Partyflock
 
Forumonderwerp · 1124125
Ik ben eens benieuwd vaak kom je hier of in het dagelijks leven mensen tegen waaraan je aan de buitenkant niet kan zien dat ze iets mankeren.

Zo ben ik een "gezonde" jonge vrouw van 27 die eigenlijk alles doet wat een ander ook doet. Alleen heb een drain vanwege mijn hydrocephalus/waterhoofd.

Eigenlijk merk ik in het dagelijks leven weinig tot niks van mijn drain. Ik heb een sofi drain welke door een te harde klap op het hoofd de neiging heeft te verspringen naar een verkeerde stand. De druk wordt dan te hoog of te laag. (wat in het verleden wel eens gebeurd is, maar goed te behandelen is, deze is namelijk weer goed te zetten met een speciale magneet welke ze in het ziekenhuis hebben.)Maar dit komt zelden voor.

Met de dagelijkse dingen heb ik geen problemen. Ik heb een mavo en mbo dipoloma administratief'/boekhouden en werk nu alweer 4 jaar bij hetzelfde bedrijf als administratief manusje van alle, Ik heb een rijbewijs. Echter duiken, bungeejumpen, achtbanen die over de kop gaan of extreem hard gaan en meer van dat soort dingen dat zit er voor mij dus niet in.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de mede flockers mankeert, want er zijn maar weinig mensen die volgens mij compleet gezond zijn.
 
*pakt vast popcorn*
ik kan moeilijk alleen zijn

ik kan heel aggressief worden als het niet gaat zoals ik wil

ik hecht weinig aan geld of materialen

ik raak alles kwijt of maak het kapot

verder heb ik een eaculatiestoornis als ik een vrouw neuk
 
Ik ben zwakbehaard :bloos:
Artiest DanM
Heb een zwaar klaplong verledenal diverse keren aan geholpen.....
 
Ik heb een contactstoornis..mijn enige communicatie met anderen is op het PF forum..
 
Uitspraak van DanM op zondag 23 oktober 2011 om 12:36:
Heb een zwaar klaplong verledenal diverse keren aan geholpen.....


heb ik ook een keer gehad op shockers...
ik kan niet ruiken,zelfs vrienden die ik al mn hele leven al ken zeggen nog steeds "HE moet je dit eens ruiken"
laatste aanpassing
@ marathon, mijne komen spontaan, nu niet meer hoop ik ben geholpen met een vats, geen aanrader, 3 zware klaplongs..:facepalm:
 
Ooit eens formaldehyde in mijn rechteroog gehad.. ben nu overgevoelig voor licht..
Voor de rest *even afkloppen* naar mijn weten kerngezond..
 
ik krijg een stijve plasser van waterhoofdjes.

:josti:
darmprobleempjes, wen je aan :yes:
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 14:01:
Ooit eens formaldehyde in mijn rechteroog gehad


Werk je in een lab?
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 14:09:
Werk je in een lab?


Ja :)
 
Dacht al, hoe kom je anders in contact met formaldehyde ;)
Maar geen veiligheidsbril dus?
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 14:18:
Maar geen veiligheidsbril dus?


stomme irritante kut dingen zijn dat.
 
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 23 oktober 2011 om 14:27:
stomme irritante kut dingen zijn dat.


Tuurlijk, maar ze zijn er niet voor niks ;)
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 14:35:
maar ze zijn er niet voor niks


ha nee dat blijkt of niet Dakota? :p
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 14:18:
Maar geen veiligheidsbril dus?

Het was meer als toedoen van een ander ;)
Veiligheidsbrillen zijn inderdaad verplicht.. :)
 
Uitspraak van FAKE op zondag 23 oktober 2011 om 12:28:
ik kan heel aggressief worden als emanuefail stukjes schrijft die ik niet direct kan vatten met mijn minihersentjes
Uitspraak van actief op zondag 23 oktober 2011 om 13:05:
Ik heb een contactstoornis..mijn enige communicatie met anderen is op het PF forum..


:roflol:

voor zover ik weet mankeer ik niks, voel me gezond en heb nergens last van

enige wat ik mankeer is dat ik niet genoeg heb aan 24 uur per dag
 
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 23 oktober 2011 om 14:01:
ik krijg een stijve plasser van waterhoofdjes.

