Partyflock
 
Forumonderwerp · 1053124
 
Mijn laatst gelezen boek heet "Het einde der tijden".

Korte beschrijving:
Toen wij in West-Europa nog leefden in wat wij 'het stenen tijdperk' noemen, was er in Zuid-Amerika een volk dat op de dag nauwkeurig sterrenkundige verschijnselen voorspelde die 5.000 jaar later zouden plaatsvinden.
Dankzij computermodellen en geavanceerde sterrenkijkers kunnen wij nu de voorspellingen van de Maya's controleren en ze blijken allemaal te kloppen!
Maar hoe moeten we dan hun voorspelling dat het einde der tijden nadert interpreteren? Houdt de wereld op met draaien op 21 december 2012?
De Maya's hadden ook voorspeld dat de laatste jaren voor 2012 gekenmerkt zouden worden door oorlogen, ziekten, aardbevingen en overstromingen. Dat lijkt uit te komen.
Adrian Gilbert is historicus en duikt in de kennis die wij hebben van andere oude beschavingen: die van de Egyptenaren en de Grieken, en legt die naast de verhalen van de Maya's. Wat wisten deze andere beschavingen over die datum die de Maya's hadden berekend?



Ik vond 'm heel leerzaam en apart. Ik geef 'm 3 ***


Wat is jouw laatst gelezen boek? Waar ging die over en wat vond je ervan?
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 23:02:
Wat is jouw laatst gelezen boek?

ik zou het niet meer weten :no:
Shopaholic zegt ja (L)

ik heb dubbel gelegen :D maar volgens mij is dit topic dubbel
 
Nee, hij is niet dubbel. Ik heb gezocht... er zijn wel meer topics over boeken, maar dat gaat niet over je mening erover geven en wat je laatst gelezen boek is. :P Iedereen vermeldt daar alleen maar wélk boek ze aan het lezen zijn...
over versieren......
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 23:02:
Korte beschrijving:

charmz versieren
lukt nog niet echt

ik geef dat kut boek een 1
 
'Het herenhotel en andere verhalen'
auteur: Herman Pieter de Boer
pentekeningen van Pat Andrea

'Tientallen nooit eerder gepubliceerde verhalen!
In het land waar de Mora stroomt, valt de vijand binnen.
De vlag van de Hetman wappert, de bezetting is begonnen.
Het dagelijks leven herneemt zijn gang - maar waar is het damesorkest gebleven?
Wat fluistert de kellnerin, wie lokt de luitenant naar de duiventil, hoe fopt de partizaan de prikklok?'

Je snapt t pas als je t leest, tis zeker een aanrader als je genoeg hebt van standaardverhaaltjes (Y)
Uitspraak van Zwork B) op dinsdag 10 maart 2009 om 23:04:
Shopaholic

die schrijft wel leuk ja, heb hier 'hou je mond!' staan van dezelfde schrijfster :d echt humor :d

Om t maar bij de stijl van de TO te houden :P
Ik ben nu bezig in t laatste hoofdstuk, tot nu toe een zeer maf maar zeker goed geschreven boek, over de bewoners van het land in de oorlog..
 
Duizend schitterende zonnen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 23:12:
die schrijft wel leuk ja, heb hier 'hou je mond!' staan van dezelfde schrijfster

whe dies vet ja :D
 
Een aparte werkelijkheid, van Carlos Castaneda. Heel cool boek! :d

Is een boek van een cultureel antropoloog (een soort meerjarige reportage zeg maar) die begin jaren 60 een oude indiaan ontmoet, genaamd Don Juan, in Mexico. De antropoloog gaat in de leer bij de excentrieke indiaan omdat hij zijn wereld wil leren begrijpen. De indiaan staat bekend als een tovenaar binnen zijn indianenwereld. Hij beschikt over een bepaald soort magische kunst zeg maar... de kunst van het 'zien' (op een andere manier naar de werkelijkheid kijken) en de kunst van het manipuleren van de werkelijkheid (indian magic :P). Hij heeft dit geleerd mede dankzij de hulpmiddelen van de natuur. "De kleine rook" in het bijzonder. De kleine rook noemt hij ook wel 'Mescalito' (oftewel: mescaline).
Uiteindelijk ondergaat ook Carlos Castaneda de lessen van "De kleine Rook" en dat levert een aantal zeer indrukwekkende beschrijvingen van een totaal andere werkelijkheid op. De titel "Een aparte werkelijkheid" is zeker op z'n plaats 8)
Grappig om te lezen hoe een Westerling deze totaal andere manier van denken voor z'n kiezen krijgt en wat dit allemaal voor scenario's oplevert. :)

