Partyflock
 
Forumonderwerp · 1113523
Jongen dood na fatale xtc
HEERLEN - Een gevaarlijke xtc-variant is een jongen in Zuid-Limburg fataal geworden.


Hoewel er bij zijn dood vorige week meerdere verdovende middelen in het spel waren, is de stof PMMA de vermoedelijke doodsoorzaak, zo zegt zorginstelling Mondriaan tegen L1.

In Limburg is xtc in omloop die PMMA bevat in plaats van het gebruikelijke MDMA. Het veel sterkere PMMA kan bij hoge doseringen of in combinatie met andere drugs of alcohol dodelijk zijn. Omdat PMMA later begint te werken dan het gebruikelijke MDMA, zijn xtc-gebruikers geneigd eerder een tweede dosis te nemen, met alle risico’s van dien.

De zorginstelling Mondriaan en het Trimbos-instituut hebben naar aanleiding van de dood van de jongen het uitgaanspubliek in Sittard-Geleen gewaarschuwd voor de gevaarlijke variant van de drug.


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9266773/__Jongen_dood_na_fatale_xtc__.html?sn=binnenland


Gevolgen stromen door naar strengere controles en weer een hoop heisa? (N)
laatste aanpassing
Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 19:38:
vermoedelijk

ah oké
Weer in limbo hè, je zou zeggen dat er wat in de grond zit..
Mja het blijft wel een pil, en dat zien sommige mensen alleen maar. Ben benieuwd of er nog vrijkomt hoeveel hij er genomen had want van 1'tje ga je niet kapot zoals in dat bericht staat..
 
Legaliseer die shit gewoon zodat je de kwaliteit kan waarborgen, roken en drinken zijn legaal maar stukken schadelijker voor de gezondheid, en alcohol levert ook nog eens meer maatschappelijke problemen op, en waar bij drinkers en rokers de verslaafden de grote meerderheid vormen zijn die bij MDMA slechts een minuscule groep omdat het een gelegenheidsdrug is, anders dan tabak of drank.
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 19:43:
want van 1'tje ga je niet kapot zoals in dat bericht staat..

heb je wel gelezen?

waar staat dat hij er 1 heeft genomen?
Uitspraak van THP op dinsdag 15 maart 2011 om 19:45:
waar staat dat hij er 1 heeft genomen?

Ik bedoel het gewoon in de zin van dat die jongen het zelf ook wel erg bont moet hebben gemaakt, en dat hij er dus misschien wel meer dan 1 heeft genomen.
En ik ben erg benieuwd of er uit onderzoek gaat blijken of het wel echt door de pil alleen kwam of door de combi die hij had.
laatste aanpassing
 
dus geen pilletje met pmma opdruk nemen!
 
Uitspraak van The Chatterer Cenobiteraver op dinsdag 15 maart 2011 om 19:48:
je pilletje laten testen dan heb je die problemen niet

Gewoon met de helft tegelijk pakken en ALTIJD wachten tot ie in slaat, om zeker te zijn van wat het effect is? :)

Lees net dat in Noorwegen de afgelopen maanden al 12 mensen door dit soort pillen zijn overleden. Noorwegen, een land met een antidrugsbeleid dat de natte droom van het CDA is.

VERBIEDEN WERKT NIET. Niet dat hier op PF veel mensen daaraan twijfelden, maar wanneer leren die hoge heren dat eens inzien? :frusty:
 
Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 19:43:
Mja het blijft wel een pil, en dat zien sommige mensen alleen maar. Ben benieuwd of er nog vrijkomt hoeveel hij er genomen had want van 1'tje ga je niet kapot zoals in dat bericht staat..

Mss moet je het artikel eerst nog een keer lezen voordat je een reactie geeft.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 maart 2011 om 20:08:
Gewoon met de helft tegelijk pakken en ALTIJD wachten tot ie in slaat, om zeker te zijn van wat het effect is? :)

maar dat is het hem juist PMMA is vergelijkbare effect met MDMA alleen het is sterker en het is giftig.

