Partyflock
 
Forumonderwerp · 644832
 
is dat zo?? ik heb iig nog nooit een directeur met een utreg accent horen praten.
Kortzichtigheid voor alles! Chapeau
Onzin! Duncan Stutterheim praat ook plat Amsterdams.

Beetje beter opletten voortaan :)
Waarom is Moberg dan President van Ahold???
zeg wimpie, als jij gewoon lekker je smoel houdt!! :[
Ik denk dat er weinig mensen in Nederland zijn die helemaal geen accent hebben.
 
flipmoth moeilijk he discusseren, das zeker te hoog voor jou verstand!!!

Ja maar bedoel een echt accent ala haagse henk bijvoorbeeld
laatste aanpassing
isse moeilijk ja, benne niete zo schlim
En Haagse Henk is kansloos????
 
wimpie = kansloos :yes:
:yes:
 
oh god nou heb natruurlijk onze brabants bevolking KEI hard op hun KEI harde pik getrapt, want mensen uit brabant spreken allemaal met een accent


Ja haagse henk is iidd een crmineel, kansloos dus
laatste aanpassing
wacht je ven op mij


lalalalalala :)
laatste aanpassing
ech waar, ik dacht dat iedereen in nl zo sprak. weer een droom in duigen :cry:
 
te verleidelijk iets te zeggen nu als accentloos persoon:X
 
de hele wereld praat met een ander accent,de 1 word daar geboren en opgevoed en de ander weer ergens anders...dus dit is geen discussie waard.
 
maar mensen back on topic wat vinden jullie er nou van???
 
je ken der gewoon nie tege de je topic nerges op slaat, mense worde opgevoed me een accent daar ken je nix aan doen.. SUL!
 
Slaat helemaal nergens op :vaag:
 
iedereen praat toch met accent

ieder plaatsje met een andere dus snap topic opener niet zo....

LOSER..
Oh, maar waarom zou je kansloos zijn als je met accent praat??
Ik snap het niet helemaal, als ik om me heen kijk zie ik hoge piefen die allemaal hun eigen accent hebben.

Kom eens een keer uit je hok en ga de wereld bekijken!!
 
nou laat ik dan me stelling veranderen.

Kunne mensen met een echt plat accent, zoals haagse henk bv, een hooge funcite (alg directeur) hebben in een top bedrijf!!!
(Y) idd M&M, alleen hoor je het van jezelf natuurlijk niet altijd.


2Wimpie, ja tuurlijk, waarom niet dan?
laatste aanpassing
 
Ik ken genoeg mensen op de Uni met een accent !

Ik krijg ook colleges van professors die met een accent praten (zelfs een met een russisch accent:D)

Met het geld dat zij verdienen lijken ze mij niet echt kansloos.

Volgens mij praat bijna iedereen wel met een accent !
 
Slet!


Sluiten deze topic!

(met een duits accent)
 
idd loos onderwerp

zelfs met plat haags kom je ver
vooroordelen altijd slaan nergus op. Maar das logisch
 
hoe zet ik mezelf voor lul??
open een topic 'mensen met een accent zijn kansloos' :yes:
 
Ik HeB nOg NoOiT IeMaNd Zo ZiEn ScHrIjVeN MeT eEn HoGe FuNcTie !!! :D
Het is toch niet belangrijk wat voor accent je hebt maar hoe je jij functioneerd in de functie, jij wil dus eigenlijk zeggen dat mensen met een accent dommer zijn dan mensen die abn praten!
nou, toen ik ging solliciteren bij me werk, ik zit achter de telefoon hebben ze wel wat van mijn achterhoeks accent gezegt, en dat hoor je nauwelijks.. en dat is eigenlijk al een baantje van niks dus ja.. ik denk inderdaad dat je, als je een duidelijk accent heb je niet serieus genomen word in de hogere kringen van de maatschappij. hoe kortzichtig ook. Nu woon ik hier wat langer en begin een beetje het utregse over te nemen en daar kreeg ik laatst ook al commentaar op.. ware het alleen niet dat mijn teamleider uit limburg komt dus heb ze gelijk de mond gesnoerd. maar ik denk inderdaad dat je met een accent minder kans maakt of serieus genomen word.
dus ben je kansloos?
 
als je gewoon diploma's hebt maakt het echt niks uit !
Hoge functie is natuurlijk iets anders als callcentermedewerker­s. Als is het daar soms ook een voordeel om een accent te hebben.
accent blijkt in de praktijk heel belangrijk...


bijna alle mensen met een topfunctie hebben hun accent laten vallen en praten beschaafd ABN om zo geloofwaardiger en netter over te komen...


het is dus een feit dat mensen zonder accent, (of het moet een bekakt accent zijn) de betere functies hebben...
als je gewoon diploma's hebt maakt het echt niks uit



hoe je overkomt is vaak veel belangrijker dan je diploma's...

dit gaat natuurlijk niet op voor een kantoorbaantje, maar als je veel met klanten bezig bent is een duidelijk accent vaak afstotend
 
als je telefoneert als werk is t ook wel wat anders denk ik, en inderdaad de meeste mensen met een accent kunnen ook best ABN praten als ze aan t moet... ik wel tenminste
 
als ze aan t moet
= als het moet :d
 
het is dus een feit


oooh joh dan is het dus een feit ????
Ik maar denken dat ze eerst een onderzoek moeten houden voordat ze dat mogen zeggen ????
dus mensen met een accent zijn niet per definitie kansloos, maar ze zullen wel hun accent moeten laten vallen, of ook leren ABN te praten om zo een betere functie te krijgen..
In een hoge functie ben je vaak niet in direct contact met de klanten, maar meer met strategische beslissingen en leiding geven. Den k bijvoorbeeld aan Johan Cruiff of Moberg.
 
wimpie???
 
wimpie?!
non-verbale communicatie is nog altijd veel belangrijker dan de verbale. Dus daarmee is het veel belangrijker leiderschap te tonen. Dan maakt dat accent niet zoveel uit. Dus dit is een feit
laatste aanpassing
2 deSauserd: het is een feit, kijk maar in de praktijk...



praten zonder accent is een teken van beschaving en het zorgt voor een vooroordeel-loos gesprek...

(Een Amsterdammer heeft is veel gevallen al een vooroordeel over iemand met een Rotterdams accent)
 
ken dr zat die niet zonder accent kunnen praten..helaas
Pas als je het volgens een wetenschap onderzoek aan kan tonen is het een feit. Er zijn juist heel veel directeuren met ook accent blijkt in de praktijk. Het is dus geen feit.
maar die directeuren zullen heel netjes nederlands gaan spreken als ze bezig zijn met PR werkzaamheden of als ze bijvoorbeeld op het nieuws komen.....
Onzin!

Mensen in hogere functies leren gewoon accentloos spreken omdát ze een hoge functie hebben.