Hij leest lekker weg en de schrijfstijl is helder en bij vlagen ook spannend (Y) Ik kan 'm zeker aanraden. Ook mensen die normaal niet zo van lezen houden gaan deze wel cool vinden denk ik B)


Ow ja, geen fictie, maar gewoon een reportage van wat de schrijver geleerd heeft van die jaren met Don Juan.

4 ****
laatste aanpassing
 
P.S. I Love You:

Holly en Gerry zijn een jong getrouwd stel. De twee maken vaak grapjes over het feit dat Holly niet zonder Gerry zou kunnen leven. Het idee van 'De Lijst' was dan ook eigenlijk als grap bedoeld: als Gerry iets zou overkomen, zou hij een lijst voor Holly achterlaten met dingen die ze zou moeten doen.

Wanneer het noodlot toeslaat en Gerry ongeneeslijk ziek wordt, stort Holly's wereld in. Een paar maanden na zijn dood besluit ze een mysterieus pakje op te halen bij haar ouders. Gerry blijkt zonder dat ze het wist woord te hebben gehouden, en heeft De Lijst opgesteld. In het pakje bevindt zich, voor iedere maand, een envelop met een opdracht. Het geeft Holly de kracht om verder te gaan, nieuwe uitdagingen aan te gaan en erachter te komen dat liefde nooit verdwijnt maar altijd in je hart blijft bestaan.
Willem Holleeder
25 jaar na de heineken ontvoering
Auteur: John van den Heuvel & Bert Huisjes






Als tiener weet Willem Holleeder al waar Abraham de mosterd haalt. In de jaren zeventig vormt hij met zijn maten Sam Klepper, John Mieremet en Cor van Hout in de Amsterdamse Kinkerbuurt een bende die met geweld een vermogen bijeen rooft. In november 1983 zijn Holleeder en Van Hout verantwoordelijk voor de ontvoering van Freddy Heineken en zijn chauffeur Ab Doderer. Hoewel de daders na een lang juridisch steekspel zijn opgepakt en veroordeeld, is een groot deel van de buit van 35 miljoen gulden nooit teruggevonden. Na hun vrijlating in 1992, stappen de gezworen kameraden in de drugshandel en later ook de vastgoedwereld. Daar ligt niet alleen het grote geld, maar loert ook het gevaar. Want steeds meer mensen uit hun directe omgeving komen om het leven door brutale liquidaties. Als de teller op 25 staat, grijpt Justitie eindelijk in. Zelfs advocaat Bram Moskovicz raakt in het web rond Holleeder verstrikt. Na de dood van vastgoedhandelaar Willem Endstra, de man die naar men zegt als bankier van de onderwereld optrad en miljoenen heeft witgewassen, vallen de misdadige puzzelstukjes rond Holleeder langzaam samen. De eerste dag van het afpersingsproces in 2007 wordt nog gemarkeerd door een raketaanval op de zwaar beveiligde rechtbank, een unicum in Nederland! Maar de ernstige hartafwijking van Holleeder weerhoudt de rechtelijke macht er niet van om hem verder te vervolgen en uiteindelijk te veroordelen.
laatste aanpassing
 

:roflol: ja echt.. :D
 
:lol:

Kan ook leuk zijn... :d
 
Uitspraak van Dre@mc@tcher op dinsdag 10 maart 2009 om 23:37:
Willem Holleeder
25 jaar na de heineken ontvoering
Auteur: John van den Heuvel & Bert Huisjes

:yes: Ook mijn laatste boek.
Boekenbon gekregen bij het invullen van een evaluatie van een vak en daar aan uit gegeven.
Het is meer een prentenboek, maar wel interessant. :)
 
De vlucht, Auteur: Suzanne Vermeer


Dagmar Vredeling heeft het prima voor elkaar. Ze werkt met plezier als stewardess en woont al twee jaar samen met haar vriend Ruben. Dat verandert allemaal op slag wanneer ze erachter komt dat Ruben vreemdgaat. En dat verraad is pas het begin. In de daaropvolgende weken verspreidt Ruben allerlei leugens over haar. Vrienden laten haar als een baksteen vallen en haar werkgever ontvangt ernstige klachten van collega's en passagiers.

