Even kennis maken:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
diabla(la ~ (v)) als in `diabla`:
duivelin (de ~ (v)), demone (znw.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Even een ander soort feestje met mijn kanjer
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
diabla(la ~ (v)) als in `diabla`:
duivelin (de ~ (v)), demone (znw.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Even een ander soort feestje met mijn kanjer
Mijn Opper sjiks , laf sjoe all
http://www.youtube.com/watch?v=h-CobellfLs
lieve deb
Partyluitjes, promoteam !
Bijbelse visie op house muziek, een lap tekst uit een werkstuk van a tjeezus lover
Bijbelse visie op house muziek, een lap tekst uit een werkstuk van a Tjeezus lovah
aka partypooper, aka anti knaller
De invloed van muziek
Een van de meest algemene kenmerken van muziek is het vermogen een atmosfeer van iets bijzonders te scheppen, dit zie je onder andere in films. De aanwezigheid van de muziek maakt de mensen plotseling attent op iets dat er gebeurt of gaat gebeuren.
De fysieke invloed van muziek kent iedereen. Zo kan een bepaald muzikaal ritme ertoe leiden dat we met onze voet gaan stampen of met onze vingers knippen.
Ook het volume van de muziek kan fysieke gevolgen hebben. Onderzoekingen hebben uitgewezen dat ons zenuwstelsel op lawaai begint te reageren van 70 decibel. Dit komt overeen met normaal verkeerslawaai. Wordt het volume echter sterker, dan kan onze bloeddruk oplopen, de pupillen gaan zich verwijden, we krijgen een droge mond, we kunnen bleek worden en er kan en plotselinge overproductie van adrenaline plaats vinden.
De inwerking van bas en drums uit een popgroep heeft tot gevolg dat er een abnormale balans ontstaat tussen geslachtshormonen en adrenaline. In plaats van hun normale regulerende functie in het lichaam, veroorzaken deze hormonen in dergelijke omstandigheden radicale veranderingen in het bloedsuiker-en calciumgehalte. Omdat de hersenen alleen gevoed worden door bloedsuiker, wordt het normbesef uitgeschakeld en treed er een bewustzijnsvernauwing op.
Muziek bezit een zekere kracht. In bijna alle landen komen militaire muziekkorpsen voor, die ervoor dienen de motivatie van de soldaat te bevorderen. Uit het nazi-tijdperk is bekend, dat Goebbels, de Duitse minister van propaganda, erg veel gebruik heeft gemaakt van muziek om de verderfelijke ideeën over ‘Blut und Boden’ op de mensen over te brengen.
De mentale invloed van muziek kennen we ook. In restaurants is er muziek gekozen dat bij het merendeel van de bezoekers sfeerverhogend werkt. Muziek werkt met een grotere intensiteit en snelheid op ons gevoelsleven dan welke andere activiteit dan ook.
Muziek refereert met ons onbewuste en dit wordt niet gehinderd door ons denken, omdat de meeste mensen gedachteloos naar muziek luisteren.
Muziek is een boodschap, het kan ontroeren, schokken, breken, bezeten maken enz. Bijna niemand weet waaraan men zich blootstelt en waardoor men zich laat beïnvloeden.
Gebeurtenissen waaraan muziek of een andere emotie verbonden is worden beter onthouden dan waar dat niet het geval is. Psychologisch onderzoek heeft dit vastgesteld. Tijdens het luisteren naar spreken kunnen mensen zich afsluiten, maar voor muziek is dit bijna niet mogelijk. Muziek heeft macht om mensen te beïnvloeden tegen de wil van die persoon in.
Professor Josph Crow van de universiteit in Seattle (VS) verklaarde: “De harmonie en de ritmiek van de popmuziek zijn uiterst belangrijk. Door het ritme te veranderen in een muziekstuk kun je een sterke greep hebben op de luisteraar en het sublieme effect is dat de ‘boodschap’ harder wordt doorgedrukt. Sommige mensen reageren lichamelijk als de beat bijvoorbeeld verandert van 3/4 naar 5/4 maat. Popmuziek doet dit soort dingen, waardoor het de boodschap accentueert. In muziek is ook vaak sprake van herhaling, en herhaling is de basis van de hypnose.”
Professor Pawlov richtte een aantal honden af om bij een beat van 120 tikken per minuut speeksel af te scheiden en omdat bij een beat van 60 tikken juist niet te doen. Hij bracht dus een kunstmatig prikkel reflex en een remmingsreflex aan. Toen hij deze beats ter gelijker tijd liet horen kregen de honden een zenuwinstorting, omdat de ene reflex de hond juist prikkelde en de ander remmend werkte.
In de popmuziek zien we deze dingen terug. Bij vele jongeren en ouderen zijn remmingsreflexen aangebracht tijdens de opvoeding. Dit gebeurde door ouders, de school, de kerk enz. Zij leerden je bijvoorbeeld om niet zomaar keihard te gaan schreeuwen of om niet iets te vernielen. Een popgroep als de Beatles of de Rolling Stones was echter in staat om binnen 20 minuten hun publiek deze dingen te laten doen. Vele mensen uit het publiek kregen zelfs een kunstmatige zenuwinstorting. Het is echter wel zo dat herhaling de basis voor dit alles vormt en dat als je zulke muziek voor het eerst hoort, je niet meteen zo zult reageren.
