Partyflock
 

Tiësto - Kaleidoscope

door , gepubliceerd op , waardering: 50/100
Tiësto - Kaleidoscope
20 oktober 2009
ArtiestTiësto Site
Op het moment dat ik aan deze recensie begin te schrijven, besef ik dat ik er veel commentaar op zou kunnen krijgen. Er is de laatste weken veel discussiestof opgewaaid rond Tiësto. Zijn nieuwe draaistijl, zijn muzikale ommezwaai, ingezet in zijn sets van de afgelopen maanden en tot een onafwendbaar feit geworden op Evolution in Assen. Dat optreden kwam -op mij althans- over als een statement en definitief keerpunt. Ik was er op dat feest bij, had me ingesteld op een nauwelijks-trance-Tiësto en desondanks verheugde ik me heel erg op zijn set. Omdat ik open sta voor de vernieuwing en verandering die hij nastreeft en bewondering heb voor het feit dat hij durft los te laten waar hij zich –zo zegt hij- niet langer gelukkig bij voelt. Respect daarvoor, al ben ik van mening dat hij zijn schepen wel erg nadrukkelijk aan het verbranden is en de scène die hem groot heeft gemaakt nu in een (te) negatief daglicht zet. Anyway, ik had er zin in maar het werd een deceptie. Zijn drie uur leken er wel negen en ik keek vaker op mijn horloge dan tijdens een maandagmiddagse marathonvergadering over budgettaire beleidsnota’s. Velen verkozen de buitenlucht of een flink potje sassen in Assen en ik heb mensen aan de kant zien zitten die ik nog nóóit heb zien zitten.

Na deze set laaide de discussie rond Tiësto hoog op en er geen leek weinig middenweg te bestaan. Mensen vonden de koerswijziging ‘terecht, begrijpelijk en geweldig’ dan wel ‘te radicaal, onbegrijpelijk en afschuwelijk’. Hetzelfde is het geval met de meningen over Tiësto’s nieuwe album ‘Kaleidoscope’. People love it or hate it. Voor de haters zal ik hier mijn messen niet scherp genoeg kunnen slijpen en kan de score niet laag genoeg zijn, terwijl de voorstanders elke kritische noot kunnen beschieten met ‘staat nergens voor open’. Ik realiseer me dat, recht de rug, ga ook deze luisterbeurt zo onbevangen mogelijk in en geef zoals altijd mijn persoonlijke mening. Here we go!

In my memory - Just be - Elements of life

In bovenstaand rijtje is ‘Kaleidoscope’ het vierde studioalbum van Tiësto (en laat ik medeproducer Dennis Waakop Reijers niet vergeten te vermelden) en de plaat wordt uitgebracht op het nieuwe door Tiësto opgerichte label ‘Musical Freedom’. Laat het vooral duidelijk zijn: Tijs Verwest is klaar met Black Hole en klaar met de sound waar hij al die jaren voor gestaan heeft. Van ‘major’ naar ‘indie’, het is nogal een stap voor de grootste DJ ter wereld, maar het is een hele bewuste stap. Zoals zijn verhuizing naar Miami dat ook is. De ‘nieuwe’ Tiësto richt zich voornamelijk op de USA, wil de Amerikaanse markt veroveren en de doelstelling is om met deze plaat en de bijbehorende tour alvast een flinke krater te slaan.