Dan krijgt Dagmar een schokkend telefoontje uit Mallorca. Haar vriendin Marianne, die daar als reisleidster werkt, is vermoord. Vastberaden om zich niet bij alle tegenslagen in haar leven neer te leggen, neemt Dagmar een besluit. Ze zal de waarheid over de dood van haar vriendin achterhalen en reist af naar het vakantie-eiland. Daar komt ze terecht in een criminele wereld van schone schijn, veel geld en grote belangen…
 
de granaatappel
 
Eten, Bidden, Beminnen. Mooi boek! Heb er alleen nog honderden hier liggen waar ik nog in moet beginnen... Ik blijf boeken kopen, maar tijd vinden om ze te lezen is lastiger 8).
50/50 Moorden

Hij verschuilt zich in je huis. Volgt je wekenlang. Weet alles van jou en je partner. En dan slaat hij toe… Wat zou jij doen wanneer de 50/50-moordenaar jou en je geliefde uitkiest om zijn duivelse spel te spelen?

Een psychopaat met een duivelsmasker ontvoert stelletjes en dwingt hen te kiezen wie van hen tot zonsopgang blijft leven en wie niet. De jonge profiler Mark Nelson wordt op zijn eerste werkdag in het team van de succesvolle rechercheur John Mercer meteen in de zaak van de 50/50-moordenaar betrokken. Op de plaats delict ligt het lijk van een verbrande man in bad en vinden ze een verontrustende tekening op de muur van een soort spinnenweb met symbolen. Als een volgend slachtoffer ontsnapt en zich verward en verminkt op het politiebureau meldt, wordt de zoektocht naar diens vriendin een race tegen de klok. Zij moet vóór de ochtend aanbreekt gevonden worden…



Aanrader voor de mensen die het liefst een goede thriller lezen!
 
Rober ludlum - het ambler alarm

Op het afgelegen Parrish Island bij Virginia staat een gesloten inrichting. De patiënten zijn voormalige geheimagenten die nog steeds gevaarlijk zijn omdat ze te veel weten of kunnen. Een van deze patiënten, Hal Ambler, wordt zwaar gedrogeerd en constant bewaakt. Hij is een uitzondering: hij is niet gek. Wanneer hij is bijgekomen uit zijn bedwelming weet hij te ontsnappen. Hal is vast van plan te ontdekken waarom hij is opgeborgen en door wie - maar de wereld is anders dan hij zich herinnert. Niemand herkent hem, elk spoor van zijn bestaan is uitgewist en in de spiegel staart een vreemde hem aan..

leuk boek, alleen het einde valt wat tegen.. het hele boek lees je naar een climax toe en dan wordt het einde vervolgens een beetje afgeraffeld.

ben nu 'de laatste getuige' van rochus misch (lijfwacht van hitler) aan het lezen
 
Schemerwacht
 
de avro-gids!
 
Ritueel van Mo Hayder.. goed boek (Y)

ff een kleine beschrijving dan maar :

Op een broeierige zomerdag vindt politieduiker Phoebe Marley - vanwege haar kleine springerige gestalte 'Flea' genoemd - een hand in het water van de oude haven van Bristol. Een dag later wordt er nog een hand gevonden - afkomstig van hetzelfde lichaam. Er zijn aanwijzingen dat de handen zijn geamputeerd terwijl het jonge mannelijke slachtoffer nog in leven was. Leeft hij misschien nog? Zo niet, waar is het lichaam dan gebleven? Flea wordt bijgestaan door inspecteur Jack Caffery, die vanuit Londen is overgeplaatst naar de afdeling Zware Misdrijven in Bristol. Op hun zoektocht belanden Flea en Caffery in de donkerste uithoeken van Bristols onderwereld... waar drugsverslaving gemeengoed is... waar straatkinderen hun lichaam verkopen voor een shot... en waar een oud kwaad zich schuilhoudt - een kwaad dat zich voedt met het bloed en het vlees van andere...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van actief op woensdag 11 maart 2009 om 09:18:
de avro-gids
:roflol:
Lisey's verhaal - Stephen King
super system, ga de inhoud niet verklappen natuurlijk :D
Echte mannen eten geen kaas, heb hem alleen nog niet uitgelezen.
PS I love you, en ook nog niet uit :(
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 23:42:
ja echt..

