Pacha Summer Anthems 2009
22 juli 2009
ArtiestenChuckie Site
Mischa Daniels Site
LocatiePacha Site
Intro

De Ibiza compilaties hebben duidelijk de weg naar Partyflock gevonden. Met enige regelmatig ontvangen we cd’s met dit Spaanse eiland als thema. De eerstvolgende op het (be)spreekuur is de compilatie van Pacha. Nu elke zelfrespecterende club een eigen compilatie kent, kan ‘s werelds beroemdste club Pacha natuurlijk niet achterblijven. Traditiegetrouw wordt dan ook jaarlijks de Pacha Summer Anthems compilatie uitgebracht, welke dit jaar is samengesteld en gemixt door Chuckie en Mischa Daniels.

Pacha

De legendarische Pacha is de status ‘club’ reeds lang ontstegen en heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een ijzersterk merk. Met eigen winkels waar de vele soorten Pacha merchandise gretig aftrek vindt, hotels, een eigen TV kanaal en radiostation, een platenlabel en een volwaardig magazine is Pacha meer dan alleen een uitgaansgelegenheid. Het wereldberoemde logo (de twee kersen) spreekt tot de verbeelding en roept bij het globale uitgaanspubliek gevoelens op van het ultieme uitgaan. Pacha telt het indrukwekkende aantal van tweeëntwintig vestigingen en is onder andere te vinden in Londen, New York, Moskou, Buenos Aires, Madrid, Sao Paulo, Marrakesh en natuurlijk op Ibiza, waar zich het vlaggenschip bevindt.

CD1 - Mixed by Chuckie

Deze populaire DJ van eigen bodem heeft een stormachtige tijd achter de rug. Met internationale releases op stapel, een TMF Dance Award op zak, een succesvol eigen platenlabel, een keur aan remixen op zijn naam voor de grootste artiesten en binnenkort een eigen merchandise lijn timmert deze ambitieuze alleskunner hard aan de weg. Dat Chuckie dit jaar meerdere malen aan de zijde van David Guetta in de Pacha zal draaien, was voor Pacha reden genoeg om hem te benaderen voor de samenstelling van de eerste cd.

Van begin af aan is het knallen met deze mix van Chuckie, waarbij opzwepende house en techhouse de hoofdmoot vormt. Bekende hits als ‘Daniel Bovie & Roy Rox - Love Me’, ‘Chocolate Puma feat. Shermanology - Only Love Can Save Me’ en ‘Axwell, Ingrosso, Angello & Laidback Luke - Leave The World Behind’ passeren de revue, maar tevens brengt hij aardig wat minder bekende nummers ten gehore en daarmee scoort Chuckie punten op het gebied van originaliteit. Natuurlijk ontbreekt een bijdrage van David Guetta niet, de man met wie Chuckie samen de Pacha een aantal malen onveilig zal maken dit zomerseizoen. Het is Chuckie zelf die Guetta zijn track ‘Distortion’ onder handen heeft genomen. Met zijn lome vocals en de opgebouwde spanning in het nummer is de Gregor Salto Remix van ‘Sono - Keep Control’ één van de opvallende nummers van de eerste cd, net zoals het swingende ‘Tramp’ van Gabriel & Castellon met zijn oldschool tintje.

CD2 - Mixed by Mischa Daniels

Mischa Daniels werd gevraagd de tweede cd samen te stellen. Bekend om zijn soulvolle grooves transformeerde hij het Ibiza gevoel naar een zilver schijfje, waarbij hij niet alleen de platenkeuze en het mixwerk verzorgde maar ook zelf een aantal nummers voor deze mix produceerde en remixte. Naast DJ is Daniels namelijk ook producer en heeft hij zijn eigen label, Fame Recordings genaamd.

In vergelijking met Chuckie kiest Mischa Daniels duidelijk meer voor de hitjes. Nummers als ‘The Sun Is Shining’, ‘Starstrings’, ‘Bruised Water’ en ‘Step One Two’ hebben zich natuurlijk al bewezen in de clubs. Toch komt Daniels goed weg met deze keuze, want veel van deze nummers verschijnen in een verfrissende remix op deze compilatie. Ze behouden hun herkenbaarheid maar laten tegelijk een nieuw en fris geluid horen. Daniels laat tevens een voorliefde blijken voor dancehits uit de jaren ’90. Zo treffen we een drietal remakes aan, te weten ‘Gypsy Woman’, ‘Feel What You Want’ en ‘Dreamer’. Geslaagde remixes wat ons betreft en leuk voor de herkenbaarheid. Zijn eigen producties en remixes zijn overigens ook van een zeer aardig niveau, waarbij naar onze mening zijn remix van ‘Naked’ (The Nycer feat. Sean Clarx) er absoluut uitspringt. Wat een sfeervolle techtrancer is dit, met mooie melodieën en pakkende zang. Tot slot willen we de opvallende samenwerking tussen Sander van Doorn en Robbie Williams nog even aanstippen, welke een pakkend techtrance nummer heeft opgeleverd.

Als extra feature op de tweede cd vind je een zes tracks tellende bonus mix van tracks afkomstig van het Pacha Recordings label.