Opener en titeltrack ‘Kaleidoscope’ bevat de vocalen van Jónsi Birgisson, de zanger van de IJslandse band Sigur Rós. In de stijl van hun muziek is dit nummer ook gemaakt, maar dan als elektronische variant met zeer bewerkte zanglijn. Helaas blijft daarmee van de mooie emotie in de unieke Sigur Rós sound nagenoeg niets over. ‘Escape me’ wordt gezongen door de voormalige frontvrouw van Le Rev, CC Sheffield. Het refreintje blijft lekker hangen, maar verder een niet echt uitschietend popplaatje. Datzelfde vind ik van track drie, ‘You are my diamond’ met de stem van Kianna (zangeres van Tilly & the Wall). Pas bij het vierde nummer -en dat is laat voor een danceplaat- krijg ik de neiging tot dansen. En meteen een niet te onderdrukken neiging want ‘I will be here’ bonkt en knalt aan alle kanten! Heerlijke snerpende electro, overal vliegen de geluidjes om je oren en de energie spat ervan af. Uitgebracht als eerste single van dit album, met commercieel oogmerk dus, maar wat zou het. All Sneaky Sound Systems are go! Heerlijke track.

Wederom een vocale plaat is ‘I am strong’. Eindelijk iets dat tot de familie der trance-achtigen gerekend kan worden. Hopelijk verschijnt hier nog een lekkere en liefst niet-vocale remix van. Ook trancy is ‘Always near’, zalig trancy zelfs. Waarom is dit (als outro van ‘Here on earth’) nou maar zo’n minitrack potdimme, hier wil ik veel meer van! Maar helaas, wat volgt is het tenenkrommend lelijke ‘It’s not the things you say’. Ik vind Bloc Party een lekker gitaarbandje en wat mij betreft houdt Kele Okereke het daarbij. Gevolgd door, eindelijk, een instrumentale track met melodie, opbouw, een break en gevoel. Het mocht even duren zeg.

Wisselvalligheid troef, want hierna volgt alweer een weinig bijzonder vocaal plaatje. Gezongen door Calvin Harris, van wie Tiësto onlangs ‘I’m not alone’ remixte. ‘Century’ is overduidelijk Ferry-Corsten-stijl, maar te weinig pakkend en daarmee veel minder sterk. Middelmatig vind ik ook ‘Feel it in my bones’ en ik denk met weemoed aan de geweldige remix die Tijs maakte van het fenomenale ‘Back in your head’ van dezelfde dames Tegan & Sara. Springt er nog iets uit in positieve zin voor de rest van het album? Niet het oersaaie ‘Who wants to be alone’ met Nelly Furtado of het futloze ‘Knock you out’ met Emily Haines, wel enigszins ‘LA ride’ en het lekker zwaar aangezette ‘Bend it like you don’t care’. De eindeloze stroom bliepjes in ‘Louder than boom’ werkt me danig op de zenuwen en daarmee is er voor de (best mooie) chille afsluiter ‘Surrounded by light’ geen redden meer aan.

Kaleidoskip

Objectief gezien vind ik dat Tiësto dan wel iets anders en nieuws doet, maar dat er hier muzikaal weinig nieuws onder de zon is. Was dit album überhaupt opgevallen als die niet van Tiësto was geweest? Als kind had ik een kaleidoscope en kon ik uren naar de plaatjes kijken, maar door deze plaatjes kaleidoskip ik snel heen. En persoonlijk? Echt, ik sta ervoor open maar ik kan er niet in mee. De nieuwe Tiësto is als een sommelier die mij jaren verwend heeft met heerlijke wijnen en nu met melk en appelsap aan komt zetten. Verrassend en verfrissend bezig, maar ik sla het geserveerde beleefd af.

Score: 50/100


www.tiesto.com
www.myspace.com/tiesto

Tracklist

  1. Kaleidoscope (feat. Jónsi)
  2. Escape Me (feat. CC Sheffield)
  3. You Are My Diamond (feat. Kianna)
  4. I Will Be Here (feat. Sneaky Sound System)
  5. I Am Strong (feat. Priscilla Ahn)
  6. Here On Earth (feat. Cary Brothers)
  7. Always Near
  8. It's Not The Things You Say (feat. Kele Okereke)
  9. Fresh Fruit
  10. Century (feat. Calvin Harris)
  11. Feel It In My Bones (feat. Tegan & Sara)
  12. Who Wants To Be Alone (feat. Nelly Furtado)
  13. LA Ride
  14. Bend It Like You Don't Care
  15. Knock You Out (feat. Emily Haines)
  16. Louder Than Boom
  17. Surrounded By Light