die heb ik ook als laatste gelezen! vond het echt grappig!
Maar op een bepaald moment vond ik het vrij saai worden...
Heb m dan ook niet uitgelezen want hij moest terug naar de bieb.
Uitspraak van KS op woensdag 11 maart 2009 om 10:20:
Echte mannen eten geen kaas, heb hem alleen nog niet uitgelezen.

ze gaat dood op het einde...
Uitspraak van Hiemen op woensdag 11 maart 2009 om 10:29:
ze gaat dood op het einde...

niet verklappen :(:(
 
Uitspraak van Hiemen op woensdag 11 maart 2009 om 10:29:
ze gaat dood op het einde...

?? Wanne kwats :lol:

Laatste die ik uit heb is echte mannen eten geen kaas..
En ben nu bezig met meisje met negen pruiken (Y)
 
Komt een vrouw bij de dokter door Kluun
Peter Stuivenberg - The Boogeyman

Ben nu bezig in Forbidden Archeology van Micheal Cremo

allebei super interessante en leerzame boeken :)
Uitspraak van KS op woensdag 11 maart 2009 om 11:05:
niet verklappen

:lol:
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 23:12:
die schrijft wel leuk ja, heb hier 'hou je mond!' staan van dezelfde schrijfster echt humor

Ik heb daar ook een aantal boeken van, lees wel lekker weg :D .
Als iemand interesse heeft ik heb ze te koop :D
 
Jill Mansell, Scherven bringen geluk.

Lola gooit haar eigen glazen in als ze ja zegt tegen een onweerstaanbaar aanbod: met al dat geld kan ze dan wel iemand heel goed helpen, ze raakt er ook haar grote liefde Doug door kwijt. Tien jaar later komen Doug en Lola elkaar weer tegen. Ze voelt meteen weer die kriebels van vroeger. Hij blijkbaar niet... Maar Lola laat zich niet zomaar afpoeieren. Haar vasthoudendheid brengt haar in onmogelijke situaties. Lukt het haar om Doug terug te winnen? Liefde, vriendschap en zoete wraak. Dit zijn de ingrediënten van weer zo'n heerlijk vrolijk en romantisch boek van bestsellerauteur Jill Mansell.

Jill Mansell schrijft altijd zulke leuke boeken wat lekker weg leest (Y).. Zelf hou ik ook erg van waar gebeurde verhalen/biografieen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 11:18:
?? Wanne kwats

hahaha, gelukkig! Ben benieuwd hoe het afloopt. Zijn nog maar een stuk of 25 pagina's die ik moet lezen.
 
Uitspraak van KS op woensdag 11 maart 2009 om 10:20:
Echte mannen eten geen kaas

indrukwekkend boek ja :yes:

echt zo'n boek wat je nie kan wegleggen :)
Zat gisteren 2 uur in de trein, heb hem alleen nog niet uit! Zat echt helemaal in het verhaal, alleen jammer dat ze de plaatsnamen hebben veranderd! Ga hem na mijn werk uitlezen :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 14:44:
echt zo'n boek wat je nie kan wegleggen

indd
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 11:18:
En ben nu bezig met meisje met negen pruiken

Die had ik echt in een ruk uit :jaja:.
 
De Bijbel
 
de eetclub van saskia noord (y)
Grondslagen SPH, tegelijk met Bedrijfs Hulpverlening :x
De Schaduw van de Wind - Carlos Ruiz Zafon

Bijna uit :)
 
een stukje telefoonboek
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 01:24:
een stukje telefoonboek

:lol:
Uitgelezen :D had eigenlijk wel een spectaculairder einde verwacht :(
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 11:47:
Komt een vrouw bij de dokter door Kluun
 
Uitspraak van [SF] Shan op donderdag 12 maart 2009 om 01:23:
De Schaduw van de Wind - Carlos Ruiz Zafon

Mooi istie he? :)
Uitspraak van KS op woensdag 11 maart 2009 om 15:01:
en jammer dat ze de plaatsnamen hebben veranderd!

speelt zich af in zwolle :)