Partyflock
 
­ Nederland

Duncan Stutterheim blijft gewoon bij ID&T
ID&T coryfee werkt aan nieuw festival

anoniem gepubliceerd op
Duncan Stutterheim blijft gewoon bij ID&T
26 juni 2009
OrganisatieID&T Site
ArtiestDuncan Stutterheim
Oprichter en meerderheidsaandeelhouder van ID&T, Duncan Stutterheim, stapt op bij het bedrijf dat hij 19 jaar geleden met zijn broer oprichtte. “Ik ga nieuwe dingen doen.”

Stutterheim sprak donderdagmiddag bij ondernemersprijs New Venture. In zijn presentatie ging hij in op de start van zijn bedrijf, zijn fouten: “We zagen zoveel ondernemerskansen dat we de businesskant vergaten.” En zijn bijna faillissement: “In twee jaar tijd waren we alles kwijt wat we in negen jaar opgebouwd hadden. We stonden zeven miljoen in het rood en waren praktisch failliet.” Stutterheim verkocht zijn verlieslatende radiostation SlamFM en zijn restaurantbedrijf en nam het besluit zich alleen nog te richten op het organiseren van feesten. Eerst in Nederland, later in het buitenland. “Het was hard werken, maar dat is nu erg succesvol. We organiseren feesten van Australië tot Brazilië.”

En nu is het genoeg geweest. Nadat Stutterheim twee jaar terug al een sabbatical van een jaar nam en naar Australië vertrok, stapt hij nu op als directeur. “Volgende week leg ik mijn functie als directeur neer. Ik wil me helemaal focussen op nieuwe dingen doen. Dat kan niet als ik me nog bemoei met de dagelijkse bedrijfsvoering. Dat laat ik over aan mijn vrienden (red: die ook allen partner zijn in de onderneming).” Stutterheim blijft wel grootaandeelhouder bij de onderneming – hij bezit 45 procent van de aandelen.

Over wat Stutterheim nu gaat doen blijft hij vaag. “We gaan mensen opnieuw verenigen door middel van housemuziek. Ik wil een festival organiseren voor de vrijheid, voor mensen die bewust stemmen. We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft. We gaan er een positieve dag van maken, zonder angst.”

Bron: Rutger Betlem op Sprout.nl

Update:
Eerder op de dag meldde 3VOOR12 dat mede-oprichter en groot aandeelhouder Duncan Stutterheim dance-organisatie ID&T verlaat. Ondernemersblad Sprout tekende dit op uit de mond van de voormalig directeur. Stutterheim zelf was op dat moment nog niet bereikbaar om een reactie te geven. Het verhaal blijkt genuanceerder: Stutterheim stapt uit de dagelijkse leiding, maar blijft gewoon voor ID&T werken. “Ik heb me de afgelopen jaren dag en nacht met Sensation bezig gehouden”, zegt hij. “Daar stop ik nu mee. Maar bij de eerstvolgende productie blijf ik gewoon betrokken.”

Stutterheim vertrok eind 2006 met zijn gezin naar Australië. Daar werkte hij aan de internationale doorbraak van de succesvolle Sensation feesten. Inmiddels is hij terug in Nederland. Hij werkt niet op het hoofdkantoor van ID&T, maar in zijn eigen kantoor aan de Prinsengracht in Amsterdam. Van daaruit ontwikkelt hij in een vrije rol nieuwe concepten voor de dansgigant.

“Op dit moment werken we aan een nieuw, maatschappelijk betrokken festival”, vertelt Stutterheim. “Ik merk bij mezelf dat ik daar behoefte aan heb, en dat is altijd de basis geweest waar vanuit ik gewerkt heb. Ik denk aan een dansfestival waarin maatschappelijke issues aan de orde komen, zoals Lowlands dat al jaren doet. Dat hebben wij ook wel geprobeerd op festivals als Mysteryland en Trance Energy, maar mensen op die festivals komen niet voor Cool Politics.” Een naam, concrete locatie en datum voor het nieuwe concept is nog niet bekend, maar mogelijk zou het evenement al aan het eind van dit festivalseizoen plaats kunnen vinden.

