Partyflock
 
Forumonderwerp · 1072330
Dit vroeg ik me gisteren af.. Want het zal je maar gebeuren... Iemand van mijn leeftijd die dan gewoon dakloos is :S vind ik best erg..erger dan iets zoals dingen die in Afrika gebeuren..want dit is dichtbij dit komt voor in elke stad.

Zijn er hier mensen die vroeger dakloos zijn geweest?

Er zijn zelfs daklozen die het wel fijn vinden die vrijheid, of is dat gelogen??

Niet elke daklozen zal aan de drugs zitten toch?? Als ik dakloos zou worden...zou ik niet aan de drugs gaan ofso want het trekt me niet..

Ik vraag me wel af hoe het is om daklooste zijn..

Wat maak je dan mee? Hoe reageren mensen op jou?


Nouja vragen genoeg hierover...:0 Gewoon nieuwsgierigheid...en het doet me ook iets hoor..

Ik hoop dat er misschien hier mensen zijn die ervaring hebben hierin of mensen die werken met daklozen...
Om het mensen de ruimte te geven en ze met respect te kunnen behandelen... graag gewoon lief doen hier :) (F)
Artiest DanM
Uitspraak van Patrick Allen B) op woensdag 2 september 2009 om 16:02:
Iemand van mijn leeftijd die dan gewoon dakloos is

Kijk eens wát voor mensen dakloos zijn....de meeste die ik tegenkom hiero [ ook jongeren dus ] hebben een drugsprobleem, alcoholprobleem of zijn psychisch de weg loesoe....
Veel hebben een strafblad, hebben vaak een opvoeding gehad in een gebroken gezin, áls ze al ouders hadden die ze normen en waarden meegaven...
Nu is dat niet iets waar die persoon per zelf definitie iets aan kan doen, vaak is snelle hulp geboden, maar niet voorhanden waardoor een klein probleem snel escalleerd in een 'huge' probleem....:yes:
Financieel bijvoorbeeld, als je de waarde van geld niet kent....voor je het weet heb je een deurwaarder aan de deur, met een bevelschrift, je laat afweten omdat je geen baan hebt, want geen opleiding en dus geen geld....je rolt van het 1 in het ander, ken genoég mensen die zo leven....overal bietsen en lenen...

Ik ben van mening dat je in Nederland NIET dakloos hoeft te zijn, er zijn vollop kansen en zijn die niet voorhanden op het moment kan je altijd je eigen kansen creeren....
Ik denk dat wij te makkelijk denken, te snel de moed opgeven als het misgaat...we zijn geen 3e wereldland....:s
Ga eens na waarom mensen in de problemen raken en in het uiterste geval dakloos worden....;)
Uiteindelijk draait het om 1 ding: materialisme, geld, dingen bezitten....je hebt een schuld omdat je die LCD niet optijd afbetaald hebt....of die 3 weken naar Malaga....
Maargoed, daar is de tijd naar, je moet gewoon verstandig omgaan met je poen en je zal nooit in de shit komen....
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 2 september 2009 om 22:49:
Vroeger als ik langs sommige plekken liep dacht ik weleens stel nou dat ik een zwerver zou zijn, dan zou ik daar lekker gaan liggen.

In de zomer is dat prima...:yes: heb ook wel eens 3 weken met een 'kennis' van mij meegezworven in mijn vakantie...gewoon uit nieuwschierigheid....
Maar dan wordt het winter....dan is die nis onder een viaduct niet zo comfo hoor...:nee: helemaal niet als het dik vriest, want je slaapzakkie ligt op ijskoud beton...
Dan ben je afhankelijk van de Nachtopvang.....
Mijn oom is trouwens Heilsoldaat bij het Leger in Amsterdam, hij ruimt huizen zegmaar, zwáár vervuilde huizen....
Als ik wel eens foto's/filmpjes van hem zie van situaties ben ik eerlijk gezegd liever dakloos dan dat ik zó zou moeten leven....:|