Partyflock
 
Forumonderwerp · 841298
Artiest {SHOWLIST artist 101845, 4176}
Retro Games blijven toch wel de gekste games.
Pacman, Pong, Castlevania, Super Mario Bros, Sonic, enz!
Met al die vernieuwende 3D-games en consoles verlang ik vaak terug naar de simpele oudere games, op de Supernes, nes, megadrive, N64, atari, gameboy, commodore 64, enz.

Wat zijn jullie favoriete retro games??

Hier een aantal van mijn favo's:









:respect:
Uitspraak van Rauw Kind op donderdag 19 april 2007 om 12:52:
gister kwam ik ineens deel 2 tegen wist niet dattie bestond toch blijft deel 1 gewoon uber vet

SOM2, dat is toch Seiken Densetsu 3???

Vet spel!!!
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1435, 4024}
Van de week bij de intertoys in een 5 euro bak aan het neuzen, kwam ik in ene keer Wolfenstein 3D tegen. Geen geld toch he voor dit stukje jeugdsentiment B) Of is deze game soms niet retro genoeg voor dit topic? O:)
Uitspraak van Bram1985 op donderdag 19 april 2007 om 22:05:
SOM2, dat is toch Seiken Densetsu 3???

:yes:

heb hem toevallig gister ff een 5 minuten gespeeld... hoop dat het motto "de remake valt vaak tegen" hier niet voor geld :) maar zal het snel te weten komen denk ik:)


Uitspraak van Budburner op donderdag 19 april 2007 om 22:44:
Van de week bij de intertoys in een 5 euro bak aan het neuzen, kwam ik in ene keer Wolfenstein 3D tegen. Geen geld toch he voor dit stukje jeugdsentiment B) Of is deze game soms niet retro genoeg voor dit topic? O:)

haha ik speel dit spel nog steeds... zijn nog zo'n 30 clans over (misschien nog wel minder)

en je heb misschien 15 public servers om uit te kiezen:P maar het is en blijft een geweldig spel :)
Kon je die dan ook al via internet spelen? Weet ik helemaal niet, hadden dat toen k dat spel voor de eerste keer speelde niet eens:p

Weet wel nog dat dat bij Doom ging, moest je inbellen en weet ik veel wat voor een toestanden allemaal:lol:

Trouwens, over Doom en Wolfenstein gesproken: iemand die die verborgen wolfenstein levels in Doom 2 heeft gevonden?:p Ik wel in ieder geval O:) Zonder walktrough oid natuurlijk, want we hadden nog geen it toen:p

Vond dat overigens geniale games ook, waren echt wel "groot". Aan het aantal uren gameplay eer je bijvoorbeeld doom 2 had uitgespeeld kan menig moderne game van hetzelfde genre toch echt niet tippen.
laatste aanpassing
jihaa :d

heb nog wat leuks van familie gehad :lief:


: super nintendo met 2 controllers

-zelda met doosje :| (had ik dus nog niet )
-donky kong 1 met doosje en boekje (had ik al , geeft niet ) 8)
-f zero met doosje en boekje (nu dubbel ook maar had het doosje met boekje niet meer ) :d
- fifa 98 road to world cup (nieuwe aanwinst)
-super mario world met boekje ( nu dubbel)
-mario all stars ( 3 dubbel nu)

schade : 0 euro :lief:
Uitspraak van Budburner op vrijdag 20 april 2007 om 00:11:
Trouwens, over Doom en Wolfenstein gesproken: iemand die die verborgen wolfenstein levels in Doom 2 heeft gevonden?:p

yup :)
dat was leuke ervaring

Uitspraak van KETA-MOLE !!! op maandag 23 april 2007 om 10:14:
cannon travel ruleert zwaar

secret of mana 8)

Uitspraak van Budburner op vrijdag 20 april 2007 om 00:11:
Vond dat overigens geniale games ook, waren echt wel "groot". Aan het aantal uren gameplay eer je bijvoorbeeld doom 2 had uitgespeeld kan menig moderne game van hetzelfde genre toch echt niet tippen.

hm kwam ook wel omdat je jonger was opzich, als je nu die games speelt speel je ze vrij snel uit
als je nu 20x op hetzelfde stuk doodgaat delete je dat spel :p vroeger bleef je maar proberen
Uitspraak van Nino/Mara op donderdag 19 april 2007 om 15:55:
Ik wil een rom van castlevania, ik weet alleen niet welke de beste versie was van het spel.

De beste volgens vele is Symphony of Night (playstation).
Ook verkrijgbaar @ xbox live arcade nu.

