Partyflock
 
Forumonderwerp · 728931
 
Artiest V-licious
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 augustus 2014 om 21:14:
Maar 2,5 is wel vreemd als hij dan stabiel blijft, bij mij is dat echt nul.

Zo stel ik hem af voor scratchen en niet voor normaal mixen dus dan klopt het toch? Want andersom:
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 augustus 2014 om 21:56:
In principe als je niet scratcht maar alleen standaard mixt moet deze gewoon op nul staan, je hebt dan geen tegendruk nodig.

Als er sprake is van tegendruk (antiskating 2,5 bijvoorbeeld) blijft de toonarm toch eerder stil liggen bij heen en weer krassen op het vinyl dan wanneer er geen tegendruk is (antiskating op nul) waardoor de toonarm uit zichzelf richting het einde van de plaat gaat?

In andere woorden:
-Wanneer je niet scratcht reist de naald 1 richting op. De antiskating (op nul) helpt de toonarm lichtjes die richting op naar het einde van de plaat om de groeven van de plaat zo weinig mogelijk te slijten.
-Wanneer je scratcht reist de naald 2 richtingen op. De antiskating (in mijn geval op 2,5) helpt dat de toonarm zo stabiel mogelijk op een plek blijft hangen en dus niet de toonarm helpt het einde van de plaat op te zoeken.

Klopt deze theorie of haal ik het door elkaar?
 
Artiest G-Member
Uitspraak van DJ Fred W op dinsdag 26 augustus 2014 om 22:43:
Als er sprake is van tegendruk (antiskating 2,5 bijvoorbeeld) blijft de toonarm toch eerder stil liggen bij heen en weer krassen op het vinyl dan wanneer er geen tegendruk is (antiskating op nul) waardoor de toonarm uit zichzelf richting het einde van de plaat gaat?


Klopt, dan gaat je naald tegen de groefwand aanliggen, dit resulteert i.d.d. dat de naald wat stabieler ligt, nadeel is wel dat je plaat sneller slijt.


Uitspraak van DJ Fred W op dinsdag 26 augustus 2014 om 22:43:
-Wanneer je niet scratcht reist de naald 1 richting op. De antiskating (op nul) helpt de toonarm lichtjes die richting op naar het einde van de plaat om de groeven van de plaat zo weinig mogelijk te slijten.


Nee bij 0 word de tone-arm niet geholpen, sterker nog.....de anti-skating is bij 0 volledig los van de tone-arm, het is de v-groef van de plaat zelf die de tone-arm voert en omdat het een v vorm is zal de naald in het beste geval dead-center meegevoerd worden mede dankzij de s-vorm van de arm.

Artiesten die veel scratchen zweren ook bij rechte tone-armen, de platen slijten 3x zo snel maar de stabiliteit is ongekend hoog.....en daar draait het dan weer om ;)
Dankjewel voor het meedenken. Wellicht komt de afwijkende afstelling door het niet waterpas staan v/d draaitafels.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 augustus 2014 om 08:30:
Artiesten die veel scratchen zweren ook bij rechte tone-armen, de platen slijten 3x zo snel maar de stabiliteit is ongekend hoog.....en daar draait het dan weer om ;)

Voor hetzelfde effect bij een s-vormige toonarm kan je het element ook schuin op de headshell monteren.
Dat wil ik ook nog eens proberen. Dit is visueel prima af te stellen op mijn headshells:
 
Artiest Disruptor
Nou snap ik er niks van, overal waar je leest zetten ze juist bij gewoon mixen anti-skating op zelfde waarde als het gewicht van de tone-arm. En juist bij scratchen anti-skating op nul

LET OP: Doordat de anti-skating een kracht naar binnen corrigeert (met een kracht naar buiten), moet je tijdens het scratchen ALTIJD de anti-skating op 0 zetten. Anders krijg je tijdens een "backspin" een kracht naar buiten die twee maal zo hoog is dan wanneer je de anti-skating uit zou zetten. Zet na het scratchen de anti-skating weer op de correcte waarde. In het algemeen is de correcte waarde "gelijk" aan de naalddruk.
@Da Phil: Volgens mij heb jij inderdaad gelijk en is bovenstaande ietwat verwarrend, excuses daarvoor :)
laatste aanpassing
iemand hier ervaring met de Synq x-trem .1?
de platter maakt ergens contact waardoor hij elk rondje een klein beetje afremt en een schavend geluid maakt maar kan er niks aan vinden. hij staat ook gewoon netjes waterpas.
Uitspraak van Soda op maandag 11 augustus 2014 om 17:25:
Ik heb geen enkel probleem ondervonden. Het apparaat kende in het begin wat kinderziektes had ik gehoord, maar ik heb het apparaat voor gebruik gewoon meteen geupdate.

Voor de prijs krijg je iets heel moois, al kent 'ie zijn beperkingen.


UPDATE: Vanavond even een half uur gedraaid en tot mijn grote verdriet een complete kill gehad. Apparaat liet één irritante toon horen en reageerde nergens meer op (alleen de Standby-knop en faders deden het nog). Ik baal van deze constatering, aangezien ik zaterdag minimaal vijf uur draai in een discotheek. Als 'ie in een half uur al 1 keer mij in de steek laat.....hoevaak staat me dat zaterdag dan te wachten?

Iemand tips? Moet ik (wéér) checken voor een firmware update?
Grotendeels dezelfde gear als laatste keer dat ie gepost is, alleen Traktor Scratch + Pro rijker, maar in een nieuw appartement dus er moet nog het een en ander aan de opstelling gebeuren.



-2x sl1210mk2 met 2x Stanton 500mk2 naaldjes (heb nog Ortofon Electro's maar daar moeten de cartridges nog van vervangen worden)
-Rane empath ltd. edition
-AKG studio k121, en een oude Pio momenteel als hp, nog geen idee wat ik er voor in de plaats wil (wel oorbedekkend en geen on-ears, sennheiser hd 25 valt dus af)
-Dell laptop met Traktor Scratch
laatste aanpassing
@The Occultist
Wat voor scratch platen gebruik jij zoal? Ik ken Scratchy Seal/Super Seal maar ben verder niet zo bekend op dat gebied. Heb momenteel alleen scratch weapons vol.3 en wat hip hop plaatjes, maar wil de bekende scratch samples los op vinyl.
Alles van het Dirtstyle label (zoals Superseal) is cool evenals de Bully Breaks reeks van DJ Craze.
Misschien is deze iets voor je; ene kant Traktor tijdcode signaal, andere kant analoog scratchmateriaal:
http://www.discogs.com/DJ-Q-Bert-DJ-Craze-Slow-Roasted-Superseal-Traktor-Scratch/master/550981
Heb deze 2x12" zelf ook zonder dat ik het tijdcode signaal kan gebruiken (ik gebruik Serato), totally worth it :)
http://www.discogs.com/IEmerg_-Audiocide/release/806884 absolute uitschieter evenals
http://www.discogs.com/Mr-Viktor-Belzebuth/release/3771766. Deze 2 bevatten allebei zowel beats (tracks) als scratchsentences/vocals, combinaties hiervan en zelfs enkele skipless delen.
http://www.discogs.com/Dj-Hertz-Enter-The-Scratch-Game-Volume-2/release/3772348 aanrader qua 100% skipless scratchplaat.
Deze platen kun je bestellen op bijvoorbeeld http://www.hhv.de/shop/en

Ben m'n platencollectie hier aan het afstoffen, een en ander opnieuw afplakken.
Iets waar we als vinyl dj's allemaal wel eens mee te maken hebben:
laatste aanpassing