Dus als je dan halfje pakt ben je jezelf nog aan het vergiftigen.
gewoon laten testen kost niks en je weet zeker dat je een fijne avond hebt :D
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 20:13:
Mss moet je het artikel eerst nog een keer lezen voordat je een reactie geeft.

Hoezo?

is de stof PMMA de vermoedelijke doodsoorzaak

En daarover praat ik, zie het probleem niet.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van The Chatterer Cenobiteraver op dinsdag 15 maart 2011 om 20:16:
maar dat is het hem juist PMMA is vergelijkbare effect met MDMA alleen het is sterker en het is giftig.

Dan zal je nog steeds niet van een halfje omvallen. Man, weet je wat er vroeger allemaal in XTC-pillen is aangetroffen? Er waren zelfs salmiakjes in omloop met sporen heroine erin.

De minimale dosis voor het gewenste effect bij PMMA is voor mensen die het bewust nemen (als psychedelicum vooral) btw. 100mg, met een halfje zit je altijd aan de goeie kant.

Snap sowieso niet dat mensen meer dan 1 a 2 pillen op een feest pakken, al helemaal als ze net een onbekend type in handen hebben voor het eerst. Je weet toch dat door het slecht werkende beleid om die shit uit te bannen, alleen maar criminelen zich met die shit bezig houden en je dus argwaan moet hebben tov nieuwe soorten die je nog nooit gehad hebt?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van The Chatterer Cenobiteraver op dinsdag 15 maart 2011 om 20:16:
gewoon laten testen kost niks en je weet zeker dat je een fijne avond hebt

Vertel dat aub tegen mensen die het op een feest zelf kopen.... of moet iedereen maar een testkit mee nemen naar een feest? Portier ziet je al aankomen met een reageerbuis en een lakmoespapiertje :loL:
 
Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 20:17:
Hoezo?

Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 19:38:
Hoewel er bij zijn dood vorige week meerdere verdovende middelen in het spel waren

dus ja hij heeft meer gebruikt
Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 19:38:
Het veel sterkere PMMA kan bij hoge doseringen of in combinatie met andere drugs of alcohol dodelijk zijn.

Dus hij is doodgegaan door het gebruik van andere middelen erbij.
Daarbij heb ik dit artikel al op de limburger gelezen en daar stond dat het al was vast gesteld dat hij hieraan overleden was.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 20:27:
Dus hij is doodgegaan door het gebruik van andere middelen erbij.

Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 19:48:
En ik ben erg benieuwd of er uit onderzoek gaat blijken of het wel echt door de pil alleen kwam of door de combi die hij had.

Dat zeg ik toch ook al zelf ;) ik ga helemaal nergens van uit, ik vraag me alleen dingen af. En hoop dat er nog verdere berichten over naar buiten komen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 20:27:
en daar stond dat het al was vast gesteld dat hij hieraan overleden was.

Oké, dat wist ik niet, had alleen dit bericht gelezen.
Niet zo miepen meteen!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 20:27:
Daarbij heb ik dit artikel al op de limburger gelezen en daar stond dat het al was vast gesteld dat hij hieraan overleden was.

Dan ben ik toch wel benieuwd waarom...Wat het precies met je doet dan.
Dat als je bv wel perongeluk zo'n ding krijgt met PMMA en je het in normale dosis gebruikt en zonder andere middelen of het dan niet dodelijk is.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 maart 2011 om 20:26:
Vertel dat aub tegen mensen die het op een feest zelf kopen.... of moet iedereen maar een testkit mee nemen naar een feest? Portier ziet je al aankomen met een reageerbuis en een lakmoespapiertje

vroeger kon je ze nog laten testen op een feest.

maar als je zelf wil gebruiken met een beetje verstand dan kun je altijd beter van te voor kopen.
op een feest zijn ze altijd duurder en ja het feit dat je niet weet wat er in zit.

