch koop ik mijn kaarten liever niet online, maar heb ze het liefst via FRS of Primera in de winkel. Vind het hele thuisprint idee al helemaal niks, maar kan op zich daarom wel goed gaan!
Ben benieuwd of het nou makkelijker word om kaartjes te bestellen,ik heb eigenlijk nog nooit besteld via Paylogic.
BETER!

Paylogic veel beter dan ticket online. Ticket online vraagt mega veel fee tenopzichte van paylogic. Daar bestelde ik eigenlijk altijd al als ik de kans kreeg :D.
 
Uitspraak van Garrincha op zaterdag 12 december 2009 om 13:23:
Dit nieuwe systeem is echt geen verbetering voor de klant, maar ik vermoed dat de organisatie's er gewoon een heel stuk beter van worden.

inderdaad, het is gewoon weer een nieuwe manier om ieder feest weer extra euro's te beuren :loser:

Alsof ID&T, Q en B2S nog niet genoeg verdienen :(
 
Artiest SinSuline
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 14 december 2009 om 22:18:
Alsof ID&T, Q en B2S nog niet genoeg verdienen :(

verdien jij genoeg?? en... en... wat vind je zelf? ;)

goeie zet... maar ik ben benieuwd, kaarten distributie is een vak apart. Als het ze lukt dit systeem efficiënt te laten lopen dan verdienen ze inderdaad een behoorlijk aantal euro's meer. Laten we hopen dat terug te zien bij het verhogen van de kwaliteit van de evenementen die ze organiseren... ;)
Ik hoop dat de site van Q-dance het gaat trekken met feesten als defqon en qlimax... Dan zullen ze er toch aardig wat boost achter moeten gooien, want die site is altijd 1 van de traagsten geweest...
Leuk dat mijn werkgever nu de ticketverkoop van de Q-dance en B2s feesten op zich neemt. Naja, ik wist het al een paar maanden geleden, maar dat het nu daadwerkelijk ook gebeurd is wel leuk om te zien.

Paylogic vraagt trouwens over het algemeen vrijwel geen fee per ticket (behalve als het telefonisch wordt besteld). ID-T & Q en Paylogic hebben nu gewoon een contract met elkaar over het gebruik van Paylogic. Een stuk voordeliger voor ID-T & Q, waardoor er meer geld in de feesten zelf kan gepompt worden zonder dat de toegangspijs omhoog gaat. Hartstikke mooi toch?!
laatste aanpassing
Uitspraak van Gouryella op maandag 11 januari 2010 om 15:16:
Leuk dat mijn werkgever nu de ticketverkoop van de Q-dance en B2s feesten op zich neemt. Naja, ik wist het al een paar maanden geleden, maar dat het nu daadwerkelijk ook gebeurd is wel leuk om te zien. Paylogic vraagt trouwens over het algemeen vrijwel geen fee per ticket (behalve als het telefonisch wordt besteld). ID-T & Q en Paylogic hebben nu gewoon een contract met elkaar over het gebruik van Paylogic. Een stuk voordeliger voor ID-T & Q, waardoor er meer geld in de feesten zelf kan gepompt worden zonder dat de toegangspijs omhoog gaat. Hartstikke mooi toch?!

Als ze vrijwel geen ticket fee vragen, maar een vast bedrag. Wie zegt dat het dan minder is als wanneer ze ticket fee vragen ipv vast bedrag? Het kan ook hoger zijn, en dus minder geld in het feest gepompt?
laatste aanpassing