Bron: 3VOOR12

209 opmerkingen

Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 27 juni 2009 om 14:02:
Precies, als je ook die docu over id&t ziet, zie je dat vanaf het begin, maar om 1 ding ging, en dat was geld, geld en nog meer geld.

Wat wil jij met je bedrijf dan? Leuke feestjes geven en gewoon nog je boodschappen bij de lidl doen? :) Een bedrijf wil graag winst maken dat lijkt me logisch :)

Kan enig begrip voor je opbregen dat het voor jou allemaal iets minder is geworden door de commercie, maar daardoor zijn er wel velen anderen ook blij gemaakt met leuke feestjes :)

Ben ook niet overal blij mee, maar denk dat we blij mogen zijn dat er hier behoorlijk wat evenementen zijn elk weekend in tegenstelling tot veel andere landen :)
Je kan voor deze man alleen maar respect hebben..
Heel de wereld draait om commercie,en hij heeft het gewoon allemaal in
zijn richting gewerkt.Heb niet voor niks mijn zoon naar hem vernoemd..
Iemand die ergens voor staat en tot het uiterste gaat om dat te bereiken
wat hij voor ogen heeft.

Diepe buiging en respect en ben benieuwd wat het gaat worden..;)

@Wackiejacky: Amen.
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 26 juni 2009 om 21:56:
En het liefst zou ik dit verdomme nog 1000x quoten. Want dat is hoe house ooit begonnen is en dat zijn teveel mensen vergeten. Dat intolerante gedrag van velen moet maar eens afgelopen zijn. Zwart, wit, groot, klein, oud, jong, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En house heeft al die verschillende mensen vanaf het begin bij elkaar gebracht. Doordat homo's en hetero's, blanken en zwarten, mannen en vrouwen en ouderen en jongeren SAMEN stonden te feesten op dezelfde muziek hebben wij als huidige generatie de mogelijkheden binnen de dance die we nu hebben. En dat hebben we ook te danken aan mensen als Duncan.

kan dus maar 1 reactie bedenken die voor dit alles op z'n plek is:

:respect:

It's all about respect!

ik kan hier niks aan toevoegen :)

helemaal waar :respect:
Nog een festival? Niet om het 1 of ander, maar begint er niet een overkill te komen aan festvals ed?
Hoeveel moeten er nu nog bij komen?
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 26 juni 2009 om 21:56:
En het liefst zou ik dit verdomme nog 1000x quoten. Want dat is hoe house ooit begonnen is en dat zijn teveel mensen vergeten. Dat intolerante gedrag van velen moet maar eens afgelopen zijn. Zwart, wit, groot, klein, oud, jong, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En house heeft al die verschillende mensen vanaf het begin bij elkaar gebracht. Doordat homo's en hetero's, blanken en zwarten, mannen en vrouwen en ouderen en jongeren SAMEN stonden te feesten op dezelfde muziek hebben wij als huidige generatie de mogelijkheden binnen de dance die we nu hebben. En dat hebben we ook te danken aan mensen als Duncan.

kan dus maar 1 reactie bedenken die voor dit alles op z'n plek is:

It's all about respect!

Mooi gesproken. Het is jammer dat die gezelligheid verdwijnt bij de ontnuchtering en het verlaten van festival terrein.

Ag zolang house ertoe bijdraagt dat gedurende het feest iedereen leuk met elkaar omgaat dan heeft house het goed gedaan en zijn (mooie doch kleine) rol gehad.

Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 27 juni 2009 om 14:02:
Precies, als je ook die docu over id&t ziet, zie je dat vanaf het begin, maar om 1 ding ging, en dat was geld, geld en nog meer geld.

Dat heet ondernemen. Overigens is die scene helemaal niet verpest. Hij wordt eerder verpest door negatievelingen. (hint)
Uitspraak van *Timmy* op zaterdag 27 juni 2009 om 21:08:
Dat heet ondernemen. Overigens is die scene helemaal niet verpest. Hij wordt eerder verpest door negatievelingen

(Y)

Uitspraak van SMOKUM op vrijdag 26 juni 2009 om 23:23:
Thunderdome iest waar ik iig over 25 jaar nog over praat. Geweldig iets...
laatste aanpassing
Bedankt voor Thunderdome '96 :respect:
Allerbeste feest ooit!
Uitspraak van *Timmy* op zaterdag 27 juni 2009 om 21:08:
Dat heet ondernemen. Overigens is die scene helemaal niet verpest. Hij wordt eerder verpest door negatievelingen.

