Partyflock
 
Forumonderwerp · 687068
Werkzaam bij Freeware
Artiest Jade
Stel dat jij of jou partner ongewenst zwanger raakt in een ongunstige tijd, omdat jij nog studeert, nog geen langer dan een maand met je partner gaat, geldgebrek en ga zo maar door!!!
Of je wilt of niet, het ontwikkelingsprocces van een klein menselijk wezen is al begonnen! Jij of je partner is bereid om de zwangerschap gewoon voort te zetten. Tevens is zij ook bereid om eventueel een abortus te plegen maar dat hangt van jou af!

Stelling: Abortus plegen!!! Wel of niet?

Mijn antwoord hierop is: Nee

Dan maar mijn leven omgooien en kiezen voor het kind, en samen met je (partner) je best er voor te gaan doen om het kind het allerbeste te geven. Want het is tenslotte mijn en die van je (partner)"verantwoording".....En wat ik dus niet kan, is om het leven van mijn "verantwoording" te beroven d.m.v een abortus en voor de rest van mijn leven met die gedachte in mijn hoofd lopen en je telkens af te vragen hoe was mijn leven verder verlopen met het kind?!!!

Nogmaals: Abortus !!! wel of niet??

graag serieuze reacties !!!
laatste aanpassing
 
nee nooit, k zou dat echt nie kunnen.
dan pleeg je eigenlijk gewoon een moord, want t is een levent iets...

en mijn ouders zouden me dan helpen...

dus ik denk dat t op den duur wel goed komt

ik zou in elk geval geen abortus plegen
 
Nee, ik ben tegen dit soort abortus. Het is geen uiterst noodgeval en dan moet je je verantwoordelijkheid maar dragen, en ik heb zelf 2 kinderen die ikachteraf van mijn leven nooit had willen missen! :)
 
Nee ik zou nooit me eige kindje kunnen laten vermoorden.. je kiest er voor om sex te hebben en als je dat ook nog onveilig doet moet je open staan voor de gevolgen ervan.. en ik ben zelf gek op kindere dus laat staan dat ik er 1 weg zou hale! nooit van me leven dus he!
had je maar voorzichtiger moeten zijn!!! je weet toch dat t kan gebeuren
vindt trouwens ook moord!
zou het zeker houden, ookal wil ik geen kinderen!
 
Ik zou het kind houden, ook al zou ik daardoor andere dingen in moeten leveren.
Het is je eigen verantwoordelijkheid, en die van je partner natuurlijk..
 
Voor mij zou het ervan af hangen. Stel je bent zwanger door een verkrachting? Dan zou ik het meteen laten weghalen! Ook als de gezondheid van de moeder in gevaar zou komen zou ik het laten weghalen. Verder ligt het aan de situatie waarin de vader en moeder verkeren. Sorry, maar als er geen geld, geen huis, geen opleiding, geen geld enz. is wat kan je een kind dan bieden? Op dit moment zou ik het dus weg laten halen.
Maar mensen die het hoe dan ook houden snap ik ook heel goed hoor!
 
nee jezelf van een goede opleiding beroven en daarmee niet alleen jezelf maar ook je kind van een goede toekomst weerhouden lijkt me ook geen oplossing..
 
Ja, wanneer ik zwanger zou raken door een verkrachting weet ik het niet hoor..ik denk niet dat ik dat kind zou willen houden.
 
geen huis, geen opleiding, geen geld enz

...uit eigen ervaring: kinderen hebben geen geld of opleiding of macht of koophuizen nodig. Wat ze willen is liefde, tijd en aandacht. Het kind zal ook verknipt raken als je het vanaf een maand of 3 oud 4 dagen per week de creche indauwt omdat jij zo nodig door moet werken om je hypotheek te betalen.
Het zou bij mij van de situatie afhangen. Als je schoolgaand bent en je hebt geen inkomen dan kan je ook niet voor het kind zorgen. Op zo'n moment is het super moeilijk om een wezentje zijn leven te beëindigen,maar als het kindje geen goede toekomst krijgt door de ouders hun toedoen,dan ga je je daar ook je hele leven schuldig door voelen ...
 
Als ik zou verkracht zijn JA dan zou ik gelijk weghalen....

Ik heb nu 2 kinderen en als ik NU zwanger zou zijn zou ik het ook zo weg laten halen...
 
Daarom zeg ik ook: ik snap het heel goed dat andere mensen het hoe dan ook zullen houden.
Maar IK ZOU het op dit moment laten weghalen.
En dan vind ik dat er nog een verschil is in leeftijd: als je 20 bent is het denk toch makkelijker dan als je 15 bent.