189 opmerkingen

Welke artiestenalbums hebben Sven Väth en Richie Hawtin recentelijk dan uitgebracht?
Ik zal het antwoord zelf alvast even geven: geen :)
Beetje rare vergelijking dus dan vind ik qua volwassenheid van albums

Daarbij richt hij zich toch niet op een heel jong publiek, het is geen K3, maar wel ook! op een ander publiek wat een andere sound gewend is.
laatste aanpassing
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 21 oktober 2009 om 23:04:
Bovendien kan ik je scores niet meer serieus nemen als ik beoordelingen zie langskomen voor cd's die aanzienlijk minder in elkaar steken. Een kritische blik wordt gewaardeerd, maar niet alleen omdat je van Tiesto andere verwachtingen hebt...

Uitspraak van G-laan op donderdag 22 oktober 2009 om 09:47:
Daarnaast vind ik het onbegrijpelijk eigenlijk dat andere recensies van tranceartiestenalbums keer op keer zo hoog scoren met matig werk (algemene consensus als je terugkijkt). Dan moet je alles zo kritisch bekijken lijkt mij.

De dag dat we hier besluiten de 1-100 puntenscore te vervangen door 1-5 sterren zal ik met gejuich ontvangen :) Ik blijf de huidige scoremethode veel te arbitrair vinden en ook nu levert het vragen op. Uiteraard wil ik die wel beantwoorden.

Omdat ik zelf niet draai en geen muziek produceer, luister ik puur als liefhebber en kan ik in mijn beoordelingen geen ‘techniek’ meenemen. Mijn score is daarom altijd gebaseerd op gevoel, beleving, plezier: wat doet de cd met me? Dat moet ik dan uitdrukken van 1-100 en dat is lastig, want wat is nou het verschil tussen 50 of 55, of tussen 81 of 83...

Veel beter en genuanceerder kan ik het met woorden duidelijk maken, en dat is in mijn reviews dan ook veel belangrijker.

Dat ik daarin vaak enthousiast ben heeft meerdere redenen. Van heel veel cd’s die ik mag recenseren geniet ik. Gelukkig maar, dat houdt deze job leuk. Ik geef er de voorkeur aan dingen positief uit te lichten in plaats van negatief. Ik bedien me graag van een ‘over the top’ schrijfstijl. Dat de meeste van mijn recensies behoorlijk juichend zijn is dus beslist waar. Maar dat ik onvoldoende kritisch ben bestrijd ik. Als ik iets niet goed vind of er niet van geniet, dan maak ik er niks mooiers van. En in (over)enthousiasme dien ik gedoseerd te zijn, die kritiek -jij hebt dat ook weleens terecht aangegeven Ruud- neem ik ter harte. (f)
Het onvoldoende kunnen beoordelen van technische aspecten ervaar ik wel steeds meer als een gemis. Daar wil ik graag aan werken. Iemand die me een korte doch kordate workshop kan geven? 8)
@ Jacky

JIJ bedankt voor je reactie
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 22 oktober 2009 om 01:40:
geschreven op een manier zoals alleen JIJ dat kan

:lief:
Uitspraak van G-laan op donderdag 22 oktober 2009 om 10:06:
En dan een uitzonderlijk slechte en zeer forgettable cd als John O'Callaghan - Never Fade Away ook een 90/100

Die had ik persoonlijk ook rond een 9 gegeven hoor...

Er is helemaal niets mis met het beoordelen van een cd puur op gevoel afgaand. Het gevoel na het een paar keer luisteren van een cd is uiteindelijk toch gewoon het allerbelangrijkste lijkt me. In je gevoel zitten vaak (onbewust) alle factoren die voor jou belangrijk zijn in de eindbeoordeling, ook die voor een recensent wat moeilijker uit te leggen zijn. Het neerpennen van een duidelijke uiteenzetting is dan ook gewenst.