:josti:


waterhoofd is geen iq laagte van de hersens ala josti maar het is een vochafvoersysteemfout van de hersens ...zeg maar te vergelijken met een nierdefect
laatste aanpassing
Uitspraak van bonaparte op zondag 23 oktober 2011 om 14:07:
darmprobleempjes, wen je aan

Och jah die zou ik nog vergeten mijn lieve spastische darm



Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 15:02:
waterhoofd is geen iq laagte van de hersens ala josti maar het is een vochafvoersysteemfout van de hersens ...zeg maar te vergelijken met een nierdefect

:yes: klopt maar het hoeft niet een fout van de hersens te zijn het kan ook zo zijn dat de het "afvoersysteem" is afgesloten dit kunnen ze tegenwoordig open maken en hoeft en geen drain geplaatst te worden.


En nu ik er over denk heb ik toch nog wel meer mankementen gehad ooit een toxoplasmose infectie in mn oog en psoriassis gutata over mn hele lijf maar gelukkig van deze twee dingen geen last meer :D
laatste aanpassing
 
ha ha oke je hebt wel vaak in de lappenmand gelegen jij ha ha
Ach je kan het maar vast gehad hebben :P
 
zlef ben ik een beetje aspergerig.... ( officieel ) wat betekend dat ik snel in de war raak in sommige situaties,,,, en dan totaal opbrand en uitgeput raak....
Uitspraak van BlonT op zondag 23 oktober 2011 om 15:19:
toxoplasmose infectie in mn oog en psoriassis gutata over mn hele lijf


wat de fak :O

shiiit :vaag:
 
Uitspraak van BlonT op zondag 23 oktober 2011 om 15:23:
Ach je kan het maar vast gehad hebben


nou ja als je wat gehad hebt ooit?? dan ga je zeker anders naar het leven kijken hey??
Uitspraak van BlonT op zondag 23 oktober 2011 om 15:23:
Ach je kan het maar vast gehad hebben


maar hoezo 'alvast'?

is toch niet zoiets als de waterpokken :rot:
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 15:02:
waterhoofd is geen iq laagte van de hersens ala josti maar het is een vochafvoersysteemfout van de hersens ...zeg maar te vergelijken met een nierdefect


ok blauwbeer.
 
Uitspraak van groetjes van Koen op zondag 23 oktober 2011 om 15:29:
maar hoezo 'alvast'?


voor veel mensen komt de ziekte op een late leeftijd.... bijv 50... en ja dan een hoop mensen die komen opeens tot de conclusie "wat heb ik eigenlijk met mn leven gedaan"....

ze zeggen wel eens dat mensen die op jonge leeftijd ziek zijn geweest en het hebben overleefd...toch een heel stuk anders in het leven staan..... ze kennen iig de waarde ervan en zijn dankbaarder....
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 15:34:
voor veel mensen komt de ziekte op een late leeftijd.... bijv 50... en ja dan een hoop mensen die komen opeens tot de conclusie "wat heb ik eigenlijk met mn leven gedaan"....


yes dat begrijp ik, maar ik doel op psoriasis en die infectie die BlonT noemt..

die krijg je toch niet sowieso.. dus daarom begreep ik het element 'alvast' niet..

Kijk, bv de overgang.. (niet echt een ziekte, maar even ter illustratie) is iets wat alle vrouwen krijgen.. vroeg of laat. En dan kan je wel iets zeggen in de trant van:
Uitspraak van BlonT op zondag 23 oktober 2011 om 15:23:
Ach je kan het maar vast gehad hebben


snappie?
Ik ben een Control freak.
En een perfectionist.
Ik snap wat jullie bedoelen, maar toxoplasmose is een virus wat een groot deel van de mensen bij zich draagt in de meeste gevallen gaat het om de onschuldige variant wannee het daar op treed worden ze er een beetje grieperig van en een paar zijn de pineut en hebben de slechte variant en dat kan dus resulteren in infecties in het oog, hydrocephalus en aantasting van andere organen (het is overgins niet vast gesteld dat in de eerste week na mijn geboorte daar ook mijn hydrocephalus vandaan is gekomen) maar in die zin dus heb ik de infectie/uitbraak al gehad, omdat dus 8 op de 10 mensen het krijg alleen dus niet de erge variant.

