Partyflock
 
Forumonderwerp · 706297

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

DEN HAAG - Ronald Koeman heeft tijdens de wedstrijd ADO Den Haag - Ajax overwogen zijn elftal van het veld te halen. De Amsterdammers waren tijdens het duel vaak slachtoffer van kwetsende spreekkoren. Vooral Silvie Meijs, de vriendin van Rafael van der Vaart, moest het ontzien. Koeman: "Maar zoiets doe je niet als je met 3-2 voorstaat. Dat zou te gemakkelijk zijn. Dat doe je als het 5- of 6-0 is."

Van der Vaart heeft tijdens de wedstrijd aan scheidsrechter Haverkort gevraagd het duel te staken. Volgens teammanager David Endt van Ajax wilde de leidsman niet aan dat verzoek voldoen. "Hij wilde het duel pas bij een volgende keer stoppen", aldus Endt. Haverkort wilde na afloop niet reageren.

Koeman erkende na het duel, dat spectaculair in 3-3 eindigde, dat hij zich behoorlijk had geërgerd aan de geluiden vanaf de tribunes. "We zijn toch verrot in Nederland, of niet? Ik heb er vanaf de kant genoeg aan gedaan, heb aangegeven dat het zo echt niet verder kon, maar daar werd niet op gereageerd. We praten er al zolang over, maar niets helpt. Alleen is het moment nu wel aangebroken om als team een keer een daad te stellen en van het veld te gaan."

ADO-trainer Frans Adelaar wilde niet op de kritiek van Koeman ingaan. " Ik vind dat er in Nederland consequent moet worden opgetreden tegen spreekkoren en dat er niet alleen naar ADO moet worden gewezen. We moeten het nu niet toespitsen op één wedstrijd. Er moet een keer van bovenaf ingegrepen worden, maar dan wel over de hele linie. Of dat in dit duel had gemoeten? Misschien wel ja."

Om het verbale geweld een halt toe te roepen werd in het laatste kwartier harde muziek opgezet. "Dat mag", stelde Robert Langenbach, algemeen directeur van ADO Den Haag. "Er staat niets over in de reglementen. Het is ook geen probleem van onze club alleen. Ik hoor in heel Nederland spreekkoren. We proberen er tegenwicht tegen te bieden, door in gesprek te gaan met de supporters. Verder zijn we bezig met TNO om tot een oplossing te komen in de vorm van tegengeluid."

Volgens de KNVB heeft de scheidsrechter niet het alleenrecht op het staken van een wedstrijd. Ook de burgemeester van de speelstad heeft een verantwoordelijkheid als het om kwetsende spreekkoren gaat. "Maar blijkbaar heeft die geen reden gezien het duel voortijdig te stoppen", aldus een woordvoerder van de voetbalbond.

De KNVB benadrukt dat Van der Vaart volgens hun informatie heeft aangegeven dat het duel moest worden uitgespeeld. "Hij heeft zich bij scheidsrechter Haverkort gemeld met de mededeling dat Ajax van het veld wilde stappen als het zo door zou gaan. Later heeft hij dat ingetrokken en heeft hij gezegd dat het duel uitgespeeld kon worden."

De KNVB wacht met eventuele maatregelen tegen ADO Den Haag tot de rapportage over het duel binnen is. "We hebben het in onderzoek" zei de woordvoerder zondag. "Als blijkt dat er reden is om dit door te sturen naar de aanklager betaald voetbal, zullen we dat zeker doen."
 
www.lunaticnews.nl

Iedere keer hetzelfde liedje

Ja hoor. De “godenzonen” hebben weer eens punten verspeeld en het zijn de scheidsrechter of de supporters van de tegenstander die hier debet aan hebben. Blijkbaar komen er in de Arena alleen maar lievertjes hè Koeman?

Waar de heren mode-popjes negen van de tien keer het KNVB scheidsrechtersgilde aan hun zijde hebben, heeft Ben Haverkort gisteren verzaakt door de wedstrijd tegen ADO Den Haag niet vroegtijdig te staken. Waarom? Spreekkoren van beledigende, kwetsende en natuurlijk antisemitistische aard.

Spreekkoren als “Sylvie is de hoer van Amsterdam”, “de moeder van De Mul heeft een lul” en “joden aan het gas” waren blijkbaar een ware psychologische aanval op zijn pupillen, waardoor zij vervolgens een 0-3 voorsprong verspeelden.