Jij hebt helemaal geen workshop nodig Marcel, want 99% van de mensen geïnteresseerd in een bepaalde cd zal het een dikke vette rodiworst wezen hoe de zogenaamde 'techniek' is... Het gaat om de uiteindelijke, overall feel. ;)
Ik vind dit album niet echt vernieuwend. Veel tracks hebben gewoon de `Deadmau5 sound` (weet niet of ik dat zo mag noemen maar vele zullen begrijpen wat ik bedoel) of zijn nog steeds heel erg PLAT en trancy.
laatste aanpassing
Uitspraak van schwingg op donderdag 22 oktober 2009 om 11:18:
De dag dat we hier besluiten de 1-100 puntenscore te vervangen door 1-5 sterren zal ik met gejuich ontvangen Ik blijf de huidige scoremethode veel te arbitrair vinden en ook nu levert het vragen op. Uiteraard wil ik die wel beantwoorden.

Omdat ik zelf niet draai en geen muziek produceer, luister ik puur als liefhebber en kan ik in mijn beoordelingen geen ‘techniek’ meenemen. Mijn score is daarom altijd gebaseerd op gevoel, beleving, plezier: wat doet de cd met me? Dat moet ik dan uitdrukken van 1-100 en dat is lastig, want wat is nou het verschil tussen 50 of 55, of tussen 81 of 83...

Ik snap dat dat verschil tussen 50 en 55 natuurlijk erg moeilijk is te maken, maar het verschil tussen en 90 en 50 is natuurlijk wel veel duidelijker, dat is dan ook wat ik bedoelde :)
Ik vind je schrijfstijl zeker prettig, maar ik vind dus dat je meestal te positief bent en te hoge cijfers geeft voor CDs die daarna relatief vrij snel vergeten worden. Dit is dus dan ineens een vreemde eend in de bijt en daarom dacht ik ook even daarop te reageren.
Qua techniek zit deze CD ook juist over het algemeen wel goed in mekaar (een aantal tracks daargelaten), daar kunnen heel veel producers wel een voorbeeld aan nemen (vooral bijv een John O'Callaghan ;))
laatste aanpassing
 
Artiest Frenckel
Ik kwam dit toevallig tegen.

Best grappig om te zien.

Ik ga niet zeggen of de een en betere dj is dan een ander.
Maar nogmaals wel grappig dat er mensen zijn die dit opzoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=NGPwDi7lmi8
Uitspraak van Vage Nico op donderdag 22 oktober 2009 om 11:46:
Het gaat om de uiteindelijke, overall feel.

:jaja:
 
Artiest John Sane
En toch komt dit album binnen in de album top 40 op de 2e plaats. Commercieel doet ie het dus goed ook in NL.

Overgens luister ik weer met meer en meer plezier naar z'n podcasten. Hij weet daar toch een (voor mij) heel prettige mix te vinden in z'n eigen nieuwe werk en wat meer trancy stuff. Ik vind het wel lekker.
Maar de cd an sich...... mwaw... gaat wel...al zitter er echt wel een paar juweeltjes bij hoor. Louder than boom is echt geniaal. Terwijl iemand anders het (mischien terecht) als herrie afserveert.

Kijkend op Youtube naar filmpjes van z'n nieuwe Kaleidoscope tour zie je dat er nog genoeg ISOS materiaal voorbijkomt. Niet getreurd. Als Kaleidoscope in NL neerstrijkt sta ik zeker weten (links) vooraan :-)

Tiesto is emotie... dat blijkt hier maar weer ;-)
Uitspraak van Vage Nico op donderdag 22 oktober 2009 om 11:46:
Die had ik persoonlijk ook rond een 9 gegeven hoor...