Toxoplasmose is een infectieziekte die wordt veroorzaakt door een parasiet (de toxoplasma gondii). Besmetting kan plaatsvinden door het eten van rauw vlees of ongewassen groente, of door aanraking van ontlasting van katten. Toxoplasmose is ongevaarlijk voor mensen met een normale afweer. Ongeboren kinderen en mensen met een verminderde afweer lopen echter wel een risico wanneer zij besmet raken. In het oog tast de parasiet bij voorkeur het netvlies aan. Hier blijft hij zitten in kleine cysten, waardoor hij buiten bereik blijft van het immuunsysteem. In het latere leven kunnen deze cysten spontaan openbreken, waardoor de parasiet kan ontsnappen en nieuwe ontstekingshaarden in het oog kan veroorzaken.

Wanneer een mens voor het eerst besmet wordt, ontstaat vrijwel meteen een reactie van het immuunsysteem. Daardoor blijven de gevolgen van de infectie zeer beperkt, tenminste bij mensen met een normale afweer. De ziekte gaat ongemerkt over of er ontstaat een lichte vorm van klierkoorts. Slechts heel uitzonderlijk wordt het oog tijdens zo’n ziekte besmet. Wanneer de ziekte over is, ontstaat een immuniteit voor de parasiet voor de rest van het leven.


Veel kans dus om het te krijgen tjah en ik was de pinuut met de ernstige variant maar ik heb nu dus immuniteit dus vandaar je kan het maar gehad hebben.



Wat betreft de psoriassis guttata

dit ontstaat meestal tussen 10 en 40-jarige leeftijd. Een psoriasis guttata kan uitgelokt worden door een keel-ontsteking door een bepaalde bacterie, de streptococ. Deze bacteriën worden ook wel groep A bèta-hemolytische streptokokken of Streptococcus pyogenes genoemd. Blijkbaar is de streptokokken infectie bij personen die een aanleg hebben om psoriasis gutatta te krijgen een trigger voor het ontwikkelen van psoriasis. Bij streptokokken infectie kan men een uitslag krijgen (een soort koortsuitslag), en vermoedelijk gaan die vlekjes bij personen met een aanleg voor psoriasis over in kleine psoriasisplekjes. Een psoriasis guttata kan ook worden uitgelokt door geneesmiddelen (NSAID's, bètablokkers, anti-malaria middelen e.a.). Ook dit is dus iets wat een hoop mensen kunnen krijgen.
laatste aanpassing
 
ik heb een holle schedel :D
 
Ik heb een gekneusde voet die maar niet over wil gaan :[
 
Uitspraak van actief op zondag 23 oktober 2011 om 16:34:
Ik heb een gekneusde voet die maar niet over wil gaan :[


 
Ik heb een wat te actieve maagzuurproductie, maar daarvoor slik omeprazol :D

Verder heb ik het idee een longaandoening ontwikkeld te hebben de afgelopen tijd, want ik word steeds kortademig en benauwderig wakker na gerookt te hebben 's avonds. Daarvoor gaan we deze week weer even langs de dokter.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 16:48:
ik word steeds kortademig en benauwderig wakker


dat wakker worden gaat vanzelf over :d
 
Ik heb mouche volantes ( dat is als het ware loslating van je netvlies) Verder prettig gestoord
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 16:52:
dat wakker worden gaat vanzelf over :d


:lol:

Ik weet het, 'k moet stoppen!
 
ja verder heb ik kalknagel.....

das wel kut.... want vroeger ging ik vaak naarde sauna en zwembad...maar nu wetende dat ik mensen ga besmetten mischien.... ja dan kies ik ervoor om niet meer te gaan....

tevens vind ik het lelijk om te zien.... dus ja das ook een reden om niet naar de sauna te gaan....
 
Zo'n topic als deze is voor jou echt thuiskomen he?
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 17:08:
Zo'n topic als deze is voor jou echt thuiskomen he?


:')

issues dit dat :')
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 16:48:
Verder heb ik het idee een longaandoening ontwikkeld te hebben de afgelopen tijd, want ik word steeds kortademig en benauwderig wakker na gerookt te hebben 's avonds. Daarvoor gaan we deze week weer even langs de dokter.