House
§1 Wat is house?
House is de moderne popmuziek van deze tijd. Het is een stijlloze muziek, vaak op één dreun. Een muziekvorm die vele jongeren in de greep heeft of zal krijgen. Een muzieksoort met een flinke dosis drums en bassen, een pompend geluid en een knallend ritme. House is een pakkende muziek. Muziek is house als het 120 beats per minuut of meer heeft en het moet hard afgespeeld worden. Het bevat niets van kunst of smaak. Het is een opwekking van een nieuwe levensstijl: “Vergeet je problemen, wees jezelf en wees één met elkaar en geniet”. Mensen hebben de behoefte aan iets waarbij ze alle problemen kunnen vergeten. Dat kan bij house.
De soorten house
Je kunt house grofweg verdelen in soft en hard house. Soft house is een zachte house met 120 tot 150 beats per minuut. Het wordt ook wel mellow genoemd. Hard house wordt gabberhouse genoemd. Deze housemuziek is nog veel harder en ritmischer dan de gewone house. Dat is muziek rond de 180 dreunen per minuut. Er is zelfs housemuziek met zo’n 220 beats per minuut!
Er zijn verschillende varianten binnen de housemuziek. Eén van de bekendste is Acid House. Dat heeft niets te maken met de letterlijke vertaling ‘zuur huis’. Acid House staat synoniem voor een heftige dreunende beat en opzwepende dansavonden. Het heeft een snelle keiharde beat met een extra vernietigend vermogen aan effecten. Een popmuziek met een specifiek ritme. Acid House is een radicale en heftige muziek. Het is één van de opzwependste en meest meeslepende muzieksoorten die er zijn. Het werkt veranderend, verruimend en hallucinerend op je bewustzijn. Het vervreemdt je van de werkelijkheid waarin je leeft. Andere belangrijke vormen van housemuziek zijn:
Deep House: zachte, sterk op de geest geïnspireerde house, met duidelijke zangmelodieën. De klanken van gospelmuziek klinken er in door.
Garage House: nog sterker op de geest gericht dan Deep House. Het is afkomstig van de garagestijl in New York.
New Beat: de Belgische variant van housemuziek. Een houseproduct van Europese bodem. Een langzame, kille, dreigende beat, overduidelijk computergestuurd. Een muziekvorm die het goed doet in West-Europa.
World Beat: Afrikaanse, Arabische, Aziatische en Zuid-Amerikaanse traditionele muziek voorzien van westerse computerbeat.
Electronic Body Muzic: wordt ook wel Electro Disco genoemd. Een zeer duistere, ijskoude variant.
De ervaring van house
House heeft het veroorzaken van trance als doel. In combinatie met drugs en lichteffecten is het eindresultaat een geestelijke bewusteloosheid, trance: verstand op nul en blik op oneindig. Het onderbewustzijn gaat echter wel verder met het opnemen van indrukken en staat open voor manipulatie. Trancetherapeuten en New Age aanhangers geven dit openlijk toe. Ongecontroleerde trance kan volgens deskundigen geestelijke schade veroorzaken zoals angsten en fobieën. Dit is één van onze grootste bezwaren tegen house. Housers ervaren de trance als een fantastisch gevoel, maar de volgende dag voelen ze zich leeg, levenloos en zielloos. Een aantal voelt zich volkomen stuk (zelf zeggen ze ‘verkankerd’) en kampen met schuldgevoelens. In de chill-out (een rustruimte) hebben ze veel aandacht en liefde van elkaar nodig. Daarna is de werkelijkheid ontnuchterend. In één nacht hebben ze vaak meer indrukken en emoties te verwerken gekregen dan een normaal mens in een heel jaar. Het is dus niet onbegrijpelijk dat ze op den duur in geestelijke onrust raken en stemmen gaan horen. Vrijwel iedere ex-houser heeft het hierover.
De Boodschap
House is een muziekvorm waar weinig tekst bij gezongen wordt. De tekst, die er bij gezongen wordt, wordt eindeloos herhaald en is van zeer laag niveau. Ook wordt God er vaak in onteerd. De tekst in house is soms afgeleidt van bestaande muziekstukken en speeches. DJ Frankie Knuckles maakte in zijn liedjes gebruik van redevoeringen van Martin Luther King en preken van dominees. De algemene neutrale woordenschat was nog niet eens toereikend voor het maken van de tekst voor deze hits. Bijbelse termen of uitlatingen van geestelijk leiders moesten er aan te pas komen. Dit is ook een list van de duivel om christelijke jongeren over te halen.