Dus als je kijkt naar alle CDs die je in je leven hebt gehoord in het trancegenre dan valt die CD in de hoogste regionen qua kwaliteit?
Voor mij zijn de 1e 3 ISOS CDs een aantal van de beste CDs die ik in mn leven heb gehoord, ik denk voor velen met mij, zoiets zou ik een 95 geven ofzo. Maar ik zie hier bijvoorbeeld dan dat album van John O'Callaghan een 90 krijgen (erg hoog in mijn ogen) en Invol2ver (wat algemeen toch ook als redelijk legendarisch is aangeschreven) een 82 (wat ik trouwens een goede recensie vond, had hem zelf alleen juist die 90 gegeven :)).

Dan valt zo'n score me toch een beetje raar uit :)
 
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 21 oktober 2009 om 23:04:
Dat het geen hoogstaand album is, ben ik zeker met je eens. Die mening heb ik overigens over al zijn artiestenalbums. Ze zijn niet heel bijzonder meer, niet echt geweest ook!

Dan luister jij 'In My Memory' maar eens :respect:..
Uitspraak van G-laan op donderdag 22 oktober 2009 om 12:12:
Dus als je kijkt naar alle CDs die je in je leven hebt gehoord in het trancegenre dan valt die CD in de hoogste regionen qua kwaliteit?

Als ik puur op mijn gevoel afga, en echt alle tracks op dat JOC-album maken mij dik enthousiast, dan zou die cd in mijn review ook een hoge score gekregen hebben. Natuurlijk is de JOC zoetsappig en best wel mainstream, maar als je op een duidelijke manier kunt beschrijven waarom je tot die beoordeling komt dan moet zoiets gewoon kunnen. Iedere cd heeft zijn eigen doelgroep en als je dus als recensent een helder verhaal kunt neerpennen dan is iedere score gerechtvaardigd. Daarom zal de ene recensent een cd anders waarderen dan een ander.

Enne, het is mijns inziens totaal onlogisch om bepaalde cd's uit het verleden te vergelijken met cd's van nu. Als het dezelfde artiest betreft of dezelfde serie betreft dan kan het, maar we leven in het 'nu'. Een Sasha is toch een compleet andere wereld dan een JOC, een eigen album is anders dan een mixcompilatie met andermans nummers erbij. Dit kun je allemaal moeilijk met elkaar vergelijken...
Uitspraak van DANZZ op dinsdag 20 oktober 2009 om 10:43:
KWARE PIEPPPPP RECENTIE!
zit emotie in dit album!
maarja , jullie zijn en blijven van die zwaar verwende klote nederlanders!
ga is naar tiësto buiten nederland en je ogen gaan open , zeker ibiza,copenhagen,parijs e.d.

mijn eindscore!
85/100!

tsssss flut receNsent!

... zegt de groupie die zelfs tostie in zn hotmailadres heeft staan
overigens, beter dan dit wordt het toch nooit meer:

laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 60684, 45958, 58191, 102323}
Het is niet de Tiesto die ik gewend ben en vind deze stijl ook niet geweldig. Maja, de commercie wil natuurlijk ook wat he ;) en daar sluit dit album perfect bij aan. Verkopen zal het zeker, maar of de ''echte'' tranceliefhebber hier op stond te wachten?
 
Uitspraak van DJ Bash / Alec Vulture op donderdag 22 oktober 2009 om 13:02:
maar of de ''echte'' tranceliefhebber hier op stond te wachten?

Het was bekend dat het géén trance album zou worden..
Uitspraak van Vage Nico op donderdag 22 oktober 2009 om 12:21:
Enne, het is mijns inziens totaal onlogisch om bepaalde cd's uit het verleden te vergelijken met cd's van nu. Als het dezelfde artiest betreft of dezelfde serie betreft dan kan het, maar we leven in het 'nu'. Een Sasha is toch een compleet andere wereld dan een JOC, een eigen album is anders dan een mixcompilatie met andermans nummers erbij. Dit kun je allemaal moeilijk met elkaar vergelijken...

ja precies (Y)
mensen vergelijken de raarste dingen.
ik zou ook het liefst weer een nieuwe ISOS horen maar die tijd komt wel weer.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 13:04:
Het was bekend dat het géén trance album zou worden..