Maar ik ben blij dat het bij jullie allemaal goed is gegaan!
 
...uit eigen ervaring: kinderen hebben geen geld of opleiding of macht of koophuizen nodig. Wat ze willen is liefde, tijd en aandacht. Het kind zal ook verknipt raken als je het vanaf een maand of 3 oud 4 dagen per week de creche indauwt omdat jij zo nodig door moet werken om je hypotheek te betalen.
==================================================­====
Idd, en let maar op er gaat straks een generatie probleemkids komen, pa en ma zonidig allebei moeten werken voor hun luxe leventje, maar tijd voor de kids buiten het halen en brengen naar de opvang hebben ze niet, laat staan iets leuks met de kids te doen want ze zijn uitgeput!
stel je bent idd juist een maand samen met je vriend, nog op school, niet echt rooskleurige financiele toestand, en je vriend heeft al een kind bij iemand anders war hij nooit naar omziet en je wordt zwanger, laat je het dan aborteren?
Ikke dus wel, en ik heb er idd lang mee gezeten,
maar ik vind ook dat een kind niet in staat is een kind op te voeden. Als ik kinderen heb, wil ik ze het gevoel kunnen geven dat ze de beste van de hele wereld zijn, en wil ik ook in staat zijn ze andere dingen mee te geven.
Als ik het kindje wel had gehouden, had ik niet stabiel kunnen zijn, omdat ik nog heel veel moeite heb gehad met het volwassen worden op zich,en ik wil geen moeder zijn die drugs gebruikt terwijl de kindjes erbij zitten, en die haar kinderen altijd overal achterlaat bij een babysit.
Dus uiteindelijk ben ik wel blij met m'n keuze, wat anderen er ook van mogen denken.
 
ik ben het helemaal eens met Busines$
 
2 business.

het draait inderdaad niet alleen om geld, maar van een uitkering kun je tegenwoordig nou niet echt meer een kind opvoeden en ook nog eens naar een goede opleiding sturen
 
Dat valt wel mee hoor als je een uitkering hebt tegenwoordig, dat soort mensen betalen geen belasting krijgen de hoogst mogelijke korting op bep zaken, en als de konderen gaan studeren vangen de kinderen de hoogste toelage.
inderdaat abortus is een vorm van moord.
maar ik vind gewoon dat mensen tegenwoordig geen kinderen moeten maken. als je ziet in wat voor wereld we leven. en er zijn al genoeg kinderen op de wereld:)
 
Ligt eraan wat voor een toekomst ik mijn kind zou kunnen geven....

Ligt eraan wat ik mijn kind te bieden zou hebben, tuurlijk ist moord maar wel moord van iemand zonder maar enig besef etc.... Maar als ik terug kijk naar mijn ouders hadden ze nooit kinderen moeten nemen
 
Die uitkeringen lijken inderdaad erger dan ze zijn, maar een beetje extra zou heel erg welkom zijn. ;) Je kunt ermee "overleven" maar niet echt mee "leven".

De gedachte alleen al dat mijn kinderen (de mooiste kinderen van de wereld natuurlijk B) :P ) geaborteerd zouden zijn...brrrrr... :S

Ik ben zelf als kind in heel erg rijke en in heel erg arme milieus opgevoed (sommige zaken veranderen nou eenmaal). Toch had ik veel meer aan de tijd en de liefde die mijn ouders mij gaven dan aan de grote bak lego die ik op een mooie Koninginnedag tegen een zakcentje verkocht om die zomer ook eens een weekje te kunnen kamperen. ;)

Je kunt nooit voorspellen wat voor toekomst je je kind kunt geven, je bedrijf kan na een aantal goede jaren failliet gaan, je huis kan afbranden, je kunt je baan verliezen of ziek worden...dat is allemaal minder belangrijk dan goed te zorgen voor en te houden van je gezin. :)
laatste aanpassing
Dan kun je wel zeggen dat mensen tegenwoordig geen kinderen moeten gaan maken,maar dan moet je beter lezen, Het was een foutje,zowieso,dat je geen rubber gebruikt is al erg genoeg ...
 