Een paar voorbeelden zijn:
‘I am the creator, I have no option but to sell you all’ (ik ben de schepper, ik heb geen andere keus dan jullie allemaal te verkopen)
‘Christ was guilty’ (Christus was schuldig)
‘You wanted to go to hell? Now you are in hell! Sieg hell!’ (Je wilde naar de hel? Nu ben je in de hel! Overwinning aan de hel!)
§2 Het ontstaan van house
Oorsprong
Housemuziek komt van oorsprong uit Amerika. De wortels van de housemuziek liggen in de ‘Paradise Garage’ in New York. Een garage waar het paradijselijke leven weer beleefd kan worden. Het creëren van een sfeer van voor de zondeval. Op deze wijze wil de wereld en de mensen die daaraan meewerken weer een paradijs op deze aarde scheppen.
In deze tot disco omgebouwde parkeergarage onder een flatgebouw in New York wist diskjockey Larry Levan de dansmuziek tot ongekende climax op te voeren. Een publiek met een overwegend donkere huidskleur dat veelal homoseksueel was, raakte in de ban van deze klanken. Zij leefden hun gevoel uit in deze muziek.
Deze muziekstijl waaide over naar de Amerikaanse stad Chicago. De zwarte diskjockey Frankie Knuckles en Farley Funk hebben de garagestijl uit de New Yorkse clubdisco veranderd tot een nieuwe vorm van muziek. De naam van deze muziek is afkomstig van de naam van de discotheek waar zij aanwezig waren, ‘The Warehouse’. Dat ware hebben ze maar weggelaten en een nieuwe muziekstijl was geboren, de housemuziek. De muziek wordt lange tijd gebruikt als middel om te ageren tegen het burgerlijke leven in de maatschappij, omdat er lange tijd weinig tolerantie is voor homoseksuelen. Lange tijd worden er ondergrondse party’s georganiseerd.
De verbreiding
Rond 1990 waait de house over naar Nederland. In de discotheek Paradiso in Amsterdam wordt het al snel populair. Het is niet meer alleen voor homoseksuelen bestemd.
In 1992 wordt in het hele land volop housemuziek gedraaid. In een alternatief jongerencentrum in Rotterdam, Parkzicht, begint dj Rob te experimenteren met de housemuziek. De muziek wordt steeds sneller, harder en de melodielijn begint te verdwijnen. De hardcore-house is ontstaan. De kleine groep hardcore-liefhebbers begint snel te groeien en in 1993 zijn de grote houseparty’s in sportcomplexen en verlaten industriehallen al niet meer op één hand te tellen. Doordat het aantal housers snel toeneemt, ontstaat er een nieuwe subcultuur. De housers die van de meest extreme vorm van hardcore-house houden beginnen zich gabber te noemen. De term ‘gabber’ die in eerste instantie staat voor vriend, grijpt terug op de verbroedering die ontstaat door het gebruik van XTC en de onderlinge band die gecreëerd wordt doordat alle gabbers dezelfde ‘kick’ zoeken. Ook de gabbercultuur verzet zich tegen de maatschappij door middel van aanstootgevende teksten en flyers. Zo begint een cultuur te ontstaan waarin karakters worden vervormd. Karakters worden rebellerend, onverschillig, hard, maar vooral goddeloos.
In 1995 is het zover dat iedereen zo ongeveer wel weet wat housemuziek is. De commerciële house is op de radio niet meer weer weg te denken en de zich exclusief voelende gabbers zijn overal te herkennen aan hun trainingspak en kale hoofd. Wanneer er naar de muziek en cultuur gekeken wordt, ziet men al snel dat de muziek satanische teksten bevat en aanzet tot rebellie tegen de waarden en normen va de maatschappij. Ouders, media en maatschappelijke instanties beginnen gevaren te signaleren. De overheid geeft een vrijblijvende en adviserende notitie voor haar gemeenten uit, waarin vooral de nadruk op het drugsgebruik, openbare orde en veiligheid wordt gelegd. Over de geestelijke en lichamelijke gevolgen van de house op de lange termijn wordt vrijwel niet gesproken.
Twee jaar later wordt het wat minder met de house. Alles is ondertussen geprobeerd en niets is nieuw meer. De house verplaatst zich van de grote party’s naar de clubs. Alhoewel er minder party’s worden georganiseerd, zijn de party’s die worden georganiseerd vrijwel altijd uitverkocht.
Begin 1999 lijkt het ergste over te zijn, dit is echter gezichtsbedrog. Op steeds massaler wordende party’s combineren slimme organisatoren de verschillende stijlen house weer met elkaar tot één festival. Zij vinden dat de protesten door christenen, media en andere kritische instanties sterk overdreven zijn. ‘Dit vindt de jeugd van tegenwoordig nou eenmaal leuk’ is hun argument. En daar lijken ze gelijk in te hebben. De jeugd van tegenwoordig ziet echter niet wat house met ze doet.