COPD [ je rookt ] en een spontane pneumothorax [ like me ] herken je doordat je niet meer kan 'doorhalen' met ademene, dus een diepe[re] teug lucht gaat niet of lastig....:S
 
Artiest Hard-Tex
Uitspraak van DanM op zondag 23 oktober 2011 om 13:45:
nu niet meer hoop ik ben geholpen met een vats, geen aanrader


Heb ik pas gehad. Zeker geen aanrader. 2 weken met een thorax drain gelegen. Later ging het lucht overal naar toe. Uiteindelijk de vats :facepalm:
Overigens is de oorzaak wel roken in mijn geval. Ivm longemfyseems, is er een blaas geklapt zeg maar. En die was te groot om vanzelf (en drain) dicht te gaan. Helaashelaas :lol:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 16:48:
Verder heb ik het idee een longaandoening ontwikkeld te hebben de afgelopen tijd, want ik word steeds kortademig en benauwderig wakker na gerookt te hebben 's avonds.


Hier had ik ook heel veel last van. Ik krijg nu puffertjes, dat is wel chill als je 's nachts of 's ochtends benauwd wakker wordt!
Binnekort krijg ik ook longfunctie in het ziekenhuis
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 18:24:
Binnekort krijg ik ook longfunctie in het ziekenhuis


Oh dat stelt niks voor, hier moet je in een cabine zitten en een beetje blazen zodat ze je volume kunnen meten en de hoeveelheid o2 in je uitgeademde lucht...heb ik al tig keer moeten doen....
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 18:14:
2 weken met een thorax drain gelegen. Later ging het lucht overal naar toe. Uiteindelijk de vats :facepalm:
Overigens is de oorzaak wel roken in mijn geval. Ivm longemfyseems, is er een blaas geklapt zeg maar. En die was te groot om vanzelf (en drain) dicht te gaan. Helaashelaas :lol:


Ok, ik heb tot 3x aan toe een spontane pneumothorax gehad, 2x een drain, waarvan 1 zonder verdoving omdat ik érg slecht ging en de laatste keer wilden ze me op laten halen door de ambulance, maar heb toen besloten lekker op de fiets naar het ziekenhuis te gaan :lol:
Bij mij is de oorzaak waarschijnlijk een scherp stukje rib geweest, laaste keer gebeurde letterlijk dat ik gewoon op de bank zat te eten :s
Nu gelukkig helemaal genezen, en volgens de artsen is het vrijwel onmogelijk dat het weer terugkomt omdat ik geplakt ben [ de vats dus ]
Overigens heb ik wel héél lang met allerlei napijn gelopen, 4 maanden na de vats waren mijn ribben nog zwaar fucked, om maar te zwijgen over de oerlelijke lidtekens die achtergebleven zijn.
Het ergste was de week in bed in het ziekenhuis, actieve drain met een slang van 2 meter lang....:facepalm:
Mijn oom heeft het gehad in de jaren 70, die is van zijn borstbeen tot zijn ruggegraat opengeweest, tegenwoordig 3 redelijk kleine gaatjes [ 2x vats, 1x drain ]
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 18:24:
Hier had ik ook heel veel last van. Ik krijg nu puffertjes, dat is wel chill als je 's nachts of 's ochtends benauwd wakker wordt!


COPD, ik zeg het je..;) en daar valt prima mee te leven mits je niet rookt.....
Worden jullie ook opgeroepen voor de griepprik? heb m vorigjaar gehaald, merk wel dat mijn weerstand vét beter is dan andere jaren, twijfel dus om m nu weer te halen....:)
 
Uitspraak van DanM op zondag 23 oktober 2011 om 17:49:
COPD [ je rookt ] en een spontane pneumothorax [ like me ] herken je doordat je niet meer kan 'doorhalen' met ademene, dus een diepe[re] teug lucht gaat niet of lastig....:S



Ik ken COPD als geen ander; ik heb m'n ma eraan verloren (longemfyseem) :( Dus laat dat het aub niet zijn... hoop ik niet iig. Laatste keer dat ik ervoor naar de dokter ben geweest (3 maandjes terug ong), was dat ook niet het geval. Maar goed, ik ga dat nog maar eens een keer checken.



Uitspraak van verwijderd op zondag 23 oktober 2011 om 18:24:
Hier had ik ook heel veel last van. Ik krijg nu puffertjes, dat is wel chill als je 's nachts of 's ochtends benauwd wakker wordt!
Binnekort krijg ik ook longfunctie in het ziekenhuis



Ik wil daar eigenlijk nog liever niet aan, al krijg ik wel steeds meer 't gevoel dat nodig te hebben ja. Maar ik wil eerst nog proberen opnieuw te stoppen met roken en te kijken hoe 't dan gaat. Jij longenfyseem dus? En rook je nog?