er is niks mis met ondernemen maar wat mij betreft wel met de gevolgen van dat ondernemen

ik zie als zijn voornaamste drijfveer hebzucht, we hebben in de banksector kunnen zien waar dat toe kan leiden

waarschijnlijk heb je zelf niet de tijd voor id&t meegemaakt, dus ik denk niet dat je kan oordelen of de scene al dan niet verpest is

btw scene wordt niet verpest door negatievelingen maar door onwetendheid
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Uitspraak van Raimond op zaterdag 27 juni 2009 om 17:08:
Ondanks dat die de hardcore jaren geleden een beetje heb laten stikken kan je alleen maar respect voor deze man hebben.
Deze man heeft de feesten groot gemaakt in NL, daar tipt geen enkel iemand aan
Lopen vaak te zeiken over $$$$ maar ja je moet wel winstgevend blijven als je een organisatie draaiende wilt houden
Diepe

je geeft het antwoord zelf al in je post.

Je kan de hardcore niet redden door er veel geld in te blijven pompen. Muziek en stromingen laten zich niet sturen.

Niets zo onzeker als de evenementenscene.

Zeer veel respect voor Duncan Stutterheim :respect:

1 van de allergrootsten!!
omdat ie zo nodig met andere stijlen moest komen aanzetten zijn wel geweldige feesten als innercity, sensation black... gewoon verpest


krijg je als vervangers urban feestjes en indian summer festival... nou fuck that :x
Uitspraak van Double T :yes: op zondag 28 juni 2009 om 13:16:
je geeft het antwoord zelf al in je post.

Je kan de hardcore niet redden door er veel geld in te blijven pompen. Muziek en stromingen laten zich niet sturen.

Nee maar ga dan niet op Speedrazor lopen schreeuwen op het podium "HARDCORE will never die" ;)
hij heeft toendertijd de hardcore hard laten vallen terwijl de hardcore hem vroeger groot heeft gemaakt
Weleens in de jaren 90 naar Mysteryland geweest?Bestond grotendeels uit hardcore net als velen feesten van um
Toen kwamen een hoop andere feesten en viel de hardcore wat terug.
Begrijpelijk dat je dan wat minder feesten wilt geven, maar mysteryland zonder hardcore is geen mysteryland meer al is dat tegenwoordig wel anders
Maar ondanks dat is hij gewoon de grootste simpelzat :yes: hij heeft nederland op de kaart gezet met feesten :respect:
Artiest {SHOWLIST artist 29841, 22933}
Uitspraak van MAQ op zondag 28 juni 2009 om 14:20:
omdat ie zo nodig met andere stijlen moest komen aanzetten zijn wel geweldige feesten als innercity, sensation black... gewoon verpest


krijg je als vervangers urban feestjes en indian summer festival... nou fuck that :x

Dus :S

Alle respect voor die man, in mijn ogen was er zonder hem en uiteraard de rest van de id-t crew van het begin geen dance-scene mogelijk zoals wij die nu hebben :nee: Commercie dit en dat en zus enz, maar Thunderdome bestaat nog steeds en de hardcore ook en dat zo moet je het dan ook weer zien, was niet mogelijk geweest zonder Duncan (en uiteraard zn vader dan voor de mierenneukers onder ons 8) )



:respect:
 
Uitspraak van Love is the answer op zondag 28 juni 2009 om 11:47:
waarschijnlijk heb je zelf niet de tijd voor id&t meegemaakt, dus ik denk niet dat je kan oordelen of de scene al dan niet verpest is

Je slaat hiermee de spijker op z'n kop..de mensen die de grote commerciele evenementen van ID$T zo ophemelen hebben de tijd ervoor denk ik niet (bewust feestend) meegemaakt, daar zit het m in.
De house-scene was toen echt heel anders heur ;p
Artiest {SHOWLIST artist 43593, 34916}
respect
 
