Partyflock
 
Forumonderwerp · 644832
 
is dat zo?? ik heb iig nog nooit een directeur met een utreg accent horen praten.
 
Ik ben het daar niet mee eens. Je bedoelt dus met die stelling te zeggen dat mensen met een accent weinig of geen "status" (kunnen) hebben. Er wordt alleen van mensen met een bepaalde functie verwacht dat zei goed ABN spreken, dat leer je jezelf ook aan. Wie weet sprak de 'correct nederlands' sprekende hoge pief, voorheen wel behoorlijk amsterdams?
Het ligt er ook maar net aan waar je bent op gegroeid en of de mensen om je heen met een accent praten, want dat neem je al vrij snel over. Ik heb zelf in Den Haag gewoond, maar ook in Zeeland (waar mensen over het algemeen ook met een herkenbaar accent praten). Nu woon ik in Utrecht en vinden mensen soms wel dat ik bepaalde letters apart uitspreek, btje een verwaarloosd accent dus :jaja: Het is voor mij in ieder geval nooit een belemmering geweest.
laatste aanpassing
waar is wimpie gebleven?
Ik heb de erw gelukkig niet arrrg. Krijg die eeeeeeeeeeeg niet uit me strot !!
Typisch Wimpie....
eerst kansloze topics openen en er daarna snel vandoor gaan als 'ie ff flink in de zeik word genomen....
Stelling: Wimpie is kansloos...
Je druk maken over een accent en je anders voor doen dan dat je bent vind ik pas kansloos
wat een bullshit mijn vader is projectleider/manager van een nationaal bouwbedrijf en hij reist het hele land af, iedereen verstaat hem maar wel met een accent maar dat doet er niet toe want de taal die hij spreekt is nederlands en is dus verstaanbaar en kijk eens in de quote 500 wat voor mensen daar allemaal in staan

ik heb iig nog nooit een directeur met een utreg accent horen praten.

hoeveel directeuren heb jij dan gesproken om tot deze conclusie/stelling te komen dan? kijk ff verder dan je neus lang is
Haha Roadkill, dat krijg ik ZO vaak te horen, maar je moest mij eens zien typen. Typ godse snel maar kijk nog steeds op mn toetsenbord, zie niet wat er op t scherm komt, geen zin alles allemaal door te gaan lezen. Dus klik op "enter" en dan is t alweer te laat! :D
ik ben niet boos hoor.....


alleen een beetje teleurgesteld ;) :P
 
wimpie losah!:[
ik heb iig nog nooit een directeur met een utreg accent horen praten.


hoeveel directeuren heb jij gesproken dan???!!!
ik vind dit egt 1 van de meest domme stellingen hier ooit geplaats
dat ze op t werk mss abn spreken oke maar k weet zeker dat thuis t plaatselijke dialect weer wordt gesproken




kben trots op waarik vandaan kom en dat mogen ze beswel weet'n!!!

jáwádánnûh??!!
ássìèmálômpìssz!!
laatste aanpassing
iedereen praat wel met een bepaald accent uit de buurt waar ze vandaan komen
Beetje een kansloze stelling als je het mij vraagt...

Ik heb genoeg mensen gesproken, van directeur tot schoonmaker, waarbij soms gewoon een accentje door het Nederlands heenkwam..

Boeiend :gaap:
Joa jong du bus eine kansloze du bus geweun ene vieze hoellaengjer!
BAH

Deckers
laatste aanpassing
Een accent is okay....
Een dialect is wat anders....
 
CC>> in mijn ogen uiteindelijk hetzelfde resultaat:P.

accent is niet vervelend, maar als je je dan echt onverstaanbaar maakt (wat ik bij Tukkers en Limbos vaak heb, en Brabos in iets mindere mate) door consequent je accent/dialect te gebruiken, vind ik het uitermate storend, ook voor de accentgebruiker trouwens, omdat die steeds moet herhalen wat hij/zij zegt:D
 
ik kom uit limburg en zou best graag naar een acteerschool willen maar ben "bang" dat ik niet ver kom. met mijn accent. het is echt wel kut
maarja
laatste aanpassing
2iloontje bang waarvoor kijk eens naar chantal janszen zij komt uit mijn stad. just go for it nothing to lose
 
ja daar zit wat in.
xxx
dan ben ik zeker zeker kansloos want ik heb een rotterdams accent maar ook een papendrechts en een sliedrecht ik lul dus met verschillende accenten door elkaar hen


en ik hebe en goeie baan ene goeie vrienden en zo dus mensen met een accent zijn zeker nie kansloos
 
RoMa 6 december 2003 09:09
Een accent is okay....
Een dialect is wat anders....


Inderdaad.. praten met een accent is door iedereen te verstaan, maar praten met een dialect vaak niet..
nou kansloos wil ik niet zeggen, maar je KEN merkuh dat wanneer je vanuit het OOSTEN (zoals ik) naar het westen gaat sommige mensen nog wel het vooroordeel hebben van oosten gelijk aan dom ja niet dus!! toe gegeven als ik iemand op RTV Oost hoor praten op zn Twents klinkt het raar maar toch... we benne per slot van rekening toch allemaal mense nie dan?!
Mensen met een (lees goed) TE erg accent zijn bij voorbaat al kansloos. Met zo'n irriterend accent kan je toch nooit een commerciele functie functie binnen een bedrijf krijgen. Die mensen functioneren alleen goed als ze hun mond dicht houden. Achter de schermen houden dus!!!
 
commerciele functie functie


je zegt dat ze bij voorbaat al kansloos zijn terwijl ze alleen geen commerciele functie kunnen bekleden ???????