Met name het punt antisemitisme is iets waar wij nu echt zo langzamerhand schijtziek van beginnen te worden. Waarom wordt er nu steeds iedere mogelijkheid aangegrepen om een club en de supporters op die gronden aan te pakken? Waarom wordt het gebruik van Israëlische vlaggen nog steeds gedoogd? Waarom wordt het scanderen van de Geuzennaam “Joden” door de Ajax-aanhang wel toegestaan? Waarom blijft men steeds maar volhouden dat Ajax een Joodse achtergrond heeft, terwijl juist deze club het meest fout was toen in ‘40-’45 alle Joden eruit geschopt werden? Stelletje hypocrieten!

Zolang de Ajax-aanhang zichzelf Joden blijft noemen zullen er anti-joodse teksten gescandeerd worden, welke totáál géén antisemitische grondslag hebben. Of wil men (Tweede Kamer, Lokale driehoek, KNVB, etc.) soms ook beweren dat bepaalde liederen aan het adres van bijvoorbeeld PSV tegen de agrarische medemens gericht zijn?
 
ajax is joods,dus dat zal er altijd in blijven zitten ;)

blijf erbij,zondag is voetbal dag en voetbal is oorlog emotie en 1 van de weinig dagen dat je je frustraties kan botvieren op de tegenstander.
 
ach laat maar :bier:
weet je nou wat ik niet snap ... amsterdammers zijn zelf begonnen met zich " de joden" te noemen omdat ze vroeger een bestuur hadden dat veel al bestond uit joden...

als je nu iets zegt over de joden of iets anti joods zegt wat in feite niks met de joden te maken heeft maar met de ajax supporters hebbie het in eene keer gedaan terwijl zij daar wel met " een vakkie vol met joden " zitten met hun vlaggetje met davids ster....
pfff, waar was koeman vorig seizoen toen ajax met 1-4 het zuiderpark verliet??
toen waren de spreekkoren 3x zo erg, maar toen hoorde je de neusjes niet hoor :S

en ook beetje jammer weer dat het nu weer het nieuws betreed... tis al jaren aan de gang en het zal altijd wel blijven.

maar ajax laat punten leggen, maakt van een mug een olifant en den haag is weer het pispaaltje :@

als ajax zo goed is al ze zeggen/denken dat ze zijn, moeten ze ook zo goed zijn om zich niets van onze teksten aan te trekken. en ipv om nou te gaan huilen bij de scheidsrechten, reageer je agressiefiteit uit op de bal, doe waar je (overmatig) voor betaald word, win die wedstrijd en laat zien dat je dan ook echt "de beste" ben
Helemaal met 010 en KOKO eens

de F-side wint de 100 meter sprint.
whahahahahhahahahahhahaha:p:p:p:p:p
 
ach laat maar:bier:


Juist, lekker belangrijk die spreekhoren, horen er bij. Dat mensen zich er druk over maken:S

:bier:
 
hehehe wat cebas zegt is waar dat het oorlog is tijdens de voetbal... Maar dan moet je de spreekkoren wel kunne verdragen vind ik...

Vind het maar laag dat je voor zoiets een wedstrijd zou staken.

Achjah sommige mensen zijn snel op hun teen getrapt he
 
Gelukkig maar dat jij als "top veiligheidsagent" iedereen wel ff, laat rennen;)
jullie hebben net zeker op ned 3 gekeken,ze hebben gelijk kan niet anders zeggen,maarja wat doe je eeraan
Ronald Koeman is een huilebalk, dat wijf van van de fart is toch ook een amsterdamse pleziervrouw?
Nee nee........het zou Ajax weer eens niet zijn om zielig te doen nadat er iemand weer eens wat roept.
Een vlag met een Davidster mag wel in de arena en als ik als feyenoordsupporter een palestina vlag wil ophangen dan wordt ie daar meteen weggehaald.
Let nou maar op......door al dat gehuilebalk wordt het alleen maar weer erger.....
tsja who knows???????
helemaal niks graaf , iedere club zegt wat ook jullie...
maar wij zijn weer de lul en het gesprek van de dag...
homecrown die valg mag niet alleen in de arena , die was er gister ook in het zuiderpark
vergeet niet dat ajax de meeste combi's van allemaal heeft het is echt niet zo dat ze ons daar het handje boven het hoofd mee houden.

alles is bijna verboden voor ons,maar ja ajax zelf heeft wel veel te zeggen
Het is altijd hetzelfde als het over ADO gaat dan wordt alles overtrokken dat is gewoon zo triest.
 
