Terry Lee Brown Junior - Repack

Terry Lee Brown Junior - Repack
19 juli 2009
Van Norman Feller alias Terry Lee Brown Junior zijn afgelopen jaar twee cd´s besproken op Partyflock. Beide cd´s stonden vol met sfeervolle deephouse en techhouse tracks. Norman Feller draait alweer 20 jaar mee in de muziekwereld. In 1989 is hij begonnen met draaien op techno gerelateerde feesten en al spoedig begon het met succes met produceren. Diverse tracks van zijn hand zijn grijs gedraaid door vele dj´s die techno gerelateerde stijlen aan het publiek voorschotelden. Anno 2009 is op het befaamde label Plastic City een cd verschenen met daarop remixen van tracks die afgelopen tijd door Terry Lee Brown Junior geproduceerd zijn.

CD
Als openingstrack is een re-edit te horen door Terry zelf van zijn track “Night In Sutivan”. In vergelijking met het origineel klinkt de track iets sfeervoller. Hetzelfde is het geval bij de tweede track genaamd “Soul Digits” geremixt door David Alarado. Nikola Gala remix van “Everyday” is door de sublieme bassline uitermate geschikt voor de dansvloer. Ook thuis is het een genot om naar te luisteren. De remix van “Soul Digits” door Roberto Rodriguez weet ook absoluut te overtuigen, ook dit is een heerlijke luistertrack geworden.

The Timewriter kan uiteraard ook niet ontbreken op deze cd. De track “Wait” heeft hij duidelijk naar een hoger niveau getild. Door het toevoegen van wat extra percussie en een nog fijnere bassline wordt het origineel van deze track ruim overtroffen. Als uitsmijter is een zeer fraaie downtempo remix van Ünn te horen van “Delightful Encounter”. Na al het deephouse en techhouse geweld is een chill-out track een bijzondere verrassing.

Terry Lee Brown Junior heeft met de cd ‘Repack’ een fraai, uit losse tracks bestaand overzicht uitgebracht van diverse eigen producties die hij afgelopen tijd heeft laten remixen, met uitzondering van de openingstrack. Zoals al vaak het geval is geweest bij Plastic City is dit ook weer een cd die voor langere tijd interessant blijft om te blijven beluisteren. Onlangs is het twaalde deel van Terry’s Café ook nog verschenen. Check ook deze cd voor nog meer fraai Plastic City werk.

1. Night in Sutivan (Terry´s Bura Edit)
  2. Soul Digits (David Alvarado Remix)
  3. Wait feat. Robert Manos (Sendos Fuera Remix)