Werkzaam bij Stylez-eventz
Hun hebben iets gedaan waar een heleboel mensen van dromen.
Uitspraak van Love is the answer op zondag 28 juni 2009 om 11:47:
er is niks mis met ondernemen maar wat mij betreft wel met de gevolgen van dat ondernemen

ik zie als zijn voornaamste drijfveer hebzucht, we hebben in de banksector kunnen zien waar dat toe kan leiden
waarschijnlijk heb je zelf niet de tijd voor id&t meegemaakt, dus ik denk niet dat je kan oordelen of de scene al dan niet verpest is btw scene wordt niet verpest door negatievelingen maar door onwetendheid

Ik heb de tijd vóór ID&T inderdaad niet meegemaakt. Maar jij gaat mij niet vertellen dat 'de scene' (blabla) verpest is. Tijden veranderen, dat is altijd zo geweest. Het zou idioot zijn te denken dat house 30jr lang hetzelfde blijft. Al die tijd naar dezelfde clubs, tegen dezelfde grafkoppen aankijken en dezelfde muziek. Een gruwel.

En ik ben heel erg benieuwd naar je uitleg mbt 'onwetendheid', ik wijt het nog altijd aan de negatievelingen met hun eeuwige en ellendige geklaag.

Overigens noem ik de jongens van ID&T gezonde ondernemers, ze hebben een hoop op de kaart gezet en daar regelmatig enorme risico's voor genomen. Klasse.

gr.

Uitspraak van Raimond op zondag 28 juni 2009 om 14:32:
hij heeft toendertijd de hardcore hard laten vallen

Niet hij, maar gabbers hebben de hardcore keihard laten vallen. Op een gegeven moment was het gros er gewoon klaar mee. Innerciry was niet voor niets ID&T haar redding. Als je een groot bedrijf hebt, met alle overhead dan weer terug gaan naar kleine feestjes, nee daar ben je geen ondernemer voor.
Uitspraak van Da Mouth Of Madness op vrijdag 26 juni 2009 om 14:41:
Moet altijd wel lachen hoe iedereen er een mening op na houd. En gelukkig maar dat iedereen er een woordje over wil zeggen want dat betekend dat ze wel iets los maken. Een business als dit bouw je niet zomaar en ik denk dat ze toen ze begonnen ook niet hebben gerealiseerd dat het zo groot zou worden. Dan ben je ineens marktleider terwijl je amper 30 jaar bent. Een bedrijf die afhankelijk is van trends en stromingen. Wat verwacht je dan? dat alles foutloos gaat? tuurlijk zijn er veel fouten gemaakt in het begin maar noem mij een bedrijf in dezelfde situatie die deze fouten niet maakt? Heb me in de jaren '90 ook wel eens opgewonden over bepaalde beslissingen bijvoorbeeld het verdwijnen van hardcore op Mysteryland in mijn ogen nog steeds van orgine een hardcore festival.is hetgeen wat ze wel hebben bereikt dan ineens minder waard? Voor iedereen die nu wel heel makkelijk praten heeft, misschien idee om er zelf eens aan te gaan?

je kan het ook anders bekijken, we doen nog steeds Thunderdome radio, vele sterren hebben dankzij ID&T een kans gekregen, van een Charly Lownoise/ Mental Theo tot een Tiesto. Een gemiddeld ID&T feest is nog steeds een belevenis zowel qua aankleding als muziek. Prima daar betaal je voor maar het is wel goed,

mensen die denken dat zonder een ID&T de scene niet commercieler was geworden die komen bedrogen uit. dan was het een Shadowland geworden of Hellraiser in die tijd. het is een normaal proces en ik heb het ook gezien bij HipHop. Underground word iets mooi's geboren en zodra het een hype word dan is het een business. daar kun je het mee eens zijn of jammer vinden, feit is dat dit een natuurlijk proces is

Van fouten leer je!!
En zo alleen kan je groeien en je verder ontwikkelen.
En zoals hierboven word gezegd dankzij Duncan ( en aanhang) hebben er zich ook artiesten zich kunnen ontwikkelen.

jammer dat er altijd gekeken word naar de negatieve dingen.

je moet je voostellen dat alles constant goed verloopt, dan zal een feest altijd hetzelfde blijven en er geen streven meer zijn.

Leuk dat hij zijn streven ergens anders in wil gaan zetten.

Succes :respect:
laatste aanpassing
 
Kijk toch naar de toekomst ipv het verleden!