Klopt helemaal, daarom moet men ook niet met "Trance-Oren" er naar luisteren, Tiësto is ook geen Trance-artiest meer maar echt een popariest, en van een popartiest verwacht je dus Popmuziek.

Op dit album staan gewoon goede popplaatjes die (bijna) stuk voor stuk de radio op kunnen.
Tiësto is niet meer de Tiësto van een jaar (of 7) geleden, face it!
Uitspraak van DANZZ op dinsdag 20 oktober 2009 om 10:43:
KWARE PIEPPPPP RECENTIE!
zit emotie in dit album!
maarja , jullie zijn en blijven van die zwaar verwende klote nederlanders!
ga is naar tiësto buiten nederland en je ogen gaan open , zeker ibiza,copenhagen,parijs e.d.

mijn eindscore!
85/100!

tsssss flut receNsent!

Ik zie dat je 20 bent???

Gedraag je dan ook zo, dit lijkt wel geschreven door een jochie van 12 die echt geen andere muziek luistert dan die van Tiësto.....
Artiest {SHOWLIST artist 3700, 72992, 7808, 6884}
Opzich kan ik mij wel vinden in de recensie, maar dit neemt niet weg dat ik deze nieuwe zilvere schijf iets vind om regelrecht in de rommelbak te gooien.
Naar mijn idee is dit album een soort van kroonwerk. Het is gedurfd en heel iets anders dan de rest.
Geef het de tijd en luister dit over een jaar nog eens, misschien past het dan helemaal binnen de markt zo als die dan is.
Duidelijk is dat deze CD niet voor de huidige markt in Nederland is bedoeld, maar dat is ook niet de bedoeling.
Je moet verder kijken dan alleen maar Nederland want de wereld is groter.
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe (aankomende studio) album van Promo aan zal komen bij mensen. Ook dat is een andere sound dan dat mensen gewend zijn van hem.
Met een frisse insteek en verandering van sound is naar mijn mening dus zeker niet verkeerd. Het laat zien dat een artiest verder wil dan alleen maar commercie.
Het laat zien dat men verandering durft te maken. Dat verdient pas een hoop respect!
Ik geef hem geen ongelijk. Wij nederlanders zijn denk ik wel TE verwend, hij doet het goed in andere landen en dat is denk ik zijn richting!

Tuurlijk zijn er nummers bij die saai en rustig zijn. Maar die heb je ook bij zijn andere albums!!!!! vergeet dat niet.

Mijn mening!{misschien boeit het jullie niet} is het echt een verassend album en er zullen zekers meer van dit soort albums komen van hem!

Heb Tiesto vorig jaar gezien bij Nature One en daar begon hij vrij appart maar zekers heel mooi tedraaien! En een paar dagen later gekeken op verschillende forum site's, het werdt daar wel gewaardeert dat er een nieuwe sound komt, juist heel entoesjast

Ik zou dit album zekers een 70/100 geven puur voor de vernieuwende sounds!
laatste aanpassing
De eindeloze stroom bliepjes in ‘Louder than boom’ werkt me danig op de zenuwen en daarmee is er voor de (best mooie) chille afsluiter ‘Surrender by light’ geen redden meer aan.
laatste aanpassing door een beheerder
 
Werkzaam bij Create events
Artiest {SHOWLIST artist 140061, 478}
tis nooit goet. Of marcel is the entoesjast iz of juizt weer te negatiev.....pfffff
nu iz tie een keer precies even veel van bijde 50/100
IS HET WEER NIE GOEI
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Linssen op donderdag 22 oktober 2009 om 13:41:
Op dit album staan gewoon goede popplaatjes die (bijna) stuk voor stuk de radio op kunnen.