Wat verboden is is juist leuk om te doen hehe
daarom bierbos , volgens jaar in het zuiderpark tegen ajax zal alles 3x zo hard gezongen . dat weet ik nou al
 
Ach ben van mening dat koeman gewoon ze bek moest houden,want wij supporters dan bedoel ik dus landelijk,krijgen het te verduren,wij ajacieden misschien het meest.

en die palestijnse vlaggen ach intreseert me ook weinig,maar wat de meeste mensen misschien niet weten of wel,1971 een splinter groepering van hamas heeft toen een aanslag/getracht te plegen in de havens van rotterdam.
dus snap die contex ff niet om hem te gebruiken,misschien om ons te saren maar maar ja.
je kan er lang en kort over discusieren.

ik vind het geen probleem alleen de rasistische gedoe heb ik moeite mee.
het geeft ook een extra spanning mee spreekkoren.
en vind het hier nog wel meevallen in nederland,duitsland,italie weet ik veel waar is het erger.

word van een mug een olifant.
 
Ja was er vorig jaar ook bij en toen was het idd iets harder en meer...

Maar vond het gister wel een leuker dagje als vorig jaar :D
hey cebas , maar het is toch logisch dat als je je zelf assioseerd met de joden dat je rasistische leuzen naar je hoofd krijgt
 
Achjah Cebas zal er altijd zijn hoor dat gedoe... Moet je maar tegen kunne vind ik.

Ik werd ook uitgescheten door jullie vakje gister voor dat ik ajaks publiek was of een jood... Ik lach daar eens mee
 
waarom is dat logisch?

dus een neger speelt in het veld dus het is logisch dat er dan rasistische leuzen worden gescandeerd naar hem? :vaag:
laatste aanpassing
blaaaaaaaaaaaaaaaaaat
sommige mensen weten het allemaal zo goed he



"kotssmilediehetnogsteedsnietdoet"
laatste aanpassing
 
mij heb je er niet mee by the way ;)
heb een brede rug :D
 
Dat is nu eenmaal provocatie cebas...

Doen jullie ook wel eens denk ik...

Elke club heeft zowel iets
Ik vind et gewoon geen fuck met voetbal te maken hebben, onzin dat ze Silvie erbij halen..
En denk dat bijna elke man liegt als ie zegt silvie te negeren als ze met diegene uit zou willen..
Jaloezie?
Misschien jaloers dat hun geen kampioen kunnen worden, of omdat hun alleen maar dikke bierzuipers kunnen regelen..
 
ach supporters zijn de 12de man en moete hun club naar de overwinning schreeuwen en de tegenstander op zoveel mogelijkheden vernederen.
simpel.
hoort er bij klaar.
en een ander weer vind van niet etc etc etc etc,en zo blijft het doorgaan.
laatste aanpassing
koeman op rtl5...
 
Zolang er maar sfeer is vind ik :)

dast belangrijkste
gelijke hebbie bierbos
 
Daarom kom ik ook zo graag naar het zuiderpark koko...

In December tegen feyenooit terug en tegen groningen lijkt me ook wel wat :)
bierbos , brugge toch ben jij ?
Blijft gewoon zielig van de neusjes om zo te huilen !!!
 
*snik snik*
 
ach en zo hebben we allemaal wat home
 
ja koko
jammer dat je er niet was , je heb echt wat gemist...
ze begonnen net ookal over pris:S zielige stumperds
 
Koko ik was er gister hoor :)
 
wie heeft er over je heen gepis?
 
cebas, ut ergste is....... jullie worden er van de dupe. NIET de club... en dat is het ergste!!

Wordt tijd voor landelijke akties vanuit onze kant, omdat al die bobo's niks met voetbal te maken hebben. Voetbal is van het volk!!! Niet voor bobo's die niet weten waar ze over praten.
 
cebas, ut ergste is....... jullie worden er van de dupe. NIET de club... en dat is het ergste!!


zo iets had ik net gezegd WIJ supporters worden er de dupe van...pfffffff


Wordt tijd voor landelijke akties vanuit onze kant, omdat al die bobo's niks met voetbal te maken hebben. Voetbal is van het volk!!! Niet voor bobo's die niet weten waar ze over praten.


:respect:
 
Wordt tijd voor landelijke akties vanuit onze kant, omdat al die bobo's niks met voetbal te maken hebben. Voetbal is van het volk!!! Niet voor bobo's die niet weten waar ze over praten.


haha! nog minder mensen in de Arena
de sfeer zal r iig niet onder lijden :D
Van der vaart is toch een over 't paard getilde gozer, moet niet zo zeuren. Met z'n kloten aan 't werk.
 
iedereen maakt zich druk heel het land in rep en roer


maar welke rol had silvie meiss in costa ????


ik d8 hoer
Ze stinkt ook nog naar lui zweet. Zit ze een beetje programma's te verkloten op tmf.

komen d'r een paar leuke dames in beeld gaat prompt die camera weer naar die doos.