Datngedoe altijd van vroeger was.. en nu is alles verpest..
de mensen die dat nu zeggen, zeggen over 10 jaar: pff het is nu zo verpest, in 2009 was het tenminste nog vet!
er zijn elk wknd honderden feesten en als daar niets voor je tussen zit, moet je toch ernstig twijfelen aan je eigen feestdrift en muziekliefde. Wij zitten hier in NL perfect qua feestjes! al helemaal voor zo'n klein land..
Om het even simpel te houden: er komt alleen een MASSA op feestjes af als mensen het LEUK vinden. En wie ben jij dan om het te bekritiseren? Feestjes waren gewoon succesvol. Geen hardcore op mysteryland, maar toch uitverkopen..En ja, als ergens veel mensen op afkomen is daar goed geld aan te verdienen. En ik neem aan dat iedereen graag een centje in zijn zak stopt als de kans daartoe bestaat. Dus laat deze man even in zijn waarde. Hij heeft iets gedaan wat de meesten van ons nog niet bereikt hebben :)

oh en oja:
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 01:45:
Wij zitten hier in NL perfect qua feestjes!
Inderdaad! Weinig landen op de wereld met zoveel goeie dj's, organisaties, aankleding en aantallen feestjes (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 01:45:
Datngedoe altijd van vroeger was.. en nu is alles verpest..
de mensen die dat nu zeggen, zeggen over 10 jaar: pff het is nu zo verpest, in 2009 was het tenminste nog vet!
er zijn elk wknd honderden feesten en als daar niets voor je tussen zit, moet je toch ernstig twijfelen aan je eigen feestdrift en muziekliefde. Wij zitten hier in NL perfect qua feestjes! al helemaal voor zo'n klein land

amen to that
:respect:
met beter personeel goed verstand heben van muziek,,en hoe weten om te gaan met orders,en zig niet laten over halen door mensen van buiten die niks met de danceplatenmaatschapei's,techen dj tony muzikant producer,zein ze niet techen op gewazen.
Uitspraak van Richard op zondag 28 juni 2009 om 11:32:
Bedankt voor Thunderdome '96
Allerbeste feest ooit!

Mysteryland'98
Allerbeste feest ooit van ID&T!!
Uitspraak van *Timmy* op zondag 28 juni 2009 om 19:15:
Niet hij, maar gabbers hebben de hardcore keihard laten vallen. Op een gegeven moment was het gros er gewoon klaar mee. Innerciry was niet voor niets ID&T haar redding. Als je een groot bedrijf hebt, met alle overhead dan weer terug gaan naar kleine feestjes, nee daar ben je geen ondernemer voor.

Ja natuurlijk :roflol:
toen id&t er klaar mee was begon MOH groot te worden dus het leefde dus nog wel degelijk
Ze hebben de hardcore scene gewoon hard laten vallen simpelzat, maar schuif dat dan niet op de bezoeker af :lol: :looser:


Uitspraak van Da Hardbass op maandag 29 juni 2009 om 11:46:
Mysteryland'98
Allerbeste feest ooit van ID&T!!

Mocht er ook zijn ja :respect:

Beste feest ooit voor mij persoonlijk Thunderdome 97 Antwerpen :lief:
Uitspraak van Raimond op maandag 29 juni 2009 om 17:26:
Ja natuurlijk
toen id&t er klaar mee was begon MOH groot te worden dus het leefde dus nog wel degelijk
Ze hebben de hardcore scene gewoon hard laten vallen simpelzat, maar schuif dat dan niet op de bezoeker af

Nee jongen. Die enorme hype 'gabber zijn' was gewoon op. En daarmee lieten gabbers de hardcore massaal voor wat het is. Denk jij dat ID&T 'opeens' de hardcore de rug toekeerde terwijl zij er bakken met geld aan verdienden?...nee toch. En Masters is doorgegaan, die kon nog nmet het gat opvallen wat bij het wegvallen van al die anderen onstond.
 
Uitspraak van *Timmy* op zondag 28 juni 2009 om 19:15:
Ik heb de tijd vóór ID&T inderdaad niet meegemaakt.