Ik ben niet tegen abortus.
Als je echt geen kind wilt dan kan je het beter niet geboren laten worden,dan wel laten komen en het geen liefde kunnen geven.
Of misschien wel liefde,maar er simpelweg geen geld of andere voorzieningen voor hebben.
Ik vind het ook geen moord,want het heeft nooit echt geleefd.
laatste aanpassing
Idd, en let maar op er gaat straks een generatie probleemkids komen, pa en ma zonidig allebei moeten werken voor hun luxe leventje, maar tijd voor de kids buiten het halen en brengen naar de opvang hebben ze niet, laat staan iets leuks met de kids te doen want ze zijn uitgeput!

las toevallig dat stukje, maar hier in de buurt kan je zegmaar zonder dat je allebei werkt geen eens een huis betalen! dat is ook wel cru...


maar over het abortus plegen of niet, tis de situatie he. bij mij is het makkelijk (kan geen abortus plegen maargoed) als ik zegmaar geen "thuis-situatie" en liefde aan het kind kan geven, dan kan ik ook geen kind opvoeden. lijkt mij enigzins begrijpbaar, zonder baan, huis, vader/moeder wat krijgt een kind dan?? op dit moment zou ik dus absoluut gewoon geen kind kunnen opvoeden. echtniet.

en dan nog zie ik een kind als een geschenk (zei het van moeder natuur, of onze lieve vader), maar als ik het voor het kind gewoon slecht zou vinden.. dan ist wel moeilijk om juiste keuze te maken he?
 
weglaten halen
 
Ik zou abortus plegen zolang ik dat kind geen goede toekomst kan bieden op financieel en emotioneel gebied.
 
Ik heb eens een keer met mijn ex een abortus moeten plegen! Toen op dat moment hadden we beide geen zekerheid voor de toekomst (dachten we....)

Maar de volgende keer denk ik wel dat ik het wil houden! :)
 
nooit!!!
Ik hou t echt wel....ben veelste gek op kinderen om mn eigen kind weg te halen...
Het is op dat moment misschien nog niet erg veel...maar t is wel iets wat in mijn buik zit..en dsu van mij is!!!
O:)
 
NEE! lijkt me vreselijk om je eigen kind weg te laten halen! :(

Je moet gewoon goed nadenken en opletten met sex dan kom je nooit in zon situatie....
Ik sluit me aan bij Renéetjuh..!!

Een kind is echt iets waar je goed over na moet denken en vervolgens een weloverwogen keuze over moet maken.

Ik heb één keer meegemaakt dat een meisje van 14 (NIET mijn vriendin!) zwanger raakte en haar moeder juigde het gewoon toe!

Dat je zo dom bent om een fout te maken met je anticonceptie is tot daar aan toe, maar dan op je 14e een kind denken te kunnen opvoeden??
 
kijk als zoiets gebeurd perongeluk dan moet je dr ook vooropdraaie en nie de makkelijkste weg kiezen want vroeg oflaat krijg je dr fucking erge spijt van
en trouwnes je heb je ouders en vrienden ooknog omje te helpen dus
wie ut kindje krijgt moet ut kinde houden:yes:
 
Ook als dat kind dan daardoor misschien een rotjeugd krijgt omdat zijn ouders zelf nog kidneren zijn bijvoorbeeld?

:S
precies.
waarom zou het kind daar de dupe van moeten worden?

Ik zou alleen voor een kind kiezen als ik weet dat ik het kán opvoeden. M.a.w. als je volwassen genoeg bent, een stabiele (gezins)situatie kunt bieden én over middelen beschikt om je kind te onderhouden.

Vanzelfsprekend ben ik wel tegen meisjes die er op los #### en op deze manier hun verantwoordelijkheden willen ontlopen!

Daar hebben ze andere middelen voor uitgevonden :)
 
Precies! :)
 
Ik vind dat je dat pas kan beslissen als je in de situatie zelf zit. Ik kan nu ook wel oordelen maar vind dat niet terrecht!
 
volwassen ofnie mensuh doe ut gewoon veilgig :yes:
dan heb je dr ook geen last van
jemoet dr heelgoed over na denken want ut achtervolgt je de rest van je leven van jah nu was die anders jarig je staat dr dan egtnie alleen voor hoor!!! dr zijn zat meisjes die 13 14 enz zijn en die hebben goede hulp jemoet nie alleen de negatieve kankten er van zien maar ook de positive
>>Girl>> ik deel je mening.

Maar bedenk wel goed of je het kind naast natuurlijk veel liefde en zorg een toekomst kan bieden.

Abortus na een bepaalde periode vind ik by the way gewoonweg
moord
laatste aanpassing
 
Ik vind dat je dat pas kan beslissen als je in de situatie zelf zit.


Helemaal waar! En ik spreek uit evaring! :)
 
nee niet doen!!!!
ik heb men hele leven omgegooid en ben er nog steeds dankbaar voor dat ik myn kindje heb gehouden ook al doe ik het niet samen met zyn vader...
maar ben je verkracht dan vind ik dat het wel moet kunnen anders blyf je er aan herinnerd worden dat dat in je leven is gebeurd.en ja dan zou ik het wel weg laten halen.
 