Outro

‘Pacha Summer Anthems 2009’ is een fijne en zeer solide compilatie geworden. Zowel Chuckie als Mischa Daniels laten een eigen geluid horen, waarbij Chuckie zijn mix wat opzwepender is en minder bekende platen/artiesten bevat maar tevens iets wisselvalliger aandoet en minder uitschieters kent. Mischa Daniels daarentegen volgt een iets geëffender pad door te kiezen voor de nodige bekende nummers maar tegelijkertijd sluiten de platen wat beter op elkaar aan en kent zijn mix over het algemeen een wat warmer en sfeervolle geluid.

Score: 73/100

CD1 - Mixed by Chuckie
  1. Chuckie - I’m in Ibiza Bitch! (Pacha CD Intro)
  2. Daniel Bovie & Roy Rox - Love Me (Original Club Mix)
  3. Lucky Charmes & Tony Verdult - Body Sweat
  4. Chocolate Puma feat. Shermanology - Only Love Can Save Me
  5. Solo UK - Congaloid
  6. Flow 212 feat. DJ Overule & Rusty - Ritmo Do Meu Flow (Mastiksoul Smash)
  7. Giorgio Giordano - Amazzonia (David Tort Remix)
  8. Olav Basoski feat. Errol Reid - Beat Of My Heart (Kid Massive Audio Damage remix)
  9. Robin S & Corey Gibbons - At My Best (Corey Gibbons Extended Mix)
  10. Wolfgang Gartner & Francis Preve - Yin/Yang
  11. Chuckie - Aftershock (Can’t Fight The Feeling) (D.O.N.S. 303 Remix)
  12. David Guetta - Distortion (Chuckie Meets Obek & Neve Remix)
  13. Axwell, Ingrosso, Angello & Laidback Luke - Leave The World Behind
  14. Chris Kaeser - The Rhythm Of The Beat
  15. Sunnery James & Ryan Marciano - Pondo (Chuckie & Silvio Ecomo Remix)
  16. Sono - Keep Control (Gregor Salto Remix)
  17. Gabriel & Castellon - Tramp
  18. Adam Shaw - Far Cry
  19. Silvio Ecomo & Chuckie – Moombah! (Original Mix)
CD2 - Mixed by Mischa Daniels
Pacha Bonus Mix

15 opmerkingen

Ik zie toch liever een Pacha CD gemixt door de heren van DEF mix o.i.d.
Het begint nu wel allemaal erg cheesy te worden:/
Dit jaar ook ffkes geen ibiza voor mij:(

Uitspraak van ZAZAZA op maandag 27 juli 2009 om 15:11:
erg cheesy

CD 2 :yes:
Artiest Mizla
Als dit representatief is voor de muziek daar, dan ben ik blij dat ik de Pacha heb overgeslagen :)
CD2 was nog best nice. CD1 niets boeiends aan. Grotendeels Chuckie-meuk zoals ik het zou noemen. :P
Ok, hier en daar een uitzondering, maar dat waren zeker geen hoogtepunten.
CD had net zo goed een Nope is Dope of Sneakerz CD kunnen zijn, vind niet direct een link met Ibiza als ik de tracklist zo bekijk, althans voor mijzelf helemaal niet!
ik vind hem super!

sla hem wel over,chuckie (N)
super cd'tje...
Pacha is ook de grootste balluh club op Ibiza!
Pacha is best prima tot een paar jaar geleden. Je had daar Renaissance avonden (met Hernan Cattaneo) en de avonden van DEFmix waren ook fijn. Ook DeepDish (toen ze nog echt goed waren anno 2004)had er zijn Yoshitoshi avond. In 2001 had je Subliminal (wat je nu nog steeds hebt) maar dan Subliminal vs. Underwater records (van Darren Emerson) Erg fijn. Vooral omdat Erick Morillo toen nog niet van die Kaasmuziekdraaide wat ie tegenwoordig doet. Toen draaide alles nog om kwaliteit.
Nu is het elke avond Kaas...:(
Mede doordat het hele beleid op Ibiza verandert, zullen ook de lune-ups in alle clubs steeds commerciëler worden.
Als je helemaal opnieuw wil beginnen zoals IBIZA 20 jaar geleden was, dan moet je naar Kazantip!
Tjesus vette shit inderdaad dat Kazantip! FF ge-youtubet mijn god wat een feest daar!!
Tering wat een commerciele troep. CD 2 gaat nog, staan wel leuke plaatjes op, maar CD 1 is inderdaad iets voor Nope=Dope of TMF.

Waarom geen Pure Pacha cd gemixt door Kleinenberg ofzo?

Er zijn overigens meerdere Pacha compilaties hoor dit jaar, deze is gewoon voor de Nederlandse markt uitgebracht.

Ik weet niet precies welke er nog meer zijn, maar er is in ieder geval nog een driedubbele cd met mixes van Richard Grey, Sarah Main en JP Candela. Of dat wat is weet ik niet, maar er is dus in ieder geval nog meer ;)
Dit is Kaashouse van de bovenste plank.. met de hoofdletter K wel te verstaan.
Ik dacht dat de Pacha een serieuze club was waar vooral diepe, underground House gedraaid werd..
Als ik deze muziek wil horen zet ik wel een middag TMF aan, dat is ook n stuk goedkoper dan een reis naar Ibiza boeken.