Dat was het eerste deel die de metroid gameplay gebruikte (+ rpg elementen), werkt ook erg goed moet ik zeggen.
Uitspraak van Budburner op vrijdag 20 april 2007 om 00:11:
Trouwens, over Doom en Wolfenstein gesproken: iemand die die verborgen wolfenstein levels in Doom 2 heeft gevonden? Ik wel in ieder geval Zonder walktrough oid natuurlijk, want we hadden nog geen it toen

En Keen!

laatste aanpassing
Werkzaam bij Coko Productions
Artiest Dannix
laatst super nintendo geadopteerd (Y)

met super mario allstars en donkey kong .

zou weggegooid worden :D
netjes :d


ik had laatst ook wat gratis zoals ik gepost had :)




gisteren ff rommelmarktje bezocht !!


megaman 1 voor de nes gevonden :|
samen met Tennis en topgun ....5 eurie :lol:
geen doosjes helaas

en nog super soccer voor de snes , wel met doosje en boekje ..4 euro !
is een jeugdsentiment spel ..helemaal lam gespeeld vroeger (had toen ergens in 2001 alles verkocht :lief: daar baal ik nog steeds ontzettend van

maar heb nu ondertussen alweer een hele dikke verzameling .

binnenkort (als ik tijd heb)alles op foto zetten en dan ga ik het hier posten :)
:D goed man.

ouwe zooi roeleert
 
haha zie hier paar oude bekende die ik eerlijk gezegt al vergeten was:P

zoals Full Throttle, en Alex kid idd:P die was stoer....aleen was voor de sega 8 bit altijd lastig aan spellen te kome:P

mijn games die ik veel speelde.....

sega 8 bit

- alex kid
- wonderboy
- sonic

pc (486 100 mhz:P)

- Doom 1 + 2
- Dune 2
- Command and conquer
- Indiana jones (atlantis)
en vastg nog wel paar vergeten:P
 
Uitspraak van Lode Star op zaterdag 28 april 2007 om 20:30:
Trouwens, over Doom en Wolfenstein gesproken: iemand die die verborgen wolfenstein levels in Doom 2 heeft gevonden? Ik wel in ieder geval Zonder walktrough oid natuurlijk, want we hadden nog geen it toen

ik heb ze niet uit mezelf gevonden dacht ik:P

je had idd wolfenstijn levels...maar dan alleen met die blauwe poppetjes dacht ik. en je had ook een secret level waar eerst al die blauwe wolvenstein poppekes kwame en daarna kwam de cyberdeamon:P
Het koste wel even wat tijd maar hier is alles op foto :d

http://partyflock.nl/album/38590



volgende stap is alles opschrijven wat ik heb en dat post ik hier wel weer .


veel kijk plezier :lief:

Fotos zijn wat vaag soms ..maar het is dan ook genomen met nog een RETRO digitale camera :9 hehe
dingetje is ook alweer uit 2003
laatste aanpassing
:| dood



http://video.google.nl/videoplay?docid=6204903272262158881

up b)




hoe lastig :o
Gelukkig hij leeft weer! :D

Haha geweldig dit filmpje! _o_
Volgens mij heeft de man die levels zelf ontworpen.
Niet te doen!
In een verveelde bui het forum door aan het kijken, kom ik deze tegen.. woehoe! B)

Toevallig sinds een paar dagen weer bezig met SD Snatcher op MSX Emulator, omdat mn broer een andere/betere emulator had gevonden, PLUS een ENGELS-vertaalde versie van SD Snatcher ZONDER bugs! :O :K :D Nu is t dus wel helemaal (uit) te spelen :jaja:

Moet toch wel het mooiste spel(verhaal) ever zijn :jaja: (vind ik dan :$ 8))

Hebben ook nog een MSX 2 op zolder staan, nog van mn pa, maar die staat al hele tijd stof te happen.. :$

Verder alle 'normale' Nintendo-consoles in mn bezit, speel er eigenlijk niet echt vaak (meer) op :$
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 43992, 69091}
OMFG !!!!!!!!!!!

dat spel datk zolang vroeg in dit topic, kwam net wat notities tegen uit de tijd datk dat speelde (oud papier uitzoeken is goud ;))

hij heet:

:worship: VECTORMAN 2 :worship:

dat spel zocht ik dus !!!!!!!!!
- alex kid
- sonic

Op de mastersystem :)
geweldig spel!!!

kijken ofk m ergens van internet kan rippen :)


Cannon Fodder :respect:
Wie speelt dit nog wel eens? DE racesim aller tijden, F1GP2 :respect:

 
Uitspraak van Bram1985 op woensdag 29 augustus 2007 om 07:50:
Wie speelt dit nog wel eens? DE racesim aller tijden, F1GP2

Van de week nog gespeeld... Blijft vet ja. Heb nu de seizoen '88 mod erin hangen. Lekker met Prost rijden en zo...
Uitspraak van actief op vrijdag 31 augustus 2007 om 23:48:
Van de week nog gespeeld... Blijft vet ja. Heb nu de seizoen '88 mod erin hangen. Lekker met Prost rijden en zo...