§3 Zaken rondom House
Drugs
Geen houseparty zonder harddrugs. Ze horen bij elkaar. Weinig jongeren kunnen zonder drugs uren achter elkaar dansen op housemuziek. Al in 1993 is verklaard dat houseparty’s de motor van het XTC-gebruik onder de jeugd zijn. Met een stel gezonde ogen valt al jaren waar te nemen dat op houseparty’s en in de meeste grote housediscotheken veel bezoekers drugs gebruiken.
Na veel vertraging werden in het najaar van 1997 de eerste resultaten van een uitgebreid overheidsonderzoek naar house in Nederland bekend gemaakt. Uit dat rapport ‘XTC in Nederland’ viel op te maken, dat tegen de 80% van de bezoekers van grote party’s harddrugs gebruikt. De helft van die groep gebruikte daarbij cannabis (wiet en hasj) en ruim 40% ook nog eens alcohol.
De gevolgen van het gebruik van XTC zijn heel groot. Niet uit te sluiten valt dat na aanvankelijk herstel van de door XTC aangerichte schade alsnog functieverlies van organen zal gaan optreden. Ook kan het zijn dat er gebruikers rondlopen die niet eens vermoeden dat ze iets ernstigs onder de leden hebben. Slecht één XTC-pilletje kan een levertransplantatie noodzakelijk maken. Ook kunnen problemen met de nieren ontstaan. Onderzoek door de Leidse Universiteit in 1998 toonde al bij matig gebruik hersenbeschadigingen aan die resulteerden in depressiviteit, geheugen- en concentratie stoornissen. Verder onderzoek moet nog uitwijzen of herstel mogelijk is. Op het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport is men erg van dit onderzoek geschrokken en wordt er gewerkt aan een aangescherpt beleid met betrekking tot XTC.
In de loop der jaren is er redelijk goed voorlichtingsmateriaal verschenen over drugs. Deze voorlichting heeft echter weinig effect op de housers. Ze zijn vaak onverschillig, komen uitsluitend voor een steeds heftiger kick en willen zich niet laten waarschuwen. Het gebruik van drugs lijkt alleen af te nemen als er in de directe omgeving iemand overlijdt aan de gevolgen van drugs of als de toegang tot drugs verhinderd wordt.
Fascisme
Fascisme en racisme duiken regelmatig op in de housescene, waarbij het vaak boven de kretologie van voetbalsupporters uitgaat. Dit betekent niet dat alle gabbers hier aan meedoen. Veel gabbers zijn niet racistisch of doen soms maar korte tijd mee. Een aantal DJ’s is hard tegen het racisme en fascisme ingegaan, maar men komt het nog heel vaak tegen.
Hieronder staan een paar voorbeelden van fascisme en racisme op houseparty’s:
De uitroepen ‘joden, joden, joden!’, ‘Zeg joodkapje waar ga je henen, naar de……. gaskamer’ en ‘buitenlanders uit!’
In Dordrecht zijn in februari ’96 op een leeg gebleven parkeerterrein van een partyhal een tiental zeer grote, in de verse sneeuw getekende fascistische symbolen aangetroffen.
In de Eclipse op Mysteryland, zomer 1994 werd de kreet ‘Sieg Heil’ over de muziek heen gemixt.
Bij Hellraiser, Amsterdam 1998, werden ‘Heil Hitler’ en geluiden van marcherende militairen door de muziek gemixt.
Satanisme
Christenen en belangrijke elementen van hun geloof worden belachelijk gemaakt en bijbelse waarheden omgedraaid of uit hun context gehaald. Vele flyers zijn ronduit occult maar ook de imitatie roept een bepaalde sfeer op. De duisternis trekt bewust of onbewust altijd een aantal mensen aan. Flyers en party’s vertonen gevaarlijke religieuze aspecten. De mens is een religieus wezen en zeker jonge mensen zonder veel onderscheidingvermogen staan hiervoor open. Satan is geen sportieve ‘gentleman’. Hij maakt misbruik van onze kwetsbare momenten.
Enkele aanwijzingen van satanisme:
Dansen om omgekeerd kruis in Groningen.
Videobeelden van satan die Jezus van het kruis trekt.
Oproepen van demonen.
Voodoo-party’s waar geesten worden opgeroepen onder andere in Utrecht.
Dis-you’s. Dit zijn woorden die tijdens vele party’s over de bezoekers uitgesproken worden. Dit in tegenstelling tot de zegen aan het einde van een kerkdienst. Een aantal betekenissen: uitschakelen, dumpen, te slim af zijn, kapot maken.
Op de party Digital Overdose, september 1998 in Amsterdam bevonden zich op het hoofdpodium 2 omgekeerde kruizen.
Men vindt natuurlijk niet op iedere party (openlijk) satanisme. Al vinden velen zich geen satanist, toch bemerken wij binnen de house een groei van satanische filosofie. In §1.3 staan een paar voorbeelden van teksten, die gebruikt worden in housemuziek, waar men ook duidelijk tekenen van satanisme in kunt vinden.