Ik zou zoiets nooit doen, behalve als ik verkracht ben en dan zanger.
Als het gewoon van je vriend is of een one night stand dan had je het maar veilig moeten doen of helemaal niks.
Als je verkracht bent vind ik het anders.
Je kon er niks tegen doen..
Nooit!!! Wat er ook gebeurd!! Never!!zou ik het weg laten halen!!
laatste aanpassing
 
Als je weet hoeveel mensen die graag een kindje willen hebben en er geen een kunnen krijgen lijkt het me toch wel erg om er zo makkelijk mee om te gaan om het weg te laten halen.Het is een geschenk en niet vanzelfsprekend!!!!!!
 
ligt aan de situatie
ik zou het kind niet weg laten halen :)
K vind dat het iig niet verboden moet worden
als je er tegen bent doe het zelf dan niet!!
maar ga anderen niet jouw mening of wat doen opdringen
 
nou dat ligt er aan natuurlijk!!! als jij je toekomstige kind geen serieuse toekomst kan bieden omdat je je eigen nog maar net ken onderhuoden is het niet eerlijk om het dan een leven te geven tegenover het kind!!!!
maar laat wel duidelijk zijn dat dit toch wel de laatste optie moet zijn!!!!
het draait inderdaad niet alleen om geld, maar van een uitkering kun je tegenwoordig nou niet echt meer een kind opvoeden en ook nog eens naar een goede opleiding sturen
ik leef van een uitkering, en wedden dat mn kind beter word opgevoed dan een ander gemiddeld kind, dus das onzin :[

Ik ben niet tegen abortus.
Als je echt geen kind wilt dan kan je het beter niet geboren laten worden,dan wel laten komen en het geen liefde kunnen geven.
Of misschien wel liefde,maar er simpelweg geen geld of andere voorzieningen voor hebben.
Ik vind het ook geen moord,want het heeft nooit echt geleefd.

Als je echt geen kind wilt, Dan moet je niet zonder rubber neuken, en extra beveiligt wezen, want een rubber alleen is niet genoeg en kan fout gaan..
en geen moord, het heeft nooit geleefd..
Het is zich aan het ontwikkelen, dus het is wel moord :[ je praat onzin!

Ik zou abortus plegen zolang ik dat kind geen goede toekomst kan bieden op financieel en emotioneel gebied.
je kan je aanpassen, geen kans gegeven , is geen kans van slagen!

precies.
waarom zou het kind daar de dupe van moeten worden?
nee waarom zou het kind het dupe moeten worden dat zn pappie en mammie te laks zijn geweest om een condoom te gebruiken, en vervolgens het kindje weg laten halen pffff


Ik vind dat sommige mensen echt hersenloos antwoorden hier, je doet het tenslotte zelf hoor, mensen denken niet verder na, misschien laat je je kind wel weghalen en zal je nooit meer kinderen kunnen krijgen, en idd de mensen die hun best doen en t niet lukken en dan van die schepsels die het gewoon op de gok doen

MISSELIJK word ik ervan
 
Ik zou zelf geen abortus laten plegen, kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
Als ik verk8 zou worden, dan zou ik de mornig after pil halen.
 
Ik zei altijd het is moord,
maar als het je overkomt..

(op mijn leeftijd dan iig)

Dan vermmoord je jezelf zeg maar.. :[

Maar ik zou het niet weten, weet niet hoe het is.. Gelukkig
 
Ik ben het best wel met Maneater eens...misschien is het de ouderlijke ervaring, het feit dat ik kinderen heb heeft zeker mijn kijk op het leven veranderd!
vind dat sommige mensen echt hersenloos antwoorden hier, je doet het tenslotte zelf hoor, mensen denken niet verder na, misschien laat je je kind wel weghalen en zal je nooit meer kinderen kunnen krijgen, en idd de mensen die hun best doen en t niet lukken en dan van die schepsels die het gewoon op de gok doen

MISSELIJK word ik ervan


Duidelijk..JOUW mening
dat respecteer ik maar ik hoop dat je een emmer bij de hand hebt..
want ik VIND, omdat jij niet veilig (genoeg) hebt geneukt *dus hierbij deze wordt sex met pil en condoom dus ook nog eens verplicht* is t je eigen schuld,,,dus moet je m houden!zo werkt t niet lieverd. kind wordt als hij niet gewild is weggehaald..en soms kost het meer dan 1 leven als je niet over de mogelijkheid beschikt het legaal te laten doen
laatste aanpassing