niet heel lang geleden ergens gelezen dat ze het trouwens mischien weer wouden doen dat je ze kon laten testen op een feest maar heb er niets meer van gehoord.

jammer POLITIEK nederland :bye: en zelf aan de coke zitten :rot:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 20:40:
heisa

Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 20:32:
Niet zo miepen meteen!
 
moet je geen drugs nemen als je dr niet tegen kunt :aai:
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
dit is nou een reden waarom ik pillen koop bij mijn betrouwbare mannetje. gewoon alles netjes getest en geen troep erin (Y)
Gewoon niks gebruiken, Kan nou niemand meer genieten zonder al die zooi :S
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 20:55:
Gewoon niks gebruiken, Kan nou niemand meer genieten zonder al die zooi

:no: nee kunnen we niet :(
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 20:55:
Gewoon niks gebruiken, Kan nou niemand meer genieten zonder al die zooi

jij bent zeker heilig hahahaha :rot:

MDMA is geen zooi..

'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'
Uitgegeven: 15 februari 2011 10:49
Laatst gewijzigd: 15 februari 2011 10:57
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock

Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.

Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.

Hersenonderzoek

Bij hun studie volgden de wetenschappers meer dan 1500 gebruikers van xtc. Uiteindelijk werden 52 personen intensief getest om de invloed van de drug op hun brein te meten. De werking van hun hersenen werd vergeleken met de cognitieve functie van 59 mensen die nooit xtc gebruikt hadden.

Uit het onderzoek bleek dat er geen verschil was in de mentale prestaties van de twee groepen proefpersonen.

Dansfeesten

De Amerikaanse wetenschappers vermoeden dat eerder beschreven negatieve effecten van xtc op het menselijk brein vooral zijn gemeten door verkeerde onderzoeksmethoden.

Veel gebruikers van xtc zijn vaste bezoekers van dansfeesten, waarop overmatig alcohol en andere soorten drugs worden gebruikt. Volgens de onderzoekers waren vooral slaapgebrek en de effecten van de andere genotsmiddelen verantwoordelijk voor de negatieve invloed op het brein die eerder werd toegeschreven aan xtc.

De proefpersonen in het recente onderzoek werden zorgvuldig geselecteerd om andere oorzaken van eventuele hersenschade uit te sluiten.

Risico's

Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden.

“Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian. “Verder bevatten de pillen geen bijsluiters en is er geen medische supervisie. In sommige gevallen kunnen mensen fysieke schade oplopen, of zelfs overlijden door een overdosis xtc.”


Brong : http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 20:55:
Gewoon niks gebruiken, Kan nou niemand meer genieten zonder al die zooi

boehoehoehoe sjenkerd....

er is een verschil tussen gebruiken en misbruiken.
Uitspraak van PluizeMuizert op dinsdag 15 maart 2011 om 21:11:
boehoehoehoe sjenkerd....

[quote element=message id=46139787]er is een verschil tussen gebruiken en misbruiken.

Dat klopt...

Maar waarom zoiezo gebruiken?
Uitspraak van The Chatterer Cenobiteraver op dinsdag 15 maart 2011 om 21:20:
waarom niet je leeft maar 1 keer..

Yups en neem je teveel door elkaar ben je dood (y)

Moet ook iedereen voor zichzelf weten, maar snap gewoon niet waarom je persee iets moet nemen om te kunnen genieten op een feest
Maar goed ieder zijn mening toch? (y)
Werkzaam bij Tryfecta Events
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 20:49:
moet je geen drugs nemen als je dr niet tegen kunt

:lol: zaandam?? stadspark?:roflol:
 
Uitspraak van P P op dinsdag 15 maart 2011 om 21:29:
zaandam?? stadspark?

whe ja je hebt soms van die dagen he :lol: valt het ff iet wat verkeerd enzo....:')

:rot:
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 21:25:
Yups en neem je teveel door elkaar ben je dood

daarom zeg ik toch ook

Uitspraak van PluizeMuizert op dinsdag 15 maart 2011 om 21:11:
er is een verschil tussen gebruiken en misbruiken.

het is niet zo moeilijk hoor.

Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 21:25:
maar snap gewoon niet waarom je persee iets moet nemen om te kunnen genieten op een feest

wie zegt dat het persee moet? dat zijn dan weer jouw wijze woorden :aai:

ga zelf vaak zat met en vaak zat zonder een pilletje naar een feest toe. dus niks moet
om een leuk feestje te hebben.
soms voegt het gewoon wat toe (Y)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 21:16:
Maar waarom zoiezo gebruiken?

Aangezien je nooit MDMA hebt gebruikt (meen ik uit je posts op te maken) is het misschien lastig om te begrijpen, maar een goede ervaring met MDMA (die bij verantwoord en kritisch gebruik zo goed als zeker is) kan echt een verrijking zijn van je gevoelsleven.

Het neemt de filter weg waardoor wij dingen leren bekijken als we ouder worden en je beleeft zintuiglijke indrukken veel en veel sterker. Hoor je dus tijdens een MDMA-rush in een club je favoriete muziek dan kan je er veel meer in op gaan. Ook geeft MDMA je al een gelukzalig gevoel op zichzelf.

Je kan via Google informatie opzoeken over verantwoord gebruik, en ook risico-analyses op basis van wetenschappelijke literatuur, en als je, wat je daar leest, af zet tegen de bekende schadelijke effecten van drank en alcohol, dan zie je dat de schadelijke effecten erg meevallen, zeker bij incidenteel gebruik.

MDMA is niet zeer giftig (een mens van 70 kilo dient op basis van onderzoek met ratten zeker 5 gram ineens te pakken om eraan te overlijden) en de redenen dat mensen bezwijken tijdens (dus niet aan) MDMA zijn zelf in de hand te houden.
Uitspraak van PluizeMuizert op dinsdag 15 maart 2011 om 21:32:
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 21:25:
Yups en neem je teveel door elkaar ben je dood

daarom zeg ik toch ook


Uitspraak van :harry: MuisGespuis op dinsdag 15 maart 2011 om 21:11:
er is een verschil tussen gebruiken en misbruiken.

het is niet zo moeilijk hoor.

Ik reageerde op een opmerking van iemand anders...



Uitspraak van PluizeMuizert op dinsdag 15 maart 2011 om 21:32:
wie zegt dat het persee moet? dat zijn dan weer jouw wijze woorden

Hoe vaak gebruik jij niet op een feestje dan?? :lol:

En daarom zei ik ook..

Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 21:25:
Moet ook iedereen voor zichzelf weten

(y)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 maart 2011 om 21:35:
MDMA is niet zeer giftig (een mens van 70 kilo dient op basis van onderzoek met ratten zeker 5 gram ineens te pakken om eraan te overlijden) en de redenen dat mensen bezwijken tijdens (dus niet aan) MDMA zijn zelf in de hand te houden.

de meeste overlijden niet aan de mdma zelf maar door oververhitting of teveel water drinken. 5 gram is wel heel veel :rot:
 
Ben dan ook van mening dat het gewoon op doktersrecept verkrijgbaar moet zijn, net als (toxicologisch zeker net zo schadelijke) stoffen als er in Oxazepam en in antidepressiva zit. Maar dan wel in kleinere doseringen, 40mg per tablet oid, zodat je fatsoenlijk kan doseren, en in korte kuren, dus maximaal 2 dagen en een bepaald aantal tabletten pe rdag, zodat je geen gewenning op bouwt.