Verandering in gedrag en karakter
Het functioneren in de maatschappij (school, werk, gezin) van housers wordt beïnvloed door de house. Dit met vaak vervelende gevolgen. Veel jongelui zij verslaafd aan housemuziek en de housecultuur. Door veel hoofdtelefoons klinkt house. Soms schakelen ze uren achtereen hun gedachten uit door deze monotone hersenspoelende muziek. Als gevolg van de house verandert ook hun gedrag en karakterstructuur. Ouders en leraren klagen omdat housers problemen veroorzaken in de gezinnen waar ze uitkomen of omdat ze afhaken met hun studie. Ook klagen ze zelf dat ze flink in de problemen zijn geraakt. Ze gaan heel anders leven, dat wil zeggen: alleen nog maar voor de party’s. Al het andere verdwijnt naar de achtergrond. Hun enige vragen lijken te zijn: ‘Hoe kom ik de dagen tussen de party’s door?’, ‘Hoe financier ik mijn partybestaan?’ (minimaal f 200 per week) en ‘Hoe kom ik hier uit?’ Er is inmiddels een probleemgroep ontstaan.
§4 House werkt bewustzijnsverlagend
Housemuziek bestaat uit 120 of meer trillingen per minuut. De mens bestaat ook uit trillingen, dat zijn er ongeveer 70. Aan meer dan 70 trillingen per minuut kan de mens niet bloot staan. Ook zorgt housemuziek ervoor dat je een tekort krijgt aan bepaalde belangrijke stoffen in je lichaam. Als de hersenen te weinig van die stoffen krijgen, daalt het normbesef. Kortom je bewustzijnsniveau daalt en je wordt gearresteerd door de housemuziek. Daar gaat het om bij een houseliefhebber. Het gaat om de kick!
Reactie van je lichaam
Er zijn verschillende lichamelijke verschijnselen die kunnen optreden door housemuziek. Bijvoorbeeld: een droge mond, verwijderen van de pupillen en prikkelingen van het hart. Deze verschijnselen kunnen optreden bij een sterkte van 70 tot 140 decibels. Bij 140 decibels of meer ontstaan sterke pijngevoelens. Op houseparty’s wordt deze grens overschreden. Housebezoekers zullen dan ook een pijn voelen, die een patiënt die acupunctuur ondergaat ook voelt. Tijdens deze pijn probeert men in zich zelf te keren en alle ellende te vergeten. Dit lukt vaak tijdelijk, maar daarna wordt de persoonlijkheid van het hart, de ziel, het verstand en de kracht uit elkaar getrokken.
“Alles moet kapot”
De grote gedachte achter de hele housemuziek is: je vraagt zelf om naar de vernieling te worden geholpen. Je wilt naar de hel. Je probeert je overal tegen af te zetten.
Vaak hoor je bij housemuziek mitrailleurs en ander gebonk. Door gebruik van deze vorm van muziek probeert men je op te zwepen, zodat je niet meer weet wat je doet. Er ontstaat agressie. Agressie die ervoor moet zorgen dat alles kapot gaat. Dit komt ook tot uiting in de kleding van de housebezoekers. Bijvoorbeeld bij het dragen van gescheurde spijkerbroeken. Het dragen van gescheurde spijkerbroeken is ontstaan doordat men de zegen van de welvaart niet meer ervaart. Ze vinden de rijkdom verrot, maar wat nog erger is: ze hebben geen eerbied voor de Gever van al de rijkdom. Ze hebben geen eerbied voor God, die hun het leven gegeven heeft.
Nadat men een houseparty bezocht heeft, leeft men als het ware nog een tijdje in een andere wereld. Zodat men vaak niet goed in de maatschappij kan meedraaien. Uiteindelijk blijkt dan dus ook dat housemuziek hen werkelijk helpt om alles naar de vernieling te brengen.
§5 House roept gevoelens op
Racisme
Een nare bijeenkomst van housemuziek is dat het gevoelens van racisme opwekt. Tijdens houseparty’s hoor je dan ook vaak antisemitische leuzen. Leuzen tegen de Joden. Dit heeft een presentator van Veronica al eens aan de lijve ondervonden. Tijdens een optreden van hem in de Klaveeth in Achterveld begon een groep jongeren op het ritme van de muziek “Joden, Joden” te roepen. Deze ervaring is voor hem de aanleiding geweest om een anti-racisme-campagne te starten.
Door verschillend mensen wordt gezegd, dat het niet verwonderlijk is dat me nare leuzen gaat schreeuwen. Men geeft hiervoor als verklaring dat Nazi-Duitsland vroeger marsmuziek gebruikte, die hetzelfde ritme heeft als de housemuziek van nu.
Tekst
Housemuziek bevat weinig tekst. Vaak wordt de tekst, als die er is, verdraait. Dan ontstaan er ook verschillende racistische zinnen. Een voorbeeld:
- “Zeg roodkapje waar ga je heen, naar de gaskamer”, wordt: “Zeg Joodkapje waar ga je heen, naar de gaskamer”.
Dit is een duidelijk voorbeeld van antisemitisme. Hieruit blijkt, dat het ritme van de muziek niet alleen discriminerende gevoelens oproept, maar dat de teksten van deze hits er zelf ook aan meewerken.
