Poker Flat volume 6 - 'Dead Man’s Hand'

door , gepubliceerd op , waardering: 89/100
Poker Flat volume 6 - 'Dead Man’s Hand'
22 februari 2008
ArtiestSteve Bug Site
Ook dit jaar worden we weer getrakteerd op een heerlijke reflectie van de laatste ontwikkelingen van het Duitse label Poker Flat. Het in 1998 opgerichte Hamburgse label staat bekend om zijn mengelmoes van diepe house, minimal en techno geleverd door artiesten als Guido Schneider, John Tejada, Martin Landsky en vele andere kopstukken uit de scene. Ook labeleigenaar Steve Bug draagt al sinds de eerste release zijn productionele steentje bij. Hiernaast is hij ook verantwoordelijk voor de samenstelling van Poker Flat’s succesvolle verzamelreeks waarvan nu het zesde deel ‘Dead man’s hand’ is verschenen. Hierop wordt hij bijgestaan door Clé, ook bekend als de helft van het duo Märtini Brös, die de bonus mix-cd voor zijn rekening neemt.

CD1 - Selected by Steve Bug
De eerste cd bestaat uit volledige tracks en om gelijk de toon goed te zetten presenteert Steve Bug ons als eerst zijn sublieme samenwerking met Clé genaamd “Behind the curtains”. Ook de met dubstep op smaak gebrachte basslijn filtert zich aanstekelijk op en neer in Martin Landsky’s “Man high” (4). Een nummer dat ook zeker niet ongenoemd mag blijven is “Indigo” (7) van het talentvolle duo Dan Berkson & James What. De twee produceerde “Indigo” speciaal voor deze compilatie en het resultaat is een sfeervolle, warme en diepe track zoals we gewend zijn van de heren. Voor een klassieke house bass in samenspel met mooie melodieën moet je bij Sebo K’s remix van “Let me dance” (9) zijn. De mede eigenaar van het Mobilee label neemt Martin Landsky’s track op succesvolle wijze onder handen en het resultaat mag er wezen.

CD2 - Mixed by Clé
Clé heeft een selectie gemaakt van oud en nieuw materiaal uit de omvangrijke Poker Flat collectie. Met Steve Bug’s interpretatie van Raudive’s “Needles” opent hij op sfeervolle wijze. Ook met de tweede track heeft hij vuur in handen. “Organic” van Guido Schneider en Florian Schirmacher bevat lekkere funky geluiden en is, zoals de titel doet vermoeden, organisch van karakter. Ook oude rot in het vak, Robert Owens, laat weer eens van zich horen. Dit keer in samenwerking met het al eerder genoemde duo Dan Berkson & James What die beide hoge ogen gooide bij de Poker Flat label Night in Club 11 op 15 december jongsgeleden. De samenwerking heeft geresulteerd in de mysterieuze track “Reflections” (7). Ook Martin Landsky’s ene laatste release “Let me dance” is door Clé opgenomen in de mix. Van de vele nummers waar Märtini Brös voor tekent in de mix bevindt het masterpiece zich op het eind, namelijk “Karawane” (13). Rustig van karakter maar een warme groove om van te smullen.

Met ‘Dead man’s hand’ levert Poker Flat een prima reflectie af van de huidige ontwikkelingen binnen het label. Poker Flat stond altijd al garant voor een vernieuwend, diepgaand maar toch toegankelijk geluid en laten met ‘Dead man’s hand’ zien dat de verzadiging in de minimal scene niet op hun van toepassing is. De laatste twintig releases op het Poker Flat label kenmerken zich dan ook door diepgang en invloeden uit aanverwante stromingen wat resulteert in sfeervoller, gelaagder en voller geluid. Dus geen tracks meer als “Loverboy (re-loved)” (PFR50) of “Sweat (On The Walls)” (PFR52) maar het huidige geluid dat op ‘Dead man’s hand’ is terug te horen. De mix van Clé op cd twee is ondanks de kwalitatief hoge nummers wat vlakjes in opbouw en heeft een wat rustig karakter. Dit maakt het meer een ‘luister’ mix dan een ‘party’ mix. Leuk om te vermelden is dat later er deze maand nog een 12” dubbelaar volgt waarop alle exclusief voor deze cd geproduceerde tracks uitgebracht gaat worden.

Score: 89/100

CD1 - Compiled by Steve Bug
  1. Steve Bug & Clé - Behind The Curtains
  2. Simon Flower - The Whisper Had It (Redshape's Discodub)
  3. Jeff Samuel - Relapse
  4. Martin Landsky - Man High
  5. Steve Bug - A World Without
  6. Matthias Heilbronn - Do It Right (Matty's PFR Mix)
  7. Dan Berkson & James What - Indigo
  8. Maik Loewen - Bright Night
  9. Martin Landsky - Let Me Dance (Sebo K Remix)
  10. Aril Brikha - Life Like
CD2 - Mixed by Clé
  1. Raudive - Needles (Steve Bug Remix)
  2. Guido Schneider & Florian Schirmacher - Organic
  3. Martin Landsky - Cold Eyes (Version 2)
  4. Ryo Murakami - Nightmare
  5. Märtini Brös. - From Buleaux
  6. Märtini Brös. - Towards Buleaux
  7. Dan Berkson & James What Feat. Robert Owens - Reflections
  8. Martin Landsky - Let Me Dance
  9. Steve Bug - Mornwack
  10. Clé - All Dried Out
  11. Steve Bug & Clé - Hidden Pleasure
  12. Maik Loewen - Napping At The Switch
  13. Märtini Brös. - Karawane
  14. Ryo Murakami - Her

12 opmerkingen

Prima recensie Welmer :)

Moet de cd alleen nog steeds een checken!
Cover vind ik wel erg cool trouwens (Y)
Artiest {SHOWLIST artist 58712, 46661}
Steve Bug is altijd goed (Y) Bugnology 2 luister ik echt nog regelmatig :D was n super dikke CD

Owyeah deze moet ik ook echt checken, altijd gruwelijke kwaliteitsminimal van Poker Flat. Kan niet wachten totdat ik hem maandag kan halen. Moet vandaag de hele dag werken. :(

Binnen de minimal/tech-house scene prima release!
ben benieuwd; krijg em vandaag of begin volgende week binnen. Moet zeggen dat ik ook wel een liefhebber ben van de Poker Flat sound; lekker relaxed en kwalitatief gezien over het algemeen erg sterk. Hier op Partyflock heb ik echter het idee dat veel mensen het niet zo kunnen waarderen als ik hier en daar de reacties lees als Steve ergens gedraaid heeft.. Maar goed; over 2 weken nog maar eens checken wat hij op dit moment te bieden heeft tijdens de Poker Flat labelnight in de Fuse!
De Fabric van Steve was in ieder geval behoorlijk lekker.

Ik heb recent deel 1 t/m 5 gekocht, snel ook deze bestellen :)

Artiest Wouter Brok