Uitspraak van Love is the answer op zondag 28 juni 2009 om 11:47:
onwetendheid

dus
Tis een beetje een gevoelskwestie...feesten werden voornamelijk georganiseerd door liefhebbers die het met hun hart en ziel deden.
Door het zo groot op te zetten en de mensen de portomonee leeg te trekken trokken dit soort feesten steeds meer house-touristen, wat de sfeer niet echt ten goede kwam. Meisjes met fluorizerende cowboyhoedjes en bijpassende beenwarmers enzo (kots)
Dan wil ik het nog niet eens hebben over de wat latere Trance-hype.
Leuk dat NL commersieel op de kaart gezet wordt, maar wat heb je daar aan als house-liefhebber? :rot:
Entreeprijzen van feesten als een raket omhoog....de house-touristen betaalden gewoon.
De DJs zagen wat er verdient werd...dus ook die gingen hun uurtarief flink opschroeven...zodat ook de kleinere feesten veel duurder werden.
Gelukkig zijn er nog genoeg feesten die gegeven worden door mensen die weten wat de essentie van alles was (house = a feeling) en dat zie je dan ook terug op die feesten.
Ik gun iedereen zijn succes op wat voor gebied dan ook, maar ik blijf er bij dat deze commersiele boys het gevoel/eenheid wat er "vroegâh" was afgebroken hebben.
laatste aanpassing
Uitspraak van *Timmy* op maandag 29 juni 2009 om 21:12:
Nee jongen. Die enorme hype 'gabber zijn' was gewoon op. En daarmee lieten gabbers de hardcore massaal voor wat het is. Denk jij dat ID&T 'opeens' de hardcore de rug toekeerde terwijl zij er bakken met geld aan verdienden?...nee toch. En Masters is doorgegaan, die kon nog nmet het gat opvallen wat bij het wegvallen van al die anderen onstond.

er staat geschreven dat ID&T grote feesten maakten, ja ben ik het mee eens maar ze organiseerden des tijds ook Thunderdome on tour. Wat sinds 1998 niet meer is georganiseerd. Was er in 1997 al zichtbaar dat er verandering in de markt zou komen of waren de kosten toen al hoger dan dat het opbracht? Ik weet het niet.

Ik denk dat inderdaad de intresse bij het grote publiek weg was en dat een groot bedrijf met zoveel financieel risico iets moet zoeken om zijn bestaansrecht aan te ontlenen. Dat ze andere markten zijn gaan verkennen dat is logisch.

MOH was in die tijd nog niet zo heel groot en de meeste MOH feesten werden gegeven in de Hemkade in Zaandam, betrekkelijk kleine locatie dus. Dat ze van daaruit verder gegroeid zijn is in mijn ogen ook logisch.

ID&T heeft de hardcore nooit helemaal laten vallen, want alleen in het jaar 2000 werd er geen Thunderdome georganiseerd, maar daar kwamen ze in 2001 alweer op terug en sindsdien is er elk jaar een Thunderdome geweest.

Verder kan ik er niet zoveel over zeggen.

Ik heb mijn herinneringen aan feesten van allerlei formaat en van allerlei locaties die koester ik en af en toe laat ik me gezicht nog eens op een feest zien, alleen minder vaak dan vroeger :)
laatste aanpassing
Werkzaam bij KKNTS!
Uitspraak van Turbo-D op dinsdag 30 juni 2009 om 13:47:
ID&T heeft de hardcore nooit helemaal laten vallen, want alleen in het jaar 2000 werd er geen Thunderdome georganiseerd, maar daar kwamen ze in 2001 alweer op terug en sindsdien is er elk jaar een Thunderdome geweest.

toen gaven ze Hardcore Ressurection! :P
:respect: ;p
 
Uitspraak van Raimond op zaterdag 27 juni 2009 om 17:08:
Ondanks dat die de hardcore jaren geleden een beetje heb laten stikken kan je alleen maar respect voor deze man hebben.
Deze man heeft de feesten groot gemaakt in NL, daar tipt geen enkel iemand aan
Lopen vaak te zeiken over $$$$ maar ja je moet wel winstgevend blijven als je een organisatie draaiende wilt houden
Diepe
Een geniaal zakenman....... alle respect

En nog bedankt voor Thunderdome A Decade en Mysteryland '98 :yes:
laatste aanpassing