§6 House leidt tot haat tegen buitenlanders
Een andere bijkomstigheid van housemuziek is dat het de luistenaar opwekt tot het afzetten tegen mensen met een andere huidskleur.
Eigen volk eerst
Dat er tijdens houseparty’s haat is tegen buitenlanders blijkt uit deze oproep
“Dit is een oproep van house-dj’s,-producers en-labels in Nederland, die zich zorgen maken dat de explosie van agressie tegen etnische minderheden, asielzoekers en vluchtelingen elders in Europa kan overwaaien naar Nederland. Er bestaat een dikke kans dat racisten in Nederland geïnspireerd door de neonazi’s bij onze buren, folders gaan verspreiden, bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden, op scholen en misschien wel op houseparty’s, om zieltjes te winnen voor hun ziekelijke mensenhaat.
Laat je niet verleiden!
Er is geen illegalenprobleem in Nederland, we worden niet overspoeld door asielzoekers, er zitten geen buitenlanders op onze centen te teren en andere religies, culturen, talen of huidskleuren vormen geen bedreiging.
House en techno zijn universeel. Op houseparty’s komen arm en rijk, blank en zwart, gabber en yuppies, Arabier en Jood, man en vrouw, homo en hetero al jaren bij elkaar….om te dansen en uit hun dak te gaan!
Dat willen wij zo houden!”
Het ritme van de muziek roept al deze nare gevoelens op.
Rechts-radicale partijen
Door de invloed van housemuziek, krijgt de jeugd meer rechts-radicale ideeën. Velen zijn er dan ook bang voor dat jongeren van deze tijd gaan stemmen op rechts-radicale partijen. De centrumpartij 86, met als symbool het keltenkruis, heeft al levensgroot op haar partijprogramma staan: Eigen volk eerst. Een vraag die dus ook vaak gesteld wordt is: Gaan we door de housemuziek op deze wijze niet de recht-radicale partijen aan de macht helpen?
§7 House brengt je in een andere wereld
Heel duidelijk is het dat het bij housemuziek niet om de tekst gaat, maar vooral om de muziek. De teksten zijn niet op de cd-hoesjes vermeld en zijn vaak niet eens bekend. Ook ontbreekt vaak de naam van de makers. De laatste tijd komt hier wel wat verandering in. Af en toe staat dus vermeld wat de titel van het nummer is en wie de maker is. De meeste teksten hebben niet God als onderwerp, maar de duivel.
Hier een paar voorbeelden van enkele titels:
- Hell’s party ( Een feest van de hel.)
- Got a new love ( Krijg een nieuwe liefde.)
- Get on to the light ( Kom of krijg een nieuw licht.)
- Paradise place ( Plaats van het paradijs.)
- I’m the satan, I am number six, six, six ( Ik ben de satan, ik ben nummer zes, zes, zes)
Het getal 666 komt voor in Openbaring 13:18
Dat de satan een geliefd persoon is blijkt uit deze titels dus wel. De hier onder
afgebeelde flyer maakt dit nog eens extra duidelijk.
Op deze flyer wordt de duivel lucifer genoemd. Boven de flyer staat: For those
who like to groove. Dit betekent: Voor degene die houden van groef, oftewel
mensen die uitzien naar het graf. Daaronder staat Enjoy eternity, wat betekent:
Verheug je eeuwig. Onder de datum staat: Lucifer’s house universal tour ’92.
Wat betekent: Duivels huis alomvattende tour ’92. Met daaronder een afbeelding
van lucifer. Een ex-housepartybezoeker zei ooit eens: “Openlijk wordt op party’s gezongen dat hij (satan) voorbereidt op de heilige oorlog tegen God.
Satan
Om de duistere plannen uit te werken maakt de Duivel gebruik van mensen. Zo zijn er discjockeys die zich zelf hogepriester noemen. Dit terwijl er maar één Hogepriester is en dat is Jezus. Dit zijn duidelijke invloeden van de duivel. De duivel doet zich voor als een hogepriester. Hij doet dit in een omgeving van duisternis en gebulder. Waar Jezus is, is geen duisternis en lawaai, daar is licht en rust.
Reis naar de Hel
Thema’s die aan houseparty’s worden gegeven zijn vaak afgeleid uit de Bijbel.
Een paar voorbeelden: -Trip to hell (Reis naar de hel)
-Dance to Eden (Dans naar de hof van Eden)
-Mystery land (Geheimzinnige land)
-Enjoy Eternity (Geniet de eeuwigheid)
Zowel de muziek als de drugs nemen je mee op reis. Je hoofd slaat op hol. Het tempo wordt opgezweept tot dat het niet meer gekker kan. Je bent dan volledig in extase.
Uit welke boom ben jij gevallen?
Uit welke boom ben jij gevallen?
Zoek je geboortedatum op en de daarbij behorende boom, ga dan verder naar beneden .