Zeker wel relax! Alleen nadeel van die andere carsets enzo, vond ik altijd, dat de computer en jijzelf niet meer zo hard of juist veel harder gaan rijden op een bepaalde moeilijkheidsgraad. Ik heb gewoon het originele spel, met onze Jos in de Benetton natuurlijk :respect:
Het rommelmarkt seizoen gaat binnkort weer beginnen :honger: zoekn zoeken naar nieuw oud spul :lief:

ook cd's :)
Werkzaam bij Revolt Productions
Artiest {SHOWLIST artist 68765, 42248}
kent iemand stunts nog?8)
Uiteraard! :D Probeerde altijd zelf de meest belachelijke/debiele banen te maken, met tig splitsingen die 'verkeerd' op elkaar aansluiten, zodat je alsmaar rondjes blijft rijden.. of meer van die ongein 8)
Uitspraak van S.mirinov op zondag 9 september 2007 om 19:27:
nog steeds super verslavend!!!

voor die game!!!

ik heb die op de atari 800xl b)


zeker dikke respect
Net nog ff potje zDoom 2 gespeeld in co-op mode met mn broer.. uiteraard weer een zooi WAD-files van internet geplukt, als je de 'eigen' levels van Doom al zo vaak gespeeld hebt 8)
en mensen maar zeiken dat die ps3 duur is :D

dat ding was toen $499!
Uitspraak van S.mirinov op zondag 9 september 2007 om 22:58:
en mensen maar zeiken dat die ps3 duur is

dat ding was toen $499!

mn vader betaalde vroeger voor die atari pc meer dan 1000 gulden 2e HANDS :o





Uitspraak van verwijderd op zondag 9 september 2007 om 23:22:
tering wat zitten hier veel spellen in die ik gespeeld heb

vet he :d ik ook heb er ook best veel
Over retro gesproken:

http://video.google.nl/videoplay?docid=6044832768814858796&q=power+play&total=16754&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=7

Power Play van de TROS. Gepresenteerd door een jong pikkie van een Martijn Krabé.

Iedere keer dat ik dit programma zag liep ik tegen mijn ouders te zeiken om een spelcomputer.
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 september 2007 om 23:22:
tering wat zitten hier veel spellen in die ik gespeeld heb

Paar komen me ook wel bekend voor, maar dan de MSX versie ervan :)
Boulderdash bijvoorbeeld, ook veel gespeeld! :D Sommige levels waren echt TE moeilijk (net als Supaplex btw ;))

Hier ook 1 van DE Retrospellen, maar dan wel erg bizar snel 8)
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van Ruthless op maandag 10 september 2007 om 15:34:
Dit was de eerste echte videogame die ik ooit gespeeld heb,
ik was meteen verslaafd..

haha die keek ik voor dat ene filmpje :d ja ook die heb ik veel uren aan verloren 8)

geniaal spel
SD Snatcher.....
{argument 'id' ontbreekt}
Uitspraak van Kleuzzz²³ op zaterdag 15 september 2007 om 04:35:
SD Snatcher.....

Die zei ik tijdje terug al ;) Maar heuj, toch nog iemand meer uit Asten (behalve hier thuis) die dat spel ook kent :D
Uitspraak van VR!DZ op maandag 10 september 2007 om 19:51:
Supaplex

(l)
Uitspraak van VR!DZ op zaterdag 15 september 2007 om 13:58:
Die zei ik tijdje terug al Maar heuj, toch nog iemand meer uit Asten (behalve hier thuis) die dat spel ook kent

Mijn eerste RPG verslaving.... had al eens eerder gezien dat jij dat mooi spel vond want jou forumplaatje is ooit een Snatcher geweest(wat heel wat beter was dan da wijvenbier(F)) Vond het wel beetje raar gezien je leeftijd.... Maar kan hem nu ook op de pc spele in het engels....
Hebben nog een MSX 2 op zolder staan, van mn pa geweest ;) Die heeft hele zooi spellen, grotendeels wel gekopieerd..
En Engelse versie op msx emulator heb k ook, gelukkig wel :D

Nu nog wachten op alle 3 de XAK delen in het Engels, en Fray mag ook wel (al heb ik die laatste ook helemaal zelf uitgespeeld, in 1 lange zit, omdat het saven steeds mis ging 8) en ondanks dat het in t Japans was..

Hier nog een real-life retrogame:
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van VR!DZ op zondag 23 september 2007 om 13:12:
Nu nog wachten op alle 3 de XAK delen in het Engels, en Fray mag ook wel

als ik me niet vergis heb ik die
kom maar keertje halen...
Heb ook nog kleine 30 gig aan MAME spellen...
Uitspraak van VR!DZ op zondag 23 september 2007 om 13:12:
Hebben nog een MSX 2 op zolder staan, van mn pa geweest Die heeft hele zooi spellen, grotendeels wel gekopieerd..

Koesteren da ding... nog andere randapparatuur erbij zoals een FM-pac?