Maar dan wel weer uitermate bedoeld zijn voor het TMF en MTV publiek.

Uitspraak van Axel Doorman op donderdag 22 oktober 2009 om 14:02:
Geef het de tijd en luister dit over een jaar nog eens, misschien past het dan helemaal binnen de markt zo als die dan is.

Als ik die cd zo beluister is die markt er al een aantal jaartjes hoor. Daarom vind ik het zelf ook niet echt vernieuwend (misschien wel voor Tiesto zelf, maar de sounds op zich niet). Sommige sounds op de cd bestaan al jaren, anderen zijn gewoon een combinatie van wat de laatste jaren populair is onder de danceliefhebber.

Duidelijk is dat deze CD niet voor de huidige markt in Nederland is bedoeld, maar dat is ook niet de bedoeling.

Ik denk dat je het anders moet verwoorden: het voldoet niet aan het verwachtingspatroon van de mensen, die Tiesto al jaren volgen. Het album zelf spuugt aan alle kanten een behoorlijke kazige sound uit en daar staan wij Nederlanders immers om bekend; de kazige dancesound. Dus dit album past behoorlijk goed thuis in de Nederlandse dancemarkt. :)

Uitspraak van --NICK- op donderdag 22 oktober 2009 om 14:13:
Ik geef hem geen ongelijk. Wij nederlanders zijn denk ik wel TE verwend, hij doet het goed in andere landen en dat is denk ik zijn richting!

Volgens mij staan wij Nederlanders sowieso algemeen al bekend als een kritisch volkje. ;)
 
Super goed album! Soms moet je een keer een andere weg inslaan. Heb ook wel even moeten wennen want was verslaafd aan SOS 4,5,6,7
Uitspraak van G-laan op donderdag 22 oktober 2009 om 10:06:
En dan een uitzonderlijk slechte en zeer forgettable cd als John O'Callaghan - Never Fade Away ook een 90/100

Heerlijke cd:lief:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 oktober 2009 om 10:03:
Misschien moet die maar mainstream hardcore gaan produceren!

natuurlijk gaat hij niet weer mainstream hardcore produceren. Logisch daarmee kan je alleen in Nederland, Italie en mischien Duitsland groot worden. Nee die Tiesto gaat voor de echte knaken,poen,flappen. Hij is gewoon te commercieel om logisch te blijven na denken. Aub leg hem aan het zuurstof want dit gaat niet goed. Het album klinkt voor geen meter.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 17:51:
Ik geef hem geen ongelijk. Wij nederlanders zijn denk ik wel TE verwend, hij doet het goed in andere landen en dat is denk ik zijn richting!

En inderdaad mischien zijn wij wel verwend. Maar dat betekend nog niet dat tiesto ineens middelmatige albums moet produceren. Daar wordt onze naam als Danceland ook niet veel beter onder.
laatste aanpassing
 
Mooi geschreven Marcel en gedurft...laat iederéén maar kletsen ;)

Ik heb deze cd gekocht in Canada en wie was daar ook Tiesto om zijn nieuwe cd te promoten helaas heb ik het gemist, heeft ook nog opgetreden geloof ik...maar goed cd in cd speler geschoven aangezet, dacht hmmm gaat wel 1e trek klinkt niet slecht 2e trek niks voormij trek 3 t/m 6 door geskipt toen kwam er weer een leuk trekkies voorbij maar ja helaas deze artiest album van Tijsje is niet echt mijn ding...draai zelf ook plaatjes in het rond (internet shows) en weet wat Trance muziek in houd...maar dit nee werkt echt niet bij mij om een smile on my face te krijgen :(

mijn stem voor deze album een matige -5
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 15:22:
tis nooit goet. Of marcel is the entoesjast iz of juizt weer te negatiev.....pfffff
nu iz tie een keer precies even veel van bijde 50/100
IS HET WEER NIE GOEI

:P +1
laatste aanpassing