01 januari tot 11 januari..........................................Dennenboom
12 januari tot 24 januari......................................... Olm
25 januari tot 03 februari....................................... Cipres
04 februari tot 08 februari......................................Populier
09 februari tot 18 februari.....................................Cederboom
19 februari tot 28 februari......................................Pijnboom
01 maart tot 10 maart............................................Treurwilg
11maart tot 20 maart..............................................Lindeboom
21 maart ........................................................ Eikenboom
22 maart tot 31 maart.............................................. Hazelaar
01 april tot 10 april........................................... Lijsterbes
11 april tot 20 april............................................. Esdoorn
21 april tot 30 april....................................... (Wal)notenboom
01 mei tot 14 mei................................................. Populier
15 mei tot 24 mei..............................................Kastanjeboom
25 mei tot 03 juni...............................................Es
04 juni tot 13 juni.........................................Haagbeuk
14 juni tot 23 juni.................................................Vijgenboom
24 juni.................................................. Berk
25 juni tot 04 juli.....................................Appelboom
05 juli tot 14 juli ...................................Dennenboom
15 juli tot 25 juli.....................................................Olm
26 juli tot 04 augustus..............................................Cipres
05 augustus tot 13 augustus...........................................Populier
14 augustus tot 23 augustus...........................................Ceder
24 augustus tot 02 september........................................Pijnboom
03 september tot 12 september .....................................Treurwilg
13 september tot 22 september.....................................Lindeboom
23 september ............................................Olijfboom
24 september tot 03 oktober........................................Hazelaar
04 oktober tot 13 oktober............................................Lijsterbes
14 oktober tot 23 oktober............................................Esdoorn
24 oktober tot 11 november...................................(Wal)notenboom
12 november tot 21 november......................................Kastanjeboom
22 november tot 01 december.................................. Es
02 december tot 11 december ......................................Haagbeuk
12 december tot 21 december......................................Vijgenboom
22 december................................................Beukenboom
23 december tot 31 december......................................Appelboom
Appelboom (De liefde)
Tengere bouw, veel charme, aantrekkingskracht, aangename aura, flirterig, avontuurlijk, gevoelig, altijd verliefd, wil liefhebben en liefgehad worden, trouw en een tedere partner, erg gul, wetenschappelijke talenten, leeft voor vandaag, een zorgeloze filosoof met fantasie
Es (De ambitie)
Buitengewoon aantrekkelijk, levendig, impulsief, veeleisend, houdt niet van kritiek, ambitieus, intelligent, getalenteerd, houdt er van om het lot te tarten, kan egoistisch/egocentrisch zijn, erg betrouwbaar, trouw en liefhebber van voorzichtigheid, het brein regeert soms over het hart, maar hij/zij neemt het partnerschap erg serieus.
Beukenboom (De creativiteit)
Heeft goede smaak, is bezorgd over haar/zijn uiterlijk, materialistisch, goede organisatie van leven en carriere, economisch, goede leider, neemt geen onnodige risico's, redelijk, uitstekende levenspartner, dol op fit blijven(dansen, sporten, enz.).
Berk (De inspiratie)
Levendig, aantrekkelijk, elegant, vriendelijk, bescheiden, houdt niet van extremen, verafschuwt vulgariteit, houd van leven in de natuur en stilte, niet erg gepassioneerd, fantasievol, beetje ambitieus, creatief, innovert in een serene en tevreden atmosfeer.
Ceder (Het zelfvertrouwen)
Zeldzame schoonheid, weet zich aan te passen, houd van luxe, goede gezondheid, absoluut niet verlegen, heeft de neiging om neer te kijken op anderen, zelfbewust, vastberaden, ongeduldig, houdt er van om indruk te maken op anderen, multi-getalenteerd, vlijtig, bezit een gezond optimisme, wacht op die ene ware liefde, is in staat om snelle besluiten te nemen.
Kastanjeboom (De eerlijkheid)
Van ongewone schoonheid, wil geen indruk op anderen maken, goed ontwikkeld gevoel van gerechtigheid, levendig, geinteresseerd, een geboren diplomaat, maar raakt gemakkelijk geirriteerd en wordt snel gevoelig in gezelschap, vaak door een gebrek aan zelfvertrouwen, gedraagt zich soms superieur, voelt zich niet begrepen, heeft maar 1 liefde in zijn/haar leven, heeft moeite in het vinden van een partner.
Cipres (De trouw)
Sterk, gespierd, plooibaar,neemt wat het leven te bieden heeft, tevreden, optimistisch, verlangt naar geld en waardering, haat eenzaamheid, gepassioneerde minnaar/minnares die niet snel tevreden is, trouw, heetgebakerd, weerbarstig, schoolmeesterachtig, zorgeloos.
Olm (De grootmoedigheid)
Plezierige vorm, smaakvolle kleding, bescheiden eisen, heeft de neiging om fouten niet te vergeven, opgewekt, houdt ervan om te l eiden maar niet om te gehoorzamen, eerlijke en trouwe partner, houdt ervan om beslissingen te nemen voor anderen, grootmoedig, gul, goed gevoel voor humor, praktisch.