Gewoon om in het weekend even bij te kunnen komen van een week met oogkleppen op en de kop in het zand vollegas de maatschappijslaaf uithangen op je werk. Een goede MDMA-ervaring is een zeer prettige zintuiglijke gewaarwording en prettige emoties ervaren is goed voor je.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 maart 2011 om 21:40:
Een goede MDMA-ervaring is een zeer prettige zintuiglijke gewaarwording en prettige emoties ervaren is goed voor je.

alleen de dip is dan wat minder :p
ma verder zoals ze zeggen: MDMAmazing...geweldig spul _O_
veel beter dan dronken zijn...en geeft een veel betere sfeer/minder ruzies
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 maart 2011 om 21:40:
Gewoon om in het weekend even bij te kunnen komen van een week met oogkleppen op en de kop in het zand vollegas de maatschappijslaaf uithangen op je werk. Een goede MDMA-ervaring is een zeer prettige zintuiglijke gewaarwording en prettige emoties ervaren is goed voor je.

Heldeng praat :respect:


Uitspraak van Roel-=- op dinsdag 15 maart 2011 om 21:44:
ma verder zoals ze zeggen: MDMAmazing...geweldig spul _O_
veel beter dan dronken zijn...en geeft een veel betere sfeer/minder ruzies

:respect:


Uitspraak van Roel-=- op dinsdag 15 maart 2011 om 21:44:
alleen de dip is dan wat minder :p

eerlijk gezegd nooit last van gehad de dag erna lijkt het net of ik gewoon nuchter ben gaan slapen en fris en fruitig wakker wordt :D

gelukkig want ik ken er die hebben inderdaad een behoorlijke dip erna
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 21:35:
Ik reageerde op een opmerking van iemand anders...

daarom mag ik nog wel iets zeggen als ik dat wil ;)

Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 21:35:
Hoe vaak gebruik jij niet op een feestje dan??

denk momenteel dat ik zo 6 op de 10 feesten wat gebruik.

maar drink je zelf weleens alcohol?
 
Uitspraak van Mellow op dinsdag 15 maart 2011 om 20:32:
Niet zo miepen meteen!

ik snap nu dat je het zo bedoelt, maar dat kon ik uit je 1ste post niet echt op maken
Uitspraak van Roel-=- op dinsdag 15 maart 2011 om 20:32:
Dat als je bv wel perongeluk zo'n ding krijgt met PMMA en je het in normale dosis gebruikt en zonder andere middelen of het dan niet dodelijk is.

ik denk dat het dan wel zal meevallen, neem niet aan dat als je 1 pil pakt je gelijk dood neervalt, ik denk dat het in combo's gewoon veel heftiger reageert.
Maar daarbij laten we eerlijk zijn,wie hier houdt het bij 1 pil...
Uitspraak van The Chatterer Cenobiteraver op dinsdag 15 maart 2011 om 20:42:
op een feest zijn ze altijd duurder en ja het feit dat je niet weet wat er in zit.

daarom koop en verkoop ik uit principe al niet op een feest, gewoon van te voren je rotzooi regelen dan weet je tenminste ook wat je hebt.
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 20:55:
Gewoon niks gebruiken, Kan nou niemand meer genieten zonder al die zooi

Jij hebt zeker ook nog nooit alcohol gedronken?
Uitspraak van The Chatterer Cenobiteraver op dinsdag 15 maart 2011 om 21:39:
teveel water drinken

ik ben wel bekend met watervergiftiging, maar ik d8 dat het bij xtc toch vooral om het uitdrogen en het te weinig drinken aan water ging?
Uitspraak van PluizeMuizert op dinsdag 15 maart 2011 om 21:58:
maar drink je zelf weleens alcohol?

Ja hoor, maar niet op feesten waar je een smak geld voor betaald, dan dans ik zo'n 10 uur alleen op water (y)

Jaja saaie muts ben ik :nocheer:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ;) Gouwe Ouwe :p ;) op dinsdag 15 maart 2011 om 22:02:
Ja hoor

er gaan meer mensen dood aan alcohol dan aan xtc...