Titans - Playground Of The Gods

door , gepubliceerd op , waardering: 93/100
Titans - Playground Of The Gods
18 juni 2006
ArtiestenVince Site
DaY-már
Titans, een nieuw concept van organisator Art of Dance, vulde een kleine maand geleden het Thialf stadion in Heerenveen. Ter ere van dit feest ligt nu deze dubbelaar in de winkel, gemixt door Vince en DaY-már.

CD1 - Titans mix: DJ Vince

Als een cd begint met een nummer van Unexist dan weet je eigenlijk gelijk dat er van rustig aan beginnen geen sprake is. ‘Smash’ opent deze cd op een heerlijke wijze en direct vanaf het eerste nummer zit het tempo er al heerlijk in. Je wordt als luisteraar gelijk in deze mix gezogen met nummers als ‘Armed to the teeth’, ‘Noisemaker’ van Ruffneck en Ophidian, de zeer goede Promo-remix van ‘The hunter’ en het sublieme ‘Beaver cleaver’ van Nosferatu. Eigenlijk komt het maar zelden voor dat ik direct zo enthousiast ben over een cd, maar na de eerste vijf nummers van deze cd (lekker in elkaar gemixt overigens) heb ik al gelijk het idee dat ik met Titans wel eens iets heel moois in mijn cd-speler kan hebben zitten.

De cd stelt me niet teleur en gaat op dezelfde toon verder, het tempo blijft gehandhaafd, en hoewel ik het nergens terug kan vinden op het hoesje of in het boekje, lijkt het erop dat deze cd niet digitaal gemixt is. Het klinkt in ieder geval alsof Vince gewoon met twee (of meer) draaitafels aan de gang is geweest, getuige ook het scratchwerk en sommige overgangen. Dit kun je uiteraard wel aan Vince overlaten, de grootmeester laat ons in ieder geval een mix horen die van begin tot eind heerlijk klinkt.

Verder met de mix dan maar, een keur van lekkere nummers komt voorbij zoals het melodieuze ‘Depth of bass’ van Dione en Dr. Z-Vago, ‘Headz’ van The Stunned Guys en Mad Dog en ‘the rule of cool’ van Tha Playah die op dit tempo nog lekkerder klinkt. Dat Vince niet alleen erg lekker kan draaien bewijst hij met zijn eigen inbreng op deze cd ‘Here comes the pain’.

Eigenlijk staan er te veel goede nummers op deze eerste cd om ze allemaal te benoemen, een blik op de tracklist zou voor de meeste hardcoreliefhebbers genoeg moeten zijn, zeker als men dan ook nog in het achterhoofd zou hebben wie al deze nummers aan elkaar gemixt heeft. Dione heeft een flink aandeel in de tracklist, naast het eerder genoemde ‘Depth of bass’ vinden we verder de topper ‘Eye of the storm’ en ‘Paranoia’ terug op deze cd, alsmede de E-Noid-remix van ‘Koksoccer fuck you’, remixen van ‘the underground stream’ en ‘Skullcrack’ en de SRB-remix van ‘Oh God’. Ook de Italiaanse hardcore vinden we veelvuldig terug in de mix met onder andere ‘Take control’ (erg lekker) van Noize Suppressor, ‘Domination’ en ‘Finally’ van Tommyknocker, ‘Shotgun’ van Art of Fighters vs Nico & Tetta en ‘Counter virus’ van Unexist. De mix wordt op gepaste wijze afgesloten door ‘Microtronic’ van Lenny Dee en Tieum en het eerder genoemde ‘Oh god’ van Dione.

CD2 - Demons mix: DaY-már

Dat het nog harder kan lijkt DaY-már te willen bewijzen met de tweede cd, die dan ook lekker aansluit op die van Vince. Ook deze mix begint gelijk lekker met ‘Torture’ van Serial Killaz en Out-back gevolgd door het Frans-Amerikaans samenwerkingsverband tussen Lenny Dee en Tieum met ‘Illusion’. Zware bassen vullen vervolgens de speakers met ‘Psycore’ van Dave Speed en ‘Rush of darkness’ van Ritchie & Marciano Gambino. Net als bij de eerste cd zit je er bij deze mix direct helemaal in, zeker als je net daarvoor nog de eerste hebt geluisterd. Als dan vervolgens ook nog eens de absolute topper ‘Psychiatric ass’ van Nosferatu en Ophidian wordt ingemixt dan kan het eigenlijk helemaal niet meer stuk.

DaY-már laat je met deze mix eigenlijk geen moment tot rust komen en knalt heerlijk door met lekkere nummers als ‘More drumming’ van Lem-X, ‘Prototype B’ van Moleculez, ‘Disease’ van Nosferatu en Tieum vs Lunatic en Miss Hysteria met ‘Sex house’.

Dat DaY-már meer kan dan alleen draaien bewijst ze tevens op deze cd met haar eigen nummers ‘Bedtime story’ en ‘Fucking motherfucking slit’. Beide nummers zijn behoorlijk op tempo en knallen stevig door. Naarmate de cd vordert wordt een nog een tandje steviger gegaan, ook op deze cd vinden we de Italiaan Unexist terug met ‘Paranoia’. Verder het erg lekkere (en voor vele wel bekende) ‘Kokane’ van Justice, ‘Exist’ van AXN & Up-skillz, het brute ‘Dead is in your future’ van Catkiller en ‘Fuck the prom queen’ van Angerfist. De cd sluit tenslotte af met het zeer lompe ‘We killed jah’ van Moshpit.

Kort maar krachtig: deze cd blijft de komende tijd zeker in mijn autoradio zitten. Titans is op dit moment zeker één van de betere hardcore-mix-cd’s. De platenkeuze voor beide cd’s is erg goed, niet standaard te noemen en beide hebben een zeer aangenaam tempo. Petje af voor beide dj’s die allebei een zeer goede mix hebben afgeleverd. Als je de komende periode maar één hardcore-cd koopt, laat het dan deze zijn.

93/100

CD1 - Titans mix: DJ Vince
  1. Unexist - Smash