Dus iedereen die geen commerciele functie kan bekleden is volgens jou kansloos ???

[edit] en als je stottert (functie functie) ben je ook kansloos ooooh[/edit]
laatste aanpassing
Zo zou je ook kunnen zeggen ja....
kansloos ooooh???
WIMPIEEEEE waar ben je dan, kansarm figuur! Werd zeker gepest omdat ie zo stom lult, das geen accent, geen dialect maar een spraakgebrek!

zelf lul ik van alles door mekaar, Utrechts, Helders, Amsterdams, Rotterdams. Haags, Drents en Twents. wénàg menseuh kenne raaien waar k weg komp
Stelling: Wimpie is kansloos...


:jaja:
BTW: beetje triest hoor... al die reacties naar Wimpie...

hij geeft geen mening, maar het is een stelling...
 
Hmpfh, ik woon in ut achterland, het land
van Brommers kiek'n en mieters harde rock.

Ghehehe, accent ruled.
Maakt t alleen maar leuker :)

(b)
 
kansloze stelling
accent is oke,

maar je moet wel abn kúnnen spreken als je een baan wilt waar veel mensen naar je moeten luisteren!

je hoort ook geen nieuwslezers met accent,
en als er een dronken hagenees naar me toekomt vind ik dat zo mogelijk nog erger dan iemand die ik wél versta
(of toch niet altijd? mmmm...)
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Wimpie 4 december 2003 12:06
is dat zo?? ik heb iig nog nooit een directeur met een utreg accent horen praten.


je kraamt onzin uit :Z
Wat d8 je van die boeren, zijn eigen baas dus directeur, hoezo met een accent in dialect praten????

Met accent is overigens niet erg.
Als mensen met een accent kansloos zouden zijn dan zou 95% van de mensen kansloos zijn.
Practisch iedereen heeft een accent.
En zelfs als je in dialect praat en geen enkele buitenlandse taal beheerst hoef je niet kansloos te zijn.
Een heel goed voorbeeld hiervan is: Hennie van der Most.
Eigenaar van 9 bedrijven waarvan o.a. : Preston Palace, De koperen Hoogte, De Smelt en Kernwasser Wunderland
 
Nou dan ben ik ook kansloos :s..
Wat een achterlijk topic zeg...

Als mensen met een accent kansloos zouden zijn dan zou 95% van de mensen kansloos zijn.


Juist... iedereen heeft wel een eigen accent. Dus jij waarschijnlijk ook, ben je dus zelf net zo kansloos!!
 
Haagse Henk is echt kikke, kijk maar naar Idols! (flieg memme meeij naar de regebaug) :)

De grootste verliezer van dit topic is wederom weer diegene die hem zelf geopend heeft: Wimpie!! Applaus mensen!! (y)
laatste aanpassing
 
tis idd een stelling en geen mening!!!

Maar als iemand plat utreg of adams praat en daar weinig aan kan veranderen zal nooit een hoog functie in het bedrijfs leven kunnen krijgen.

Net als die gabberinnen die opgeschoren haar hebben, zulke dingen hoef ik dus echt niet bij mn baas te doen.
Ik denk da ge inderdoad nie zo veul succes zult haebben als ge plat proat. Want dan wirde euver 't algemeen nie zo serieus genomme. Dan hebben kels al geliek zoiets van: nou nou, hoe da da wief doar proat , doar krieg ik gar piene kneien van.
kap nah... hau je agteleke pleuris tering muil joh... tyfus megaul :p
Als gij nu ekkes oew muil houdt! Denkte gij da ge een stoere kel bent ofzo als ge mien zo uut goat zitten schaelde. Ik kan da toch niets oan mache da ik zo proat?
laatste aanpassing
What een bullshit zeg. Je hoort aan iedereen wel een beetje waar diegene vandaan komt, geeft toch helemaal niks.
T is wat anders als je echt dialect lult, maar verder qua werk enzo, als je gewoon NL praat en goed je best doet..komt je baas echt niet van sorry Claudia, je accent zit me dwars...stel je voor dat iemand hoord dat je n limbo bent.....pffffffffff­fffffffffffff
Een ernstig accent is wel een minpunt in een functie waarin je veel met mensen moet praten.
Het is irritant als je je best moet doen om iemand te verstaan. Een licht accent vind ik persoonlijk niet storend.
 
iedereen heeft wel een accent!
 
NEE WIMPIE!!
JIJ zal nooit een goede baan krijgen!
en dat komt niet doot je utrechts accent, maar omdat je een achterlijke mong**l bent!!!
 
Oh kolere, ik heb een Drents accent, ik ben kansloos. Dom boertie... ;)
Dat is iets waar ik me altijd dood aan erger. Kom zelf ook uit Drenthe (Klazienaveen) en praat met dialect/accent. Als men je hoort praten word je meteen als boer gezien. Op school zijn wij Klazienaveners ook maar een stom stelletje boeren. Heb altijd ook het gevoel dat er denigrerend word gedaan tegen mensen met een dialect. Altijd maar dat vieze boer dit, vieze boer dat, terwijl ik tegen mensen die mij niet kunnen verstaan best bereid ben om mij in het Nederlands verstaanbaar te maken. Maar als ze je een zin in het dialect horen spreken, hoeft het van hun al niet meer, ben je bij voorbaat al niet interessant meer.

Groet'n uut Klazienaveen (My Pride)