Vijgenboom (De gevoeligheid)
Erg sterk, eigenzinnig, onafhankelijk, laat geen tegenstrijdigheden toe in argumenten, houdt van het leven, zijn/haar familie, kinderen en dieren, een beetje een sociale vlinder, goed gevoel voor humor, houdt van ledigheid en luiheid, is van een praktisc he aard en intelligent.
Dennenboom (De mysterieuze)
Buitengewone smaak, waardigheid, gekunsteld, houdt van alles wat mooi is, humeurig, koppig, neigt naar egoisme maar houdt van degenen die hem na staan, nogal bescheiden, erg ambitieus, getalenteerd, vlijtig, ontevreden minnaar, heeft veel vrienden, veel vijanden, erg betrouwbaar.
Hazelaar (De buitengewone)
Charmant, niet veeleisend, erg begripvol, weet hoe indruk te maken, actieve strijder voor sociale zaak, populair, stemmig, wispelturige minnaar, eerlijk, tolerante partner, nauwgezet gevoel voor oordeel.
Haagbeuk (De goede smaak)
Van koele schoonheid, let op zijn/haar uiterlijk en conditie, goede smaak, is niet egoistisch, maakt het leven zo comfortabel mogelijk, leidt een redelijk en gedisciplineerd leven, zoekt vriendelijkheid en erkenning in een emotionele partner, droomt van ongewone minnaars/minnaressen, is zelden gelukkig met zijn/haar gevoelens, wantrouwt meeste mensen, is nooit zeker van zijn/haar beslissingen, erg nauwgezet.
Lindeboom (De twijfel)
Accepteert wat het leven geeft in een bedaarde wijze, haat vechten, stress en arbeid, heeft een hekel aan luiheid en ledigheid, zacht en bedaard, maakt offers voor vrienden, veel talenten maar niet vasthoudend genoeg om ze tot ontplooiing te brengen, vaak jengelend en klagerig, erg jaloers maar trouw.
Esdoorn (Onafhankelijkheid van geest)
Geen gewoon persoon, vol met fantasie en originaliteit, verlegen en gereserveerd, ambitieus, trots, zelfverzekerd, hongerig voor nieuwe ervaringen, soms nerveus, heeft veel complexiteiten, goed geheugen, leert makkelijk, gecompliceerd liefdesleven, wil graag indruk maken.
Eik (De moedige)
Robuust karakter, dapper, sterk, meedogenloos, onafhankelijk, verstandig, houdt niet van veranderingen, houdt zijn voeten stevig op de grond, een actief persoon.
Olijfboom (De wijsheid)
Houdt van zon, warmte en vriendelijke gevoelens, redelijk, evenwichtig, ontwijkt agressie en geweld, tolerant, opgewekt en kalm, goed ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid, gevoelig, meevoelend, vrij van jaloezie, houdt van lezen en het gezelschap van wereldse mensen.
Pijnboom (De speciale)
Houdt van aangenaam gezelschap, erg robuust, weet hoe hij/zij het leven comfortabel moet maken, erg actief, natuurlijk, goed gezelschap, maar zelden vriendelijk, wordt snel verliefd maar de vlam dooft ook weer erg snel, geeft snel op, alles valt tegen tot hij zijn ideaal heeft gevonden, betrouwbaar, praktisch.
Populier (De onzekerheid)
Ziet er erg decoratief uit, niet erg zelfverzekerd, alleen dapper als het nodig is, heeft welwillendheid en plezierige omgeving nodig, erg kieskeurig, vaak eenzaam, grote vijandigheid, artistieke aard, kan goed organiseren, neigt naar filosofie, betrouwbaar in elke situatie, neemt het partnerschap serieus.
Lijsterbes (De gevoeligheid)
Vol met charme, opgewekt, niet egoistisch, houdt er van om aandacht te trekken, houdt van het leven, beweging, rusteloosheid, en zelf complicaties, is beide onafhankelijk en afhankelijk, goede smaak, artistiek, gepassion eerd, emotioneel, goed gezelschap, vergeeft niet.
Walnotenboom (De passie)
Meedogenloos, vreemd en vol met contrasten, vaak egoistische/egocentrisch, nobel, brede horizon, onverwachte reacties, spontaan, ongelimiteerde ambitie, niet flexibel, moeilijke en ongewone partner, niet altijd geliefd maar vaak bewonderd, ingenieuze strateeg, erg jaloers en gepassioneerd, maakt geen compromissen.
Treurwilg (De melancholie)
Mooi maar vol met melancholie, aantrekkelijk, erg meevoelend, houdt van alles wat mooi en smaakvol is, houdt van reizen, een dromer, rusteloos, wispelturig, eerlijk, kan makkelijk beinvloed worden maar is niet makkelijk om mee te leven, veeleisend, goede intuitie, lijdt in de liefde maar vind soms een verankerende partner
Totally Walnoot
Ciao..